Ιστορικό δημοψήφισμα στην Ιρλανδία: Το 68% των πολιτών ψήφισε «Ναι» στις αμβλώσεις

Ιστορικό δημοψήφισμα στην Ιρλανδία: Το 68% των πολιτών ψήφισε «Ναι» στις αμβλώσεις Facebook Twitter
26

Οι Ιρλανδοί ψήφισαν με ποσοστό 68% υπέρ της νομιμοποίησης των αμβλώσεων και της κατάργησης της 8ης τροπολογίας, σύμφωνα με exit poll που δημοσιεύτηκε μετά το κλείσιμο της κάλπης στο ιστορικό δημοψήφισμα που διεξήχθη σήμερα.

Οι περίπου 3,5 εκατομμύρια Ιρλανδοί ψηφοφόροι σε αυτή τη συντηρητική, καθολική χώρα, ρωτήθηκαν αν επιθυμούν την κατάργηση αυτής της τροπολογίας, που υιοθετήθηκε το 1983 και απαγόρευε τις αμβλώσεις και παραμένει μια από τις πιο περιοριστικές νομοθεσίες στην Ευρώπη.

Το αποτέλεσμα αντανακλά την σταδιακή απώλεια επιρροής της Καθολικής Εκκλησίας στην Ιρλανδία, όπου ο κλήρος διαδραματίζει κομβικό ρόλο από το 1922, όταν η χώρα ανεξαρτητοποιήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με το exit poll που διενήργησε το ινστιτούτο Ipsos / MRBI για λογαριασμό της εφημερίδας Irish Times με δείγμα 4.000 ψηφοφόρους σε 160 εκλογικά κέντρα, σε κάθε εκλογική περιφέρεια της χώρας, το «Ναι» συγκεντρώνει με 68% έναντι του «Όχι» με 32%.

Ένα δεύτερο exit poll αναμένεται να δοθεί αργότερα στη δημοσιότητα.

Η καταμέτρηση των ψήφων θα ξεκινήσει σήμερα Σάββατο στις 11:00 ώρα Ελλάδας.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρίγκιπας Ουίλιαμ: «Σιγή ιχθύος» για την υγεία της Κέιτ Μίντλετον στην πρώτη δημόσια εμφάνιση μετά τον καρκίνο

Διεθνή / Πρίγκιπας Ουίλιαμ: «Σιγή ιχθύος» για την υγεία της Κέιτ Μίντλετον στην πρώτη δημόσια εμφάνιση μετά τον καρκίνο

Ο πρίγκιπας της Ουαλίας επισκέφθηκε φιλανθρωπική οργάνωση διανομής τροφίμων στο Σάρεϊ - «Καμία ενημέρωση για την κατάσταση της συζύγου του», λέει δημοσιογράφος του BBC
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Αλβανός δημοσιογράφος λέει ότι ο Μπελέρης είναι υποψήφιος στις Ευρωεκλογές γιατί «είναι αρεστός στη Χρυσή Αυγή»

Διεθνή / Με την υποψηφιότητα Μπελέρη η ΝΔ ψάχνει ψήφους από την άκρα δεξιά, γράφουν αλβανικά Μέσα Ενημέρωσης

Στα Τίρανα ενοχλήθηκαν από τη δήλωση Πύρρου Δήμα «η καταγωγή μου είναι από τη Χειμάρρα, την καρδιά της Βορείου Ηπείρου» - Ποιος ζητά να αφαιρεθεί η αλβανική υπηκοότητα από τον Φρέντη Μπελέρη
NEWSROOM

σχόλια

8 σχόλια
Όσο είναι επιβολή ηθικής το "απαγορεύεται η έκτρωση" άλλο τόσο είναι και το "σώμα μου είναι και θα κάνω ό,τι γουστάρω".Όσοι ή όσες αδυνατούν να δουν την ηθική υπόσταση ας το κοιτάξουν, ειλικρινά τώρα. Ο αμοραλισμός είναι κι αυτό μια μορφή ηθικής. Δεν μπορεί να κοπτόμεθα για το καλό των ζώων ή για το τίνι τρόπω θα υιοθετήσουν τα ομόφυλα ζευγάρια αλλά να αδιαφορούμε για τη δημιουργία της ζωής του ίδιου του ανθρώπου. Όποιος λέει ότι υπάρχει εύκολη απάντηση απλά κόβει και ράβει την πραγματικότητα στα μέτρα της συνείδησής του, πράγμα το οποίο είναι κλασικό σύμπτωμα του δικαιωματισμού: η διαστρέβλωση της πραγματικότητας προκειμένου αυτή να συμφωνεί με τις ήδη υπάρχουσες απόψεις μας.Καλά έκανε η Ιρλανδία και νομιμοποίησε τις αμβλώσεις. Τελεία. Χωρίς αστερίσκο, υποδιαστολή ή κόμμα.Είναι ψεύτης όποιος λέει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των 150.000 αμβλώσεων κατ' έτος στην Ελλάδα δεν είναι απλά μια μορφή του χαπιού της επόμενης μέρας που αποδεικνύει τόσο τα κενά στην εκπαίδευση όσο και την ευκολία στρέβλωσης κάθε μέτρου στην Ελλάδα άσχετα πόσο αγαθές προθέσεις υπάρχουν πίσω από αυτό.Όποιος / όποια προσπαθεί να ρίξει και αυτό το θέμα σε επίπεδο "μαζέψτε το τσουτσούνι σας" ή "σπρώξε κι εσύ ένα πεπόνι από τον πάτο σου" δείχνει το επίπεδο στο οποίο έχει εκπέσει ο φεμινισμός σήμερα (ανάστροφος χρυσαυγιτισμός ή, με μια λέξη, βόρβορος), διότι δεν μιλάμε πλέον σε επίπεδο "ας μην άνοιγες τα μπούτια σου" και, βασικά και κύρια, δεν είναι αυτό το θέμα συζήτησης το να τις βγάλουμε έξω να τις μετρήσουμε (τις ανευθυνότητές μας ή τις δυσκολίες στη ζωή μας λόγω του φύλου μας).Το θέμα είναι πώς μπορείς να διαφυλάξεις ότι η άμβλωση θα χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς που υπάρχει και όχι ως αντισύλληψη μετά τη σύλληψη όπως είναι στην Ελλάδα. Ποια είναι η ηθική η οποία μπορεί να γίνει αποδεκτή από την πολιτεία σήμερα στις δυτικές κοινωνίες. Αυτά είναι τα ζητήματα και όχι "εμείς vs εσείς" ή "το σώμα ΜΟΥ, επιλογή ΜΟΥ" (βλ. και αρ. 301 ΠΚ, συμμετοχή σε αυτοκτονία) ή "ας πρόσεχες πού τον έβαζες".Είναι υποκρισία όσοι κόπτονται για τα δικαιώματα της μαλλιαρής κάμπιας του Περού να κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ότι γίνεται κατάχρηση της άμβλωσης στην Ελλάδα. Είναι υποκρισία οι άνθρωποι που δεν κόπτονται για κανένα ζήτημα της δημόσιας ζωής να σηκώνουν την παντιέρα του "my body, my choice" ως ακτιβιστές ή δικαιωματιστές διότι απλά δείχνουν ότι αδιαφορούν για τη δημόσια ζωή και το κοινό καλό και κόπτονται μόνο για την πάρτη τους και πώς θα την περάσουν πιο φίνα, χωρίς σκοτούρες και έγνοιες.Άντρες και γυναίκες να γίνουν λίγο πιο ώριμοι καλό θα είναι.
Συμφωνω με την δυνατότητα οικιοθελης διακοπης κυησης για αναριθμιτους λογους αν και στην προσωπικη μου ζωή είμαι κατα της εκτρωσης εφ όσον δεν απειληται αμεσα η ζωη της γυναικας, όσοι το θεωρησουν οξυμωρο ας παρουν μια ανασα και να σκεφτουν τι σημαινει όταν λεμε "οι προσωπικες μου αποψεις δεν οφειλουν να δεσμευουν το συμπαν". Πρεπει να υπάρχει η ελευθερία της βουλησης και επειδη η κυηση είναι βιολογικως "σεξιστικη" οι γυναίκες οφειλουν να εχουν τον τελευταίο λογο, το επιχειρημα είναι είτε "πεπονι" (επιστημονικοφανης απαξίωση της αξιας της Ανθρωπινης ζωής) είτε το "επιστημονικο" εχει αλλο dna (η υποσχεση της Ανθρωπινης είναι τοσο Ιερη που υποχρεωνει ηδη υπαρκτες Ανθρωπινες ζωες) είναι ας το πουμε λιγα για ενα τετοιο προβλημα, η ανθρωπότητα περα απο την επιστημοσυνη εχει και φιλοσοφικα στοιχεια οπως Ανθρωπινα δικαιωματα, Ηθικη κτλ και δεν ξερω αν το εχει κανεις υποψιν του η Φιλοσοφία δεν είναι εκ του Συμπαντος Αξιωματικος Νόμος, ανθρωπινες θεωρησεις είναι. Συμφωνω επισης και με το ότι χρηζει καλυτερης σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης διότι ο αριθμος εκτρωσεων δεν μπορει να θεωρηθει "φυσιολογικος" απο καμια πλευρα (φεμινιστικη, δικαιωματικη κτλ). Μα πανω απο όλα συμφωνω στο κυριαρχο μηνυμα σου....ΣΟΒΑΡΕΥΤΗΤΕ! είναι το πιο ενστικτωδες αναποσπαστο κοματι της εξελιξης των ειδων, όχι εμεις οι απο δω εσας τους απο κει.
Η έκτρωση παραμένει παράνομη σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως η Πολωνία, η Βόρεια Ιρλανδία,η Μάλτα κτλ.Επίσης η έκτρωση είναι παράνομη στα πιο πολλά κράτη της Αφρικής (χριστιανικ ή μουσουλμανικά), στις πιο πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής καθώς και σε αρκετές χώρες της Ασίας.
τωρα εσυ πεισε τον εαυτο σου οτι η αμβλωση ειναι για κινδυνο στη ζωη της μητερας και βιασμους- λογικα θα γινονται τουλαχιστον 1-2 εκατομυρια βιασμοι στην ελλαδα για να στεκει αυτο το νουμερο... Libretarian. Επειδη οπως εγραψα στο δευτερο μηνυμα δεν προκυπτουν ολες οι ανεπιθυμητες εγκυμοσυνες σε θεωρητικα υγιες πλαισιο, σε σχεση δηλαδη θεωρητικα υγιη, πρεπει το κρατος, δηλαδη οι νομοι να ειναι εκει για να προστατευσουν αυτες που η ανεπιθυμητη εγκυμοσυνη τους, προεκυψε μετα απο βιασμο, ή ειναι αναγκαστικα ανεπιθυμητη για λογους υγειας κτλ. Δεν μπορει ο νομος να πει: χμ, για να δουμε, εσυ βιαστηκες; Οχι; Λουσου τα τωρα. Εσυ βιαστηκες; Ε, εσενα να σου επιτρεψουμε την εκτρωση. Ο νομος πρεπει να κοιταει τη ευημερια του συνολου, δηλαδη ολων ανεξαιρετως και να προστατευει πολιτες σε ευαισθητη θεση. Και οχι, η εκτρωση δεν ειναι μεθοδος αντισυλληψης. Το να λες οτι εχει μετατραπει σε αυτο ακουγεται σαν να θεωρεις πως κατεχεις καποια αληθεια εξ αποκαλυψεως. Α) Που το ξερεις οτι οι Ελληνιδες (νομιζω μιλουσες για τα ποσοστα εκτρωσεων στην Ελλαδα), οτι ολες οι Ελληνιδες δηλαδη που προεβησαν σε εκτρωση το εκαναν σε τετοιο πλαισιο; ("αντισυλληψης" δηλαδη) Ησουν εκει; Β) Ξερουμε τα νουμερα των βιασμων ετησιως στην Ελλαδα; Ημασταν εκει σε καθε βιασμο ή καθε καταγγελλια για να λεμε οτι το ταδε νουμερο ισχυει ή δεν ισχυει; Ποσες γυναικες που βιαστηκαν εχουν το θαρρος (για να μην χρησιμοποιησω αλλο σχημα λογου) να το καταγγειλλουν; Γ) Προτεινω κατεβασμα ταχυτητας και περισσοτερη επιγνωση-επιφυλακτικοτητα στο δρομο οταν μιλαμε για ενα θεμα που εκ των πραγματων δεν θα μπορουσε ποτε να μας αφορα, εμας τους ιδιους. Το να λες οτι καποιες γυναικες σκεφτονται την κυτταριτιδα και αυτο τις αποτρεπει απο τη χρηση αντισυλληπτικου ή οτι πολλες προσφευγουν στην "ευκολη" λυση της εκτρωσης μονο κριτικη διαθεση δηλωνει, απροκαλυπτη κιολας, συγγνωμη που σου το λεω, η οποια συνηθως υπαρχει εκ του ασφαλους. Απο αντρες δηλαδη που δεν θα χρειαστει ποτε να παρουν τετοιου τυπου δυσκολες αποφασεις. Ουτε να ζησουν μετα με το συναισθηματικο βαρος και το στιγμα μιας αμβλωσης, ή τις σωματικες επιπτωσεις που μπορει να εχει η διαδικασια αν κατι παει λαθος. Ο Everlast εχει ενα τραγουδι που λεγεται What It's Like. Αναφερει ξανα και ξανα αυτη τη γραμμη: God forbid you ever had to walk a mile in her shoes, cos then you really might know what it's like...Το λινκ που παρεθεσα στο προηγουμενο μηνυμα σε απαντηση αυτου που ειχες γραψει για την αποφυγη της μητροτητα, βγαζει σε λαθος σελιδα τελικα. Η σελιδα που ηθελα ειχε καποια στατιστικα οπως πχ εφηβες θυματα βιασμου σε εμπολεμες ζωνες που ζητησαν πολιτικο ασυλο στην Ιρλανδια και τους δοδηκε μεν, αλλα το δικαιωμα στην εκτρωση φυσικα και οχι.
