Απανωτά σοκ για τον Γουάινσταϊν - Η Λέα Σεϊντού αποκαλύπτει την επίθεση που δέχτηκε

Απανωτά σοκ για τον Γουάινσταϊν - Η Λέα Σεϊντού αποκαλύπτει την επίθεση που δέχτηκε Facebook Twitter
8

Με επιστολή της στον βρετανικό Guardian, η Γαλλίδα ηθοποιός Λέα Σεϊντού, περιγράφει την δική της εμπειρία με τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν και γίνεται η πιο πρόσφατη προσθήκη στην μακρά λίστα γυναικών που καταγγέλλουν τον ισχυρό παραγωγό.

Η δράση του ισχυρού παραγωγού αποκαλύπτεται ώρα με την ώρα καθώς πολλές γυναίκες του Χόλιγουντ βγαίνουν μπροστά και μιλούν για τις επιθέσεις και τις παρενοχλήσεις που δέχτηκαν.

Η επιστολή της Λέα Σεϊντού

«Συναντώ ανθρώπους όπως ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν όλη την ώρα. Έχω πρωταγωνιστήσει σε πολλές ταινίες τα τελευταία 10 χρόνια και είμαι αρκετά τυχερή να έχω κερδίσει βραβεία σε φεστιβάλ όπως οι Κάννες. Ο κινηματογράφος είναι η ζωή μου. Και γνωρίζω όλους τους τρόπους με τους οποίους η κινηματογραφική βιομηχανία αντιμετωπίζει τις γυναίκες με περιφρόνηση.

Όταν γνώρισα για πρώτη φορά τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν δεν μου πήρε πολύ χρόνο να τον καταλάβω. Ήμασταν σε μια επίδειξη μόδας. Ήταν γοητευτικός, αστείος, έξυπνος - αλλά πολύ αυταρχικός. Ήθελε να με συναντήσει για ποτά και επέμεινε ότι έπρεπε να κάνουμε ένα ραντεβού εκείνο το βράδυ. Κάτι τέτοιο ποτέ δεν αφορά τη δουλειά. Είχε άλλες προθέσεις - το έβλεπα πολύ καθαρά.

Συναντηθήκαμε στο λόμπι του ξενοδοχείου. Η βοηθός του, μια νέα γυναίκα, ήταν εκεί. Όλο το βράδυ, με φλέρταρε και με κοιτούσε  σαν να ήμουν ένα κομμάτι κρέας. Ενεργούσε σαν να με προόριζε για κάποιο ρόλο. Αλλά ήξερα ότι ήταν μαλακίες. Το ήξερα, γιατί θα μπορούσα να το δω στα μάτια του. Είχε μοχθηρό βλέμμα. Χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να κάνει σεξ.

Με κάλεσε να πάω στο δωμάτιο του ξενοδοχείου για ένα ποτό. Πήγαμε μαζί. Ήταν δύσκολο να πω όχι επειδή είναι τόσο ισχυρός. Όλα τα κορίτσια τον φοβούνται. Σύντομα η βοηθός του έφυγε και μείναμε οι δυο μας. Αυτή ήταν η στιγμή που άρχισε να χάνει τον έλεγχο.

Μιλούσαμε στον καναπέ, όταν ξαφνικά πήδηξε πάνω μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Έπρεπε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Είναι μεγαλόσωμος, οπότε έπρεπε να είμαι δυνατή για να αντισταθώ. Έφυγα από το δωμάτιό του, απόλυτα αηδιασμένη. Δεν τον φοβόμουν, όμως. Επειδή ήξερα τι είδους άνθρωπος ήταν από την αρχή.

Από εκείνο το βράδυ στην αίθουσα του ξενοδοχείου, τον είδα ξανά πολλές φορές. Είμαστε στον ίδιο κλάδο, οπότε είναι αδύνατο να τον αποφύγω. Έχω δει πως λειτουργεί: τον τρόπο που αναζητά μια ευκαιρία. Ο τρόπος που δοκιμάζει τις γυναίκες για να δει τι μπορεί να κερδίσει.

