Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
4

1.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Carolyn Drake, Breeze, Zhetisay Kazakhstan, 2009.

Ο Henri Cartier-Bresson είπε κάποτε: «Έγχρωμη φωτογραφία; Είναι κάτι που δε χωνεύεται, είναι άρνηση όλων των τρισδιάστατων αξιών της φωτογραφίας». Η απόρριψη του χρώματος βασιζόταν σε σνομπισμό (το χρώμα ήταν το μέσο του εμπορίου και της διαφήμισης) και σε κοινή λογική – τότε, η φωτογραφία ήταν ακόμα ένα αρχάριο, υποτυπώδες μέσο.


2.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Andy Freeberg, Sean Kelly, Art Basel Miami 2010

3.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Boris Savelev, Dog, Moscow, 2007,

O επιμελητής της έκθεσης Cartier-Bresson: A Question of Colour, η οποία ξεκινάει αυτή την εβδομάδα στο Somerset House του Λονδίνου, εξηγεί τη λογική του: «Αν εκλάβουμε τον σκεπτικισμό του Cartier-Bresson σχετικά με την έγχρωμη φωτογραφία ως πρόκληση, πόσο πειστική είναι η απάντηση;»


4.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Ernst Haas, New York City, USA, 1981

5.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Harry Gruyaert, Belgium, Flanders region, Province of Brabant, 1988

Δέκα άγνωστες φωτογραφίες του Cartier-Bresson πλαισιώνονται από 90 έγχρωμες, όλες από φωτογράφους που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν επηρεαστεί από την ιδέα της «αποφασιστικής στιγμής» του σπουδαίου καλλιτέχνη.


6.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Henri Cartier-Bresson, Brooklyn, New York, 1947.

7.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Jeff Mermelstein, Untitled (Art Gallery Window, New York), 1996.

Η έκθεση θέτει πονηρά ερωτήματα, περισσότερα από αυτά που απαντά, αλλά ο πλούτος των έγχρωμων φωτογραφιών σίγουρα αντανακλά – και μερικές φορές υπερβάλλοντας – τον υπερφορτωμένο κόσμο στον οποίο ζούμε. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι μένετε περισσότερο μπροστά στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Cartier-Bresson, αν μη τι άλλο επειδή μέσα σε μια δίνη χρωμάτων, μοιάζουν πιο διαχρονικές, πιο αρμονικές – και πιο αθόρυβες.

8.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Joel Meyerowitz, Madison Avenue, New York City, 1975.

9.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Henri Cartier-Bresson, Harlem, New York, 1947.

10.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Karl Baden, Chestnut Hill, Massachusetts, 2009

[via]

Φωτογραφία
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

4 σχόλια