Ανθίμου Αμαρτήματα

Ανθίμου Αμαρτήματα Facebook Twitter
Φωτ.: SOOC
24

Του Θωμά Κοροβίνη

 

Του δώσαμε τον αέρα να μας βαλαντώνει συχνά, τον βαρεθήκαμε να επαίρεται για το "θεάρεστο" έργο του, του επιτρέψαμε να πιστεύει ότι μπορεί να κανονίζει από άμβωνος την κρατική πολιτική περί τα Σκόπια. Τώρα πια, έχοντας αποθρασυνθεί, αποκαλύπτει αποκάλυπτα τη γύμνια της ψυχής του. "Η αγκαλιά της εκκλησίας δεν τους χωράει όλους, είναι πολλοί", δήλωσε αδιάντροπα και αναπάντητος στο γυαλί ο Μέγας Ποιμήν της μίζερης Γκαρντασούπολης. Και συμπλήρωσε χαιρέκακα το γνωστό (συχνά ξεστομισμένο από "ιερά" αλλά "αναμάρτητα;" στόματα): "Η ομοφυλοφιλία είναι θανάσιμο αμάρτημα". Τι αφήνει πίσω της η μισάνθρωπη ποιμαντορία του αλαζόνα μητροπολίτη που θα του' πρεπε, να εκθρονιστεί θριαμβικά απ' το ίδιο το θεσσαλονικιώτικο ποίμνιό του; Ευτυχώς τον έχει ακυρώσει ο Χριστός που "η αγκαλιά του τους χωρούσε όλους" -με ιδιαίτερη δε συγκίνηση τον "βλάμη" του Ιωάννη της εν Πάτμω Αποκαλύψεως- που η υφή της μεταξύ τους σχέσης κατακυρώνει στο βιογραφικό του Θεανθρώπου ένα τουλάχιστον, έστω και αγνό, "ομοφυλοφιλικό" αμάρτημα. .

