ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά

Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, XYZ 1550 – PLACEBO 97, 2015
1

 

Περισσότερες από 700 φωτογραφίες, ψηφιακά επεξεργασμένες περιλαμβάνει η η έκθεση του Λουκά Σαμαρά,  Albums 2, στην Pace gallery. Η φωτογραφία χρησιμοποιείται από τον Σαμαρά ως τρόπος με τον οποίο εξερευνά τον τρόπο της ύπαρξής του, παίζοντας μέσα από αυτοβιογραφικά στοιχεία σε συνδυασμό με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στο εν εξελίξει διαρκώς έργο του Σαμαρά, έχουν συνταχθεί προσωπικές εμπειρίες, αντικείμενα και αναμνήσεις, τις οποίες επιτρέπεται να οικειοποιηθούμε, ενώ εξελίσσονται ως αυτόνομο έργο στην ψηφιακή εποχή.

Οι φωτογραφίες του Σαμαρά έρχονται από πολύ παλιά από τα παιδικά τους χρόνια και συγκροτούν την οικογενειακή του καταγωγή, ενώ οι αυτοπροσωπογραφίες του αντιπαρατίθενται με τις εικόνες της παιδικής του ηλικίας, την οικογένεια, και μια ποικιλία από εναλλακτικά τοπία, ένα παρελθόν που ερευνάται συνεχώς μέσα από φωτογραφίες και βίντεο από τις δεκαετίες του 70, του 80 και μέχρι σήμερα. Έτσι συνέχισε να κατασκευάζει ένα κολάζ της ζωής του με ημερολογιακή μορφή, με συλλογή στοιχείων και προτάσσοντας την ρευστή φύση της μνήμης.

Σε αυτό το έργο ο θεατής έρχεται να αντιμετωπίσει τη δική του εικόνα, σε αντίθεση αλλά και σε διάλογο με αυτήν του καλλιτέχνη.

Ο Σαμαράς παρουσιάζει επίσης μια από τις γνωστές εγκαταστάσεις του Doorway, ενώ κάθεται στη μέση ενός δωματίου με ένα δεύτερο κουτί από καθρέφτες μέσα στο χώρο. Τα είδωλα, οι καθρέφτες, οι προκύπτουσες αντανακλαστικές επιφάνειες, οι αντανακλάσεις, με τους υπαινιγμούς του φωτός, οι  διαθλάσεις σε αντιπαράθεση με τις εικόνες και τα αντικείμενα εμφανίζονται σε μια εγκατάσταση μέσα στην έκθεση. Αυτό το έργο σε παλαιότερη εκδοχή είχε παρουσιαστεί στο Μπάφαλο και υπάρχει στην συλλογή Albright-Knox της Πινακοθήκης της Νέας Υόρκης. Σε αυτό το έργο ο θεατής έρχεται να αντιμετωπίσει τη δική του εικόνα, σε αντίθεση αλλά και σε διάλογο με αυτήν του καλλιτέχνη.

Ο Σαμαράς έχει δεσμεύσει τον εαυτό του να ανακαλύπτει εκ νέου τις προηγούμενες δουλειές του και να επιτρέπει στην τεχνολογική πρόοδο να διαμορφώνει καθοριστικά την τελική παρουσίαση. Επανεξετάζοντας το έργο του, επιχειρεί να διερευνήσει τις περιπλοκές του απείρου, σε αντίθεση με την πεπερασμένη ανθρώπινη ύπαρξη και την παρουσία, κυρίως μέσω της συνεχιζόμενης εκτέλεσης της καλλιτεχνικής πρακτικής του, ενώ ενσωματώνει την ψηφιακή τέχνη στην ίδια του τη ζωή.

Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1620”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1676”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1700”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1809”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1840”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1613,” from Lucas Samaras’s 2015 series entitled “XYZ 1550 — PLACEBO 97.”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1808”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1827”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1728”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1798”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1674”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, XYZ 1550 – PLACEBO 97, 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, XYZ 1550 – PLACEBO 97, 2015
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια