Πειραγμένα αυτοκίνητα και χωσίματα σε αυτοσχέδιες πίστες: να, τι έγινε τις προάλλες στην παραλιακή

Πειραγμένα αυτοκίνητα και χωσίματα σε αυτοσχέδιες πίστες: να, τι έγινε τις προάλλες στην παραλιακή Facebook Twitter
Ίσως επειδή το κάλεσμα έγινε τόσο δημόσια, η αστυνομία επενέβη άμεσα για να διαλύσει το πλήθος, όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα περίμενε κανείς.
2

Πατήματα, πατιλίκια, χωσίματα, γρήγοροι με Ιταλούς ή Γερμανούς, ντριφτάδες... Ένα μικρό μόνο μέρος του λεξιλογίου της κουλτούρας των «πειραγμένων» αυτοκινήτων και των φανατικών οπαδών τους που συγκεντρώνονται αργά το βράδυ σε συγκεκριμένα σημεία της Αθήνας ανά τακτά χρονικά διαστήματα και επιδίδονται σε επιδείξεις και κόντρες.

Τα περισσότερα ραντεβού σε αυτές τις αυτοσχέδιες πίστες δεν γίνονται ευρέως γνωστά, πάρα μόνο σε έναν κλειστό κύκλο ανθρώπων που ασχολούνται σοβαρά με το άθλημα. Μετά από λίγες ώρες το διαλύουν ήρεμα και πηγαίνουν στο σπίτι τους. Αυτό δεν έγινε την προηγούμενη Τρίτη. Στις 11:30 το βράδυ, στη διασταύρωση Ποσειδώνος και Βασιλέως Κωνσταντίνου, είχαν μαζευτεί γύρω στα 300 άτομα «για να θυμηθούμε τα παλιά meet...», όπως έγραφε το δημόσιο event στο Facebook. Ίσως επειδή το κάλεσμα έγινε τόσο ανοιχτά, η αστυνομία επενέβη άμεσα για να διαλύσει το πλήθος, όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα περίμενε κανείς. Οι συγκεντρωμένοι τα έβαλαν με τη διμοιρία των ΜΑΤ που εμφανίστηκε, χρησιμοποιώντας πέτρες, φωτοβολίδες, ξηλωμένα φρεάτια κ.ά. Μετά το τέλος της επιχείρησης δύο αστυνομικοί μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, πραγματοποιήθηκαν 30 συλλήψεις, ενώ το ρεύμα προς τη Βάρκιζα έκλεισε για κάποιο διάστημα, ώστε να καθαριστεί από τις πέτρες.

Όταν είσαι 20, νομίζεις ότι οι αυτοσχέδιες κόντρες είναι επικές, όταν αρχίσεις να οδηγείς πραγματικά, βλέπεις τι είναι: ανούσιες, αναίτιες και επικίνδυνες


Στο ίδιο σημείο, στην αυτοσχέδια πίστα του Ribas δηλαδή, είχε χάσει τη ζωή του ένας μοτοσικλετιστής τον Αύγουστο του 2015, όταν μετά από κόντρα έχασε τον έλεγχο της μηχανής του και προσέκρουσε σε κολόνα της ΔΕΗ. Τι οδηγεί νεαρούς, κατά βάση, άνδρες να ριψοκινδυνεύουν με αυτό τον τρόπο σε παρόμοιες αυτοσχέδιες πίστες, όπως αυτή στη Βουλιαγμένης στο ύψος της Γλυφάδας, στους δρόμους γύρω από το ΣΕΦ, στη λεωφόρο Κύμης, στα Λιμανάκια στη Βουλιαγμένη, στη λεωφόρο Σχιστού και αλλού;


