Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
Μικροπράγματα

Το "τζαμπατζιλίκι" στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μεταφέρει το κόστος σε όλους τους υπολοίπους;

Σχετικά με τη Σελίδα Ενημέρωσης Αποφυγής Ελεγκτών Εισιτηρίων στο Facebook

 

Στο πλαίσιο της ενότητας 'Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ' ζητάω ή δημοσιεύω κείμενα σχετικά με το πώς βιώνουμε αυτήν την παράξενη εποχή.

 

Σήμερα γράφει ο Querion Subsector για μια σελίδα που βρήκε στο Facebook. 

 

 

==

 

 

 

 

 

Σελίδα Ενημέρωσης Αποφυγής Ελεγκτών Εισιτηρίων

 

Απ' τον Querion Subsector

 

 

Πρόσφατα έπεσα σε αυτήν την σελίδα στο f/b: https://www.facebook.com/stop.elegktes?ref=stream

 

Πρόκειται για μια σελίδα η οποία διακηρύσσει την αποφυγή ακύρωσης των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και την επίθεση σε ελεγκτές του κράτους. Μάλιστα έχουν απευθείας ενημέρωση για τις διαδρομές στις οποίες εμφανίζονται ελεγκτές (τους οποίους χαρακτηρίζουν "σκυλορουφιάνους" και άλλα τέτοια ωραία) και προτρέπουν τον κόσμο να μην δίνει τα στοιχεία του, ενώ αρκετοί φίλοι της σελίδας μιλάνε για σφαλιάρες, βιαιοπραγίες και άλλα τέτοια.

 

Προσωπικά θεωρώ υπέρ-απαράδεκτη αυτήν την σελίδα για πολλούς και διαφόρους λόγους. Για να εξηγούμαι: συμφωνώ ότι οι ελεγκτές πρέπει πάντα να είναι ευγενικοί και κόσμιοι, να κάνουν σωστά την δουλεία τους, να μην τσεπώνουν μίζα και φυσικά να μην χειροδικούν. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση οφείλει ο επιβάτης να τους αναφέρει στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΣΑ και να περνάνε από πειθαρχικό.

 

Όμως το η προτροπή του κόσμου να μην ακυρώνει το εισιτήριο με την δικαιολογία ότι οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι διαθέσιμες σε όλους χωρίς κόμιστρο είναι λάθος. Αποτελεί και αυτή μέρος της καινούριας λογικής ότι πρέπει να μας διαθέτουν δωρεάν πράγματα διότι μια ανώτερη δύναμη μας τα χρωστάει, την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι επιβάτες δεν έχουν πρόβλημα να πληρώσουν πενταπλάσια λεφτά για μια μπύρα ή ένα καφέ. Η λογική αυτή ουσιαστικά δεν βοηθάει σε τίποτα, ενώ περνάει το μήνυμα ότι μπορούμε να απολαμβάνουμε τα δικαιώματα μας ενώ δεν χρειάζεται να τηρούμε τις υποχρεώσεις μας.

 

Το αν πρέπει να υπάρχει κόμιστρο στην συγκοινωνία είναι μια μεγάλη κουβέντα, αλλά η κατακλείδα είναι ότι υπάρχει νόμιμο κόμιστρο το οποίο οφείλει ο επιβάτης να πληρώσει και μάλιστα είναι από τα φτηνότερα στην Ευρώπη (http://www.athenstransport.com/2012/12/europe-transport/). Με την ίδια λογική ας μην πληρώνουμε για τα ρούχα και τα παπούτσια, για το φαγητό, για τις διακοπές, για την μετακίνηση με αεροπλάνο. Η νοοτροπία πίσω από το εισιτήριο είναι ότι με ένα μικρό κόμιστρο συμβάλλουμε στα έσοδα του κράτους για να μπορεί να προσφέρει αυτήν την υπηρεσία ώστε να την απολαμβάνουν όλοι, ενώ το λεγόμενο "τζαμπατζιλίκι" ουσιαστικά μεταφέρει το κόστος σε όλους τους υπολοίπους.

 

Για να ολοκληρώσω, δεν θέλω να κινδυνολογήσω αλλά φοβάμαι ότι αργά ή γρήγορα θα έχουμε νέο επεισόδιο βιαιοπραγίας αυτή την φορά με θύμα ελεγκτή. Οπότε όσοι στηρίζουν τέτοιες πρωτοβουλίες είναι έμμεσα ηθικοί αυτουργοί, οπότε ας προσέχουμε τι λέμε.

 

 

 

188 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12345 Επόμενα
avatar Gorilas 6.4.2014 | 15:13
Συμφωνω απολυτα με το αρθρο, μονο στην Ελλαδα εχουμε αυτη τη λογικη, μολις πατησουμε το ποδι μας καπου στο εξωτερικο ειμαστε τυπικοι και Ευρωπαιοι!
λαθρεπιβατης δεν γεννιεσαι, γινεσαι (αναγακστικα)


ρουφιανοι ελεγκτες

Querion Subsector ευχαριστουμε για την ενημερωση της σελιδας! στο fcb!!
Karelia Karelia 6.4.2014 | 16:29
'Οταν έρθει ο ελεγκτής στη δουλειά σου, που μάλλον δεν έχεις, εσύ πες τον ρουφιάνο!
δεν χρειαζεται να ερθει στην δουλεια καποιος για να τον πω ρουφιανο..ειναι παντου ρουφιανος...ειναι απλο...


καρελια σου εχομαι να χεις δουλεια,λεφτα και να εισαι νομοταγης πολιτης και να πληρωνεις το εισητηριο σου..

μακαρι να ειχαμε ολοι δουλεια και με αυτη την δουλεια το ποσο του εισητηριου να φιανοταν γελοιο!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (103) ΟΧΙ (113)
Σε ευχαριστουμε για την υποστηριξή σου!
Play with me! Play with me! 6.4.2014 | 15:20
αντί να κοιτάνε να πιάσουνε κανένα μεγαλοκαρχαρία που καταχράζεται εκατομμύρια κυνηγάνε το φοιτητή,τον άνεργο και τον συνταξιούχο για 1,5 ευρώ.
όχι ρε φίλε με αυτό το 1,5 ευρώ εγώ θέλω να πάρω 2 φραντζόλες ψωμί δεν θα τα δώσω για να περιμένω μισή ώρα το λεωφορείο.
όταν η τιμή του εισιτηρίου πέσει σε λογικά επίπεδα-ή έστω να αναβαθμιστούν οι συγκοινωνίες τόσο ώστε να αξίζουν το 1,40- τότε θα χτυπήσω εισιτήριο. μέχρι τότε θα μετακινούμαι δωρεάν! και πριν αρχίσετε να κολλάτε ταμπέλες τύπου τζαμπατζης να σας ενημερώσω οτι τζαμπατζής είναι αυτος που έχει και δεν δίνει. αυτος που δεν εχει και δεν μπορει να δώσει λέγεται φτωχος. ευχαριστω.
avatar Giovinu 6.4.2014 | 16:24
Να δώσεις για Ιντερνετ όμως έχεις ε;
mcoopie mcoopie 6.4.2014 | 18:49
hahhha καλά Θεός!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (69) ΟΧΙ (29)
avatar
Ανώνυμος/η 6.4.2014 | 19:13
Να δώσεις για φαγητό έχεις, αλλά για εισιτήριο δεν έχεις, ε τζαμπατζή Συριζαίε;
Play with me! Play with me! 6.4.2014 | 19:33
ποπο πόσο δίκιο έχεις ας κόψω μωρέ το φαγητό τι μου χρειάζεται; ας δίνω 5-6 ευρω την ημέρα στις μετακινήσεις μου, παρ' όλους τους φόρους που πληρώνω,για να περιμένω 40 λεπτα να έρθει το βλαχομπαρόκ μεσα στη μπίχλα λεωφορείο και 10 λεπτα το χωρίς καθόλου μέτρα προστασίας μετρό! θέλετε να γίνουμε και ευρωπαίοι τρομάρα μας αυτό μας μάρανε.
Υ.Γ. το ίντερνετ μου είναι απαραίτητο για τη δουλειά μου.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (100) ΟΧΙ (122)
avatar Hans Castorp 7.4.2014 | 02:10
@ Play with me!

Τι εννοείς με το "χωρίς καθόλου μέτρα προστασίας μετρό";