Αφήνω κατά μέρος προς το παρόν, ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει το δικαίωμα να απαγορεύει ή να εκφέρει γνώμη επάνω στην αυτοδιάθεση του σώματος κανενός.Και θα ασχοληθώ με το άπειρο θράσος και την υποκρισία των ανδρών σχολιαστών, οι οποίοι κόπτονται για το θέμα και αφορίζουν, λες και δεν συμμετέχουν στη σεξουαλική πράξη που απαιτείται για τη σύλληψη.Πιο σημαντικά, λες και η πλειοψηφία τους δεν έχει κάνει "λάβαρο" και "φιλοσοφία" το "σεξάκι", το "έμπαινα" και τα "μ**νάκια".Και όλο αυτό, μέσα σε μια σύγχρονη (Δυτική) κοινωνία η οποία είναι άκρως απελευθερωμένη σεξουαλικά και που αποτελεί καθημερινότητα και τρόπο ζωής (από πολλούς άντρες) η free σχέση, το "χαλαρά, καλά να περνάμε, δε θέλω σχέση" . Δηλαδή να ορίζετε το σώμα της ερωτικής σας παρτενέρ 9 μήνες και μια ολόκληρη ζωή, μετά τη συνήθως μέτριας διάρκειας και απόδοσης σεξουαλικής επαφής, χωρίς όμως να αναλαμβάνετε και να φέρετε καμία ευθύνη!Αν είναι έτσι, κύριοι και θέλετε απαγόρευση και αστυνόμευση των αμβλώσεων, παράλληλα να αστυνομεύεται δια νόμου και το "free seeding" και το μόριό σας: όσοι δεν επιθυμούν δεσμεύσεις, ούτε αμβλώσεις όμως, να στειρώνονται και να τελειώνει η υπόθεση!Που έχετε το θράσος να αναφέρετε μεθόδους αντισύλληψης, χάπια επόμενης ημέρας ή αποχή, μερικοί...Έχετε ιδέα για τις παρενέργειες που έχουν σε πολλές γυναίκες τα αντισυλληπτικά κ τα χάπια της επόμενης ημέρας; Εδώ βγήκε ανάλογο ανδρικό αντισυλληπτικό, με λιγότερες παρενέργειες και τσινίσατε όλοι, μην το πάρετε κ πάθετε τίποτα... Όσο για την προφύλαξη, μετά το "δεν είναι ίδια η αίσθηση", μου μάθατε και το "stealthing"... Φυσικά, καμιά υπευθυνότητα, ούτε για τα αφροδίσια που μοιράζονται αφειδώς, ούτε για τις εγκυμοσύνες...Όσο για την αποχή, δε θα το σχολιάσω καν, που θα σας βάλει η καθεμιά προμηθευτές και διαχειριστές ζώνης αγνότητας... Ενώ πολλοί δε μπορείτε να απέχετε ούτε για σοβαρούς λόγους και διαλύετε σχέσεις ζωής γιατί δεν πηδήξατε όταν θέλατε.Δεν έχετε δικαίωμα σχολιασμού, δεν σας αφορά. Κουμάντο στα πουλάκια σας.
μου αρέσουν όλοι αυτοί που κόπτονται και καλά για τα δικαιώματα του εμβρύου, αλλά για τα παιδάκια που μεγαλώνουν σε άθλιες συνθήκες δεν δίνουν έναν παρά
Οι τύποι δεν είναι pro-life είναι pro-birth. Από εκεί και ύστερα δεν έχουν κανένα ενδοιασμό να τα αφήσουν να υποφέρουν ή και να πεθάνουν. Άλλωστε είναι γνωστό το πως η Εκκλησία διαχειρίζονταν τα ορφανοτροφεία, ειδικά στην Ιρλανδία.
Κάποιοι θέλουν να υπερ-απλουστευσουν αυτο το περίπλοκο θέμα, δυστυχώς δεν είναι τόσο άπλα τα πράγματα, και η ηθικη δεν εχει καμιά σχέση με την θρησκεία της Ιρλανδίας. Κάλλιστα κάποιας αντι για "το δικαίωμα τις γυναίκας στο σωμα τις" μπορεί να πει οτι η άμβλωση ειναι η προτεραιότητα της άνεσης τις γυναίκας αντι μιας ανθρώπινης ζωης. Αυτο δημιουργεί τεράστια κενά ηθικής(βλεπε τι προσδιορίζεται ως ζωη και τι ως συλλογή κύτταρων). δεν ειναι ανθρωπινό δικαίωμα ο τερματισμός μιας ανθρώπινης ζωής. ουτε ειναι ιδιοκτησία τις γυναικάς ενα έμβρυο(με διαφορετικό DNA, ομάδα αιματος,κτλ) που προσωρινά φιλοξενείτε στο σώμα τις γυναίκας. Για την αποφυγή της μητρότητας υπάρχουν : Αποχη, Προφυλακτικά, Αντισυλλητιπτικα, Χαπι επομένης μέρας, Υιοθεσία κ.τ.λ. χωρις κανένα να συμπεριλαμβάνει τον θάνατο ενος ανθρώπου.
Δεν είναι άνθρωπος. Μέχρι τους πρώτους μήνες, στα όρια που επιτρέπονται οι αμβλώσεις) είναι μια μάζα κυττάρων. Αργότερα επιτρέπεται μόνο για βιασμούς, αιμομιξίες και κινδύνους στη ζωή των γυναικών. Οι οποίες φυσικά είναι και αυτές που έχουν όλους τους κινδύνους από προβληματικές εγκυμοσύνες. Γράφετε για "φιλοξενία στο σώμα της μητέρας" λες και είναι τουρίστας που ήρθε να μείνει μερικές μέρες στην αποθηκούλα που κάναμε airbnb, αλλά μάλλον μέχρι εκεί καταλαβαίνετε.
δυστυχως, η προσπαθεια να μετατραπει το εμβρυο σε κατι σαν ογγος για αφαιρεση ειναι εντελος ακυρη. εχουμε νευρωνες απο την 4η εβδομαδα, χτυπο καρδιας απο την 5η εβδομαδα κτλΡωτα οποιαδηποτε εγγυμονουσα η μητερα, ποτε θεωρησε οτι ειχε μεσα της απλα εναν ογγο απο τυχαια κυταρα, και ποτε ενα εμβρυο, που χρειαζοταν την προστασια της.
Απανταω στην πρωτη παραγραφο Libretarian. Η ηθικη εχει απειρη, απολυτη και αρρηκτη σχεση με τη θρησκεια της Ιρλανδιας. Η "ηθικη" καθοριζεται απο τον παλμο που δινει η Εκκλησια στη λεξη. Εν συνεχεια το κοινωνικο συνολο ενσωματωνει την αναγνωση και υπαγορευση της Εκκλησιας. Ζει με αυτη, πορευεται με αυτη, συμφωνει με τους νομους (στους οποιους εχει τεραστια επιρροη η Εκκλησια) αν επικυρωνουν τη γραμμη της και ουτω καθεξης. Μην ξεχναμε οτι οι δημοσιες αγκαλιες και διαχυσεις, το κρατημα χεριων στο δρομο ειναι πραγματα που ακομα φερνουν σε αμηχανια τους κατα τα αλλα συμπαθεστατους Ιρλανδους (μιλαω για τη Republic of Ireland). Η Καθολικη Εκκλησια το εχει "πετυχει" αυτο.Σε καμια περιπτωση η συζητηση δεν εχει να κανει με "την προστασια της ανεσης μιας γυναικας αντι μιας ανθρωπινης ζωης" οπως γραφεις στη δευτερη παραγραφο. Αυτο το επιχειρημα στελνει την μπαλλα τοσο, μα τοσο εκτος γηπεδου που ειναι σχεδον αδυνατο να συνεχιστει το ματς. Στη συντριπτικη τους πλειοψηφια, οι αμβλωσεις συμβαινουν ειτε γιατι η γυναικα βιαστηκε απο ξενο (για παραδειγμα σε καθεστως πολεμου που ο βιασμος χρησιμοποιειται ως οπλο), επειδη βιαστηκε απο συγγενη (συνηθως σε πολυ μικρη ηλικια), επειδη η εγκυμοσυνη ηταν ανεπιθυμητη ή προεκυψε μεσα σε κακοποιητικη σχεση (απο την οποια by the way θα ηταν "ανηθικο" με βαση την κοσμοθεωρια της Καθολικης Εκκλησιας να φυγει η γυναικα), επειδη το εμβρυο δεν ηταν υγιες και εθετε τη ΖΩΗ της μητερας σε κινδυνο, επειδη το εμβρυο δεν ηταν υγιες και ενδεχομενως να ειχε τεραστια προβληματα ή πολυ συντομη ζωη επι τη εμφανισει του στον κοσμο. Συνηθως δηλαδη οι λογοι ειναι παρα πολυ σοβαροι και επουδενι δεν εχουν σχεση με την "ανεση" της γυναικας. Ποια ανεση; Αυτη ειναι που θα πρεπει να ζησει με το βαρος και της διαδικασιας, και των σωματικων και συναισθηματικων συνεπειων, ενδεχομενως και επιπλοκων. Καμια ανεση και πουθενα. Αν δεν το εχεις ηδη κανει, διαβασε για την περιπτωση της Savita Halappanavar και τι εγινε εκει... Λες οτι δεν ειναι ανθρωπινο δικαιωμα ο τερματισμος μιας ζωης που προσωρινα φιλοξενειται στο σωμα μιας γυναικας. Και οτι δεν ειναι ιδιοκτησια της γυναικας ενα εμβρυο. Σιγουρα υπαρχουν και περισσοτερο απαξιωτικες αντιληψεις για το γυναικειο