Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
2
Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Πένθιμο σύνολο και πέπλο, 1870-1875... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

Το Costume Institute του Metropolitan Museum of Art υποδέχεται εδώ και δυο μέρες το κοινό σε μια νέα, πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση. Η πτέρυγα του νεοϋορκέζικου μουσείου που φέρει πλέον το όνομα της σιδηράς κυρίας της Vogue, Άνα Γουίντουρ, παρουσιάζει το "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire". Η έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από τη δημοφιλή μαύρη κωμωδία του 1992 -σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ζεμέκις, με all star πρωταγωνιστές τους Μέριλ Στριπ, Γκόλντι Χον, Μπρους Γουίλις και Ιζαμπέλα Ροσελίνι- και εξερευνά το μακάβριο θέμα της αισθητικής εξέλιξης και των πολιτισμικών προεκτάσεων που είχαν στον 19ο και στις αρχές του 20ου αιώνα οι τάσεις της "πένθιμης" μόδας.

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Βραδινό φόρεμα, 1861... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

Η έκθεση είναι θεματική και εκτυλίσσεται από το 1815 έως το 1915, με υλικό κυρίως από τη συλλογή του Costume Institute. Το χρονολόγιο του πένθους περιγράφεται μέσα από γυναικεία ρούχα, αξεσουάρ και κοσμήματα, φανερώνοντας την εξέλιξη των υφασμάτων που χρησιμοποιούνταν, από το κρεπ στο μετάξι και τη μετέπειτα εισαγωγή χρωμάτων σε τόνους του γκρι και του μοβ. 30 ενδυματολογικά σύνολα, πολλά από τα οποία εκτίθενται για πρώτη φορά, αποκαλύπτουν την επιρροή της υψηλής ραπτικής στα πρότυπα των νεκρώσιμων τελετουργιών, κατά την πάροδο ενός αιώνα. Το κυρίαρχο μαύρο της έκθεσης έρχεται σε αντίθεση με τον εκτυφλωτικά λευκό χώρο του μουσείου που έχει διακοσμηθεί με ιστορικές φωτογραφίες. 

 

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Πένθιμο φόρεμα, 1902-1904... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

"Η μαύρη παλέτα του πένθους αγκαλιάζει την εξέλιξη των σωματοτύπων και τη σταδιακά ευλαβική προσήλωση στα ιδανικά της μόδας" εξηγεί ο Harold Koda, επικεφαλής curator του Costume Institute. "Η μαυροφορούσα χήρα εκμαιεύει αισθήματα συμπάθειας αλλά και την προσοχή των αρσενικών αρπαχτικών. Μια γυναίκα με σεξουαλική εμπειρία αλλά χωρίς συζυγικούς περιορισμούς, συχνά θεωρούνταν δυνητική απειλή για την κοινωνική τάξη". "Τα πρότυπα πένθους ξεκινούν από τις βασιλικές αυλές και απλώνονται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα διαμέσου των περιοδικών μόδας" συμπληρώνει η Jessica Regan, βοηθός curator. Ο ρουχισμός αυτός ήταν διαθέσιμος μέσω αντίστοιχων βεστιάριων που άνθησαν στην Ευρώπη και την Αμερική στα μέσα του 19ου αιώνα.

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Πένθιμο φόρεμα (λεπτομέρεια), 1902-1904... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art
Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Βραδινό φόρεμα της βασίλισσας Αλεξάνδρας, 1902... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

Το Costume Institute άνοιξε και πάλι τις πύλες του τον προηγούμενο Μάιο, ως Anna Wintour Costume Center πλέον. Η ανανεωμένη πτέρυγα θα παρουσιάζει και πάλι δύο εκθέσεις κάθε χρόνο. Το "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire" είναι η πρώτη φθινοπωρινή έκθεση από το 2007. Παράλληλα, διαλέξεις, κονσέρτα και ένα Halloween party θα συμπληρώσουν θεματικά τον κύκλο της.

 

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Βραδινό φόρεμα της βασίλισσας Αλεξάνδρας, 1902... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art
Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
"The Black Ascot", 1910... Φωτό: Metropolitan Museum of Art

 

Info

Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire

Anna Wintour Costume Center, The Metropolitan Museum of Art

Έως 1/2/2015 

www.metmuseum.org/deathbecomesher

 

 

Μόδα & Στυλ
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια