Σεισμός

Η Ανάσταση ως ψαρόκολλα- ή πώς η ζωή χλευάζει τον θάνατο

Η Ανάσταση ως ψαρόκολλα- ή πώς η ζωή χλευάζει τον θάνατο Facebook Twitter
Η Ανάσταση του Πιέρο ντελα Φραντσέσκα
17

Από τον Γιώργο Κοκκόλη

Η Ανάσταση ως ψαρόκολλα- ή πώς η ζωή χλευάζει τον θάνατο Facebook Twitter
Θα δούμε ξανά το «Άγιο Φως» να φεύγει με αεροπλάνα και να γίνεται δεκτό με... τιμές αρχηγού κράτους θα πάμε κυριλέ πέντε λεπτά πριν το Χριστός Ανέστη και full attack στη μαγειρίτσα.

 

Ας ξεκινήσουμε αποφατικά -Πάσχα δεν είναι το αρνί, δεν είναι τα  αυγά, τα τσουρέκια και τα πυροτεχνήματα.  Σε μια χώρα που ταυτίζει τον τύπο με την ουσία η εξέλιξη αυτή ήταν κάτι παραπάνω από αναμενόμενη. Θα δούμε ξανά το «Άγιο Φως» να φεύγει με αεροπλάνα και να γίνεται δεκτό με... τιμές αρχηγού κράτους θα πάμε κυριλέ πέντε λεπτά πριν το Χριστός Ανέστη και full attack στη μαγειρίτσα.

Για τους περισσότερους η γιορτή αυτή είναι μια ευκαιρία για κοινωνική συναναστροφή, ταξιδάκια και φαγητό. Στο κοσμοείδωλο αυτό η Ανάσταση είναι μια γιορτή μέσα στον χρόνο και αποτελεί ένα συμβολικό γεγονός, ένα ταχυδακτυλουργικό θαύμα. Στη ζωγραφική αναπαράσταση αυτή ακριβώς η ανάγνωση είναι κάτι παραπάνω από προφανής -συνήθως ο Ιησούς εικονίζεται να βγαίνει νικητής από τον τάφο κρατώντας ένα λάβαρο και να ίπταται σαν UFO. Νικητής σίγουρα αλλά και μόνος -αφόρητα μόνος.

Ένας τέτοιος θεός ανίσταται επειδή μπορεί, επειδή είναι στη φύση του. It's just the way it goes. Πόσο διαφορετικός –και πόσο βαρετός- είναι από τον άλλο, εκείνο τον Χριστό της δικής μας της παράδοσης που απεικονίζεται σκυφτός (!) μέσα στον Άδη να κατεβαίνει και να πιάνει τον Αδάμ και την Εύα από το χέρι δίνοντας το μήνυμα- ή μαζί εδώ ή μαζί στον Παράδεισο.

Το βασικό πρόβλημα της Ανάστασης είναι ότι ταράζει, κλονίζει συθέμελα την ανθρώπινη λογική. Για αυτό και η επιστημονική γλώσσα, η θετική γνώση δεν είναι σε θέση να την επεξηγήσει. Επιστρατεύεται λοιπόν η υμνολογία, η ζωγραφική και η ποίηση για να εκφράσουν μέσα από άρρητα σχήματα αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί με λόγια. Πώς «ο Αχώρητος εν τάφω σμικρώ ξενοδοχείται»;

Αυτό που μαρτύρησε ο Ιησούς ο από Ναζαρέτ ήταν ότι «Θεός» δεν είναι ένα «ανώτατο ον» κλεισμένο στη θεότητά του που ζει κάπου αλλού χωρισμένο από τον κόσμο όπως το φαντάστηκαν οι Εβραίοι και οι Έλληνες.  «θεὸς δὲ ἀνθρώπῳ οὐ μείγνυται» φωνάζει ο Πλάτωνας και καθιστά το διαχωρισμό σαφή. «Πρώτο κινούν» λέει ο Αριστοτέλης και φαντάζεται τον Θεό ακίνητο.