Νιώθεις επικίνδυνα στους σταθμούς; Έχεις απειληθεί; Θες αστυνομία;
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (57) ΟΧΙ (14)
avatar Spyridon 6.4.2014 | 19:56
Με συγχωρειτε που επεμβαινω αλλα μηπως τα δραματοποιουμε καπως τα πραγματα? Χαμηλοι μισθοι η οχι, το εισητηριο των ΜΜΜ στη Ελλαδα ειναι απο τα φθηνοτερα της Ευρωπης. Τι φαι πια θα αγορασετε με 1.40 Ε (ενα σουβλακι στο Μοναστηρακι εχει 2 Ε, επι τη ευκαιρια). Τοση πια πεινα εχει πεσει στην Ελλαδα?
Κι αυτο το *περιμενω 10 λεπτα το μετρο*? Το βλεπω σε καποια σχολια. Συγγνωμη, ποσο συχνα παιρνετε μετρο (για το λεωφορειο να πω ΟΚ, εχετε δικιο). Καθε 3 -5 λεπτα περναει τις καθημερινες και τα ΣΚ μονο ειναι καθε 10 λεπτα.
Νησαφι δηλαδη, ειπαμε, υπαρχει κριση αλλα διαβαζοντας καποια σχολια εχω την αισθηση οτι γιναμε Αιθιοπια (και, σας διαβεβαιω, δεν εχουμε γινει).
Play with me! Play with me! 6.4.2014 | 23:52
το μετρό εδώ και ένα χρόνο μετα τις 7 το απόγευμα περνάει κάθε 10-15 λεπτα,στην μπλε γραμμη τουλάχιστον, ακόμη και τις καθημερινές! και δεν είναι οτι θα δώσεις 1,4. εγώ π.χ. χρειάζομαι 2,8 μόνο για να παω και να γυρίσω απο τη δουλεία μου. όταν βγάζεις 300 ευρώ το μήνα μετράς μέχρι και το τελευταίο λεπτο.
"Τι φαι πια θα αγορασετε με 1.40 Ε (ενα σουβλακι στο Μοναστηρακι εχει 2 Ε, επι τη ευκαιρια). Τοση πια πεινα εχει πεσει στην Ελλαδα?" μόνο ως ειρωνία μπορώ να το εκλάβω εκτός και αν ζεις στο δικό σου κόσμο ή είσαι απο αυτους που δεν τους έχει αγγίξει για τα καλά η κρίση και μιλάς εκ του ασφαλούς.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (74) ΟΧΙ (63)
avatar anaranjada 7.4.2014 | 10:06
@spyridon
τι εννοεις τι φαι θα αγορασουμε με 1.5 ευρω? εσυ μονο ντελιβερι παιρνεις?
το να φτιαξεις παντως μια μακαροναδα με ντοματα για 4 ατομα εχει 1.5 ευρω, το ιδιο και μια κατσαρολα φακες και ο καταλογος ειναι μακρυς. για να νομιζεις οτι το πιο φτηνο φαι ειναι το σουβλακι καταλαβαινω ποση επαφη με την πραγματικοτητα εχεις.

εισιτηριο κοβω παντα αλλα το αφηνω στον επομενο και παιρνω με χαρα εισιτηριο που θα μου προσφερουν.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (74) ΟΧΙ (25)
avatar alexak 8.4.2014 | 02:04
να με συγχωρείς αλλά 1,20 και 1,40 είναι πολύ ακριβό εισιτήριο. Απορώ πως λες οτι είναι λίγα. Αν μετακινήσαι τακτικά το ξέρεις.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (17) ΟΧΙ (10)
Συμφωνώ μαζι σου φιλε!
avatar Spyridon 7.4.2014 | 08:41
Αγαπητε play with me, δεν ειναι ετσι οπως τα λετε. Ουτε καν τις Κυριακες το μετο δεν περναει καθε 15 λεπτα, το οριο ειναι 10. Μονο για το αεροδρομιο τα δρομιολογια ειναι καθε 30 λεπτα και, ισως και για τους σταθμους μετα τη Δουκισης Πλακεντιας.
Τωρα, το αν ο μισθος ειναι τοσο χαμηλος (προφανως γιατι εισθε εποχικος, κλπ), αυτο δεν εχει να κανει με τις συγκοινωνιες των οποιων το κοστος δεν μπορει να πεσει χαμηλοτερα. Αντιθετα, θα αυξηθει αν συνεχισουμε να μην πληρωνουμε...
Οσο για την ειρωνια, με συγχωρειτε αλλα δεν ειρωνευομαι και εχω ζησει σε χωρες οπως η Αιθιοπια για να ξερω τι σημανει πραγματικη πεινα. Εσεις με το μισθο των 300 ευρω, μη μου πειτε οτι ζειτε μονος σας, πληρωνετε νοικι, κλπ. Να βαλω στοιχημα οτι ζειτε με τους δικους σας? Δεν ειναι κακο και ισως ειναι αναγκαιο στη εποχη μας, μην υπερβαλλουμε ομως. Και, επαναλαμβανω, οι χαμηλοι μισθοι (κακως) δε πρεπει να σημαινει πειρατεια στις συγκοινωνιες (αλλο αν το κρατος θε επρεπε να προβλεπει φθηνοτερο εισητηριο για ευπαθεις ομαδες...).
avatar Spyridon 7.4.2014 | 10:47
Δηλαδη, αγαπητε/αγαπητη anaranjada, θελεις να μου πεις οτι προτιμας να πληρωνεις για φακες και οχι για εισητηρια? Συγνωμη αλλα αν εισαι τοσο ζορισμενος/η να αγωνιστουμε ολοι για φθηνοτερο εισητηριο σε ευπαθεις ομαδες. Αλλα τοτε, μην παιρνεις τα ΜΜΜ. Τις φακες τις πληρωνεις, πιστευω, στο super market η κι εκει απαιτεις το τζαμπα? Ο,τι υπηρεσια ζητας, την πληρωνεις κι αυτο ισχυει και στα ΜΜΜ παντου στον κοσμο.
Οσο για το σουβλακι των 2 Ε στου Θαναση, ε, δεν ηξερα οτι εγινε κι αυτο πολυτελεια για τους πλουσιους! Εχετε δικιο, ισως ειμαι εκτος πραγματικοτητας. Κι εσεις ομως μηπως υπερβαλλετε λιγουλακι η/και λαικιζετε?
avatar anaranjada 7.4.2014 | 12:49
οπως ειπα εισιτηριο αγοραζω αρα για να αγοραζω εισιτηριο εχω και τα δινω και με τα ποδια εχω παει πολλες φορες. (απο νεο κοσμο προς κεντρο μια ωρα) ναι θα επρεπε να υπαρχει φτηνοτερο εισιτηριο για τους ανεργους. ειναι τοσο περιεργο? και ναι θα επρεπε να υπαρχει φτηνοτερο εισιτηριο για διαδρομες μονο με λεωφορειο, τρομερες υπηρεσιες.
ναι εχω κοψει τα ντελιβερι πολυ καιρο τωρα, τι σου φαινεται περιεργο? που αντι για ενα σουβλακι που θα με χορτασει για καποιες ωρες προτιμω να φτιαξω φαι που θα με χορτασει για δυο μερες? αλλα και σουβλακι να αγοραζα δεν θα το χρησιμοποιουσα ως παραδειγμα φτηνου φαγητου το 2ευρω(για εναν νορμαλ ανθρωπο 4 ευρω)... 700 δραχμες, τις θυμασαι μηπως? και για 2 1500, για σκεψου μηπως ειναι πολυτελεια? εγω δεν τα πεταω, εσυ πετα τα και χαρακτηρισε με οπως θες.
300 ευρω δεν παιρνουν μονο οι εποχικοι (μηπως ηθελες να πεις μερικης απασχολησης? μαλλον) 300 ευρω παιρνουν και ενα σωρο απελπισμενοι που δουλευουν μαυρα.
αλλα ξερουμε ξερουμε ας κοψουν το ιντερνετ, τον καφε κλπ. μα θελουν και να.. βγουν? ξερω λαικιζω που συμβαινουν αυτα? περασα προχθες απο το θησειο και ηταν γεματο, εχει χρημα ο κοσμος ;)

