Μεγαλοκοπέλα, άσχημη και χωρίς γκόμενο

Μεγαλοκοπέλα, άσχημη και χωρίς γκόμενο Facebook Twitter
66
Μεγαλοκοπέλα, άσχημη και χωρίς γκόμενο Facebook Twitter

Κυριακή, νωρίς το απόγευμα στην Αυλή, το «καπηλειό» στου Ψυρρή. Το στενό που κάποτε ήταν ο κοινόχρηστος χώρος των αντικριστών σπιτιών, τώρα είναι ένα φοιτητοστέκι που είναι πάντα τίγκα, ό,τι ώρα και να περάσεις. Πρέπει να έχεις μεγάλη τύχη για να βρεις τραπέζι.

Χθες σταθήκαμε τυχεροί. Έτσι νομίσαμε. Την ώρα που μπαίναμε, ένα ζευγάρι πλήρωνε για να φύγει. Έτσι, καθίσαμε δίπλα σε τρεις μεγαλοκοπέλες που δεν ξέρω αν είχαν ήδη φάει ή μπορούσαν να μιλάνε με γεμάτο το στόμα, πάντως δεν το έκλεισαν ούτε λεπτό. Η μία είχε μία βραχνή, εκνευριστική φωνή που τη χρησιμοποιούσε με όλη την ένταση και επαναλάμβανε συνέχεια και συνέχεια ότι δεν έχει γκόμενο, ότι είναι σε διάσταση με τον σύζυγό της και ότι είναι από τη Μυτιλήνη. Επίσης, διαλαλούσε ότι είναι δασκάλα. Αν έτσι είναι οι δασκάλες του σημερινού σχολείου, θα προτιμούσα το παιδί μου να μείνει στο σπίτι, δεν θα ήθελα να έχει καμία επαφή με τέτοιον εκπαιδευτικό. [ΟΚ, δεν έχω παιδί].

Αφού λογόφερε με τον απέναντι, έναν πάρα πολύ ανεκτικό και ήρεμο κύριο -που τον συνόδευαν δύο επίσης ευγενικές κυρίες, τέρατα ψυχραιμίας- επειδή της έκανε μία παρατήρηση [δεν άκουσα τι της είπε, αλλά εκείνη ούρλιαζε: «δεν έχω κανένα πρόβλημα να πω ότι δεν έχω γκόμενο»] άρχισε ένα παραλήρημα ασυναρτησιών περί ελευθερίας και δημοκρατίας -ότι δεν πιστεύει στη δημοκρατία κι ότι πρέπει να καταργηθεί. Κι όταν ο κύριος της είπε «τότε, Εύα» [Εύα την έλεγαν] «να σταματήσει εδώ η κουβέντα μας, γιατί δεν θέλω να κάνω διάλογο με φασίστες», την έπιασε αμόκ και άρχισε να φωνάζει «ναι, φασίστρια είμαι και ψηφίζω χρυσή αυγή, έχεις ’κανα πρόβλημα;» (υπενθυμίζω ότι αυτή η κοπέλα είναι δασκάλα). 

