"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου

"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
0

 

Distinto amanecer, 1943

("Μια διαφορετική αυγή")

 

'Ενα αριστούργημα της χρυσής εποχής (1940-1955) του μεξικανικού κινηματογράφου με την υπογραφή του Julio Bracho. Προβλήθηκε στο 7ο Φεστιβάλ Lumière της Λυών. 

 

"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Julio Bracho.

"Η λήθη στην οποία έπεσε ο Julio Bracho είναι πιθανόν να οφείλεται σε μια ιδιόμορφη πολιτική κατάσταση, την οποία κατανοούμε αμέσως μόλις δούμε την ταινία του Distinto Amanecer, το ιερατικό αυτό θρίλερ που διηγείται τη φυγή ενός συνδικαλιστή καταδιωκόμενου από μία διεφθαρμένη εξουσία. Ο ήρωας (τον οποίον υποδύεται ο Pedro Armendariz) δέχεται κατά τη φυγή του τη βοήθεια ενός φιλικού ζευγαριού με το οποίο είχε συναντηθεί στο πανεπιστήμιο την εποχή που αγωνίζονταν μαζί για την προλεταριακή επανάσταση. Τώρα που η εξουσία αυτή, η οποία εδραιώθηκε με τη συμβολή τους, έχει στραφεί εναντίον τους, ζουν ο ένας στην παρανομία και οι άλλοι στη μιζέρια.

Αν ψάχνουμε μια ετυμολογία για το οξύμωρο "Θεσμικό Επαναστατικό Κόμμα", ονομασία του πολιτικού σχήματος που κυβέρνησε το Μεξικό τα τελευταία τρία τέταρτα του αιώνα (με ένα διάλειμμα από το 2000 ως το 2012), είναι μια καλή ιδέα να δούμε την ταινία του Julio Bracho. "Αντιμάχεται την εξιδανίκευση της μεξικανικής επανάστασης που ήταν το υπόβαθρο των ταινιών του Emilio Fernandez (Enamorada, Maria Candelaria...)", παρατηρεί η Daniela Michel, διευθύντρια του Φεστιβάλ της Morelia, όπου και παρουσιάστηκε η ταινία. Ο Bracho λογοκρίθηκε και του απαγορεύτηκε να γυρίζει ταινίες επί δεκαετίες.

Η χαρά της ανακάλυψης αυτής δεν έγκειται μόνο στο ιστορικό της περιεχόμενο. Η Διαφορετική Αυγή είναι ένα αστικό φιλμ νουάρ που κινείται μεταξύ της λαϊκής συνοικίας όπου ζουν ο Ignacio και η Julieta, οι φίλοι του φυγά, και του πολυτελούς νάιτκλάμπ όπου η Julieta (Andrea Palma) περνάει αμφίβολες νύχτες. Το ασπρόμαυρο του μεγάλου διευθυντή φωτογραφίας Gabriel Figueroa δίνει στην Πόλη του Μεξικού την όψη μιας νυχτερινής κόλασης από την οποία κανείς δραπετεύει μόνο όταν η αυγή υψώνεται πάνω από τη λεωφόρο που οδηγεί στο σταθμό, εκεί όπου περιμένει το τρένο που θα μπορούσε να πάρει μαζί του αυτά τα ορφανά της επανάστασης (...)."

Thomas Sotinel, Lumière 2015: Mexique années 40, Brésil années 60, Le Monde, 14.10.2015.

"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
"Μια διαφορετική αυγή", ένα "νουάρ" από τη χρυσή εποχή του μεξικανικού κινηματογράφου Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