Blackman is the man!

Blackman is the man! Facebook Twitter
7

Blackman is the man! Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

 

Στη λεωφόρο Σαλαμίνας στο Κερατσίνι, σε μια γειτονιά που θυμίζει τα εργατικά μπλοκ του νότιου Λονδίνου, ανάμεσα σε πολυτελή κομμωτήρια με ταμπέλες μεσανατολίτικης αισθητικής, τόπια από μοκέτες και ρολά ταπετσαρίας, πλαστικά δάπεδα, κιλίμια και χαλιά, βρίσκεται το στούντιο του «θρύλου των ερτζιανών, κι ενός εκ των ελάχιστων εναπομείναντων εν ενεργεία ραδιοερασιτεχνών», του Μάριου Blackman. Στο μαγαζί με τα χαλιά, πίσω από το γραφείο-ταμείο, εκπέμπει διαδικτυακά ολόκληρο το 24ωρο, με τα ηχεία να παίζουν στη διαπασών κλαρίνα, βαριά λαϊκά και σκυλάδικα. «Εκπέμπω από παντού», μας λέει, «από το μαγαζί την ώρα της δουλειάς, από τον πάνω όροφο (το στούντιο στο πατάρι), εκπέμπω ακόμα και από το "φτιαγμένο" Smart που μου έχει στοιχίσει μέχρι τώρα 25 χιλιάρικα. Άμα το δεις θα πάθεις πλάκα, έχω το μικρό κομπιουτεράκι συνδεδεμένο στα ηχεία. Ακόμα και από τη μαύρη σκύλα» (τη Μερσεντές του). Μιλάει για τη σχέση του με την τεχνολογία (άριστη) και κάνει προβλέψεις για το μέλλον του ραδιοφώνου: «Πιστεύω ότι σε μια δεκαετία το ράδιο θα το ακούς μόνο από το ιντερνέτ. Έγινα ιντερνετικός πριν από 6 χρόνια. Από τους πρώτους. Νόμιμος. Πληρώνω και IP. Αν και δεν με ακούνε από κει τόσο πολλοί όσοι απ' τα ερτζιανά. Όλα τα κάνω με κομπιούτερ και δεν ξέρω γρι αγγλικά. Τι να τα κάνεις τα αγγλικά; Άγγλοι είμαστε; Αφού τα πάντα γίνονται στα ελληνικά».


Μας μιλάει για τους 40 υπολογιστές που διαθέτει (!) και μας ξεναγεί πάνω στο πατάρι όπου βρίσκεται το κεντρικό στούντιο, ένας χώρος σκεπασμένος με αφίσες από επαρχιακά event στα οποία συμμετέχει και δεκάδες κουτιά με αθλητικά παπούτσια -«μου τα δίνουν δώρο», μας εξηγεί.

 

Blackman is the man! Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

 

Όποιος έχει πάει φαντάρος από τη δεκαετία του '80 και μετά δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει ακούσει τη φωνή του Blackman (μπάσα, βραχνή και με ηχώ που την κάνει να ακούγεται κατευθείαν απ' το λαϊκό υπερπέραν). Νύχτες με νταλκάδες στις σκοπιές και στα καψιμί, δεκάδες καψουροτράγουδα «για να κυλιέσαι στα πατώματα», καθαρόαιμα σκυλάδικα, αφιερώσεις που στάζουν έρωτα (κι ενίοτε φιλικές) και εκπομπές που εδώ και τριάντα χρόνια είναι κομμάτι της λαϊκής ιστορίας. «ΚΑΙ της δημοτικής», προσθέτει με καμάρι. «Ο σταθμός είναι κλαρινόβιος, 6 μήνες παίζει μόνο κλαρίνα. Γιατί το κάνω αυτό; Γιατί είμαι γάτος κι έχω μονοπώλιο. Το 80% του κόσμου στην Αθήνα είναι βλάχοι. Και μην ακούς που σου λέει ο άλλος "δεν ακούω κλαρίνα", να σε πάω εγώ σε πανηγύρια να δεις τι γίνεται!». Στα μαγαζιά της επαρχίας που περιοδεύει γίνεται σκοτωμός, μας δείχνει απανωτά βίντεο από πανηγύρια και κέντρα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας με ανθρώπους κάθε ηλικίας να χορεύουν και μας λέει περήφανα: «Εγώ έβαλα το κλαρίνο μέσα στα κλαμπ, ήμουν ο πρώτος DJ που τα έπαιξε. Έχω αναδείξει την Έφη Θώδη, τον Κωνσταντινόπουλο... Και την Άντζελα Δημητρίου εγώ την έχω ξεκινήσει. Και τον Πανταζή το '80. Πολλοί καλλιτέχνες έχουν ξεκινήσει από εμένα. Ιστορία μεγάλη. Το ραδιόφωνο είχε άλλη γλύκα τότε. Δεν υπήρχαν και τα κανάλια. Και τώρα, ο κόσμος δεν γουστάρει τα τυποποιημένα, σταθμούς που βαριέσαι, αγγούρια, μαλακίες ειδήσεις, χώρισε ο ένας, έκανε ο άλλος... Γουστάρει την αφιέρωση την απλή: ο Γιώργος Σαρρής για το μωρό του. Και τελείωσε. Εγώ δεν μπορώ να ακούσω κανένα ραδιόφωνο. Παίζουν μια βδομάδα τους ίδιους. Λες και έχουνε βάλει την ίδια κασέτα. Αυτήν τη στιγμή, αν ανοίξεις το κομπιούτερ μου, παίζω με 35.000 τραγούδια. Ανακατεμένα. Και ζωντανά, live. Είμαι και συλλέκτης. Έχω live που δεν τα έχει κανένας. Πάω εγώ ο ίδιος και τα γράφω για μένα. Από τον Μάιο κλείνω το μαγαζί και γυρνάω στα πανηγύρια».