Εκεί είναι που έρχεται μια πραγματική επανάσταση. Η πεποίθηση ότι τα «πριν διεστώτα» ενώνονται με τις παλάμες στο Σταυρό. Ο Θεός παρεμβαίνει στην Ιστορία και σου λέει ότι αν θες να βγεις σώος, ολόκληρος πρέπει να περάσεις μέσα από τον ανθρώπινο πόνο και να τον αναλάβεις καθολικά. Το σώος εκτός από «ολόκληρος» σημαίνει και «σωσμένος». Αυτή η ολοκλήρωση όμως χρειάζεται και τον Άλλο. Σκεφτείτε την εικόνα της Κρίσης.

Η Ανάσταση ως ψαρόκολλα- ή πώς η ζωή χλευάζει τον θάνατο Facebook Twitter

Ο Χριστός φτάνει και οι άνθρωποι χωρίζονται όπως τα πρόβατα και τα κατσίκια. Δεν υπάρχει όμως κρίση ως τιμωρία αλλά ως διαπίστωση. «Δεν έδωσες στον διπλανό σου άρα είναι σαν να μην έδωσες σε μένα» θα είναι η ετυμηγορία, όχι δικανικά κόλπα και διατάξεις- μαζί θα κρίνουμε ο ένας τον άλλον, η Ανάσταση είναι η κοινή μας συγκολλητική ουσία και οι πράξεις σου έχουν ήδη καθορίσει τη μορφή σου και τη φύση σου.

Αυτή η πορεία προς τον Άλλο δεν είναι εύκολη- απαιτεί αυταπάρνηση και κατάργηση της ίδιας της φύσης των ανθρώπων να αδικούν, να εκμεταλλεύονται και να κυριαρχούν. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη για βεβαιότητες και αποδείξεις. Θέλει την ανάσταση να είναι φιέστα, φακίρικο θαύμα, όχι σημείο για έναν άλλο τρόπο ύπαρξης. Προτιμάει την ψυχολογική αυθυποβολή και ένα δεκάλογο με εντολές, νηστείες και μετάνοιες γιατί φοβάται να διακινδυνεύσει τη σιγουριά του. Τρομάζει η προοπτική της ελευθερίας.

Σκεφτείτε πως ακόμη και την τελευταία στιγμή οι άνθρωποι φωνάζουν στον Ιησού να αποδείξει τη θεότητά του κατεβαίνοντας από τον Σταυρό. Αυτός είναι ο πραγματικά τελευταίος Πειρασμός και εκείνος τον αρνείται. Δεν καταπατά την ελευθερία του ανθρώπου αποδεικνύοντας τη θεότητά του. Διότι αν κατέβαινε από το Γολγοθά ποιος θα ήταν εκείνος που δεν θα πίστευε;

Παπαρδέλες θα μου πείτε -στον «προοδευτικό» και «διαφωτισμένο» κόσμο ο άνθρωπος θέλει απόδειξη-τιμολόγιο για να πειστεί. Φαντάζομαι ότι σε αυτή τη συλλογιστική υπακούει και ο έρωτας ο οποίος δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια έκκριση συγκεκριμένων χημικών τύπων που μας συνέβη τυχαία. Υποθέτω δε ότι κι εσείς όταν είσαστε ερωτευμένοι έτσι αναλύετε τον έρωτά σας, την καψούρα σας προς τον άλλο –σκεφτόσασταν τα milligram των ουσιών στους αδένες σας.

Το βασικό πρόβλημα της Ανάστασης είναι ότι ταράζει, κλονίζει συθέμελα την ανθρώπινη λογική. Για αυτό και η επιστημονική γλώσσα, η θετική γνώση δεν είναι σε θέση να την επεξηγήσει. Επιστρατεύεται λοιπόν η υμνολογία, η ζωγραφική και η ποίηση για να εκφράσουν μέσα από άρρητα σχήματα αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί με λόγια. Πώς «ο Αχώρητος εν τάφω σμικρώ ξενοδοχείται»;

Είναι αυτή ακριβώς η υπόμνηση πως δεν εξαντλούμαστε στο εδώ -ότι το σκάνδαλο δεν είναι η ζωή αλλά ο ίδιος ο θάνατος.