επαναλαμβανω εισιτηριο κοβω, και εχω και τα δινω αλλα δεν μπορω να αδικησω κανεναν που πιεζεται και κανει την παρανομια του και ας παει και τον καφε του.

δεν ειπα σε κανεναν μπραβο που εχει λεφτα και μεσα στον γενικο χαμο δεν κοβει εισιτηριο αλλα δεξου οτι η φτωχεια στην ελλαδα ειναι μια πραγματικοτητα και ας μην εχουμε φτασει σε επιπεδα αιθιοπιας..

καθημερινα ομως βλεπεις ανθρωπους που δεν εχουν την..φακη να ψαχνουν στα σκουπιδια να την βρουν (μα καλα που γινεται αυτο? ) και τελος παντων γιατι δεν πανε να παρουν ενα σουβλακι!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (30) ΟΧΙ (8)
avatar Spyridon 7.4.2014 | 15:22
Αγαπητε/τη aranjada, πως τα μπλεκετε ετσι τα πραγματα?
Α) κανεις δεν ειπε να μην υπαρχει φθηνοτερο εισητηριο για ανεργους και αλλες ευπαθεις ομαδες. Δειξτε μου καπου στα σχολια μου αν εχω πει κατι τετοιο.
Β) με την ελευση του συστηματος του εξυπνου εισητηριου, ολα αυτα που λετε (διαφορετικες διαδρομες με διαφορετικο κοστος) θα καλυπτονται. Εχετε ακουσει για αυτο το συστημα που, επιτελους, ερχεται παρα την αντιδραση πολλων (μεταξυ των οποιων και καποιων συνδικαλιστων)?
Γ) δραχμες και ευρω: δεν ξερω ποσο χρονων ειστε αλλα η δικη μου ηλικια (47) μου επιτρεπει να θυμαμαι πολυ καλα τον υπερ/πληθωρισμο που ειχαμε με τη δραχμη. Εσεις το θυμαστε οτι η δραχμη καταργηθηκε το 1999/2000? Θελετε να συγκρινουμε το σημερα με αξιες 14 χρονων πριν?
Δ) θα επιμεινω: το περιφημο σουβλακι των 2 ευρω του Θαναση στο Μοναστηρακι (που ειναι φισκα γεματος, προφανως απο εκατομμυριουχους κατ-εσας) μερα και νυχτα σας φαινεται πολυτελεια? Δικαιωμα σας να επιλεγετε τι τρωτε και που ξοδευετε, ανοησιες ομως δεν μπορω να διαβαζω (με συγχωρειτε κιολας για την εκφραση).
Ε) το τι σημαννει ΦΤΩΧΕΙΑ (οχι φτωχεια στην Ελλαδα αλλα φτωχεια με κεφαλαιο οπως το εγραψα, ελατε στις χωρες που δουλεψα και δουλευω και μετα το συζηταμε.
ΣΤ) εισητηριο καλα κανετε και χτυπατε. Το να υπερασπιζεστε ομως το δικαιωμα καποιων (πολλοι δεν ειναι καθολου φτωχοι αλλα το κανουν απο...αποψη) να μην πληρωνουν ειναι αδικο ακριβως για αυτους (μεταξυ των οποιων ειστε κι εσεις) που υποτιθεται οτι υποστηριζετε.
avatar kounoupis 13.12.2014 | 06:42
http://www.stasy.gr/index.php?id=69 και ομως δεν ειναι καθε 10 λεπτα.
tb44 tb44 6.4.2014 | 15:25
Μαζί σου 100%. Σε φάσεις που έχω ζοριστεί οικονομικά, έχει τύχει να κάνω μισή και μια ώρα περπάτημα για να αποφύγω να πληρώσω μετρό. Καταλαβαίνω λοιπόν ότι μπορεί για κάποιον το εισιτήριο να είναι ακριβό. Αλλά από τη στιγμή που χρησιμοποιείς την υπηρεσία, πρέπει να την πληρώνεις. Αλλιώς κάνε μποϊκοτάζ και δείξε έμπρακτα την αντίθεσή σου.