Η Εύα δεν είχε κανένα πρόβλημα να φωνάζει σαν τρελή «είμαι φασίστρια και ψηφίζω χρυσή αυγή, ρε», όση ώρα οι τρεις απέναντί της συνέχιζαν να της μιλούν κόσμια και προσπαθούσαν να την καλμάρουν, αλλά κανείς από τα γύρω τραπέζια δεν αντέδρασε, συνεχίσαμε να τρώμε το φαΐ μας και να πίνουμε μπίρες. Θα μου πεις τι να κάνεις; Να ασχοληθείς με μια τρελή που μπορεί και να είχε γίνει τύφλα και να μην ήξερε τι έλεγε; Να επέμβεις στο παραλήρημα κάποιας που τσίριζε και έλεγε επανειλημμένα «δεν έχω γκόμενο» [θα πρέπει να το ακούσαμε πάνω από είκοσι φορές σε σαράντα λεπτά] και διαλαλούσε ότι ψηφίζει χρυσή αυγή; Τι ωφελεί ο διάλογος με κάποιον ανεγκέφαλο, ηλίθιο, αγριάνθρωπο;

Είναι μάταιο να προσπαθείς να τα βάλεις με τη βλακεία. Είναι πολύ δύσκολο να τη διαχειριστείς και χρειάζεται να είσαι τέρας ψυχραιμίας για να την αντέξεις [θαύμασα πραγματικά τη μία από τις δυο κυρίες που της μιλούσε λες και απευθυνόταν σε 5χρονο παιδάκι, απίστευτα γλυκά και συγκρατημένα, ακόμα κι όταν η ακαταλόγιστη ετοιμαζόταν να τους φέρει όλο το τραπέζι στο κεφάλι].  

Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστες φορές έχω συγχιστεί τόσο. Μέσα στο κεφάλι μου έφαγε πολλές μπουνιές κι άλλα τόσα χαστούκια, κι ευτυχώς που έχεις κι αυτή τη δυνατότητα να κάνεις ό,τι θέλεις μέσα στο μυαλό σου για να εκτονώνεσαι και να προλαβαίνεις το κακό. Και μη μου πεις ότι δεν έχεις «σκοτώσει» κανέναν κάγκουρα οδηγό που περνάει τα φανάρια με κόκκινο ή τον νταλικιέρη που σου κλείνει το δρόμο και δεν σε αφήνει να τον προσπεράσεις, ή δεν έχεις «χαστουκίσει» την ξινή στην υπηρεσία που βαριέται να σε εξυπηρετήσει. Δεν το κάνεις όμως στ’ αλήθεια. Συγκρατιέσαι, γιατί αν δεν συγκρατηθείς γίνεσαι ίδιος και χειρότερος με αυτά που μισείς, επειδή η βία δεν είναι λύση κλπ. κλπ. Παίρνεις βαθιές ανάσες, σκέφτεσαι λογικά και χαλαρώνεις. Και μετά, όταν γυρίσεις στο σπίτι, το ξανασκέφτεσαι και ξανασυγχίζεσαι και αισθάνεσαι βλάκας που δεν ξέρεις ούτε πώς είναι ορθό να αντιδράσεις ούτε πώς να το χειριστείς.

Μετά από ένα μαρτυρικό 40λεπτο πλήρωσαν το λογαριασμό, αντάλλαξαν και τηλέφωνα με τους απέναντι και έφυγαν. Και μας ησύχασε λίγο το κεφάλι. Βγαίνοντας από το μαγαζί μετά από ώρα, είδαμε την Εύα και τις φίλες της έξω στο δρόμο να παίρνουν τα τηλέφωνα δυο νεαρών με ξυρισμένα κεφάλια -ο ένας από αυτούς έλεγε στην ακαταλόγιστη «θα περιμένω να με πάρεις». Τα γκαρίσματά της «δεν έχω γκόμενο» είχαν πιάσει τόπο.

66

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Απορία το έχω...αυτοί που είναι φασιστες άραγε δέχονται τον φασισμό όταν αυτός στρέφεται εναντίων τους? Ας μου απαντήσει κάποιος χρυσαυγήτης για να μου φύγει η περιέργεια.
Πάντως τις τελευταίες δεκαετίες όταν λέμε μεγαλοκοπέλα, άσχημη και χωρίς γκόμενο, ποτέ δεν εννοούμε φασιστόμουτρα γένους θηλυκού.Εννοούμε ή αριστερή ποιοτικιά και εναλλακτικιά, που ψάχνει την αυθεντικότητα και το απώτερο νόημα του εσωτερικού της γίνεσθαι - και θα το ψάχνει στον αιώνα τον άπαντα. Ή θεούσα (του κατηχητικού, που έχει βρει την αυθεντικότητα και το απώτερο νόημα του εσωτερικού της γίνεσθαι, αλλα δεν έχει πεισθεί καθόλου μιας και ο πολυπόθητος γκόμενος δεν λέει να φανεί.
μην ταραχτειτε αλλα πολλες οταν δεν εχουν γκομενο τους κακοφαινεται. επιπλεον δεν μπορει ολες οι γυναικες και ειδικα οι δασκαλες να ειναι 40 κιλα ξανθιες και κουκλες. καποιες θα ειναι και "μπαζα". αλλα και παλι βιτσια και γουστα ειναι αυτα επειδη δεν αρεσει σε εσενα δεν σημαινει οτι μονο εσυ εχεις αποψη. τωρα με τη φασαρια λιγο πολυ οταν πας εξω το περιμενεις. και τον φωνακλα, και αυτη που μιλαει δυνατα για να τραβηξει την προσοχη και τα παιδακια που ουρλιαζουν και ολα. τωρα αμα σε ενοχλουν παρε μπυρες απο το περιπτερο και κατσε σπιτι. τελος δεν με ενδιαφερουν τα πολιτικα πιστευω και γιατι του καθενος. απλα αν ημουν μητερα θα ηθελα η δασκαλα του να περιοριστει στα βασικα. δεν θελω να του μεταδοσει δεξιες ανοησιες και αισθηματα μισους για αλλες εθνικοτητες και αλλους ανθρωπους.ουτε να τα κανει να νομιζουν το οτι επειδη ετυχε και γεννηθηκαν ελληνες ειναι κατι το ξεχωριστο και γι αυτο πρεπει να παιρνουν 2 χιλιαρικα μισθο και εφοσον αυτα δεν δινονται να καθονται σπιτι να τους ταιζουν αλλοι. δεν θελω ομως και να του μεταδοσει και αριστερες ιδεες και να θεωρει την καταστροφη ξενης περιουσιας ως "αγωνα" και το να καθεται να ζει ως παρασιτο εις βαρος αλλων ως "εναντιωση στα αφεντικα".απο εκει και περα αν θα βγει ραντεβου με ξυρισμενο μπρατσαρα ή με μαυροφορεμενο με τζιβες ή αν θα βγαλει τα ματια της και με τους δυο ταυτοχρονα απλα δεν με ενδιαφερει.
Η εκπαιδευτική διαδικασία καθορίζεται από τις πολιτικές πεποιθήσεις του εκπαιδευτικού. Είναι αδύνατον να αφήσει κάποιος την προσωπικότητά του έξω από την αίθουσα διδασκαλίας. Ένας άνθρωπος που θεωρεί ότι "δεν χρειαζόμαστε και πολλή δημοκρατία" ασφαλώς θα ακολουθήσει και αυταρχικό μοντέλο διδασκαλίας. Δεν υπάρχει ουδέτερη γνώση. Ο τρόπος αξιολόγησης, τα επιμέρους θέματα που θα αναπτυχθούν μέσα στη σχολική αίθουσα, η οργάνωση της τάξης σε ομάδες ή όχι όλα πολιτικές αποφάσεις είναι.Θα έπρεπε να σας ενδιαφέρει και μάλιστα πολύ η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού.
δεκτο αυτο που λες. δηλαδη αν αυριο μεθαυριο ερθει στο παιδι μια δασκαλα με αριστερη νοοτροπια και εμφανιση γιατι να ζητησω την απομακρυνση της? ναι μεν ενδεχωμενως θα ξεφυγει απο το μετρο και πει και μια δικη της αποψη αλλα πισω θα υπαρχω εγω να του εξηγησω αν ειναι σωστο ή οχι.τωρα αν ηταν παλι το εντελως αντιθετο και μαθαινε στο παιδι μου πραξεις μισους τοτε δεν θα περιοριζομουν στην μητρικη συμβουλη στο σπιτι.
Δεν νομιζω οτι το αρθρο εχει σκοπο να κανιβαλισει μια συγκεκριμενη κατηγορια γυναικων και να τις ταυτισει απαιραιτητως με αυτα τα χαρακτηριστικα της χρυσαυγητισσας η να της κοροιδεψει. Περιγραφει δυστυχως μια πλευρα της ανθρωπινης απελπισιας που μπορει να οδηγησει εναν μοναχικο και απελπισμενο ανθρωπο σε τετοιες λυσεις , περαν βεβαια της ανεργιας και της φτωχιας..Δυστυχως πολλες φορες στο διαδικτυο βλεπουμε εικονες τετοιων γυναικων, πολλες φορες δε, παντρεμενων με παιδια που προσπαθουν να ελαφευνουν την μοναξια τους με αυτον τον τροπο.Υπαρχουνπολλοι λογοι να καταφυγει κανεις σε τετοιες οργανωσεις. Νομιζω ενας απο αυτους ειναι η προσοχη ως ομοιδεατη απο αλλα μελη της ομαδας. Πχ γυμνασμενους , ωραιους αντρες.. περαν της γυναικειας επιβεβαιωσης ειναι και μια συντριφια. Δεν ξερω αν μπορω να μισησω τετοια ατομα η αν τα λυπαμαι..
Πιασάρικο κείμενο, σπιρτόζικο και με ροή. Όμως τι διαφορά θα μπορούσε να έχει η περιγραφή αυτή από μια αντίστοιχη της Κυρά-Πίτσας που κουτσομπολεύει τους πάντες στη γειτονιά και τα διηγείται γλαφυρά στις συγκουτσομπόλες της;Γνώμη μου είναι πως θα μπορούσε να ήταν πολύ πιο εποικοδομητικό εάν παρέλειπε κρίσεις και κατακρίσεις, χαρακτηρισμούς και κοσμητικά επίθετα. Γιατί δεν προσπαθούμε να μπούμε στο μυαλό και την ψυχή της "μεγαλοκοπέλας" και να κατανοήσουμε τον λόγο που φέρεται και αντιδρά με τέτοιον τρόπο; Ίσως ήταν περισσότερο διδακτικό αυτό, ακόμα και για την ίδια αν τύχαινε να το διάβαζε. Αν δεν αρχίσουμε να προσπαθούμε να μπούμε με΄σα στον άλλον και να κατανοήσουμε την "θέση" του, τότε η ατάκα: "Δεν με καταλαβαίνει κανείς!!!" θα συνεχίσει να γιγαντώνεται και όλοι θα νοιώθουμε μόνοι και ξένοι για μια ζωή...
Γιατί αν προσπαθούσαμε εμείς,εδώ,αυθαίρετα να βγάζουμε συμπεράσματα και να προσπαθούμε να μαντέψουμε τι την έκανε να σκέφτεται και να εκφράζεται έτσι,θα ήμασταν εξίσου κουτσομπόληδες.Αυτά μόνο ο ψυχολόγος ή ο ψυχαναλυτής της μπορεί να τα ξέρει(αν πηγαίνει).Και δεν είμαστε τίποτα από τα δύο.
Νομίζω ότι καταλαβαίνω πως το λες, αλλά τότε μας μένουν 2 λύσεις: είτε η σιωπή, ή να καταγράφουμε χαρτί και καλαμάρι τι έγινε, προσβάλλοντας ένα άτομο που ότι και να είπε ή έκανε δεν μπορεί να υπερασπίσει εαυτόν...Πίστεψέ με, δεν χρειάζεται να είσαι ούτε ψυχολόγος, ούτε να έχεις γεράσει και να απόκτησες τη σοφία της ζωής για να συμπονέσεις τον παράδοξο άλλον και να προσπαθήσεις να μπεις στη θέση του. Δεν πρέπει να μπορούμε να λαμβάνουμε ενδείξεις για αγνώστους μέσα από την συμπεριφορά τους; Δεν ξέρουμε πως να κάνουμε μια μερικώς ασφαλή εκτίμηση για το περι τίνος πρόκειται;Αλλά μάλλον όχι! Αν σκεφτώ πως ο μέσος Έλληνας ψυχολογεί τους πολιτικούς, το ευρύτερο κατεστημένο κ τις "αλήθειες" τους...