24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

9 σχόλια
Συμφωνώ κι εγώ περί τα ομοφυλοφιλίας που λέτε όλοι...αν και είναι κάτι που το λένε όλοι οι παπάδες δυστυχώς...Αλλά, στο θέμα των Σκοπίων καλά κάνει και μιλάει. Τουλάχιστον αυτός κάτι κάνει!Και σε ό,τι αφορά περί "μίζερης Γκαρντασούπολης", αν και όχι Θεσσαλονικιός το βρίσκω τουλάχιστον προσβλητικό! Θα έπρεπε να ζητήσετε συγγνώμη
Από τα εγκλήματα μίσους, πολλοί πέθαναν. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Από το "θανάσιμο" αμάρτημα, ας αφήσουμε το Θεό να αποφασίσει.Αποκηρύσσω και βδελύσσομαι το περιεχόμενο των λόγων του ιεράρχη.
Πραγματικό "ζιζάνιο" ο εκ Μηχανιώνας ορμώμενος καθηγητής κος Κοροβίνης.Μια διαφωνία μονό.Το τσιτάτο περί θανάσιμων αμαρτημάτων είναι χαρακτηριστικό της ρωμαιοκαθολικής (βλέπε Κροατία) και λιγότερο της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας.Από την άλλη, καθείς έχει και την απόψή του. Είναι δικαίωμα το καθενός να του αρέσουν οι άντρες ή οι γυναίκες, οι ομοφυλόφιλοι ή οι ετεροφυλόφιλοι ή και να μην του αρέσουν.
Είστε όλοι προκαταλημμένοι και λάθος διαπαιδαγωγημένοι και επίδεκτοι προπαγάνδας. Όλοι δεν μπορεί να είναι νερόβραστοι σαν και εσάς. Ούτε είστε σε θέση, όπως και οι περισσότεροι έλληνες να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που δέχονται, αυτό προκύπτει από την κατάσταση της παρούσας κατάστασης. Είμαστε της στιγμής και μετά ξεχνιόμαστε και μετά ότι βρέξει ας κατεβάσει. Ο άνθιμος πολύ καλά κανει
Όλα σωστά, όσα λες.Αυτό το 'μίζερη Γκαρντασούπολη' μπορούσε να λείπει βέβαια...Περιττά προσβλητικό για μια πόλη που έχει παραπάνω από ένα πρόσωπα. Και δεν είναι όλα αρνητικά. Ας μην είμαστε συλλήβδην αφοριστικοί. Εξάλλου ο Άνθιμος δεν έχει εκλεγεί με δημοκρατικές διαδικασίες αλλά μέσα από τους κόλπους της εκκλησίας. Δεν τον ζητήσαμε. Μας τον βάλανε.
Το "οικοδομημα" που εχει χτιστει απο τον ανθιμο και ολους τους προκατοχους του εδω πανω στην μιζερη κομπλεξουπολη που ζω και εγω, δεν θα γκρεμιστει ποτε. Αυτοι και τα δικα τους παιδια εχουν πιασει,πως να το πω κομψα, ολα τα καλα τα ποστα και μονο αν πας με τα νερα τους εχεις ελπιδα.
Σοβαρα τωρα το προβλημα μας ειναι αυτα που λεει και μεταδιδει στο λαο Ανθιμος και ο καθενας ομοιος του; Συμφωνα με τον ιδιο και το να εχεις προγαμιαιες το ιδιο θανασιμο αμαρτημα ειναι και αλλα πολλα τετοια αλλα δεν βλεπω να διαμαρτυρονται πολλοι για αυτο και απο την αλλη αν ειχε οποιαδηποτε επιδραση στην κοινωνια η διδασκαλια του θα περιμεναν ολοι το γαμο για να δουνε χαρα στα σκελια τους. Θα μου πειτε ναι αλλα εμεις τον πληρωνουμε να κανει ρητορικη μισους; Δε συμφωνω και εγω σ αυτο αλλα πραγματικα χεστηκε η φοραδα στ Αλωνι για το τι θα πει ο Ανθιμος. Δε νομιζω οτι εχει καμια απολυτως επιδραση πλεον το οποιοδηποτε κυρηγμα της εκκλησιας στο να διαμορφωσει μια αποψη. Απλα αυτοι που θα συμφωνησουν μαζι του ειχαν την ιδια αποψη και απο πριν δε βρισκονταν σε μια γκριζα ζωνη και ηρθε ο ομοφοβικος και τους ποτισε με τις ιδεες του.
Θεωρείς οτι κάποιος με προγαμιαίες σχέσεις αντιμετωπίζεται εχθρικά απο κάποιο υποσύνολο της κοινωνίας, στηλιτεύεται το ήθος του, υφίσταται bullying και αντιμετωπίζει διακρίσεις σε πολλαπλά επίπεδα? Αν η απάντηση σου είναι ναι τότε έχεις δίκιο.
Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.Κι οι υπόλοιποι έχουν δικαίωμα να εκφράσουν την άποψη ότι οι απόψεις του είναι ρατσιστικά εμέσματα.Όλο τα ίδια πρέπει να επαναλαμβάνουμε...
