6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
0

Το Μουσείο Μπενάκη συνεχίζει τις συνεργασίες με μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς του εξωτερικού με στόχους την ανάπτυξη, την επαφή με περισσότερους ανθρώπους, σε περισσότερα μέρη και την παρουσία της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή διοργανώνει ή συμμετέχει με έργα των συλλογών του σε έξι διαφορετικές εκθέσεις που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε ισάριθμα ξένα ιδρύματα.

Gods, Myths and Mortals: Greek Treasures across the Millennia from the Benaki Museum

(10/10/2014–10/10/2019, Hellenic Museum, Μελβούρνη, Αυστραλία)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ελαιογραφία του Διονύσιου Τσόκου (1814/20-1862) «Η δολοφονία του Καποδίστρια»

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ασημένιο θυμιατήριο με λαβή που καταλήγει σε κεφάλι δράκοντα και χρονολογημένη επιγραφή του 1810, από τη Μονή του Ταξιάρχη της Καισαρείας
 

 

Το Μουσείο Μπενάκη ξεκίνησε τον περασμένο μήνα μια συνεργασία με το Hellenic Museum της Μελβούρνης, ένα μουσείο που εκπροσωπεί τον ελληνικό πολιτισμό στην πόλη με τη μεγαλύτερη κοινότητα της ομογένειας παγκοσμίως. Η έκθεση με τίτλο Gods, Myths and Mortals: Greek Treasures Across the Millennia μεταφέρει στην αυστραλιανή μεγαλούπολη ένα "μικρό" Μουσείο Μπενάκη το οποίο θα παραμείνει στη Μελβούρνη για πέντε χρόνια.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Δύο νυφικά μαξιλάρια με παραστάσεις γάμου, από τα Ιωάννινα. 17ος-18ος αι.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εικόνα της Αγίας Παρασκευής πάνω σε φθαρμένο σήμερα φύλλο ασημιού. Πιθανόν καλλιτεχνικού κέντρου της Μακεδονίας, πρώτο μισό του 14ου αι.
 

Διαρθρωμένη με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάζονται οι μόνιμες συλλογές του μουσείου στο κεντρικό κτίριο, προσφέρει μια ευσύνοπτη αλλά συνολική εικόνα της διάρκειας του ελληνικού πολιτισμού και αναδεικνύει την αδιάσπαστη συνέχεια και συνοχή του ελληνισμού από τα βάθη της προϊστορίας ως τα κλασικά και ελληνιστικά χρόνια, από τη ρωμαϊκή περίοδο ως το τέλος της βυζαντινής εποχής, και από τους αιώνες της ξενοκρατίας ως την επαναστατική αφύπνιση του 1821 και την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Μελανόμορφος σκύφος, έργο του Αθηναίου ζωγράφου που φέρει το συμβατικό όνομα «Επιτηδευμένος». Γύρω στα 540 π.Χ.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χάλκινο ενεπίγραφο αγαλματίδιο του πανελλήνιου ήρωα Ηρακλή. Γύρω στα 480-460 π.Χ.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο

Για την πληρέστερη παρουσίαση του αφηγήματος αυτού οι επιμελητές του Μουσείου Μπενάκη επέλεξαν 201 αντικείμενα από όλες τις ελληνικές συλλογές του μουσείου: σκεύη, αγγεία, ειδώλια, αγαλματίδια και κοσμήματα της προϊστορικής, αρχαίας ελληνικής και ρωμαϊκής περιόδου, αντικείμενα της καθημερινής ζωής, εκκλησιαστικά σκεύη, εικόνες, χειρόγραφα, ευαγγέλια και ιερατικά άμφια της βυζαντινής και της μεταβυζαντινής περιόδου, κεντήματα, κεραμικά, ξυλόγλυπτα, λιθανάγλυφα, κοσμήματα και φορεσιές της εποχής της τουρκοκρατίας και των πρώτων δεκαετιών του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, εκδόσεις του ελληνικού διαφωτισμού και έγγραφα του Αγώνα, κειμήλια των αγωνιστών του '21, αντικείμενα με φιλελληνικές παραστάσεις και απεικονίσεις σκηνών του αγώνα από ευρωπαίους καλλιτέχνες.  

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
To Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εργασίες κατά τη διάρκεια του στησίματος της έκθεσης στο Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης
 

Heaven and Earth. Art of Byzantium from Greek Collections

(27/09/2014–15/02/2015, Art Institute, Σικάγο, ΗΠΑ)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ζευγάρι βαρύτιμα χρυσά βραχιόλια με διάτρητο αστερόσχημο ρόδακα και επαναλαμβανόμενο βλαστό, ο οποίος εκφύεται από κέρας Αμάλθειας. Πιθανώς από την Κύπρο, 6ος αι.

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσοκέντητος λειτουργικός Αέρας, εκκλησιαστικό ύφασμα για την κάλυψη των Τίμιων Δώρων. Εικονίζεται συνεπτυγμένη η συμβολική παράσταση της Κοινωνίας των αποστόλων. Αποτελεί ένα από τα παλαιότερα, άρτια σωζόμενα δείγματα βυζαντινής χρυσοκεντητικής. Τέλη 13ου αι.

 

Η έκθεση Heaven and Earth. Art of Byzantium from Greek Collections (Ουρανός και Γη. Η τέχνη του Βυζαντίου από Ελληνικές Συλλογές) αποτελείται από 180 έργα βυζαντινής τέχνης μεγάλης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας, προερχόμενα από μουσεία και συλλογές απ' όλη την Ελλάδα. Παρουσιάστηκε αρχικά στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον και μεταφέρθηκε στη Βίλα Γκετί του Μουσείου Ζαν Πολ Γκετί στο Μαλιμπού του Λος Αντζελες. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε στο Art Institute of Chicago όπου αν και εκτίθενται μόνο 63 αντικείμενα, λόγω μικρότερου διαθέσιμου εκθεσιακού χώρου, η διάθρωση και τα συνοδευτικά κείμενά της εκλπηρούν πλήρως το σκοπό της. Έως σήμερα την έκθεση έχουν δει 350.000 επισκέπτες.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εγχάρακτη εφυαλωμένη κούπα με παράσταση χορεύτριας που κρατά κρόταλα. Κυπριακό εργαστήριο. 13ος αι.-14ος αι.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Λαβή χάλκινου θυμιατηρίου (κατζίου) με έκτυπη ενεπίγραφη παράσταση της Παναγίας Θεραπειώτισσας, από τον ομώνυμο ναό στο γνωστό προάστιο της Kωνσταντινούπολης. O λεπταίσθητος εγχάρακτος φυτικός διάκοσμος που αναπτύσσεται στο βάθος και στα φωτοστέφανα, η σχεδιαστική ελευθερία της παράστασης και η εκφραστική της δύναμη χαρακτηρίζουν γενικότερα τις δημιουργίες των αρχών του 14ου αι.

Τα εκθέματα προέρχονται από δημόσια και ιδιωτικά μουσεία και συλλογές, αρκετά είναι πρόσφατα ανασκαφικά ευρήματα και πολλά από αυτά δεν είχαν εκτεθεί ποτέ ξανά εκτός Ελλάδος. Αριστοτεχνικά ψηφιδωτά, εικόνες, γλυπτά, κεραμικά, τοιχογραφίες, νομίσματα, αρχιτεκτονικά μέλη, αντικείμενα μικροτεχνίας, εικονογραφημένα χειρόγραφα, λειτουργικά και οικιακά σκεύη, κοσμήματα και υφάσματα, οργανώθηκαν σε πέντε μεγάλες θεματικές ενότητες που παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία εκείνα που συνυφαίνουν το βυζαντινό πολιτισμό κατά τη διάρκεια της χιλιόχρονης πορείας του.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χάλκινο κατζίον με τους αγίους Δημήτριο και Θεόδωρο. Η παράσταση ποικίλλεται με σμάλτο και επιχρυσώσεις, που κάλυπταν αρχικά όλη την επιφάνεια, δίνοντας στο αντικείμενο πολυτελή όψη. Aντιπροσωπευτικό δείγμα της υστεροβυζαντινής μεταλλοτεχνίας στο β' μισό του 13ου αι.
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ενεπίγραφος ασημένιος σταυρός λιτανείας από την Aδριανούπολη με εγχάρακτο, τοπικά επιχρυσωμένο διάκοσμο, οι λεπτομέρειες του οποίου είναι τονισμένες με νιέλο. Στις κεραίες, μέσα σε μετάλλια, εικονίζονται προτομές αγίων και οι αφιερωματικές επιγραφές στις δύο όψεις της βάσεως μνημονεύουν ως δωρητές τον Σισίνιο και τον Iωάννη Πρεσβύτερο. Πρόκειται για έναν από τους πολυτελέστερους και καλύτερα διατηρημένους μεσοβυζαντινούς σταυρούς των χρόνων γύρω στα 1000.

Στην πρώτη ενότητα, «Από τον αρχαίο στον βυζαντινό κόσμο», παρουσιάζεται η μετάβαση από την αρχαιότητα στους πρώιμους βυζαντινούς χρόνους. Η συνύπαρξη Χριστιανισμού και αρχαίων θεοτήτων εντοπίζεται σε όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις, όπως η Αθήνα, η Κόρινθος και η Σπάρτη. Η δεύτερη ενότητα αφιερωμένη στη «θρησκευτική και εκκλησιαστική ζωή», προβάλλει τη χριστιανική ταυτότητα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέσα από βασικές εκφάνσεις του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Στην τρίτη ενότητα, στην «πνευματική ζωή του Βυζαντίου», τονίζεται μέσα από μια σειρά πολύτιμων χειρογράφων η κυριαρχία της ελληνικής γλώσσας σε όλους τους τομείς της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής. «Οι χαρές της ζωής» είναι το αντικείμενο της τέταρτης ενότητας, με πολύτιμα χρυσά κοσμήματα, ελεφαντοστά, κεραμικά και ασημένια επιτραπέζια σκεύη να αποτελούν τον κύριο όγκο των εκθεμάτων. Τέλος, στην πέμπτη ενότητα, «Το Βυζάντιο μεταξύ Ανατολής και Δύσης», προβάλλεται ο συνεχής γόνιμος διάλογος του βυζαντινού πολιτισμού με τον πολιτισμό άλλων λαών με τους οποίους είτε αντιπαρατέθηκε στρατιωτικά είτε συνδιαλέχτηκε διπλωματικά. 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ασημένιο Άγιο Ποτήριο με το μονόγραμμα ΜΑΡΙΑΣ. Αποτελεί ζεύγος με τον παραπάνω δίσκο. Σφυρηλατημένα και τα δύο σε λεπτό φύλλο ασημιού μιμούνται σκεύη με πολύ μεγαλύτερο βάρος. Ανάλογα παραδείγματα έχουν βρεθεί σε θησαυρούς εκκλησιών της Συρίας και της Λυκίας. Τέλη 6ου-αρχές 7ου αι.

 

 

Κώστας Μπαλάφας, Φωτογραφικές Μνήμες από τη Σύγχρονη Ελλάδα

(08/10–16/11, Hellenic Centre, Λονδίνο, Μ. Βρετανία)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Στο δρόμο για τη χειμαδιά, Πίνδος 1959

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Για το σχολείο, Γιάννενα 1960

 

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στον Κώστα Μπαλάφα, έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ουμανιστές φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου. Μέσα από τα 61 έργα της έκθεσης, ο φωτογράφος καταγράφει τον σφυγµό του ελληνικού χώρου, από τις αλυκές του Ιονίου ως τα λιγνιτωρυχεία του Αλιβερίου και από τα χειµαδιά της Ηπείρου ως τα σιδηρουργεία της Αθήνας. Στο έργο του πρωταγωνιστεί ο άνθρωπος στον καθημερινό του αγώνα για την επιβίωση. Ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών της γενέτειράς του Ηπείρου και οι αγέρωχες ηπειρώτισσες µάνες, ταγµένες κάτω από αντίξοες συνθήκες στη συνέχεια της ζωής.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σήραγγα εκτροπής, Αχελώος 1960
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σιδεράς, Αθήνα 1975
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Παζάρι, Γιάννενα 1958

Οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στη Σκόπελο το καλοκαίρι του 1995. Ο τίτλος «Φωτογραφικές Μνήμες από τη Σύγχρονη Ελλάδα» δόθηκε το 2003 με αφορμή την παρουσίαση του έργου του Κώστα Μπαλάφα στο Μουσείο Μπενάκη και την έκδοση του ομότιτλου λευκώματος.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Αλυκές, Λευκάδα 1963
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κωφάλαλο παιδάκι, Αθήνα 1987
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Γκάζι, Αθήνα 1970
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Κώστας Μπαλάφας κατά τη διάρκεια προετοιμασίας της έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη... Φωτό: Λεωνίδας Κουργιαντάκης, 2003

Galerie de la Méditerranée

(01/06/2013–31/05/2016, Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée, Μασσαλία, Γαλλία)

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Τμήμα οστέινου πλακιδίου με ανάγλυφη παράσταση Ευρώπης πάνω στον ταύρο
6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κανάτα μαστραπάς με άνθινη διακόσμηση και επιγραφή: Μετρίως πίε ποθητέ,/ μη μεθύς αδελφέ,/ να απερνώμεν φυλικά,/ όχι ποτέ εχθρικά. 18ος αιώνας

Σανιδόσχημο ειδώλιο γυναίκας με πόλο και δισκοειδή ενώτια, Βοιωτικού εργαστηρίου. 2ο μισό 6ου αι. π.Χ.