Αρχείο
17

Σεισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

11 σχόλια
Το κειμενο βριθει απο ανακριβειες και-ενος ειδους-αντιφασεις αλλα επειδη ακουστηκαν πολλα στα σχολια θα μιλησω γι'αυτα:ο Χριστος και ο χριστιανισμος ηταν οι πρωτοι που διδαξαν την αγνη και ανιδειοτελη ΑΓΑΠΗ.Κανενας μεχρι τοτε αλλα και πολυ επειτα δεν τολμησε και δεν μπορεσε να διδαξει κατι τοσο απλο,μεστο και αληθινο.Αυτο ηρθε να διδαξει ο Χριστος πανω απο ολα:την αγαπη.Χωρις αστερισκους,συμφεροντα καιπεριπλοκες διδασκαλιες που οδηγουν την εννοια αλλου.Κανενας μεχρι τοτε(ουτε οι μεγιστοι Σωκρατης,Πλατωνας,Αριστοτελης κτλπ,καμιας φιλοσοφικης σχολης και καμιας χωρας και πολιτισμου ανθρωποι)δεν μπορεσαν να εκφρασουν με τετοια μεστοτητα και απλοτητα αυτο το μηνυμα.Καποιοι πηγαιναν να το ψελισουν αλλα ηταν αδιανοητο για την εποχη αλλα και για πολλα χρονια επειτα απο τον θανατο του Ιησου.Και γι αυτο ο Χριστος ηταν πραγματικα θεανθρωπος:διοτι ηρθε στον κοσμο να διδαξει μια εννοια που κανενας αλλος δεν ειχε διδαξει μεχρι τοτε και φαινοταν αδιανοητη για ολους τους πολιτισμους της εποχης αλλα και πολυ αργοτερα.Και γι'αυτο τον λογο πεθαναν μετεπειτα ενα σωρο αγιοι,μαρτυρες κτλπ,για να διδαξουν αυτη την διδασκαλια.Ειναι βεβαια αναγκαιες παραδοχες οτι ο Χριστος διδαξε και πολυ περισσοτερα περα απο την αγαπη-η οποια ειναι το κεντρικο μηνυμα του χριστιανισμου-οπου οποιος θελει μπορει να διαβασει τα ευαγγελια και αφετερου σιγουρα πολλα παραποιηθηκαν και κακοποιηθηκαν αργοτερα απο διαφορους παπαδες κτλπ.Και φυσικα ουτε ειμαστε σημερα υποταγμενοι στην διαφθορα και την παραποιηση της εκκλησιας,ομως στους κολπους της υπαρχουν ανθρωποι που εντοπισαν το μηνυμα του Χριστου και τοακολουθουν και αυτοι,ναι,δεν φαινονται.Απο την αλλη,περι μη ιστορικης αποδειξης υπαρξης του Ιησου,να πω οτι καποιοι πεφτουν στην γελοια προπαγανδα των αθεων και γινονται τα πραγματικα προβατα τους:αφενος οι ευαγγελιστες αποτελουν ιστορικη αποδειξη-δεν μπορουμε να τους ξεχωρισουμε διοτι διαφορετικα θα επρεπε αν αμφισβητησουμε ιστορικα γεγονοτα που εχουν καταγραφει απο μονο ενα ιστορικο η αποσπασματικα..-αφετερου υπαρχουν και μαρτυριες περα των ευαγγελιστων,μη χριστιανων και της ιδιας εποχης με τον Ιησου.Τα παραπανω χρειαζονται τεραστια αναλυση αλλα ακουγονται πολλες γελοιοτητες και βλεπουμε συγκεκριμενα ατομα να απαντουν καθε σχολια,ως σαν να εχουν συμφερουν,με απιστευτα ανεδαφικες θεσεις,ατομα που δεν εχουν διαβασει ποτε τα ευαγγελια κτλ.Οσο για την ανασταση,αποτελει και εναν συμβολικο γεγονος αλλα και διδασκει στα τελευταια του Ιησου την ανυπερβλητη αγνη αγαπη,την θυσια που εκανε για τους ανθρωπους,λογω της αγαπης τους προς αυτους.Και πανω στον σταυρο παρακαλεσε τον θεο για συγχωρεση αυτων που τον σταυρωσαν,πραξη αδιανοητη για καθε αμορφωτο και μορφωμενο των εποχων εκεινων.