το όλο θέμα με το "δεν έχω γκόμενο" το υπερ-ανάλυσες... βασικά στα τέτοια μου άμα έχει η δεν έχει γκόμενο... στα τέτοια μου αν τελικά αντάλλαξε αριθμό και με ποιόν, επίσης στα τέτοια μου αν κάποιος φωνάζει - μιλάει δυνατά ή όχι σε κάποια καφετέρια ή ταβερνούλα (δεν ήσουν δα και σε εκκλησία για να απαιτείς σιγή ιχθύος ...ο κόσμος σε τέτοια μέρη πάντοτε δημιουργεί βαβούρα και είναι πολύ λογικό). Πολύ ξινίλα ρε παιδί μου για λίγη φασαρία. Θα στεκόμουν μόνο στις φωνές περί χρυσής αυγής... είναι απλώς ηλίθια, πιστεύω όμως πως η πλειονότητα των ψηφοφόρων αυτού του κόμματος έχει αποκτήσει μερική πληροφόρηση με αποτέλεσμα την διαστρέβλωση της γνώμης (προτιμώ να πιστεύω αυτό από το να θεωρήσω ένα τόσο ικανό ποσοστό ανθρώπων ηλίθιο). Όπως επίσης θα κρατιόμουν και από την αναφορά της ότι δεν μας χρειάζεται τόση δημοκρατία απλά και μόνο για να της απαντήσω: "Σκασε μωρή... άμα δεν μας χρειάζεται τόση δημοκρατία βούλωσε το το βρομόστομα και μας τα ζάλισες..." :D Καλύτερα να έπαιρνες θέση τη στιγμή που το περιστατικό λάμβανε χώρα παρά να μπεις στη διαδικασία να γράψεις όλο αυτό με τόση κακεντρέχεια γιατί πολύ απλά έτσι ...δεν πείθεις.
Αυτό το "Εύα;!" που αναφωνούν όλοι όταν γράφει μία χρήστης με το όνομα Εύα ή όταν γράφει κάποια και κράζει με έναν συγκεκριμένο δηκτικό τρόπο,μπορείτε να μου πείτε σε τί είναι αναφορά;Ή μόνο εγώ το έχω παρατηρήσει;
Αυτός ακριβώς είναι ο τρόπος που ΔΕΝ πρέπει να αντιμετωπίσουμε τη Χρυσή Αυγή.Με μίσος, διακρίσεις και ρατσισμό γινόμαστε ίδιοι με αυτούς.
Τώρα δηλαδή, εμείς είμαστε οι καλοί; Ανησυχούμε για την παιδεία και την χρυσή αυγή ενώ καγχάζουμε διαβάζοντας κλισέ τα οποία ξερνάνε μισογυνισμό. Δυο άριες φυλές μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα.
<<Αν έτσι είναι οι δασκάλες του σημερινού σχολείου, θα προτιμούσα το παιδί μου να μείνει στο σπίτι, δεν θα ήθελα να έχει καμία επαφή με τέτοιον εκπαιδευτικό. + Μέσα στο κεφάλι μου έφαγε πολλές μπουνιές κι άλλα τόσα χαστούκια, κι ευτυχώς που έχεις κι αυτή τη δυνατότητα να κάνεις ό,τι θέλεις μέσα στο μυαλό σου για να εκτονώνεσαι και να προλαβαίνεις το κακό.>> Έλα,παραδέξου το!Σκέφθηκες,επίσης,ότι η εν λόγω αγκομενική δασκάλα διδάσκει τα παιδάκια,κρυφίως,το Αλφαβητάρι "Τα καλά παιδιά" εκδοθέν το 1949 με απώτερο σκοπό να τα κάνει ωσάν τα μούτρα της!