 

Blackman is the man! Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

 

Ο Blackman ήταν και παραμένει ο αγαπημένος των ταξιτζήδων, των Σωμάτων Ασφαλείας, «των λαϊκών συνοικιών και της απανταχού επαρχίας», με κοινό «από ετών 7 μέχρι 180», «που τρέφεται και πληρώνεται από τις αφιερώσεις». «Χωρίς αφιερώσεις δεν μπορώ να κάνω εκπομπή, χωρίς επικοινωνία με τον κόσμο», λέει. «Έτσι πληρωνόμαστε εμείς, με το να με πάρεις εσύ τηλέφωνο και να μου πεις την καλημέρα ή την καλησπέρα σου. Αυτή είναι η αρρώστια μας. Αυτό είναι ο πειρατής, ο ερασιτέχνης, η τρέλα του είναι να έχει επικοινωνία με το κοινό του». «Οι ταξιτζήδες είναι φίλοι μου», προσθέτει. «Άμα δεν κάνω αφιερώσεις σ' αυτούς, στα εκατά, στα περιπολικά, στην Άμεσο Δράση, στους ασθενείς, σε ποιους θα κάνω;». Μας λέει για μια ηλικιωμένη που τηλεφώνησε νωρίτερα από το νοσοκομείο του Ρίου για να της ευχηθεί «ταχεία ανάρρωση» και διακόπτει για να δώσει κάποια αντιγραμμένα CD σε δυο νεαρές θαυμάστριές του απ' το Αγρίνιο που έκαναν τόσο δρόμο για να τον επισκεφτούν. 
«Άκουγα από μικρός ραδιόφωνο και μου άρεσε», θυμάται. «Μετά, στα 14, είχα έναν φίλο που είχε τεχνικές γνώσεις και με κόλλησε. Τότε παίζαμε στα μεσαία. Ακουγόμασταν και στην Ιταλία, σε όλες τις γύρω χώρες. Τα μεσαία είναι περίεργα, δουλεύουνε με την ιονόσφαιρα. Με ένα μηχάνημα ακουγόμασταν στη μισή Ευρώπη. Κάποτε έκανα εκπομπές και είχα 7 γραμμές στον αέρα. Αν δεν ήμασταν εμείς, οι ερασιτέχνες, δεν θα υπήρχαν τώρα οι Κοκαλαίοι και οι μεγιστάνες του ραδιοφώνου. Από εμάς ξεκίνησε η ελεύθερη ραδιοφωνία. Εμείς κάναμε τον αγώνα μας, εμείς πήγαμε φυλακή. Εγώ έχω φάει 14 μήνες χωρίς αναστολή. Ώσπου να γίνει το εφετείο, είσαι μέσα. Μου έκαναν δικαστήριο κεκλεισμένων των θυρών, το διανοείσαι αυτό; Το '86. Και Σάββατο. Μου έχουν πάρει 70 μηχανήματα. Εβδομήντα κατασχέσεις.


Το 2001 είχαμε άδεια. Με τα περιστατικά στον Υμηττό ο Ρέππας τα ξήλωσε όλα και ακόμα περιμένουμε να πάρουμε καινούργια. Τις άδειες τις παίρνουν οι μεγάλοι. Στο μεταξύ, τα πρόστιμα πέφτουν. Αυτά που έχω φάει φτάνουν τα 200.000 ευρώ! Εδώ και τριάντα χρόνια ανεβαίνω συνέχεια όμως - άλλοι πέφτουν, ο Blackman ανεβαίνει.