Θα προσθέσω κι εγώ το λιθαράκι μου στη συζήτηση. Το θέμα με το Θείο ειναι ότι οι άνθρωποι το φαντάζονται ακόμα και οι θρησκευόμενοι ως ταχυδακτυλουργό που έχει τη γενειάδα του χαγκριντ και σε αυτο φταίνε οι γραφές σε ένα βαθμό. Ο Θεος ειναι ενέργεια, άλλο ενέργεια άλλο μαγικά. Η αδικία στον κόσμο υπαρχει κατα βάση διότι την προκαλούμε και την προκαλούμε διότι είμαστε ηλίθιοι, αν θελουμε τον Θεό άσο στο μανίκι για να κάνουμε βλακείες τότε έχουμε τα προβλήματα που μας αρμόζουν. Επίσης εκτός απο τον Θεό και την ανθρώπινη βλακεία υπαρχει και η φύση και η φύση ειναι σκληρή, η ζωή ειναι κάτι σκληρό και ιερό. Δεν ειναι ούτε δοκιμασία, ούτε τα αγκάθια θα μετατραπούν σε βαμβάκι απο Θεία παρέμβαση, ειναι αυτο που ειναι και ειναι στα χέρια μας. Γνώμη μου πάντα φυσικά και αντί να σκοτωνόμαστε συνέχεια δεν πάμε για κανά τσιπουράκι καλύτερα; Εχω βαρεθεί να βλεπω πετροπόλεμο πιστών και απιστων παντού λες και κάνουμε πολιτικό ξεκατίνιασμα- σημείωση φέρεστε και οι δυο καθυστερημένα, ευχαριστώ.
Πολύ καλό κείμενο, με Γιανναρικές επιρροές. Απογοητευτική η μικρόνοια και η ημιμάθεια που αποπνέουν ορισμένα σχόλια. Μιά πιο ολοκληρωμένη εικόνα της ουσίας του κειμένου δίνει το παρακάτω εξαιρετικό video, από το το αρχείο της ΕΡΤ Δείτε το https://www.youtube.com/watch?v=4mES3RKxP7A
1.και τι γίνεται με τους ρασοφόρους ...τους επι γης αντιπροσώπους του, αυτοί σε ποιον πλανήτη ζουν και σε τι πιστεύουν;;;2.πίστευε και μη,ερεύνα ή πίστευε,και μη ερεύνα;;;3.όσο για την ψαρόκολλα να το ερευνήσουμε
στον «προοδευτικό» και «διαφωτισμένο» κόσμο ο άνθρωπος θέλει απόδειξη-τιμολόγιο για να πειστεί. Φαντάζομαι ότι σε αυτή τη συλλογιστική υπακούει και ο έρωτας ο οποίος δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια έκκριση συγκεκριμένων χημικών τύπων που μας συνέβη τυχαία. Υποθέτω δε ότι κι εσείς όταν είσαστε ερωτευμένοι έτσι αναλύετε τον έρωτά σας, την καψούρα σας προς τον άλλο –σκεφτόσασταν τα milligram των ουσιών στους αδένες σας. Πηγή: www.lifo.gr Εννοείται ότι σε έναν προοδευτικό και διαφωτισμενο κόσμο θέλουμε απόδειξη για να πειστουμε. Τι είμαστε; Πρόβατα; Αν ο αρθρογράφος το είπε ειρωνικά, λυπάμαι, έχασε. Όσο για το τι είναι ο έρωτας και η κα ουρά, ευτυχώς οι επιστήμονες δε μας ρωτάνε τη γνώμη μας πριν βγάλουν το πόρισμά τους. Αν δε σας αρέσει η αλήθεια, πρόβλημα δικό σας, όχι δικό της. Αυτή θα συνεχίσει να ισχύει και χωρίς την ασήμαντη γνώμη σας.