σωμα εκει εξω αλλα αυτη η διατυπωση, στην κλιμακα της απαξιωσης και ελλειψης συμπονιας χτυπαει ψηλο σκορ. Το εμβρυο δεν "φιλοξενειται προσωρινα" στο σωμα μιας γυναικας, λες και ειναι αυτη μονο σαρκα οστα, μυες, μητρα και ωοθηκες. Οι γυναικες ειναι ανθρωποι. Δεν ειναι αναπαραγωγικες μηχανες που εχουν την υποχρεωση no matter what να θρεψουν αυτο το εμβρυο. Δεν ειναι ξενοδοχεια. Ειναι ανθρωποι. Αν τιθενται σοβαροι λογοι υγειας, σοβαροι κοινωνικοι και ψυχολογικοι λογοι, τοτε μαντεψε ποιος εχει δικαιωμα στη δυσκολη αποφαση της εμβλωσεως; Ο ιδιος ανθρωπος που αντιμετωπιζει το προβλημα. Ουτε η εκκλησια, ουτε οι γειτονες, ουτε ο καθενας που βγαινει και λεει το μακρυ του και το κοντο του. Και κατι για το τελος. Ενα εμβρυο στα πρωτα σταδια της υπαρξης του δεν ειναι ανθρωπος. Ανθρωπος, τον οποιο η κοινωνια και νομοι οφειλουν να προστατευσουν ειναι αυτη που το κουβαλαει. Την προστασια αυτου του ανθρωπου προσπαθουν πανω απο 30 χρονια οι γυναικες της Ιρλανδιας και θεσμοι οπως το Amnesty International να εξασφαλισουν. Το παρακατω αρθρο σε σχεση με αυτα που εγραψες για την "αποφυγη" της μητροτητας.https://www.google.co.uk/amp/s/amp.usatoday.com/amp/637862002
Σε ευχαριστω για την μακροσκελεστατη απαντηση. λιγο πιο συνοπτικα, ο αντιλογος: Σαφως και η απαγορευση αμβλωσης ξεκινα απο την θρησκεια, αλλα ειναι ενα ζητημα ουσιαστικα ηθικο & Νομικο(προσδιορισμος ζωης-δικαιωματα), οχι θρησκευτικο. ευκολακι το τυπικο επιχειρημα οτι η αμβλωση γινετε "συντριπτικα" σε περιπτωσεις βιασμου κτλ.. πραγμα το οποιο τουλαχιστον στην ευρωπη (γιατι μιλαμε για την ιρλανδια, και οχι την ινδια) ειναι πολυ απλα, ψευδεστατο sensationalism. Σου παραθετω λινκ τις ιδιας της lifo, (που εχει ξεκαθαρη θεση υπερ των αμβλωσεων) με αρθρο που δινει 150.000 αμβλωσεις στην ελλαδα ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ! (http://www.lifo.gr/print/tora_tora/140029) τωρα εσυ πεισε τον εαυτο σου οτι η αμβλωση ειναι για κινδυνο στη ζωη της μητερας και βιασμους- λογικα θα γινονται τουλαχιστον 1-2 εκατομυρια βιασμοι στην ελλαδα για να στεκει αυτο το νουμερο... ψυχολογικα και σωματικα τραυματα που φερνει η ανεπιθυμητη ολοκληρωση κυησης μας λες, σαφεστατα cherry-picking αυτα που θες μιας και η αμβλωσεις προκαλουν αρκετες φορες σωματικες επιπλοκες και στειροτητα και παμπολλα ψυχολογικα σε γυναικες που eventually επαναπροσδιοριζουν την ηθικη τους πυξιδα και γινονται ρακος απο τις ενοχές. Eιναι ξεκαθαρο οτι η ευκολια τις αμβλωσης απλα εχει εκφυλιστει σε μεθοδο αντισυλλυψης. σε αυτο βοηθανε ξεκαθαρα ολα τα παραπανω επιχειριματα που εγραψες(το σωμα ΜΟΥ εχει προτεραιοτητα, Δεν ειναι ζωντανο, ειναι απλα κατι σαν αρρωστικα, θα παω στον γιατρο να μου το αφαιρεσει, αν γεννησω θα καταστραφει η ζωη ΜΟΥ, σιγα μην παρω εγω αντισυλιπτικα-φερνουν κυταριτιδα κτλ)Δεν χρειαζομαστε παραπανω εκτρωσεις. αυτο που χρειαζομαστε καλυτερη σεξουαλικη παιδεια και προσβασιμοτερη αντισυληψη.ΥΓ: το λινκ της YES campaigner παρεθεσες περιττο. εκτος αν θες να παραθεσω εξισου αχρηστο λινκ απο κανεναν ιερεα.
@Scotland for Holidays Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, οι αμβλώσεις δεν έχουν να κάνουν με βιασμό ή προβλήματα υγείας. Π.χ. δες αυτήν τη μελέτη (1) όπου στις ΗΠΑ το 2004 το δείγμα απάντησε ότι προχώρησαν σε άμβλωση λόγω βιασμού το 1% των ερωτηθέτων, λόγω αιμομιξίας το 0,5% και για λόγους υγείας το 12%. Αντίστοιχα ποσοστά δείχνουν και πολλές άλλες μελέτες. Επίσης ένα μεγάλο των αμβλώσεων προέρχεται από γυναίκες που κάνουν επαναλαμβανόμενες εκτρώσεις, δηλαδή περισσότερες από μία (π.χ. περίπου 40% των περιπτώσεων το 2016 στην Αγγλία (2)). Το επιχείρημα ότι οι αμβλώσεις πρέπει να επιτρέπονται λόγω βιασμών και υγείας είναι προβληματικό, διότι κάποιος μπορεί να πει το θέμα μπορεί να λυθεί σχετικά απλά επιτρέποντας τις αμβλώσεις μόνο όπου διαπιστευμένα (ιατρικά) συντρέχουν αυτοί οι λόγοι. Άλλωστε ο βιασμός και τα προβλήματα υγείας δεν έχουν να κάνουν με την επιλογή της γυναίκας αφού κάποιος άλλος έχει «αποφασίσει» για αυτές (βιαστής, φύση). Εγώ όμως είμαι μεγάλος υπέρμαχος του δικαιώματος των γυναικών να επιλέγουν την άμβλωση με ένα πλαίσιο πάνω-κάτω όπως αυτό της Ελλάδας, το οποίω βρίσκω γενικά ικανοποιητικό. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι θα πρέπει να πάμε στο άλλο άκρο και να προβάλλουμε τις εκτρώσεις ως κάτι χωρίς προβλήματα κοινωνικά και ηθικά. Ευτυχώς σήμερα υπάρχουν πολλές μέθοδοι αντισύλληψης ώστε το ενδεχόμενο του «ατυχήματος» να είναι πρακτικά μηδέν για κάποιον που προσέχει. Υπάρχουν όμως πολλά ζευγάρια τα οποία δεν προσεχουν,είτε επειδή δεν είναι καλά ενημερωμένα (ελέω ανύπαρκτης σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία), είτε γνωρίζουν τους κινδύνους και επιλέγουν να τους αγνοούν π.χ. κάποιοι άνδρες πιέζουν τη σύντροφο τους για ελεύθερη επαφή για λόγους απόλαυσης (βέβαια ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν λύσεις, οπότε επιστρέφουμε στην άγνοια).Άρα αν είχαμε καλύτερη ενημέρωση και πιο υπεύθυνους πολίτες (των ανδρών συμπεριλαμβανομένων φυσικά) το ζήτημα των αμβλώσεων θα ήταν ελάχιστα προβληματικό.(1)https://www.guttmacher.org/sites/default/files/pdfs/pubs/psrh/full/3711005.pdf (2) https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/679028/Abortions_stats_England_Wales_2016.pdf
Θεωρώ ότι το "ναι" δεν αφορά στις αμβλώσεις αλλά στο (αυτονόητο) δικαίωμα των γυναικών να αποφασίζουν για το σώμα τους και την ζωή τους καθώς επίσης και την νόμιμη φροντίδα από το σύστημα υγείας σε περίπτωση τερματισμού εγκυμοσύνης. Γιατί συζητάμε ακόμα τα αυτονόητα δεν ξέρω, γιατί πρέπει να αποφασίζει κάποιος για τα δικαιώματα κάποιου άλλου επίσης δεν το καταλαβαίνω. Είναι πολύ θετικό που συνέβη αλλά θα έπρεπε να είναι ήδη κατοχυρωμένο, ΠΑΝΤΟΥ !
"...αλλά στο (αυτονόητο) δικαίωμα των γυναικών να αποφασίζουν για το σώμα τους Πηγή: www.lifo.gr...""...Γιατί συζητάμε ακόμα τα αυτονόητα δεν ξέρω Πηγή: www.lifo.gr..."Ελα ντε..Αμάν αυτά τα "αυτονόητα"...Ο Νοσφεράτου έχει (μάλλον) άλλη αντίληψη του αυτονόητου πάντως.Με την οποία συντάσσομαι και εγώ και άλλοι.. αυτονοήτως..