Για χρόνια έκανα εκδρομές σε μοναστήρια. Μάζευα 300 άτομα τη βδομάδα. Σε ό,τι μοναστήρι υπάρχει στην Ελλάδα έχω πάει. Με πούλμαν. Ήμουν και από τους πρώτους σταθμούς που έκαναν χορούς. Έρχονταν όλοι οι καλλιτέχνες και έβλεπες 1.000 άτομα. Σε έναν χορό, στη Γιορτή της Γυναίκας, κόντεψα να φάω ξύλο. Είχα τονΑντύπα, τον Πανταζή, τον Ρουβά. Και αυτός από μένα ξεκίνησε. Γαμώ τα παιδιά.Μαζωνάκης, Σχοινάς. Έχω φτιάξει και το μαγαζί του πατέρα του, εδώ παραπέρα, με μοκέτες. Τη Γαρμπή τη θυμάμαι από 15 χρόνων, που την πήγαινε η μητέρα της στον Φλωρινιώτη. Ήμουν ο πρώτος που τους είχε διαφημίσει όλους αυτούς. Δεν υπάρχει κανένας που να μην έχω διαφημίσει. Τη Βίσση, τον Καρβέλα, όλους. Τους καλούσα και στο στούντιο να μιλήσουνε. Ήταν ωραίο. Ανακοίνωνες ότι θα έρθει ο Αντύπας και έβλεπες και 50 άτομα να έρχονται. Αυτά το '88. Και τώρα, άμα το χειριστείς καλά το ραδιόφωνο, έχει μεγάλη δύναμη. Και οι καλλιτέχνες είναι καλύτεροι. Όποιον και να καλέσεις έρχεται. Δεν υπάρχουν συνθέτες όμως. Κανένα από τα τραγούδια της τελευταίας δεκαετίας δεν θα ακούσεις μετά από δέκα χρόνια. Ενώ το παλιό λαϊκό, το καλό σκυλάδικο... Το "Ποια θυσία" της Δημητρίου που είναι σκυλάδικο καθαρό του '81 δεν θα πεθάνει ποτέ, το "Φωτιά στα Σαββατόβραδα", το "Άδειο μου πακέτο". Αυτά τα τραγούδια, όπως του Πανταζή τα σκυλάδικα του '79 (το "Σε νοσταλγώ"), δεν σβήνουν. Τα καινούργια πόσο να μείνουν;

 

Blackman is the man! Facebook Twitter
Φωτ.: Freddie F./LIFO

 

Οι παραγωγοί που είναι τώρα στο ραδιόφωνο είναι άσχετοι, όταν εμείς κάναμε εκπομπές αυτοί σπουδάζανε. Τι να σου κάνουν οι σπουδές; Τώρα είναι τυποποιημένα όλα. Αν μου τηλεφωνήσει κάποιος στον αέρα και μου έρθει να του πω "Άντε και γαμήσου", που λέει ο λόγος, θα του το πω, θα μιλήσω.


Άμα μου τη δώσει, κλείνω και τηλέφωνα. Με ακούνε όλοι, και βουλευτές και υπουργοί. Και ο Καραμανλής με άκουγε και υπουργοί του ΠΑΣΟΚ, είχαν τρέλα μαζί μου. Ασχέτως που εγώ είμαι φασιστόμουτρο, δεν έχει σημασία. Και όχι Νέα Δημοκρατία, πιο πέρα. Μ' άρεσε από τα βιβλία που έχω διαβάσει η κυβέρνηση της χούντας. Η καλύτερη που έχει περάσει, το έχει πει και ο Σκάι».


Η ώρα έχει περάσει, ετοιμάζεται για τη φωτογράφιση και σχολιάζει την κρίση. Ακρίβεια και ελάχιστη δουλειά. Λέει πως πριν από καναδυό χρόνια στο μαγαζί είχε 7 υπαλλήλους, τώρα τις δουλειές τις πήραν οι ξένοι και αυτά που βγαίνουν δεν φτάνουν για ενοίκιο και ΙΚΑ. «Γεμίσαμε αλλοδαπούς», λέει, «αυτοί φταίνε για την κρίση». 
-Κι ο Ινδός που έχεις για υπάλληλο;
-Δεν είναι Ινδός, είναι Πακιστανός. Αυτός είναι καλό παιδί, τον έχω φέρει εγώ με φαξ!

 

Το radio blackman μπορεί να το ακούσει κανείς στοhttp://www.24radio.gr/code/station.php?station_id=332 και στα 103,1 FM.

Αρχείο
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Έτος 2000, βράδυ πριν την 5ήμερη, 10 μαντράχαλοι αραχτοί και μεθυσμένοι στην ταράτσα του σπιτιού να ακούμε κονσέρβα αφιέρωμα στην Ρίτα Σακελαρίου (είχε πεθάνει 10 μήνες πριν). Ήταν πολύ φίρμα τότε ο Blackman στην επαρχία.Κυρίεεεςςς μουουουουου!!!!!
"Η κυβέρνηση της χούντας είναι η καλλίτερα που έχει περάσει".Και για την κρίση φταίνε οι αλλοδαποί, αλλά έχουμε τον πακιστανό στο μαγαζί. Με 5-10 € μάλλον.Μάλιστα...
Δεν τον ήξερα, από την Α' έκδοση του άρθρου τον έμαθα. Η σκέψη μου μόλις διάβασα και την τελευταία λέξη του κειμένου ήταν:Αυτός ο τύπος είναι το απόσταγμα από όσα πάνε στραβά με αυτόν τον τόπο. Αν ξεριζώσουμε ο καθένας από μέσα μας, τον μικρό μπλάκμαν που ζει μέσα σε κάθε νεοέλληνα, τότε μόνο θα μπορέσουμε να πάμε μπροστά σαν χώρα.