(«Θεός» δεν είναι ένα «ανώτατο ον» κλεισμένο στη θεότητά του που ζει κάπου αλλού χωρισμένο από τον κόσμο όπως το φαντάστηκαν οι Εβραίοι και οι Έλληνες) Διαφωνω,αν το δωδεκαθεο των αρχαιων ελληνων διεφερε σε κατι απο ολες τις αλλες θρησκειες ειναι το γεγονος οτι οι θεοι του ειχαν ανθρωπινα χαρκτηριστικα καιελατωματα,απιστιες, μοιχιες, ζηλιες, μεχρι που ερωτευοντουσαν ανθρωπους, κανανε σεξ μαζι τους και δημιουργουσαν ημιθεους. Πολλοι υποστηριζουν οτι αυτη η ελειψη τελειοτητας απο το θεικο στοιχειο επετρεψε στο αρχαιο ελληνικο πνευμα την αναζητηση της γνωσης με τα γνωστα αποτελεσματα. Δε υπηρχε θεος παντογνωστης και μυστικοπαθης οπως ηταν σ'ολες τις αλλες θρησκειες. Στους αιγυπτιους, σουμεριους και εβραιους η γνωση ηταν μυστικη και περιορισμενη το ανωτατο ιερατειο. Στους ελληνες με την πιο ελαφρια και προσιτη θρησκεια, η γνωση ηταν κατι που μπορουσε να κατακτηθει απ' τον καθενα.
παντως με τα πολυ λιγα που ξερω απο θεολογια, ο πλατωνας ειναι μαλλον η εξαιρεση, ενω η θρησκεια της αρχαιοτητας με τους θεους-φυσικες δυναμεις φαινομενα, τους εβαζε μεσα στον κοσμο κατουσιαν. Αντιθετα οι μονοθειστικες θρησκειες εβγαζαν το θεο εξω απο το κοσμο σε σχεση με τις πολυθειστικες. ο χριστιανισμος υποθετω με το μυθο του θεανθρωπου αποτελει μια τομη αναμεσα σε αυτα τα δυο, ωστοσο η θεοτητα αν και μεσα στην ανθρωποτητα εξακολουθει να ειναι πιο εξω απο την φυση σε σχεση με την παλαιοτερη θρησκεια;
@atman 2.5.2013 | 19:48> ο χριστιανισμος υποθετω με το μυθο του θεανθρωπου αποτελει μια τομη αναμεσα σε αυτα τα δυοΟ χριστιανισμός προσπάθησε όντως να λύσει το φιλοσοφικό πρόβλημα του πώς γίνεται ο Θεός που έχει όλες τις εξωκοσμικές ιδιότητες να επεμβαίνει στην Ιστορία. Η απάντηση ενός φιλοσόφου της εποχής ήταν ότι το διάμεσο μεταξύ Θεού και σύμπαντος είναι ο Λόγος. Η καινοτομία του χριστιανισμού ήταν ότι ενσάρκωσε τον Λόγο: ο Λόγος βρέθηκε μέσα στην ανθρώπινη Ιστορία με τη μορφή του Θεανθρώπου. Αργότερα το Ισλάμ έδωσε μια πιο απλή λύση στο πρόβλημα: ο Λόγος έγινε ένα βιβλίο (το Κοράνι), κι έτσι η μετάδοση του Λόγου απλουστεύθηκε: αντί για κρίνους, υπερφυσικές εγκυμοσύνες παρθένων, θεανθρώπινες φύσεις και άλλα παράξενα και δυσκολονόητα, πολύ απλά ένας άγγελος _υπαγόρευσε_ το Κοράνι σ’ έναν άνθρωπο (τον Μωάμεθ)!
Μια ευθύνη την έχει και αυτός με τον ιδεατό του κόσμο που ο κάθε στόκος στήριξε πάνω σε αυτήν όλη την μπουρδολογία του και μας την μετέφερε ως την μοναδική αλήθεια.
"Δεν καταπατά την ελευθερία του ανθρώπου αποδεικνύοντας τη θεότητά του. Διότι αν κατέβαινε από το Γολγοθά ποιος θα ήταν εκείνος που δεν θα πίστευε;"Και μόνο αυτό το επιχείρημα δείχνει άγνοια για τις χριστιανικές πεποιθήσεις (καλύτερα ημιμάθεια). Τι σχέση έχει με την ανάσταση, ως το κατεξοχήν επιχείρημα για την υποτιθέμενη θεανθρώπινη φύση του Ιησού; "ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή και η πίστις υμών" (Α' Κορ. 15:14). Μα ακριβώς οι οπαδοί του ναζωραίου φωνάζουν ότι "αναστήθηκε", γιατί αλλιώς δεν θα τον πίστευε κανείς! Η "ανάσταση" ήταν ένα πραγματικό-ιστορικό