Washington Post: Ο πόλεμος του Τραμπ εναντίον των ΜΜΕ είναι στρατηγικά σχεδιασμένος

Washington Post: Ο πόλεμος του Τραμπ εναντίον των ΜΜΕ είναι στρατηγικά σχεδιασμένος Facebook Twitter
1

Στον «πόλεμο» του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ εναντίον των μέσων ενημέρωσης, αλλά και στο πώς αυτός είναι προσεκτικά σχεδιασμένος, αναφέρεται ο βραβευμένος με Πούλιτζερ αρθρογράφος, Colbert I. King, στην εφημερίδα Washington Post. 

Συγκεκριμένα, αναφέρει πως «πολλοί δημοσιογράφοι εκλαμβάνουν τις επιθέσεις του προέδρου Τραμπ εναντίον των μέσων ενημέρωσης, ως τίποτα περισσότερο από δημαγωγικές επιθέσεις ενός εκκολαπτόμενου αυταρχικού που έχει στόχο να χειραγωγήσει την ειδησεογραφική κάλυψη της διοίκησής του και του ίδιου. Νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερος στρατηγικός σχεδιασμός στον πόλεμό του ενάντια στον Τύπο.

»Ο επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής του Λευκού Οίκου, Στίβεν Μπάνον, αποκάλυψε τα σχέδια του Τραμπ τον περασμένο μήνα, όταν δήλωσε απερίσκεπτα πως τα μέσα ενημέρωσης είναι "το αντιπολιτευόμενο κόμμα'. Αυτός ο χαρακτηρισμός, αποτυπώνει την άποψη του Τραμπ για τους δημοσιογράφους.

»Θεωρούμαστε αντίπαλοι - επικίνδυνοι εχθροί που στεκόμαστε ανάμεσα από εκείνον και αυτό που θέλει να επιτύχει. Ξέρει πως πρόκειται να παρακολουθούμε και να μεταδίδουμε αδυσώπητα ό,τι κάνει - ή αποτυγχάνει να κάνει, ότι θα ρίχνουμε φως σε σκοτεινά σημεία και πως θα ερευνάμε τα πάντα. Οπότε ο Τραμπ προσπαθεί να μας καταστρέψει στα μάτια του κοινού. Ο στόχος του είναι να δυσφημήσει το έργο των μέσων ενημέρωσης, έτσι ώστε τα ρεπορτάζ και οι αναλύσεις μας να απορρίπτονται από το κοινό συνοπτικά, ανεξάρτητα από τα αποδεικτικά στοιχεία».

«Αποκαλώντας μας "τα πιο ανέντιμα ανθρώπινα όντα πάνω στη γη" και "αποβράσματα της κοινωνίας", επανειλημμένα δηλώνοντας πως "οι ειδήσεις είναι ψεύτικες": Αυτά δεν είναι προσβολές που γίνονται αυθόρμητα. Πρόκειται για βασικά όπλα στο οπλοστάσιό του για τον πόλεμο. Λέγεται branding. Και λειτούργησε με επιτυχία για τον Τραμπ κατά την προεκλογική περίοδο», επισημαίνει ο αρθρογράφος.

Όπως τονίζει ακόμα ο Colbert King, οι New York Times παρουσίασαν «μία καθηλωτική περιγραφή του Τραμπ να διδάσκει πάνω σε αυτό το ζήτημα» τον περασμένο χρόνο. Η εφημερίδα είχε αναφερθεί σε μία ομιλία του Τραμπ στην πόλη Boca Raton, τον Μάρτιο του 2016. Εκεί, ο υποψήφιος τότε πρόεδρος, είχε δηλώσει: «Ξέρετε, πρέπει να "μπραντάρεις" (brand) τους ανθρώπους με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όταν είναι αντίπαλοί σου». 

«Ψεύτης Τεντ», είχε πει ο Τραμπ απευθυνόμενος στο κοινό και αναφερόμενος στον γερουσιαστή Τεντ Κρουζ (Ρεπουμπλικάνος, γερουσιαστής για το Τέξας), ενώ ανέφερε τη λέξη γράμμα προς γράμμα: «Ψ-Ε-Υ-Τ-Η-Σ». Συνέχισε αναφερόμενος στον γερουσιαστή Μάρκο Ρούμπιο, χαρακτηρίζοντάς τον ως «Μικρό Μάρκο», ενώ «μπράνταρε» τον Τζεμπ Μπους ως άνθρωπο με «λίγη ενέργεια». «Ξεκινήσαμε με 17 ανθρώπους που βρίσκονταν πάνω σε αυτή τη σκηνή», είπε ο Τραμπ στο κοινό. «Ήταν όλοι προτιμώμενοι. Τώρα, ο Τραμπ είναι ο προτιμώμενος», κατέληξε.

Ο δημοσιογράφος υπενθυμίζει επίσης το brand που απέδωσε στη Χίλαρι Κλίντον ο Τραμπ, και τελικά επικράτησε: «διεφθαρμένη Χίλαρι».

«Η υποτίμηση από τον Τραμπ της κοινότητας των υπηρεσιών πληροφοριών και η αμφισβήτηση των κινήτρων του, συνέπεσε με τις αναφορές των μυστικών υπηρεσιών σχετικά με τη ρωσική παρέμβαση και άσκηση επιρροής στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές. Branding και υποβάθμιση.

»Με αυτό έχει να κάνει η δυσφήμιση των μέσων ενημέρωσης από τον Τραμπ - να μας εξουδετερώσει πριν συνειδητοποιήσει το κοινό τα ρεπορτάζ σε βάθος για εκείνον και τη διοίκησή του. Έτσι χειρίζεσαι την αντιπολίτευση», καταλήγει το άρθρο.

Διεθνή
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρίγκιπας Ουίλιαμ: «Σιγή ιχθύος» για την υγεία της Κέιτ Μίντλετον στην πρώτη δημόσια εμφάνιση μετά τον καρκίνο

Διεθνή / Πρίγκιπας Ουίλιαμ: «Σιγή ιχθύος» για την υγεία της Κέιτ Μίντλετον στην πρώτη δημόσια εμφάνιση μετά τον καρκίνο

Ο πρίγκιπας της Ουαλίας επισκέφθηκε φιλανθρωπική οργάνωση διανομής τροφίμων στο Σάρεϊ - «Καμία ενημέρωση για την κατάσταση της συζύγου του», λέει δημοσιογράφος του BBC
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ

σχόλια

1 σχόλια