Σε αντίθετη περίπτωση, την επόμενη φορά που θα δουλέψεις και δε θα σε πληρώνουν, πες "δεν πειράζει, κι εγώ αυτό κάνω στους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες".
me lene artemi me lene artemi 6.4.2014 | 16:23
Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ πληρώνονται πληρώσεις δεν πληρώσεις εσύ. Απο που; Απο το μεγάλο κρατικό ταμείο, δηλαδή από όλους εμάς.
Άρα όποιος έξυπνος δεν πληρώνει επιβαρύνει όλους εμάς.
tb44 tb44 7.4.2014 | 01:52
Ισχύει μεν, αλλά: Κάθε επιχείρηση, ιδιωτική ή δημόσια, αν δε βγάζει, απολύει κόσμο. Για το μετρό λιγότερα εισιτήρια σημαίνουν: δε βγαίνει οικονομικά, μειώνουμε τα δρομολόγια, κόβουμε και τις καθαρίστριες και σταματάμε να πληρώνουμε και τις υπερωρίες στους οδηγούς πχ. Τελικά έχει αντίκτυπο στους εργαζόμενους. Γιατί η εταιρία υπολογίζει την τιμή του εισιτηρίου σαν άθροισμα των εξόδων και του κέρδους που θέλει να έχει. Με μειωμένα έσοδα, για να παραμείνει το κέρδος σταθερό, που είναι η απόλυτη προτεραιότητα κάθε επιχείρησης (το λέω σαν δεδομένο, όχι σαν καλό), θα μειωθούν τα έξοδα, δηλαδή το προσωπικό.

Πέρα από αυτό που λες, που είναι σωστό και με βρίσκει σύμφωνο.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (35) ΟΧΙ (3)
ΣΩΣΤΟΣ

Και οταν θα την ξεπουλησουν την Αττικο Μετρο γιατι θα μπαινει μεσα και δεν θα κυκλοφορει κανεις χωρις εισητηριο ....
Αυτοι που ευθυνονται ....ΟΙ ΤΣΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ
Θα φωναζουν πιο πολυ απ ολους
Nami-san Nami-san 7.4.2014 | 14:32
@tb44 Από τα σχόλια που με εκφράζουν πραγματικά!
Και να συμπληρώσω:
Ζω στο Βέλγιο όπου το εισητήριο κοστίζει 2€ (αν το πάρεις από εκδοτήριο ή εκδοτικό μηχάνημα, αν το πάρεις από οδηγό λεωφορείου ή τραμ 2,5€) το μηνιαίο σχεδόν 50€ και το ετήσιο περίπου 600€
Προσωπικά μέχρι και πριν λίγο καιρό, επειδή χρησιμοποιούσα καθημερινά το λεωφορείο έβγαζα μηνιαίο, αλλά πλέον βάζω δεκάρες διαδρομές στην κάρτα μου διότι προτιμώ να περπατήσω την μισάωρη διαδρομή κάθε πρωί και κάθε απόγευμα από το σπίτι στη δουλειά και αντίστροφα.
Για τα άτομα άνω των 65 ετών τα ΜΜΜ είναι δωρεάν (μέσω κάποιας τυπικής γραφειοκρατικής διαδικάσίας βέβαια).
ΟΙ ελεγκτές μπαίνουν ανά τέσσερις ή έξι και φυσικά έτσι και σε πιάσουν χωρίς εισητήριο το πρόστιμο είναι αρκετά τσουχτερό!
Και όσο για την αναμονή; Ανά 5 λεπτά η κάθε γραμμή μετρό όλη την εβδομάδα, ανά 10-15 τα λεωφορεία και τα τραμ τις καθημερινές και ανά 20-25 τα σαββατοκύριακα και φυσικά να μην σχολιάσω τις καθυστερήσεις που σπάνε νεύρα!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (15) ΟΧΙ (1)
Renella Renella 6.4.2014 | 15:37
Να σου πω. Αν ζούσαμε σε μία χώρα με σεϊχηδες να κάνουν κουμάντο σε μας και στα πετρέλαιά τους (μας), ναι, πουθενά να μην πληρώνουμε και για τίποτα εφόσον μπαίνει χρήμα στο κράτος έτσι κι αλλιώς. Μάλιστα, όπως γίνεται σε κάποιες τέτοιες χώρες θα μπαίναμε συνέταιροι με το έτσι θέλω σε εταιρείες ξένων και θα παίρναμε και από εκεί χρήματα. Δεν είμαστε σε τέτοια χώρα όμως, τι να κάνουμε.
avatar
Ανώνυμος/η 6.4.2014 | 19:17
Θα γίνουμε, θα φροντίσουμε εγώ, ο Λάτσης και ο Βαρδινογιάννης γι'αυτό.
avatar Delusa 6.4.2014 | 15:39
Κ αν δούμε αυτή τη λίστα http://www.transparency.org/cpi2013/results απ' την οποία μπορούμε να συνάγουμε το γενικό επίπεδο υπηρεσιών σε κάθε χώρα, καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορούμε να συγκριθούμε με καμία από τις περιπτώσεις που αναφέρονται εδώ: http://www.athenstransport.com/2012/12/europe-transport/