Είναι εύκολο να υπαγορεύεις (ή να απογορεύεις) τι θα συμβεί στο σώμα ενος αλλου, ε; Α(υτο)νοήτωςΚάτι μου λέει οτι θα τραγουδούσατε διαφορετικό σκοπό αν κάθε φορά που κάνατε σεξ είχατε τον κίνδυνο να υποχρεωθείτε να σπρώξετε ένα πεπόνι από τον πάτο σας. Και δεν βάζω καν τις περιπτώσεις γενετικών προβλημάτων, κινδύνου υγείας, βιασμών κτλ.
Αναφορα στην δυσκολια της γεννας, Αλιοσα, σε καθαρα σωματικο επιπεδο. Ως ιατρικη διαδικασια. Ειναι δυσκολη, εχει ρισκα. Μονο γυναικες τη βιωνουν, αρα και μονο γυναικες μπορουν να νιωσουν ολα οσα φερνει μαζι της. Φοβο, αγωνια, θαρρος...Γυρω απο αυτο περιστρεφεται η αναφορα, οχι γυρω απο την αξια της ανθρωπινης ζωης.
Δεν αντιλέγω-όντας γονιός μπορώ να σε επιβεβαιώσω ώς προς όλα, σαφώς όχι βέβαια σωματικά-βιωματικά αλλά συμπαραστεκόμενος το κατά δύναμιν.Αλλά δεν βλέπω την χρησιμότητα μίας τέτοιας αναφοράς την στιγμή που μιλάμε ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΙ για την ζωή ενός άλλου, νέου ανθρώπου. Ως πεπόνια και καρπούζια βγήκαμε όλοι απο εκεί κάτω άλλωστε με σπρώξιμο ή χωρίς (τεράστιο το ποσοστό των καισαρικών στην χώρα μας, άσχετο αλλά μην το ξεχνάμε)
Αλιόσα, πιστεύεται οτι οι γέννες είναι εύκολες; Οτι οι γυναίκες κάνουν εκτρώσεις για την πλάκα τους; Οτι μια εγκυμοσύνη δεν επιφέρει κινδύνους, συχνά σοβαρούς, για την γυναίκα; Η στάση σας είναι αυτή ενός ανθρώπου που δεν έχει συμμετοχή σε ένα παιχνίδι και παρόλα αυτά επιμένει να ορίζει τους όρους του. Αφήστε επιτέλους τις γυναίκες να ορίζουν τα σώματά τους.
@Lucretius Νομίζω το εξαντλήσαμε το ζήτημα. Τα περί μη ύπαρξης σώματος είναι αυθαίρετα και σας παρουσιάστηκαν και φωτογραφίες από άλλον χρήστη. Άλλωστε υπάρχουν ήδη γυναικολόγοι που για λόγους συνείδησης αρνούνται τέτοια επέμβαση. Οπότε η γνώμη μας περιττεύει. Επιτέλους googlάρετε «έμβρυο 10 μηνών» και δείτε τις φώτο. Έχουμε ένα ηθικό ζήτημα που δεν αφορά μόνο την γυναίκα αλλά και έναν τρίτο άνθρωπο στην πορεία του προς την ζωή.Η απαγόρευση έκφρασης γνώμης βάσει του φύλου κάποιου λοιπόν είναι –τουλάχιστον- ΣΕΞΙΣΤΙΚΗ.Υ.Γ.: Εννοείται πως δεν πιστεύω πως οι γέννες είναι εύκολες. Δεν αντιλαμβάνομαι την επιμονή να μου χρεώνεται τέτοια πεποίθηση. Τίποτε δεν είναι εύκολο και ξεκάθαρο, γιαυτό αποφεύγω τα συνθήματα, σε αντίθεση με εσάς.
Καιρός ηταν Βέβαια η Ιρλανδική κοινωνία σε κοινωνικά θέματα εχει δείξει εξαιρετικά προοδευτικά αντανακλαστικά όπως το προηγούμενο δημοψήφισμα για τον γάμο ομοφυλοφίλων .Ειναι παράδειγμα πως σεβόμενοι το νόμο και το Σύνταγμα με εργαλείο τη παιδεία μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα Χωρις μπάχαλα, ψοφους, βία κλπ
δεν ξερω τι υποτιθεται οτι κανει η Ιρλανδικη κοινωνια αλλα μολις ελυσαν ενα ζητημα το οποιο το "Ιραν της Ευρωπης" οπως αρεσκονται να μας αποκαλουν καποιοι που αρεσκονται στο selfpity το εχει επιλυσει εδω και 40 ή 50 χρονια περιπου.welcome to the future και στην διαψευση των ευκολων στερεοτυπων και μυθων που κυκλοφορουν περι ελληνικης κοινωνιας.