Ο Tony Oursler και η σάρωση του ανθρώπινου προσώπου από τις μηχανές

Ο Tony Oursler και η σάρωση του ανθρώπινου προσώπου από τις μηχανές Facebook Twitter
0

Αν κοιτάξει κάποιος καλά τα καινούργια έργα του Tony Oursler, κατανοεί την προσήλωσή του στα θέματα της ταυτότητας, του ανθρώπινου ίχνους και του ανθρώπινου σώματος.Δημιούργησε μια εικόνα τρισδιάστατη, πράγμα που τον έκανε μια σημαντική μορφή στην στην εξέλιξη της video art. Ο  Oursler καινοτόμησε καταργώντας τα όρια της μικρής οθόνης, όταν συνειδητοποίησε τους περιορισμούς της τηλεοπτικής εικόνας.

Γεννημένος το 1975 στη Νέα Υόρκη, όπου ζει και εργάζεται αποφοίτησε από το California Institute for the Arts (B.F.A) το 1979. Από τα πρώτα video του ‘70 και του ‘80 μέχρι τις video- εγκαταστάσεις με κούκλες του’90, ο κεντρικός άξονας της δουλειάς του καλλιτέχνη είναι το ανθρώπινο σώμα και πως αυτό επηρεάζεται από τη βία, τα media, τη σεξουαλικότητα, τις ψυχικές διαταραχές, την τεχνολογία. Στα τέλη του ‘90 ο Oursler δημιουργεί έργα μικρότερων διαστάσεων όπως τα Eyes Series και τα Talking Heads στα οποία εφαρμόζει το ιδεολογικό του απόσταγμα χρησιμοποιώντας ελάχιστες φόρμες.

O καλλιτέχνης εξερευνά τους τρόπους με τους οποίους το ανθρώπινο σώμα χρησιμοποιεί τους δικούς του μηχανισμούς, ειδικά το πρόσωπο και το κεφάλι, ώστε να εκφράσει την ταυτότητά του και να εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του.


Στην καινούργια του έκθεση που πραγματοποιείται στη γκαλερί Bernier/Eliades από την 1η Οκτωβρίου, με τίτλο “classifier cascades”, ο Oursler θα παρουσιάσει έργα που εστιάζουν στην ανθρώπινη ταυτότητα μέσω των τεχνικών που χρησιμοποιούνται στην τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου. Εστιάζει το ενδιαφέρον του στη σύγχρονη τάση που δημιουργεί μηχανές για να ερμηνεύουν και να μετρούν τις ανθρώπινες εκφράσεις και γοητεύεται από  τη σύγχρονη ψυχολογία και τις εκλεπτυσμένες μιμητικές τεχνολογίες. O καλλιτέχνης εξερευνά τους τρόπους με τους οποίους το ανθρώπινο σώμα χρησιμοποιεί τους δικούς του μηχανισμούς, ειδικά το πρόσωπο και το κεφάλι, ώστε να εκφράσει την ταυτότητά του και να εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του.

 

Στην έκθεση αυτή, ο  Tony Oursler θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων, μεγάλα πάνελς από αλουμίνιο, σε αφηρημένα σχήματα, που θυμίζουν πρόσωπα, επικαλυμμένα με διαφορετικές ανακλαστικές μεταλλικές επιφάνειες. Τα πρόσωπα αυτά, ενσωματωμένα σε βιντεο-οθόνες που απεικονίζουν στόματα και μάτια, κρύβουν σημάδια, γεωμετρικά σχέδια αλγοριθμικής χαρτογράφησης αναγνώρισης προσώπου, συνδυάζοντας την ανθρώπινη έκφραση με το λογισμικό του ηλεκτρονικού προφίλ.

Ο Tony Oursler και η σάρωση του ανθρώπινου προσώπου από τις μηχανές Facebook Twitter

Πρόθεση του καλλιτέχνη είναι να προσκαλέσει τον θεατή να δει τον εαυτό του μέσα από τα μάτια των μηχανημάτων που δημιούργησε πρόσφατα η ανθρωπότητα. Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα και η επικράτηση της σάρωσης προσώπου στην κοινωνία, είναι το κλειδί για να κατανοήσουμε τα καινούργια έργα του Oursler. Τα  νέα του έργα  εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη συσσώρευση βιομετρικών δεδομένων από σαρώσεις προσώπου, ίριδας, δακτυλικών αποτυπωμάτων. Ο καλλιτέχνης αναρωτιέται από ποιόν και με ποιόν τρόπο χρησιμοποιούνται αυτά τα δεδομένα,  για ποιό λόγο δημιουργούνται τα ηλεκτρονικά προφίλ, που κατηγοριοποιούν τους ανθρώπους ανάλογα με την εξωτερική εμφάνιση, την αλληλουχία DNA και τα μοναδικά σωματικά χαρακτηριστικά. Τα καινούργια έργα του καλλιτέχνη αποκαλύπτουν τις όμορφες, αλλά σαφώς μη-ανθρώπινες ιδιότητες αυτών των αναλύσεων. Ο Oursler μέσα από τη δουλειά του αμφισβητεί τη χρησιμότητα που έχει η εκμάθηση της κατανόησης των συναισθημάτων σε μηχανές, ενώ παράλληλα εξερευνά την εξέλιξη της ανθρώπινης ταυτότητας.

O Tony Oursler έχει εκθέσει τα έργα του σε μεγάλα μουσεία παγκοσμίως όπως: Stedelijk Museum, Amsterdam (2014), Pinchuk Art Centre, Kiev (2013), ARoS Aarhus Kunstmuseum, Denmark (2012), Helsinki City Art Museum, Finland, Metropolitan Museum of Art, New York (2005), Kunsthaus Bregenz (2001), Whitney Museum, New York (2000) and Kunstverein Hannover, Germany (1998). Έχει συμμετάσχει στις εκθέσεις  Documenta VIII and IX.  Τα έργα του ανήκουν σε μεγάλες συλλογές, συμπεριλαμβάνομένων των: the Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, Washington, DC, Centre Georges Pompidou, Paris, Museum of Modern Art, New York, National Museum of Osaka, Japan, Tate Gallery, London, Van Abbemuseum, Eindhoven and ZMK/Center for Art & Media, Karlsruhe, Germany.

Ο Tony Oursler και η σάρωση του ανθρώπινου προσώπου από τις μηχανές Facebook Twitter
Ο Tony Oursler και η σάρωση του ανθρώπινου προσώπου από τις μηχανές Facebook Twitter
Ο Tony Oursler και η σάρωση του ανθρώπινου προσώπου από τις μηχανές Facebook Twitter

Info:

Γκαλερί Bernier/Eliades

Aπό την Πέμπτη 1 Οκτωβρίου

Επταχάλκου 7 Θησείο

Τρ- Παρ 10:30-20:00, Σαβ 12:00-16:00.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