Κ θα σχολιάσω ένα παράδειγμα ακόμα: στην Κωνσταντινούπολη το εισιτήριο είναι 1 ευρώ ανά διαδρομή (κ όχι 0,83 ευρώ όπως γράφει αφού κοστίζει 3 τούρκικες λίρες), έχει όμως μετρό ή οποιοδήποτε άλλο μέσο ανά 2 με 3 λεπτά! Εδώ τις περισσότερες φορές που παίρνω μετρό περιμένω τουλάχιστον 10λεπτο! Για να μη μιλήσω για τα λεωφορεία που βάσει προγράμματος περνάνε κάθε τέταρτο κ καταλήγουμε να τα περιμένουμε 30-35 λεπτά! Κ για να επανέλθω στην Κωνσταντινούπολη, υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης κάρτας με την οποία το εισιτήριο κοστίζει από 0,33 ευρώ έως 0,65 ευρώ. Εδώ αν δε χρησιμοποιείς καθημερινά τα μέσα, η κάρτα δε συμφέρει.
avatar pepitoula 6.4.2014 | 16:16
Ακριβώς!
avatar Giovinu 6.4.2014 | 16:36
Και στις Βρυξέλλες το εισιτήριο του μετρό έχει 2 ευρώ και το μετρό περνάει κάθε 9 λεπτά του λεωφορείου επίσης 2 ευρώ και η ετήσια κάρτα για μετρό/λεωφορείο/τραμ 580 ευρώ. Και ο κόσμος τα πληρώνει. Το αντίτιμο των 1,40 ευρώ ή των 90 λεπτών για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης δεν είναι τίποτα συγκριτικά με τιμές του εξωτερικού. Και άμα δεν θες να πληρώσεις (γενικά αναφέρομαι όχι σε σένα προσωπικά) πάρε ποδήλατο. Το καλύτερο μέσο μεταφοράς!
avatar alexak 8.4.2014 | 02:10
που μωρέ να κάνεις ποδήλατο, μέσα στην κίνηση? ποιος ξέρει να οδηγεί δίπλα σε ποδηλάτες? με ποια υπομονή?
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (9) ΟΧΙ (7)
Vangelis1972 Vangelis1972 6.4.2014 | 22:34
Στη Λεττονία όπου ζω τα τελευταία χρόνια, τα εισιτήρια για τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ κοστίζουν 1,2 ευρώ (μετρό δεν υπάρχει) και είναι για μια και μόνη διαδρομή (ακόμα και για 1 στάση). Οι μισθοί είναι χαμηλότεροι απ' ό,τι στην Ελλάδα (πστέψτε το) και η ανεργία τόσο υψηλή που ο πληθυσμός από 2,2 εκ. πριν την κρίση, έχει πέσει στα 1,9 τώρα λόγω μετανάστευσης. Στη χώρα αυτή, όπως και στην Ελλάδα, υπάρχουν πολύ σοβαρά παράπονα για το επίπεδο των κρατικών υπηρεσιών (αν και συγκεκριμένα τα ΜΜΜ είναι ακριβή στα δρομολόγιά τους), αλλά και το πολιτικό προσωπικό που τους κυβερνάει όλα αυτά τα χρόνια. Παρ' όλες τις αιματηρότατες θυσίες του λαού, εξ ίσου, άν όχι μεγαλύτερες, με τις δικές μας (πιστέψτε το - μιλάμε για μείωση του ΑΕΠ κατά 19% μόνο το 2009), τα περιστατικά τζαμπατζοσύνης που έχω δει είναι ελάχιστα σε σχέση με την Ελλάδα. Εκεί, όποιος δεν έχει λεφτά, περπατάει για να πάει στον προορισμό του, ακόμα και άν μιλάμε για αποστάσεις της μίας ώρας με θερμκρασία -15 C. Κανείς δεν επικαλείται την ένδειά του για να κάνει τον τζαμπατζή. Στην Ελλάδα ήξερα διάφορους/ες που πριν την κρίση χρησιμοποιούσαν ΙΧ για να πάνε την Κυριακή στο περίπτερο που ήταν ανοιχτό - επειδή ήταν σε απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια. Πείτε ό,τι θέλετε, αλλά άποψή μου είναι ότι είχαμε γίνει κακομαθημένοι, και τώρα που πρέπει να ξεσυνηθίσουμε μας κακοφαίνεται.

