Στη Θεσσαλονίκη με βροχή

Στη Θεσσαλονίκη με βροχή Facebook Twitter
0

Οι 18 βαθμοί όταν προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (από 35 στην Αθήνα), η βροχή και η συννεφιά σου δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεσαι κάπου στην βόρεια Ευρώπη και όλες αυτές οι λεπτομέρειες που μπορεί να τις προσπερνάς και να μην τους δίνεις καμία σημασία δυναμώνουν ακόμα πιο πολύ τις εντυπώσεις. Η Θεσσαλονίκη είναι καθαρή (ο ταξιτζής που μας μετέφερε στην Καμάρα επέμενε ότι είναι το ίδιο βρώμικη με την Αθήνα αλλά είμαστε τυχεροί γιατί την πετύχαμε μετά τη βροχή), είναι όμορφη και ζωντανή, έχει άπειρο νεαρόκοσμο (τουλάχιστον στο κέντρο) και οι βιτρίνες των μαγαζιών έχουν κάτι απροσδιόριστα λαμπερό που τις κάνουν χλιδάτες -ενώ στην Αθήνα είναι μίζερες σαν φτωχοπουτάνες που ντύνονται από τα καλάθια της λαϊκής. Τριγυρνώντας στους δρόμους αργά το βράδυ συνειδητοποίησα ότι απλά λείπουν απ’ τα μαγαζιά οι σιδεροκατασκευές και τα ατσάλινα ρολά που έχουν ζώσει σαν πανοπλίες όλο το κέντρο της Αθήνας και το κάνουν να μοιάζει με εμπόλεμη ζώνη. Δεν ξέρω αν η Θεσσαλονίκη είναι «ερωτική πόλη» όπως ισχυριζόταν με εμμονή ο ταξιτζής, αλλά η Αθήνα δεν είναι. Δεν γίνεται να είναι ερωτική μια πόλη που την έχουν αναγκάσει να φορέσει μια φρικτή ζώνη αγνότητας και έχει έναν μόνιμο τρόμο να μην την (ξανα)βιάσουν.

Είχα να ανέβω έξι χρόνια στη Θεσσαλονίκη και είναι σαν να μην πέρασε καθόλου από πάνω της η κρίση –ή τουλάχιστον δεν φαίνεται. Δεν έχει τόσα κλειστά μαγαζιά σε κεντρικούς δρόμους (σήμερα το πρωί έκανα μια βόλτα στην Πατησίων και με έπιασε κατάθλιψη), δεν έχει την ίδια κακομοιριά, τόσους ζητιάνους και άστεγους, δεν έχει κτίρια με συνθήματα και τέσσερα στρώματα μπογιάς μέχρι εκεί που φτάνει κάποιος να βάψει. Μπορεί και να έχει, αλλά όχι στο βαθμό που έχει η Αθήνα. Και όσο κι αν της καταλογίζουν ότι είχε και θα έχει πάντα «το κόμπλεξ την επαρχιακής πόλης», διοργανώνει πράγματα που είναι ελπιδοφόρα και δείχνουν πρόοδο –τουλάχιστον για όποιον έχει την αντίληψη και τη διάθεση να τα καταλάβει.

Ο λόγος που ανέβηκα ήταν τα 50ά Δημήτρια που ξεκινούν στις 26 του μήνα (μέχρι 18 Οκτωβρίου) και που φέτος έχουν διαφορετικό προφίλ, λιγότερο εσωστρεφές και περισσότερο φιλόδοξο, παρόλο το πολύ μικρότερο budget –σε σχέση με άλλες χρονιές- που είχαν στη διάθεσή τους όσοι τα οραματίστηκαν. Το κλασικό δίπλα στο πειραματικό είναι ένα μεγάλο στοίχημα που αξίζει να κερδηθεί. Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον γιατί δίνει στο κοινό την ευκαιρία να δει σημαντικές διεθνείς παραστάσεις, να γνωρίσει νέους αξιόλογους δημιουργούς αλλά και σταρ, να παρακολουθήσει performances, χορό, συναυλίες, σινεμά και εκθέσεις που συνθέτουν το παρόν και το μέλλον της πρωτοπορίας –το δηλώνει άλλωστε και ο υπότιτλος της φετινής διοργάνωσης: «Futureβαλ – το φεστιβάλ του μέλλοντός μας».