Στη βάση της κουλτούρας –που η σειρά ταινιών The fast and the furious έχει κάνει διάσημη σε ένα ευρύ κοινό– δεν υπάρχει κάτι μεμπτό. Δεν αποτελεί έγκλημα να θες να βελτιώσεις το αμάξι σου ή να σου αρέσει η ταχύτητα. Ρώτησα τον Λουκά Μέξη, συγγραφέα, διαφημιστή και οδηγό σε αγώνες αυτοκινήτων να μου πει την άποψή του για το θέμα. «Θα ήταν άδικο να βγάλω τον εαυτό μου απ' έξω, ιδίως όταν ξέρω ότι, πιτσιρικάς, συμμετείχα σε αυτό που με εξοργίζει σήμερα. Όταν είσαι 20, νομίζεις ότι οι αυτοσχέδιες κόντρες είναι επικές, όταν αρχίσεις να οδηγείς πραγματικά, βλέπεις τι είναι: ανούσιες, αναίτιες και επικίνδυνες. Μεγαλώνοντας, μαθαίνεις να οδηγείς αληθινά, είτε σε track days (που είναι αμέτρητα, για όλα τα γούστα), είτε σε ράλι ιστορικών και μη οχημάτων, σε πίστα motocross... Στην Ελλάδα μπορείς να οδηγήσεις πραγματικά στο όριο, ξέροντας ότι είναι ελεγχόμενες οι συνθήκες. Οτιδήποτε άλλο απλώς με εκνευρίζει όσο και ο τύπος που καβαλάει μηχανή με το παιδί του, χωρίς να φοράει κράνος κανείς από τους δύο».

Από τη μεριά της, η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», μου είπε: «Δεν είναι τυχαίο πως, πανευρωπαϊκά, 3.800 νέοι άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους, κάνοντας τις τροχαίες συγκρούσεις την κύρια αιτία θανάτου για πολίτες 18-24 ετών. Στην Ελλάδα γνωρίζουμε πως το πρόβλημα πηγάζει και από το σοβαρό έλλειμμα παιδείας στην οδική ασφάλεια. Η συμμετοχή σε κόντρες σχετίζεται αρκετά συχνά με ένα ευρύτερο προφίλ παραβατικότητας και ρίσκου ορισμένων νέων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως έχουμε διαπιστώσει μέσα από τα Σεμινάρια ΕΡΜΗΣ για νεαρούς παραβάτες και κρατούμενους –που το ΙΟΑΣ ανέπτυξε και πλέον υλοποιεί σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων–, η συστηματική ευαισθητοποίηση, η βιωματική εκπαίδευση, αλλά και η ανταλλαγή απόψεων με τους νέους ανθρώπους για θέματα ασφάλειας και προστασίας της ζωής αποτελούν μονόδρομο για την πολιτεία, εάν θέλουμε να ελπίζουμε στη δημιουργία υπεύθυνων οδηγών και υπεύθυνων πολιτών».

Μια επεισοδιακή νύχτα

Διενεργήθηκαν συνολικά 320 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων και βεβαιώθηκαν 197 παραβάσεις που επισείουν διοικητικά πρόστιμα, εκ των οποίων οι 15 επιφέρουν και πρόσθετες ποινικές κυρώσεις. Οι παραβάσεις ήταν οι εξής: επικίνδυνοι ελιγμοί 11, οδήγηση για επίδειξη και εντυπωσιασμό 4, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη 4, υπέρβαση ανώτατου ορίου ταχύτητας 1, μη χρήση ζώνης ασφαλείας 6, μη χρήση προστατευτικού κράνους 12, στέρηση άδειας οδήγησης 9, χρήση κινητού τηλεφώνου 17, στέρηση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου Οχήματος 3, ανασφάλιστα οχήματα 5 και λοιπές τροχαίες παραβάσεις 125. Επίσης, αφαιρέθηκαν 47 άδειες ικανότητας οδήγησης, 39 άδειες κυκλοφορίας και 26 πινακίδες κυκλοφορίας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Αθήνα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
Το δικό μου προσωπικό πρόβλημα - και ποιος θα μου το λύσει - είναι ότι ολοι αυτοί με τα (και καλά!) φτιαγμένα και βελτιωμένα αυτοκινητάκια, ξέρετε μωρέ αυτά τα μέτρια που τους βγάζουν όλα τα σήματα και τα ταμπελάκια και τους βάζουν μαύρα τζάμια, κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Δεν είναι ότι μαζεύονται και κλείνουν κάποιο δρόμο σε κάποιο μέρος εκτός κατοικημένων περιοχών και παίζουν. Είναι ότι μαρσάρουν και δημιουργούν ηχορύπανση, ότι οδηγούν επικίνδυνα παντού και νομίζουν ότι κάθε πράσινο φανάρι είναι και μια νέα κόντρα. Δεν θα κουραστώ να γκρινιάζω γι αυτό το θέμα.