Η κρίση σίγουρα ευθύνεται για το φαινόμενο στη χώρα μας, αλλά το βαθύτερο αίτιο σχετίζεται με την ανοχή και συμπάθεια προς κάθε μορφή ανομίας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς: Από τις ρακέτες που σπάνε τα νεύρα στους δυστυχείς λουόμενους, την αισχρή αφισοκόληση και την κουρελαρία στα πενεπιστήμια, μέχρι το πέταμα των αποτσίγαρων και των σκουπιδών όπου βρούμε. Για να το θέσουμε συνοπτικά: Είμαστε ασκέρι.

Κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας άν υποστηρίζουμε ότι το κάνουμε λόγω κρίσης. Η φοροδιαφυγή και γενικώς η λούφα αποτελούν μαγκιά στην Ελλάδα. Δηλαδή, πριν τη κρίση δεν υπήρχαν τζαμπατζήδες; Ίσως όχι τόσο πολλοί όπως σήμερα, αλλά πάντως πολύ περισσότεροι απ' ό,τι σε άλλες χώρες.

Περαιτέρω, η διαφορά σε σχέση με τη φοροδιαφυγή είναι ότι οι εισπραττόμενοι φόροι διατίθενται κατά τρόπο που κρίνουν οι κυβερνώντες καλύτερο - και συχνά η διαχείριση των δημόσιων οικονομικών είναι παράλογη, άδικη, καταστροφική - χωρίς να υπολογίζουμε την κατάχρηση του δημοσίου χρήματος από πλευράς λειτουργών του κράτους. Παρ' όλα ταύτα, η φοροδιαφυγή είναι μια αισχρή πρακτική. Στην περίπτωση όμως της τζαμπατζολέ επιβίβασης σε ΜΜΕ δεν υπάρχει ούτε καν αυτό το "ηθικό" επιχείρημα, αφού στην ουσία πρόκειται για ανταποδοτικό τέλος (με την κυριολεκτική σημασία του όρου - όχι όπως στη περίπτωση της πάλαι ποτέ ΕΡΤ, όπου πλήρωνες το τέλος για κάθε ρολόι της ΔΕΗ στο όνομά σου, ασχέτως του άν είσαι τυφλός ή αποφεύγεις να βλέπεις τηλεόραση). Είναι ακριβώς το ίδιο με την πληρωμή αντιτίμου για την αγορά οποιασδήποτε υπηρεσίας. Δηλαδή, υπάρχει πιθανότητα να πάτε στο κουρείο και όταν ο κομμωτής σας πεί "με τις υγείες σας", εσείς να το βάλετε στα πόδια χωρίς να πληρώσετε; Και μάλιστα (άν το κάνετε αυτό) να υποστηρίξετε ότι δεν έχετε λεφτά και επομένως συγχαρητήρια κιόλας για το ότι είστε τσίπηδες;;;

(*Επειδή έχω βαρεθεί τις προωπικές επιθέσεις και αξιολογικές κρίσεις για το άτομό, μου, παρακαλώ άν έχετε αντίθετη άποψη να το κάνετε πολιτισμένα και σε 3ο πρόσωπο - δεν πρόκειται να απαντήσω σε ad hominem τοποθετήσεις, γιατί έχω βαρεθεί να το κάνω κάποιους μήνες τώρα).
avatar Spyridon 6.4.2014 | 23:40
Τι να πω, τα θερμα μου συγχαρητηρια αγαπητε! Ετοιμαστειτε τωρα για τις αρνητικες ψηφους των επαναστατων που πεινανε γιατι δεν εχουν 1.40 Ε για να φανε!
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (44) ΟΧΙ (24)
avatar angiG 7.4.2014 | 13:30
Επιτέλους!!

Κι εγώ επειδή ζω με ελάχιστα χρήματα το μήνα, επιλέγω να περπατήσω, πάντως χωρίς εισητήριο επουδενί δεν μπαίνω..

Επίσης από προσώπική εμπειρία σε Μόναχο και Άμστερνταμ, είναι επίσης πανάκριβα (τύπου στο Μόναχο για να μετακίνηθεις σε σχολή, κέντρο και πάλι σπίτι σου χρειάζεσαι 13-14 ευρώ την ημέρα) μην πείτε ότι "οκ, εκεί οι μισθοί όμως...".. Το λέω καθαρά για τα ΜΜΜ..

Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (21) ΟΧΙ (1)
oddlabs oddlabs 6.4.2014 | 15:40
η φωνή της λογικής (επιτέλους; )
avatar pepitoula 6.4.2014 | 15:40
Καταρχήν να πώ ότι είμαι κατά του "τζαμπατζιλικίου" γενικώς, όμως ας μην συγκρίνουμε την τιμή του εισητηρίου στην Ελλάδα με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, διότι δεν είναι ούτε η διαδρομές ίδιες ούτε οι υπηρεσίες! Δεν κάνει 3 τέταρτα το λεωφωρείο να έρθει στην Σουηδία καθημερινή όπως εδώ π.χ., ούτε είναι μες την μπίχλα και ούτε οι οδηγοί τρέχουν σαν τρελοί. Ας μην μιλήσω για το αν γίνεται συντήρηση στα οχήματα ποτέ.. Να μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα! Επίσης ως άνεργη, πληρώνω ακριβώς το ίδιο κόμιστρο με έναν που εργάζεται και αυτό το θεωρώ απαράδεκτο! Και ναι, 1,40 δεν τα βρίσκω στο δρόμο!
avatar bisbiki 6.4.2014 | 16:10
Στη Σουηδία το λεωφορείο μπορεί να κάνει μία ώρα να περάσει, δεν είναι ενδεχομένως όλα κάθε 10'. Στη Νορβηγία έχει λεωφορεία που περνάνε μία ή δύο φορές την ώρα. Η διαφορά είναι ότι υπάρχουν το ωράριο και τα δρομολόγια εκτυπωμένα/στο ίντερνετ/σε application τα οποία σε ενημερώνουν για αυτό και τα οποία ακολουθούνται πιστά. Για να μη σας πω και το άλλο, υπάρχει app με το οποίο αγοράζεις το εισιτήριο αφού μπεις στο λεωφορείο, και από την ώρα που το αγοράζεις μετράει για μιάμιση ώρα. Και κοστίζει λιγότερο από το να αγοράσεις από τον οδηγό (ω ναι, μπορείς να το κάνεις και αυτό). Άντε και στα δικά μας!
avatar Leo291981 6.4.2014 | 15:53
Δεν είμαι υπέρ της σελίδας στο facebook ΑΛΛΑ γιατί το κείμενο γράφεται με στοιχεία του ΟΑΣΑ και συγκρίσεις του 2012 (δεν θέλεις 5 ευρώ για μια μπύρα ή έναν καφέ), ενώ αναφέρεται σε μία σελίδα facebook του σήμερα ?
No Man's Land No Man's Land 6.4.2014 | 15:53
ας τσακωθούμε τώρα μεταξύ μας οι επιβάτες στριμωγμένοι στα υπόγεια, μέσα στους ιδρώτες και τα μικρόβια κι ας αφήσουμε να κυκλοφορούν οι άλλοι στους δρόμους με τις αυτοκινητάρες τους με τους κλιματισμούς αγνοώντας ακόμα και την τιμή των εισητηρίων

πες τα....ελατε να τσακωθουμε μεταξυ μας και οι αλλοι να τρωνε με χρυσα κουταλια

πληρωνε ελληνα...πληρωνε εγκληματια λαθρεπιβατη!
Karelia Karelia 6.4.2014 | 16:32
Στα κλέβει ρε άνθρωπε και το λες με τέτοιο μένος; Αλλά μάλλον θα είσαι από εκείνους του, να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα! Αφού εγώ δεν έχω, μη σώσει κι έχει κι αυτός!! Αντί να κοιτάξεις να πας μπροστά στη ζωή σου... εύγε νέε.
Nick Tzovlas Nick Tzovlas 6.4.2014 | 19:03
οταν τον νεο τον αναγκαζουν να ημιαπασχολειται να ημιασφαλιζεται, και εκεινοι να καρπωνονται ακομα μεγαλυτερα κερδη, αυτο λεγεται κλοπη στο χωριο μου αδερφε
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (65) ΟΧΙ (37)
avatar
Ανώνυμος/η 6.4.2014 | 19:19
@Karelia

Έτσι είναι αυτοί οι Συριζαίοι, μισάνθρωποι και παρτάκιδες. Καμία αίσθηση ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπό τους.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (24) ΟΧΙ (41)
Karelia Karelia 6.4.2014 | 21:28
@Nick Tzovlas ο νέος οφείλει να αγωνιστεί μαζί με όλους ώστε να πάψουν να υπάρχουν τέτοιες τακτικές! Αλλιώς, ας κάτσει να ανέχεται την ημιαπασχόληση, και την ημιασφάλιση και τους μισθούς πείνας. Οσο καθόμαστε, τέτοια και χειρότερα θα παθαίνουμε. Λογικό.
@Capital ....ασχολίαστο.. και άκυρο..και τρολλιά..νταξ..
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (21) ΟΧΙ (6)
Προηγούμενα 12345 Επόμενα
 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