Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
0

[via] «Εγώ έκανα επιτυχία το "Αλλες φωνές, άλλοι τόποι"», έλεγε [ο Καπότε], το 1960, στον φίλο του συγγραφέα Τζον Νόουλς. «Μόνος μου άνοιξα τον δρόμο στην καριέρα μου. Εγινα εγώ θέμα συζήτησης κι έκανα και το βιβλίο μου θέμα συζήτησης. Αν δεν θες το μυθιστόρημά σου να πέσει σαν βοτσαλάκι στον ωκεανό και να ξεχαστεί μονομιάς, πρέπει μόνος σου να δημιουργήσεις την επιτυχία».

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

Το πρόβλημα όμως ήταν ότι, επιβάλλοντας υπερβολικά τον εαυτό του ως θέμα συζήτησης, κατάφερε να επιφέρει ακριβώς τα αντίθετα, όπως ήταν φυσικό, αποτελέσματα ως προς το έργο του. Ο Καπότε από τρομερό παιδί των αμερικανικών γραμμάτων και συγγραφέας πρώτης γραμμής (ειδικά μετά την έκδοση του «Εν Ψυχρώ» και την τεράστια απήχηση που είχε καλλιτεχνικά και εμπορικά), γίνεται σούπερ κοσμικός –πρωτοσέλιδο των εφημερίδων και των περιοδικών, τα οποία τον αντιμετωπίζουν ως αστέρα των ντισκοτέκ, κουτσομπόλη, «αδερφή», φίλο πλουσίων, χαπάκια και μέθυσο– και πολύ συχνά δυστυχώς ένας (όχι και τόσο άδολος) διασκεδαστής της υψηλής κοινωνίας, της οποίας τόσο πολύ επιθύμησε και πάσχισε να γίνει επίλεκτο μέλος.

Το αν τελικά τα κατάφερε ή όχι, αποδείχθηκε όταν δημοσίευσε στο περιοδικό Esquire [1987, γύρω στις 200 σελίδες] τα πρώτα σκανδαλώδη κεφάλαια του μυθιστορήματος «Όταν οι προσευχές εισακούονται» –ένα gossip μείγμα κακίας, αδιακρισίας, κουτσομπολιού και κατινιάς, αλλά συγχρόνως εκπληκτικού λογοτεχνικού στυλ και υποφώσκουσας μυθοπλασίας– και με το τι ακολούθησε εν συνεχεία. Η υψηλή κοινωνία, η οποία με τόση ευκολία και «γενναιοδωρία» τον είχε αγκαλιάσει πριν από κάμποσα χρόνια, ήταν τώρα αυτή που με την ίδια ευκολία τον πετούσε στον κάλαθο των αχρήστων σαν ένα κακό, ενοχλητικό και μαρτυριάρικο παιδί, που χώνει τη μύτη του σε ξένες υποθέσεις και δεν αξίζει τον κόπο να ασχολείται πια κανείς μαζί του, εφόσον ούτως ή άλλως δεν ήταν ποτέ σαρξ εκ της σαρκός της, αλλά ξένο σώμα. [Θάνος Σταθόπουλος]

_______________

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

Λίγο πριν τον θάνατό του το 1984 ο Καπότε είπε στη Joanne Carson ότι επιτέλους τελείωσε το «Όταν οι προσευχές εισακούονται» και ότι ήταν έτοιμος να πεθάνει ήρεμος. Το τελευταίο πρωινό πριν τον θάνατό του ο Καπότε έδωσε στην Carson ένα κλειδί χρηματοκιβωτίου ή λουκέτου που ασφάλιζε το τελειωμένο μυθιστόρημα, δηλώνοντας ότι «το μυθιστόρημα θα βρεθεί όταν θελήσει να βρεθεί». Όταν η Carson πίεσε τον Καπότε να αποκαλύψει το ακριβές σημείο της είπε αμέτρητες πιθανές τοποθεσίες σε διάφορες πόλεις. Η εκτεταμένη αναζήτηση του χειρόγραφου μετά το θάνατό του δεν έφερε αποτελέσματα... μέχρι σήμερα.

Ο Sam Kashner του Vanity Fair βρήκε έξι σελίδες ενός κεφαλαίου με τίτλο 'Yachts and Things', το οποίο, όπως και το μυθιστόρημα, είναι ημιτελές. Η ανακάλυψη έγινε στη δημόσια βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης, στο τμήμα Manuscripts and Archives, όπου ο Kashner ερευνούσε την ιστορία του «Όταν οι προσευχές εισακούονται». «Μήπως ο Καπότε έκρυψε κομμάτια του βιβλίου κάτω από τη μύτη μας;» αναρωτιέται ο Kashner στην εισαγωγή του άρθρου του.

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

Στις ως τώρα αδημοσίευτες σελίδες ο Καπότε γράφει για μια κρουαζιέρα τριών εβδομάδων στη Μεσόγειο μαζί με την "Mrs. Williams", που κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται για την Katharine Graham, εκδότρια της Washington Post, ως καλεσμένοι ενός Ιταλού που τελικά λόγω ενός θανάτου στην οικογένειά του δεν συμμετέχει στην κρουαζιέρα: ο Gianni Agnelli.

______________

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter
Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

Για να διαβάσετε τις σελίδες, κάντε κλικ πάνω στις εικόνες

«... φτάσαμε στην Σπετσοπούλα, το ιδιωτικό νησί του έλληνα κολοσσού της ναυτιλίας, Σταύρου Νιάρχου, όπου ήταν κανονισμένο να περάσουμε την πρώτη μας νύχτα στη στεριά. Η ζωηρή και ευαίσθητη κυρία Νιάρχου, η Ευγενία, μας συνάντησε στο λιμάνι και, μέσα σε πολλά μικροσκοπικά τζιπ, οδηγηθήκαμε στο κεντρικό οίκημα, που ήταν χτισμένο σε ένα βράχο με μια θέα που περιλάμβανε την θάλασσα και μοναχικά λευκά νησιά στο βάθος.»

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

Βρέθηκε τμήμα του χαμένου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε Facebook Twitter

 

 

[via]

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Βιβλίο / Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Ένας από τους τελευταίους κοσμοπολίτες καλλιτέχνες και συγγραφείς αυτοβιογραφείται στο αριστουργηματικό, σύμφωνα με κριτικούς και συγγραφείς όπως ο Τζον Μπάνβιλ, βιβλίο του «Τα περσινά χιόνια», θέτοντας ερωτήματα για τον παλιό, σχεδόν μυθικό κόσμο της Ευρώπης που έχει χαθεί για πάντα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Το πίσω ράφι / Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Γεννημένος στο Όρεγκον τα χρόνια που ακολούθησαν την οικονομική κρίση του '29, γιος μιας σερβιτόρας κι ενός εργάτη σε εργοστάσιο ξυλείας, ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «βρόμικου ρεαλισμού» βίωσε στο πετσί του την αθλιότητα, τις δυσκολίες και την αποξένωση που αποτύπωσε στο έργο του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε σε μια εποχή βαθιάς μοναξιάς, μέσα σε μια θάλασσα διαδικτυακών “φίλων”».

Βιβλίο / Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε στη βαθιά μοναξιά των διαδικτυακών μας “φίλων”»

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για τη δύναμη της λογοτεχνίας, για τα βιβλία που διαβάζει και απέχουν απ’ όσα σήμερα «συζητιούνται», για τη ζωή στην επαρχία αλλά και για το πόσο τον ενοχλεί η «αυτοπροσωπολατρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