Θα ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο: Εντάξει η τύπισα μπορεί να ήταν γεροντοκόρη, μεγαλοκοπέλα, γρουσούζα, χωρίς γκόμενο που δε πιστεύει στη δημοκρατία αλλά έχω μια ένσταση. Το "φασίστας" έχει μια ιδιαίτερη βαρύτητα και γνώμη μου είναι ότι δεν θα έπρεπε να γίνει καραμέλα στο στόμα μας (όπως το μαλάκας πχ). Αν το χρησιμοποιούμε για να χαρακτηρίσουμε τον κάθε αντιδραστικό, θα καταλήξει μια λέξη χωρίς νόημα, κάτι σαν τα "κεκτημένα", τους "αγώνες" κλπ κλπ. Λίγο περισσότερη προσοχή όταν ξεστομίζουμε τέτοιες λέξεις, ιστορικά φορτισμένες, δεν θα έβλαπτε. Το ίδο θα μπορούσα να επισημάνω και για το "γενοκτονία" που επίσης χρησιμοποιείται κατά κόρον.
Για τη γενοκτονία έχεις δίκιο. Αλλά για το φασίστρια, πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις κάποιον που φωνάζει ο ίδιος ότι ψηφίζει Χρυσή Αυγή; (Βέβαια το σωστό-σωστό είναι να τον χαρακτηρίζεις ναζιστή, αφού οι ίδιοι οι χρυσαυγίτες δεν τα πάνε και τόσο καλά με τον φασισμό, που δίνει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα στο κράτος σε σχέση με τον εθνικοσοσιαλισμό)
@Marlowe Αλλίμονο αν και οι 400 χιλιάδες που ψήφισαν Χ.Α. είναι πραγματικοί φασίστες. Θέλω να πιστεύω πως οι περισσότεροι ψήφισαν τους νεο-ναζί από αντίδραση παρά γιατί κατανοούν και ενστερνίζονται πλήρως την ιδεολογία του φασισμού. Αλλιώς βράστα Χαράλαμπε που λένε...
<<Το "φασίστας" έχει μια ιδιαίτερη βαρύτητα και γνώμη μου είναι ότι δεν θα έπρεπε να γίνει καραμέλα στο στόμα μας (όπως το μαλάκας πχ). Αν το χρησιμοποιούμε για να χαρακτηρίσουμε τον κάθε αντιδραστικό, θα καταλήξει μια λέξη χωρίς νόημα, κάτι σαν τα "κεκτημένα", τους "αγώνες" κλπ κλπ. >> Ολόσωστον!!!
Μπορεί να μην ήταν φασίστες την πρώτη φορά, άντε να τους την χαρίσουμε και την δεύτερη εκλογή (σημειωτέων με μεγαλύτερα ποσοστά ακόμα και μετά την απαίσια συμπεριφορά και το ξύλο που έπεσε στην τηλεόραση όπου δεν ίδρωσε αυτί) αλλά αγαπητέ μου, να γίνει ένας τέτοιος φόνος και το ποσοστό τους να μην έχει πάει αυτόματα στο 0,5, αυτό εγώ το λέω τουλάχιστον φασισμό (επιεικώς).
Οπως ολες οι λεξεις (δημοκρατια,ελευθερια,δικαιοσυνη,αγαπη κ.α.) εχουν χασει τη σημασια τους ετσι εχει συμβει και με τη λεξη "φασισμος".Και αυτο κατα τη γνωμη μου επειδη ακριβως εχει γινει καραμελα σε ολη τη μεταπολιτευση και κυριως απο την αριστερα.Ετσι σημερα μεγαλο ποσοστο δεν αντιλαμβανεται τι ακριβως ειναι ο φασισμος σε σημειο που περηφανευεται κιολας.