Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964

Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964 Facebook Twitter
1

Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964 Facebook Twitter
Το αποκορύφωμα του σόου ήταν όταν ο Brown τραγούδησε το “Please, Please, Please” κι έπεσε στα γόνατα του από την έξαψη...

Με αφορμή την ταινία για την ζωή του James Brown, - που προβάλλεται αυτές τις μέρες στους ελληνικούς κινηματογράφους - το New Yorker έκανε ένα αφιέρωμα στην θρυλική εμφάνιση του μουσικού το 1964 στην τηλεόραση. Έγραψαν σχετικά ότι το “Get On Up” μια καλή ταινία με εξαιρετικές ερμηνείες είναι το δεύτερο καλύτερο φιλμ που έχει γίνει για τον θρυλικό καλλιτέχνη. Το πρώτο δεν είναι άλλο από την εμφάνιση του στα T.A.M.I awards το 1964. Ήταν τόσο συγκλονιστική και σοκαριστική η εμφάνιση του για την εποχή που επισκίασε τους Rolling Stones που έκλεισαν την βραδιά. Και μάλιστα τους στοίχειωσε για το υπόλοιπο της καριέρας τους.

-M.Π.

 

O Brown χόρευε και τραγουδούσε σαν δαιμονισμός, σαν να μην υπήρχε αύριο και το αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αρθρογράφο του New Yorker ήταν τα πιο ερωτικά, εκρηκτικά, συναρπαστικά 18 λεπτά που είχαν παιχτεί ποτέ στην τηλεόραση όπως και η πιο ηλεκτρισμένη περφόρμανς στην ιστορία της μεταπολεμικής αμερικάνικης μουσικής.

 

Κανείς δεν είχε δει τίποτα παρόμοιο τότε στην τηλεόραση. O Brown χόρευε και τραγουδούσε σαν δαιμονισμός, σαν να μην υπήρχε αύριο και το αποτέλεσμα σύμφωνα με τον αρθρογράφο του New Yorker ήταν τα πιο ερωτικά, εκρηκτικά, συναρπαστικά 18 λεπτά που είχαν παιχτεί ποτέ στην τηλεόραση όπως και η πιο ηλεκτρισμένη περφόρμανς στην ιστορία της μεταπολεμικής αμερικάνικης μουσικής. 

Η ιστορική εμφάνιση του James Brown στο T.A.M.I. show το 1964 Facebook Twitter
Ο Brown δεν ήταν καθόλου χαρούμενος που θα έπαιζε πριν από τους Rolling Stones. Τους θεωρούσε ερασιτέχνες...

«Χόρεψα τόσο άγρια που ο μάνατζερ μου άρχισε να κλαίει. Έπρεπε όμως να το κάνω. Απέναντι μου είχα ποπ καλλιτέχνες – εγώ ήμουν R&B. Έπρεπε να δείξω σε όλους την διαφορά και πίστεψε πραγματικά ήταν πολύ δύσκολο. Δεν νομίζω ότι είχαν δει ποτέ στην ζωή τους έναν άνθρωπο να χορεύει τόσο γρήγορα», δήλωσε μετά. 

Το 1964 λίγους μήνες μετά το ψήφισμα του νόμου για τα πολιτικά δικαιώματα, το πρόγραμμα του T.A.M.I. show [Διεθνή Νεανικά Βραβεία Μουσικής]  ήταν γεμάτο από εμφανίσεις μαύρων μουσικών όπως οι Chuck Berry, Marvin Gaye, the Supremes, Smokey Robinson and the Miracles και φυσικά ο James Brown με τους Famous Flames. Την εκπομπή θα έκλειναν οι Rolling Stones που είχαν έρθει από την Αγγλία με σκοπό να παίξουν R&B στην χώρα που το γέννησε. Οι Stones που έτρεφαν μια τεράστια εμμονή με την «μαύρη» μουσική εκείνο το διάστημα ήξεραν πολύ καλά ποιος ήταν ο James Brown και τι μπορούσε να κάνει. Και ο Brown δεν ήταν καθόλου χαρούμενος που θα έπαιζε πριν από αυτούς. Τους θεωρούσε ερασιτέχνες. Αλλά ούτε και ο Mick Jagger που σκεφτόταν σοβαρά να μην βγει από το καμαρίνι του από το σοκ. 

Έπαιξε χωρίς διακοπή τρία κομμάτια στην σειρά, τα  Out of Sight”, “Prisoner of Love,” και  το "Please, Please, Please”. Έκλεισε με το “Night Train". Το αποκορύφωμα ήταν το “Please, Please, Please” που έπεσε στα γόνατα του από την έξαψη και για πρώτη φορά έβαλε πάνω στην σκηνή την περίφημη κάπα όπως συνήθιζε να κάνει αργότερα στις συναυλίες του. Έλεγε γι' αυτό  «Είναι μια πνευματική κατάσταση. Έχεις μπλεχτεί κάπου και δεν θέλεις να τα παρατήσεις. Αυτός είναι ο ορισμός της ψυχής. Το να μπλέκεις και να προσπαθούν να σε σταματήσουν και απλά να μην θέλεις να σταματήσεις. Η ιδέα της κάπας ήρθε αργότερα επειδή είναι καλό για το σόου.»

Στις αρχές της καριέρας τους, οι Stones δεν είχαν ακόμη την αυτοπεποίθηση και το σθένος πάνω στην σκηνή που θα αποκτούσαν αργότερα και ο Jagger θεωρήθηκε ένας αναιμικός περφόρμερ. Ο Marvin Gaye τον είχε πλησιάσει τότε και του είχε πει απλά να βγει στην σκηνή και να κάνει ότι καλύτερο μπορεί. Ο Richards είχε δηλώσει για εκείνη την εμφάνιση τους ότι ήταν το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας τους – το να βγουν να παίξουν μετά τον Brown δηλαδή. Δεν το ξέχασαν ποτέ και σήμερα ο Jagger είναι ένας από τους παραγωγούς του φιλμ “Get On up”. O Brown σίγουρα είχε μια πολυτάραχη ζωή. Ήταν βασανισμένος αλλά και βάναυσος χαρακτήρας ταυτόχρονα αλλά έβγαζε μια απόκοσμη ακτινοβολία πάνω στην σκηνή και αυτά τα 18 λεπτά στην τηλεόραση δείχνουν αυτό ακριβώς.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια