Η Φορολόγηση Της Εκκλησίας Είναι Αμαρτία

Facebook Twitter
0

του Θοδωρή Γεωργακόπουλου

Μπορώ να γράψω περισσότερες λέξεις χολής και μίσους από όσα αστέρια υπάρχουν στο γαλαξία για την Ελληνική Εκκλησία με αφορμή τον αστερίσκο αυτό, που αναφέρει ότι από το χαράτσι που θα πληρώσουν όλοι οι Έλληνες ιδιοκτήτες ακινήτων με το λογαριασμό της ΔΕΗ εξαιρούνται (μεταξύ άλλων ευαγών ιδρυμάτων όπως οι πρεσβείες και τα γήπεδα) και οι εκκλησίες.

Οι εκκλησίες. Μέρος της ακίνητης περιουσίας της ιδιωτικής εταιρίας που λέγεται Εκκλησία της Ελλάδος, μιας εταιρίας που δεν παράγει τίποτα και που έχει γιγάντια αποθεματικά, αχανή πλούτο και καμία υποχρέωση σε κανέναν, εκτός αν υπολογίσει κανείς το σοφό Γκάνταλφ στον ουρανό.


Οι εκκλησίες, που εμφανίζονται σε κάθε γραφική γωνιά αυτής της χώρας, στρογγυλές, σα λευκά σπυριά γεμάτα πύον (αλλά άδεια από ανθρώπους), όλες ηλεκτροδοτημένες, όλες αυθαίρετες. Χτισμένες στα πιο απίθανα (και συχνά τα πιο όμορφα) σημεία της χώρας, σε διπλανές γειτονιές, ενίοτε και απέναντι η μία από την άλλη, χωρίς κανένα λόγο ή λογική, μόνο και μόνο για να θυμίζουν ότι το μέρος αυτό είναι μια θεοκρατία, σαν ούρα του μεγάλου ρασοφόρου λύκου που δηλώνει «εδώ είναι η δικιά μου γειτονιά».

Αυτές οι εκκλησίες. Όλη αυτή η γης, όλος αυτός ο χαραμισμένος πλούτος. Δεν θα πληρώσουν ούτε ευρώ, ούτε τώρα.

Αυτή τη στιγμή με διαβάζεις πολύ πιο ψύχραιμο από ό,τι είμαι πραγματικά.

Μια πρώτη εκδοχή αυτού εδώ του κειμένου είχε για τίτλο «Ας Κάψουμε Μιαν Εκκλησία», και μια πρώτη προσέγγιση ήταν το ότι, εφόσον τόσος αγανακτισμένος κόσμος λαχταρά να «καεί το μπουρδέλο η Βουλή», και καθώς τόσοι καλοθελητές καίνε τράπεζες, ας βρεθεί κάποιος να ξεσπάσει με τον ίδιο τρόπο απέναντι σε έναν άλλο από τους πυλώνες της παθογένειας της Ελληνικής κοινωνίας.

Αλλά αυτή η προσέγγιση ήταν λανθασμένη.

Γιατί όλη αυτή η οργή δεν είναι ουσιαστική και δεν είναι καθόλου χρήσιμη. Το να βρίζω την Εκκλησία ως θεσμό και να λοιδορώ τους τρυφηλούς εκπροσώπους της εδώ δεν εξυπηρετεί κάποιο σκοπό πέρα απ’ το να εκτονώνει τη δική μου την ένταση και μέρος της δικής σου που, δεδομένου ότι είσαι εδώ και διαβάζεις εμένα, πιθανότατα συμφωνείς απόλυτα ήδη.

Οπότε, σε αναζήτηση της ουσίας, ας πάμε ένα βήμα παραπέρα κι ας μιλήσουμε για το πραγματικό πρόβλημα: Για την Ελληνική θρησκοληψία.

Η ανοχή στην τεράστια κοινωνική αδικία που αποτελεί η ίδια η ύπαρξη της Εκκλησίας με τη μορφή μιας αφορολόγητης ιδιωτικής εταιρίας με μαφιόζικες προεκτάσεις δεν είναι ίδια με τη γενικότερη ανοχή των Ελλήνων στη διαφθορά –και την πανθομολογούμενη συμμετοχή τους σ’ αυτή. Είναι φαινόμενο αλλιώτικο ποιοτικά, και γι’ αυτό πιο βαθύ, με μεγαλύτερη διάρκεια, και με πανίσχυρο θεσμικό προσωπείο. Γιατί αυτό που δεν βλέπουν πολλοί είναι ότι πίσω από τους διεφθαρμένους ρασοφόρους και τις βδέλλες που τους περιτριγυρίζουν υπάρχει ένας μηχανισμός στήριξης που δεν βασίζεται τόσο στο υλικό κέρδος, όσο σε κάτι πολύ πιο διαβρωτικό και άρρωστο:

Στην πίστη.

Η δύναμη της Εκκλησίας δεν είναι μόνο η αξιοθαύμαστη οργάνωσή της ως εισπρακτικός μηχανισμός, αλλά η άσκηση πολιτικής επιρροής και, ως εκ τούτου, η άσκηση πολιτικής. Και τη δύναμη αυτή την αντλεί από μόνο μία πηγή: Τους πιστούς. Από πουθενά αλλού.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό και κρίσιμο. Προσπάθησα να το θίξω και σε άλλο πρόσφατο κείμενο για το δεκαπενταύγουστο, και φάνηκε από τα σχόλια ότι δεν είναι καθόλου γνωστό ή εμπεδωμένο από τους λίγους σκεπτόμενους Έλληνες.

Ο λόγος που η Ελληνική Εκκλησία χαίρει μοναδικής και εγκληματικής ασυλίας από κάθε μορφή υποχρέωσης προς το κράτος και την κοινωνία είναι ο αριθμός των πιστών. Αυτοί που αποκαλεί «ποίμνιο». Τα πρόβατα.

Αυτοί είναι το πρόβλημα.

Χωρίς αυτούς οι αξιοκαταφρόνητοι σφουγγοκωλάριοι που αποτελούν το Ελληνικό πολιτικό προσωπικό δεν θα είχαν κανένα λόγο να την προστατεύουν τόσο προκλητικά. Κανένας πρώην μυστακοφόρος αφισοκολλητής του ΠΑΣΟΚ δεν θα αισθανόταν χρέος του να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της. Χωρίς τους Έλληνες πολίτες που πάνε και ανάβουν τα κεράκια τους και ακούνε τον παπά τους να αγορεύει για θέματα οικονομίας, εξωτερικής πολιτικής, μετανάστευσης και ό,τι άλλο του κατέβει στο κεφάλι εκεί, στα χαράματα της Κυριακής, όταν όποιος έχει μυαλό κοιμάται, η Εκκλησία δεν θα είχε καμία δύναμη. Όπως η μαφία άμα δεν πληρώσεις έχει τη δύναμη να σου σπάσει τα πόδια, έτσι η Εκκλησία αν δεν πληρώσεις έχει τη δύναμη να μη σου βγάλει το βουλευτή. Αν όλες οι Εκκλησίες ήταν πάντα άδειες, αν οι γιαγιάδες κι οι παππούδες δεν άκουγαν τον παπά του χωριού και είχαν μυαλό δικό τους, αν η θεσμική έκφραση της θρησκευτικής πίστης δεν έπαιζε κανένα ρόλο στην πολιτική συμπεριφορά των Ελλήνων, τότε δεν θα χρειαζόταν ένα τεράστιο κομμάτι περιουσίας αυτής της χώρας να είναι δεσμευμένο από την ανίερη φατριά των μουσάτων ρασοφόρων.

Και εδώ μπορεί το επιχείρημα να μη σε πείθει, επειδή δεν πιστεύεις ότι η εκκλησία έχει τόσο μεγάλη επιρροή. Κάνεις λάθος. Μπορεί πράγματι η αληθινή επιρροή της να μην είναι αυτή που ήταν παλιά (και, ευτυχώς, να φθίνει ολοένα και επιταχυνόμενα), αλλά υπάρχει, και είναι μεγάλη ειδικά στις μάζες των ανθρώπων με περιορισμένη μόρφωση και μεγάλη ηλικία, οι οποίοι σ’ αυτήν εδώ τη χώρα είναι πολλοί, και ψηφίζουν όλοι.

Οι εξυπνάκηδες οι μορφωμένοι που διαβάζουνε το Ρίτσαρντ το Ντόκινς και αντιμετωπίζουν αυτές τις μάζες μ’ ένα αυτοκρατορικό «πιφ» πολύ συχνά υποτιμούμε το μέγεθος αυτής της επιρροής και τη διαβρωτική μορφή αυτής της πίστης. Είμαστε τραγικά αφελείς.

Το πρόβλημα δεν είναι η Εκκλησία. Το να καταγγέλουμε την προκλητική της προστασία από το κράτος είναι σαν να καταγγέλουμε το σύμπτωμα. Αυτό που πρέπει να θεραπεύσουμε, όμως, είναι η ασθένεια.

Και η ασθένεια δεν είναι οι παπάδες. Το πρόβλημα είναι τα πρόβατα.

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