Τον Ιούνιο του 2013 άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το νέο μεγάλο εθνικό μουσείο της Γαλλίας, το Μουσείο των Πολιτισμών της Ευρώπης και της Μεσογείου (Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée – MUCEM). Το νέο μουσείο εισάγει στην επιστημονική του θεώρηση το σύνολο των κοινωνικών επιστημών, προσθέτοντας στην ανθρωπολογική προσέγγιση, τη ματιά της κοινωνιολογίας, της ιστορίας, της αρχαιολογίας και της ιστορίας της τέχνης.

Η μόνιμη έκθεση «Galerie de la Méditerranée» παρουσιάζει μια διευρυμένη θεώρηση της λεκάνης της Μεσογείου, που επιχειρεί να φωτίσει μια πολυδιάστατη ιστορία και να συμβάλει στην κατανόηση ορισμένων διακυβευμάτων του σύγχρονου κόσμου: τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, τα δικαιώματα του ανθρώπου, τη σχέση με τον Άλλον. Το Μουσείο Μπενάκη συμμετέχει και στις 4 ενότητες της μόνιμης έκθεσης με τριετή δανεισμό 24 αντικείμενων από τις συλλογές των Τμημάτων Προϊστορικής, Αρχαίας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Συλλογής, Νεοελληνικού Πολιτισμού, Ζωγραφικής, Χαρακτικών και Σχεδίων και Ισλαμικής Συλλογής.

 

Sacred Places, Sacred Books

(19/09/2014–19/01/2015, Aan Stroom Museum, Αμβέρσα, Βέλγιο)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κεραμικά πλακίδια τοίχου κοσμημένα με το ιερό τέμενος της Μέκκας με την Κάαβα στο κέντρο. Το προσκύνημα στη γενέτειρα του προφήτη Μωάμεθ αποτελεί θρησκευτική επιταγή που κάθε πιστός μουσουλμάνος εύχεται να εκπληρώσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του. Ιζνίκ, 17ος αι.

 

Η έκθεση πραγματοποιείται στo πλαίσιo του προγράμματος Ρώμη, Μέκκα και Ιερουσαλήμ στην Αμβέρσα, το οποίο εστιάζει στις τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες: τον Ιουδαϊσμό, τον Χριστιανισμό και το Ισλάμ. Αποκαλύπτει τις ομοιότητες που παρουσιάζουν οι τρεις θρησκείες ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει τις διαφορές τους.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Κεραμικό πλακίδιο με τουρκικές επιγραφές, τη χρονολογία Εγίρας 1118 και αποτύπωμα των πελμάτων του Μωάμεθ. Οι πατημασιές θεωρούνται στοιχείο θεοφάνειας και συμβολίζουν το νυχτερινό ταξίδι του Μωάμεθ με τη συνοδεία του αρχαγγέλου Γαβριήλ. Τουρκία, Ιζνίκ, 1706.

Στην έκθεση παρουσιάζονται περίπου 200 αντικείμενα από διάφορες συλλογές στον κόσμο. Το Μουσείο Μπενάκη συμμετέχει με δύο αντικείμενα της ισλαμικής του συλλογής.

Αχνάρια Μεγαλοπρέπειας - Μια ματιά στην παράδοση της Ελληνικής γυναικείας φορεσιάς

(30/10/2014–19/04/2015, Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο, Λευκωσία, Κύπρος)

 

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
 

 

Η έκθεση παρουσιάζει την πλούσια ενδυματολογική συλλογή του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος και έχει ως σημείο εκκίνησης δύο βασικά σχήματα της ελληνικής ενδυματολογίας: τη δαλματική ‒έτσι όπως μετεξελίσσεται στο πουκάμισο της Καρπάθου‒, και το αναγεννησιακό πτυχωτό φόρεμα των νησιών του Αιγαίου – με πρότυπο το πτυχωτό κρητικό φόρεμα.

6 διεθνείς συνεργασίες του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Με βάση τα δύο αυτά ενδύματα που αποτελούν τη συμβολή του Μουσείου Μπενάκη στη διοργάνωση, η έκθεση ξεδιπλώνει ένα χαρακτηριστικό δείγμα της μεγάλης ποικιλίας των ελληνικών τοπικών ενδυμασιών που επεκράτησαν στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα. Παρουσιάζει, τέλος, τη σταδιακή επικράτηση της δυτικής μόδας, η οποία, με τη διαμεσολάβηση της βασίλισσας Αμαλίας και της διαδόχου της βασίλισσας Όλγας, διεισδύει στο ελληνικό ενδυματολογικό σύστημα, εμπνέεται από αυτό, το επηρεάζει και σταδιακά το αντικαθιστά. - Α.Δ.

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