Το καλύτερο σχόλιο για το «ζεϊμπέκικο» του Ιωάννη Μελισανίδη

Το καλύτερο σχόλιο για το «ζεϊμπέκικο» του Ιωάννη Μελισανίδη Facebook Twitter
10

Οι χρήστες του τουίτερ ξεφάντωσαν βλέποντας τον Ιωάννη Μελισσανίδη να χορεύει υπό τους ήχους του Ζεϊμπέκικου της Ευδοκίας σε γκαλά στο Λος Άντζελες.

Βάλαμε το βίντεο εδώ, μαζί με μερικά απ' τα πιο κόσμια εξυπνακίστικα κοροϊδευτικά σχόλια απ' το twitter.

Δεν είμαι καθόλου φαν της μεταολυμπιακής καριέρας του Μελισσανίδη και καταλαβαίνω γιατί μπορεί κάποιος να βρει γελοία κάποια πράγματα που κάνει. 

Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση η ανθρωποφαγία του μου φάνηκε άνευ ουσίας. Κι ένιωσα περήφανος που το πιο εύστοχο και ακριβοδίκαιο σχόλιο που διάβασα σχετικά το έκανε ένας αναγνώστης του LIFO.gr (και που οι αναγνώστες μας το υπερψήφισαν). 


Kalliopecon said:

Χορεύει σε γκαλά, και όποιος έχει παρακολουθήσει γκαλά ενόργανης, ξέρει ότι κάνουν στην ουσία ένα πιο ελεύθερο πρόγραμμα ασκήσεων σε συνδυασμό με χορό.

Διάλεξε το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας ως ένα χαρακτηριστικό ελληνικό μουσικό κομάατι, και δεν είδα τίποτα το αστείο στην εκτέλεσή του.
Τι περίμενατε, στο γκαλά να το χορέψει μισολιωσίδι απο τα ξύδια, με το τσιγάρο στο χέρι και το σιβας στην μέση για να κανει κύκλους;

Δεν "χόρεψε ζεϊμπεκικο", εκτέλεσε μια σειρά ασκήσεων πάνω στην συγκεκριμένη μουσική.

 

10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

6 σχόλια
Απόλυτα σεβαστές οι απόψεις όλων. Συμφωνώ κυρίως με το σχόλιο του Kalliopecon το οποίο αναδημοσιεύεται στο άρθρο. Να προσθέσω επίσης πως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο αθλητής για τον οποίο γίνεται η συζήτηση είναι χρυσός Έλληνας ολυμπιονίκης. Φαντάζομαι οι περισσότεροι που κατακρίνουν και σχολιάζουν αρνητικά τις όποιες επιλογές του εν λόγω αθλητή, ήταν οι ίδιοι που φούσκωναν από περηφάνια όταν ο Μελισσανίδης στεκότανε στο πρώτο σκαλί του βάθρου και ανέβαζε την Ελληνική σημαία ψηλά. Ας κάνετε τα μισά όσα προσέφερε αυτός ο άνθρωπος στη χώρα και μετά ας πείτε ότι θέλετε. Όσο αφορά το ζεϊμπέκικο, όπως έγραψε και κάποιος πιο πάνω, ο χορός είναι τρόπος έκφρασης. Αν ο ίδιος εκφράζετε με αυτό τον τρόπο, τότε δικαίωμά του και μαγκιά του να χορέψει το ζεϊμπέκικο όπως το χόρεψε. Ο χορός, όπως και κάθε μορφή τέχνης, έχει να κάνει με το πώς ο κάθε ένας προσωπικά και ξεχωριστά μεταφέρει και εκφράζει αυτά που νιώθει. Όπως δεν μπορούμε να επιβάλουμε τα συναισθήματα σε κάποιον, έτσι επίσης δεν μπορούμε να επιβάλουμε το πώς θα τα εκφράσει.
Ως αθλητής και μάλιστα Ολυμπιονίκης ήταν και παραμένει στις συνειδήσεις μας ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ!Ως άνθρωπος όμως (και εκτός της συγκεκριμένης γυμναστικής επίδειξης), μη κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας και δεν το λέω αυτό χαιρέκακα αλλά ως μία πραγματικότητα, έχει τα θεματάκια του... κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό.Σ.Σ.: Και για να μη παρεξηγηθώ, δεν αναφέρομαι στο... αυτονόητο που είναι απολύτως σεβαστό, μη κατακριτέο (και αν δεν κάνω λάθος, δηλωμένο και από τον ίδιο), αλλά για κάτι πιο βαθύ.
Κακόγουστο, κακοεκτελεσμένο και άχαρο σε κάθε του διάσταση. Ειδικά το σημείο που αρπάζει το μπουζούκι και κάνει οτι παίζει, μπλιαξ. Κατά τα άλλα τα περι Μελισανίδη και ζεϊμπέκικου και ποιος έχει 'διακαίωμα' να το χορεύει και πως, είναι κόπρανα.
To να απαιτείς από τον Μελισσανλίδη να χορέψει με τον κλασικό ελληνικό τρόπο το ζειμπέκικο είναι σαν να απαιτείς από έναν τενόρο της λυρικής να σου αποδώσει με τέλειο δημοπτικό ύφος τα Σαράντα παλικάρια ή το Ιτιά ιτιά.
Δράττομαι της ευκαιρίας, θυμούμενος ένα σχόλιο του Φώτη Μεταξόπουλου (αν θυμάμαι καλά στη μουσική εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου), για όλες αυτές τις παραλλαγές του ζεϊμπέκικου, ο οποίος (Μεταξόπουλος), θυμωμένα είχε δηλώσει:«Αυτό που χορεύουν οι περισσότεροι δεν είναι ζεϊμπέκικο, είναι γκεϊ-μπέκικο» Χωρίς να συμφωνώ με τον τελικό χαρακτηρισμό της (σεβαστής) αποψής του, επί της ουσίας ένα δίκιο το έχει. Το ζεϊμπέκικο δεν έχει συγκεκριμένο βηματισμό αλλά έκφραση ψυχής και βαρύ νταλκά. Πόσο δε το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας με δεδομένο (οπτικοποιημένο) το ύφος του για την ταινία την οποία γράφτηκε. Έτσι, το να προσπαθεί κάποιος αθλητής της ενόργανης να εντάξει τη συγκεκριμένη αυτή, ειδικά αυτή, μουσική σε πρόγραμμα ασκήσεων ρυθμικής είναι τουλάχιστον αστείο. Είμαι περίεργος, αν ζούσε ο Αλέξης Δαμιανός (σεναριογράφος και σκηνοθέτης της Ευδοκίας-1971), τι θα έλεγε; (Κατά πάσα πιθανότητα θα σώπαινε ρουφώντας και καταπίνωντας τον καπνό του βαρύ τσιγάρου του...).Κάπου διάβασα το εξής (δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει κατά γράμμα, γιατί έχουν γραφτεί πολλά για το ζεϊμπέκικο): ΤΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ(..το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.)Ο αρχαϊκός χορός της Θράκης που τον μετέφεραν οι ζεϊμπέκηδες στη Μικρά Ασία και τον επανέφεραν στην Ελλάδα οι πρόσφυγες του 1922. Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται ποτέ στην ψύχρα ει μη μόνον ως κούφια επίδειξη. Είναι η σωματική έκφραση της ήττας, η απελπισία της ζωής, το ανεκπλήρωτο όνειρο, το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων. Ο χορευτής συμπάσχει με τον στοίχο ο οποίος εκφράζει σε κάποιον βαθμό την προσωπική του περίπτωση. Γι' αυτό επιλέγει το τραγούδι που θα χορέψει και αυτοσχεδιάζει σε πολύ μικρό χώρο ταπεινά και με αξιοπρέπεια.«Τι πάθος ατελείωτο που είναι το δικό μου, όλοι να θέλουν τη ζωή κι εγώ το θάνατο μου» (Βαμβακάρης). Το ζεϊμπέκικο δεν απευθύνεται στους άλλους. Ο μάγκας είναι άντρας σεμνός, καλοντυμένος και μοναχικός. Δεν είναι επιδεικτικό κουτσαβάκι και αλανιάρης. Όπως αναφέρεται και στο Μείζον Ελληνικό Λεξικό, «μάγκας: έξυπνος και με συμπεριφορά που ταιριάζει σε άντρα». Κανένας χορευτής, ακόμη και ο καλύτερος, δεν μπορεί να χορέψει δυο φορές ακριβώς τον ίδιο ζεϊμπέκικο.....όμως ένας αθλητής της ρυθμικής μπορεί (και επιβάλλεται από τους κανονισμούς), να επαναλάβει τα βήματά του εν είδει, ακόμη και αυτοσχεδιασμού...Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απόψεις του Γιάννη Τσαρούχη για το ζεϊμπέκικο τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=pXhhaIj1JR8Το τελευταίο ζεϊμπέκικο του Γιάννη Τσαρούχη:https://www.youtube.com/watch?v=fZSLNOTTgpMΤέλος, ένα μεγάλο ερώτημα για πολλούς είναι το αν μπορούν ή επιτρέπεται να χορεύεται το ζεϊμπέκικο από γυναίκες. Η προσωπική μου άποψη είναι πως ναι, μπορούν. Αν η αείμνηστη Σωτηρία Μπέλλου ερμήνευε τόσο μοναδικά, βαθειά, ολόψυχα τους στίχους των ζεϊμπέκικων, είμαι απολύτως βέβαιος πως μπορούσε να χορέψει ζεϊμπέκικο... μάγκισα σεμνή, καλοντυμένη, μοναχική...
Βέβαια για να είμαστε και δίκαιοι και ακριβείς, πρώτος ο Φώτης Μεταξόπουλος στις ταινίες του έχει «βιάσει» τον ζεϊμπέκικο με αντίστοιχα αστείες χορευτικές διασκευές που καθόλου δεν προσεγγίζουν βαρύ, ανδρικό χορό και έκφραση πόνου. Όσο για το αν οι γυναίκες δικαιούνται τα χορεύουν ζεϊμπέκικο, δυστυχώς (για μας τους άνδρες) έχω δει γυναίκες να χορεύουν πολύ πιο μαζεμένα και σεμνά τον ζεϊμπέκικο, όπως του αρμόζει. Φυσικά η πλειοψηφία ανδρών και γυναικών που χορεύουν δημοσίως διαπράττουν αισθητικό και ρυθμικό βιασμό στον χορό, οπότε δεν ξέρω ποιος τελικά δικαιούται να χορεύει και αν οι υπόλοιποι δικαιούμαστε να απαγορεύουμε και να κατακρίνουμε. Άλλωστε ο χορός είναι προσωπική έκφραση και πολλοί έχουμε δικαίωμα σε αυτόν ακόμη κι αν είμαστε καλοί. Ας κοιτάμε αλλού όταν βλέπουμε τέτοια θεάματα για να προσταυεύουμε τα μάτια μας.
«..πρώτος ο Φώτης Μεταξόπουλος στις ταινίες του έχει «βιάσει» τον ζεϊμπέκικο με αντίστοιχα αστείες χορευτικές διασκευές..»Συμφωνώ, μέχρι και σχετικά προσφάτως το ίδιο έκανε.(Πρέπει να είναι απόσπασμα από την εκπομπή της δήλωσης περι... γκεϊ-μπέκικου το 2013):https://www.youtube.com/watch?v=7eruGQUcwQA