Αυτό ακριβώς κάνει και ο κύριος Κοροβίνης. Λέει αυτό που πιστεύει κι ας διαφωνείτε εσείς με αυτο. Ο μητροπολίτης πάντως, που με τις δηλώσεις του επιδιώκει πνευματική καθοδήγηση, οφείλει να εκπέμπει πρωτίστως το ήθος της θρησκείας που εκπροσωπεί. Και ως δημόσιες θεσμικές θέσεις οι απόψεις του κρίνονται για την ανακολουθία τους και την προσωπική εμπάθεια που τις χαρακτηρίζει.
Σε γενικές γραμμές έχεις δίκιο..Αλλά πρέπει κάθε φορά να σκεφτούμε ποιός είναι αυτός που το λέει,ποιόν εκφράζει και σε ποιούς απευθύνεται.Δεν μπορεί ένας εκπρόσωπος της εκκλησίας της αγάπης να βγαίνει και να λέει λόγια μίσους.Τώρα που το ξανασκέφτομαι,μπορεί να βγαίνει.Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι θα έπρεπε να τα έχει πει μόνο μία φορά.Το ότι τα είπε αλλά κανείς από την εκκλησία δεν τον έστειλε σπίτι του,και βγήκε και τα ξανάπε και τα ξανάπε και τα ξανάπε είναι το θέμα εδώ.
όλοι έχουν δικαίωμα στην άποψη τους. Άλλα υποτίθεται ότι ο Άνθιμος μιλάει εξ ονόματος της Εκκλησίας, και του Θεού (τέλος πάντων, όσον αφορά εκείνους που πιστεύουν). Και δεδομένου ότι το βασικό εργαλείο κατανόησης της Πίστης είναι η αγία γραφή, και δεδομένου, επίσης, ότι εκεί λέει ότι ο Θεός κήρυττε την αγάπη προς όλους, ΙΔΙΩΣ, προς τους "εχθρούς" και πως όλοι είναι παιδιά του Θεού κλπ κλπ κλπ, τότε ή ο Άνθιμος δεν έχει διαβάσει καλά τα μαθήματά του και καλά θα ήταν να τα ξεσκονίσει λίγο, ή δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στη θέση που βρίσκεται, καθώς ο λόγος του είναι γεμάτος μίσος και χολή, το ακριβώς αντίθετο του Θεού που υποτίθεται ότι πρεσβεύει ο χριστιανισμός.Αλλά αυτά είναι προβλήματα για το φανατικό του ακροατήριο, μόνο.Οι υπόλοιποι δεν χρειάζεται να τον αφήνουμε να μας αγγίζει.
φυσικά και μπορεί ο καθένας να λέει αυτό που πιστεύει όταν όμως κάποιος είναι ''εκπρόσωπος'' μιας θρησκείας που υποστηρίζει την αγάπη μεταξύ των ανθρώπων είναι λάθος να βγαίνει δημοσίως και να μιλά με αυτόν τον τρόπο για συγκεκριμένες ομάδες και να μην τις δέχεται μέσα στον χώρο της εκκλησίας (ο οποίος κανονικά πρέπει να είναι ανοιχτός για όλους).
Ακριβώς όπως τα λέτε. Καθένας μπορεί να έχει την άποψή του, όμως όταν έχεις, ειδικά εδώ στο Ελλαδισταν δημόσιο αξίωμα, εκτός από ότι είσαι ανοιχτός στην κριτική (διότι η ελευθερία του λόγου ισχύει για όλους), πρέπει να λάβουμε υπόψη και το πού απευθύνεσαι, ποιούς επηρρεάζεις, και τί εκπροσωπείς. Διότι αυτό σημαίνει "έχω δημόσιο αξίωμα". Αλλιώς, αντί να βγαίνεις στον άμβωνα, γράψε στο τουίτερ. Και εδώ το "αμάρτημα" είναι τριπλό. Απευθύνεσαι στους ορθόδοξους πολίτες, οι οποίοι είναι η πλειοψηφία της χώρας. Επηρρεάζεις αρνητικά μία οπισθοδρομική, μισαλλόδοξη και κακοποιητική μερίδα ανθρώπων (γιατί, αφού η ομοφυλοφιλία είναι θανάσιμο αμάρτημα, να τον σκοτώσουμε τον πούστη- γιατί αυτή είναι η λογική συνέπεια στο μυαλό τους). Εκπροσωπείς, αν όχι το θεϊκό (όπως, αν κάνεις τη δουλειά που υποτίθεται ότι κάνεις, καλό θα ήταν να προσδοκείς), μία θρησκεία, η οποία υποτίθεται πως ευαγγελίζεται την αποδοχή και την αγάπη, και ότι είναι για όλους. Ε, όχι, αγαπητέ. Μπορεί αυτά που λες να μη μας αγγίζουν, όμως μυαλό έχουμε και κρίνουμε...Ουφ, τα είπα και ξαλάφρωσα.
Καλό είναι οι απόψεις να στηρίζονται κάπου αλλού από το μίσος για το διαφορετικό, πάντως. Μια απλή ανάγνωση της Καινής Διαθήκης αρκεί για να φανεί πόσο άκυρη και αβάσιμη είναι η "άποψη" του Άνθιμου.