γεγονός, με βάση τη χριστιανική θεολογία. Με μάρτυρες και αποδείξεις (και καλά!). Τι σημαίνει το "αν κατέβαινε από το Γολγοθά"; Ως εσταυρωμένος, ως νεκραναστημένος, ως τι; Άλλωστε ο αρθρογράφος αγνοεί ότι ο ίδιος ο Ιησούς επανειλημμένα διακηρύσσει ότι είναι θεός, δηλαδή θεάνθρωπος, που σημαίνει ότι το επιχείρημά του ακυρώνεται έτσι κι αλλιώς. Γενικώς έχει γίνει ένα μεγάλο μπέρδεμα με το άρθρο αυτό, κρίμα.
Κατ' αρχήν συγχαρητήρια για το άρθρο και την διαφορετική οπτική που φέρνει. Βέβαια δεν κατάλαβα που ακριβώς δηλώνεται η άγνοια που περιγράφει ο/η Marlowe στο σχόλιό του/της. Προφανώς για τους χριστιανούς η Ανάσταση αποτελεί ιστορικό γεγονός, σε αυτή τη βάση συζητάμε. Αυτά τα αποσπάσματα που παρουσιάζετε είναι από τους μαθητές του που λένε ακριβώς αυτό προκειμένου να διαδώσουν το Ευαγγέλιο. Όσο για το τελευταίο επιχείρημα δεν καταλαβαίνω που συνίσταται η άγνοια του συντάκτη. Στον Γολγοθά γίνεται όντως το περιστατικό που περιγράφει το άρθρο με τους Εβραίους να ζητούν ακόμα και την τελευταία στιγμή να κατέβει από τον σταυρό. Το ότι επανειλημμένα διακηρύσσει ότι είναι θεός μου φαίνεται λίγο άσχετο στον συλλογισμό.
> Ένας τέτοιος θεός ανίσταται επειδή μπορεί, επειδή είναι στη φύση του. It's just the way it goes. Πόσο διαφορετικός –και πόσο βαρετός- είναι από τον άλλο, εκείνο τον Χριστό της δικής μας της παράδοσης που απεικονίζεται σκυφτός (!) μέσα στον Άδη Είναι η «Ανάσταση» του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου βαρετή;> Ο Θεός παρεμβαίνει στην Ιστορία και σου λέει ότι αν θες να βγεις σώος, ολόκληρος πρέπει να περάσεις μέσα από τον ανθρώπινο πόνο και να τον αναλάβεις καθολικά.[Χριστός εναντίον Θεού;](http://bit.ly/10soPB4)> Η διδαχή του Ιησού προϋποθέτει ένα κόσμο ατελή, πόνου και δυστυχίας. Ένα κόσμο όπου είτε δεν υπάρχει Θεός, είτε, αν υπάρχει, δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την μοίρα των ανθρώπων. Σε αυτόν τον παράλογο κόσμο έρχεται ο Χριστός και προσφέρει ως αντίδοτο την αγάπη. Το κίνημά του, όχι μόνον δεν αποτελεί συμπλήρωμα ή ολοκλήρωση του θεϊκού έργου – βρίσκεται σε αντίθεση με αυτό. Αν υπήρχε Θεός ο οποίος “τα πάντα εν Σοφία εποίησεν”, ο Χριστός και το κήρυγμά του θα περίττευαν. Ένα και μόνο νεύμα του Παντοδύναμου, θα είχε εξαφανίσει τον πόνο από την γη.[Διαλογο-διάλεξη «περί Θεού»](http://bit.ly/1032JoX)
Σαρδανάπαλε αυτό κστόρθωσε η εκκλησία,να διαβάλει τον Επίκουρο χαρακτηρίζοντάς τον ως μέθυσο και ημίτρελο.Διάβασε και κάτι πέρα από τα χριστιανικά παραληρήματα.Ακου "χριστιανική φιλοσοφία" γελάσαμε πάλι.
Προς Σαρδανάπαλο Αράπη: Να υποθέσω ότι είσαι σε θέση να μας προσκομίσεις κάποιο απόσπασμα του Επίκουρου με το οποίο να τεκμηριώνοναι όλα όσα του καταλόγισες; Ανυπομονώ να το διαβάσω!Αν όχι...