Στη Θεσσαλονίκη με βροχή Facebook Twitter

Στη συνέντευξη τύπου που έγινε σε έναν πολύ όμορφο χώρο, στο μανάβικο-παντοπωλείο-κρεοπωλείο-εστιατόριο-αγορά «Ergon» στην Παύλου Μελά με αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα (υπάρχει μια τρελή τάση στη Θεσσαλονίκη, τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών έχουν γίνει εμμονή σε όσους ασχολούνται με το φαγητό, καταναλωτές και ιδιοκτήτες εστιατορίων), ανακοινώθηκαν τα νέα σχέδια για αναβάθμιση του φεστιβάλ, η αναζήτηση νέων τάσεων και των σταθερών αξιών που θα το βάλουν στον διεθνή χάρτη, «χωρίς πλαίσια και περιορισμούς».

Εκεί, ανάμεσα στην κίνηση της Αγοράς και τους θορύβους του χασάπικου και της κουζίνας, ακούσαμε ιστορίες από τον δήμαρχο της πόλης (κάποιος έκλεψε μια ομπρέλα από το έργο του Ζογγολόπουλου στην παραλία!), τη βοήθεια που υπήρξε από την ιδιωτική πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση των φετινών, 50ών Δημητρίων και τον αγώνα που γίνεται για τον εκσυγχρονισμό του φεστιβάλ (να μπορείς να κλείσεις εισιτήρια on line για παράδειγμα).

Η παράσταση-έκπληξη που ανακοινώθηκε την ώρα της συνέντευξης τύπου είναι η 24ωρη «κανιβαλιστική» πανδαισία του Φλαμανδού εικαστικού, χορογράφου και σκηνοθέτη Jan Fabre «Mount Olympus» που παρουσιάζει ένα τολμηρό έπος «χαμένο ανάμεσα στην αιωνιότητα και το ποτέ»: το 24ωρο δηλαδή τεσσάρων γενιών ανθρώπων (συνολικά 30 άτομα) που κάνουν τα πάντα επί σκηνής: εργάζονται, τρώνε, χαλαρώνουν, κάνουν έρωτα, κοιμούνται, μαλώνουν, συζητούν, κυκλοφορούν γυμνοί, αγαπούν και μισούν.

Το θεατρικό πρόγραμμα του φεστιβάλ περιέχει ακόμη το Blood των Vasistas, την αριστουργηματική multimedia παράσταση που βασίζεται στο αρχαίο ελληνικό δράμα «Οιδίποδας», το "The Dead Man Comes for His Sweetheart" του Σλοβένου σκηνοθέτη Jernej Lorenci, τα «Γεγονότα» του Βρετανού Ντέιβιντ Γκρέιγκ εμπνευσμένο από τα τραγικά γεγονότα της 22ας Ιουλίου 2011, το «Ορυχείο Ίψεν: η ελπίδα ήρθε;» των Maison Crystal , τη «Μητέρα του Σκύλου» του Παύλου Μάτεσι σκηνοθετημένη από τον Σταύρο Τσακίρη, το έργο της Λένας Κιτσοπούλου «Μια μέρα, όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, αυτά με τα κουφώματα ασφαλείας και τους βολικούς καναπέδες τους, σε κατάσταση αμόκ. Ή η ανουσιότητα του να ζεις», την Ηλέκτρα του Σοφοκλή κατά Κωνσταντίνο Ντέλα με την συμμετοχή-έκπληξη του Γιάννη Αγγελάκα στον ρόλο του Σοφοκλή.    

Στη Θεσσαλονίκη με βροχή Facebook Twitter

Έχει επίσης συναυλίες των Hauschka , Manyfingers, Μάνου Μυλωνάκη (των Your Hand In Mine), M.A.T.E., κι άλλα πολλά κι ενδιαφέροντα που μπορείς να δεις αναλυτικά εδώ:

http://dimitria.thessaloniki.gr/50/mainpage    

Όλες οι φωτογραφίες είναι από το Mount Olympus. Η 24ωρη παράσταση θα παιχτεί στις 10 Οκτωβρίου.

     

Στη Θεσσαλονίκη με βροχή Facebook Twitter
Στη Θεσσαλονίκη με βροχή Facebook Twitter
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