Επίσης δεν δέχεται το "όχι" ως απάντηση. Κάποτε πήγα μαζί του σε ένα εστιατόριο και όταν δεν μπορούσε να κλείσει ένα τραπέζι, εξοργισμένος είπε: "Γνωρίζετε ποιος είμαι; Είμαι ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν". 

Έχω βρεθεί σε δείπνα μαζί του, όπου αγκάλιαζε ανοιχτά τις ηθοποιούς του Χόλιγουντ με τις οποίες έχει κάνει σεξ. Μου έχει επίσης πει μισογυνιστικά πράγματα όπως "Θα ήταν καλύτερα αν χάνατε βάρος". Αυτό το σχόλιο με συγκλόνισε.

Μια νύχτα τον είδα στο Λονδίνο για τα βραβεία Baftas. Την έπεφτε σε μια νέα γυναίκα. Μια άλλη φορά, στη δεξίωση Met Life, τον είδα να προσπαθεί να πείσει μια νεαρή γυναίκα να κοιμηθεί μαζί του. Ο καθένας μπορούσε να δει τι έκανε.

Αυτό είναι το πιο αηδιαστικό πράγμα. Όλοι ήξεραν τι ήταν ο Χάρβεϊ και κανείς δεν έκανε τίποτα. Είναι απίστευτο το γεγονός ότι ήταν σε θέση να ενεργεί έτσι για δεκαετίες και να συνεχίζει την καριέρα του. Αυτό συνέβαινε μόνο επειδή έχει τεράστια δύναμη.

Σε αυτόν τον κλάδο, υπάρχουν σκηνοθέτες που κάνουν κατάχρηση της θέσης τους. Έχουν μεγάλη επιρροή και έτσι μπορούν να το κάνουν. Με τον Χάρβεϊ ήταν σωματικό. Με άλλους, ήταν μόνο λόγια. Μερικές φορές πρέπει να είσαι πολύ δυνατή αν είσαι γυναίκα στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Είναι πολύ συνηθισμένο να συναντάς αυτά τα είδη ανδρών.

Την πρώτη φορά που ένας σκηνοθέτης μου έκανε ένα ακατάλληλο σχόλιο, ήμουν στα μέσα της δεκαετίας των 20. Ήταν σκηνοθέτης που μου άρεσε πολύ και σεβαστός. Ήμασταν μόνοι και μου είπε: "Θα ήθελα να μπορούσα να κάνω σεξ με εσάς, θα ήθελα να μπορούσα να σε πηδήξω".

Το είπε με τρόπο που ήταν μεταξύ αστείου και σοβαρού. Ήμουν πολύ θυμωμένη. Προσπαθούσα να κάνω τη δουλειά μου και με έκανε να αισθανθώ πολύ άβολα. Έχει κοιμηθεί με όλες τις ηθοποιούς με τις οποίες δούλεψε. 

Ένας άλλος σκηνοθέτης με τον οποίο συνεργάστηκα γύριζε πολύ μεγάλες ερωτικές σκηνές που κρατούσαν μέρες. Συνέχισε να μας βλέπει, επαναλαμβάνοντας τις σκηνές ξανά και ξανά. Ήταν πολύ αηδιαστικό.

Ένας άλλος σκηνοθέτης προσπάθησε να με φιλήσει. Όπως και ο Χάρβεϊ, έπρεπε φυσικά να τον απομακρύνω. Ενεργούσε σαν τρελός επειδή δεν ήθελα να κάνω σεξ μαζί του.

Εάν είστε γυναίκα που εργάζεται στη βιομηχανία του κινηματογράφου, πρέπει να αγωνιστείτε επειδή είναι ένας πολύ μισογυνιστικός κόσμος. Γιατί οι μισθοί είναι τόσο άνισοι; Γιατί οι άνδρες κερδίζουν περισσότερο από τις γυναίκες; Δεν υπάρχει λόγος να είναι έτσι.

Το Χόλιγουντ είναι απίστευτα απαιτητικό με τις γυναίκες. Σκεφτείτε τις οδηγίες ομορφιάς. Όλες οι ηθοποιοί έχουν κάνει botox στα 30. Πρέπει να είναι τέλειες. Αυτή είναι μια εικόνα των γυναικών που είναι παράξενη - και αυτή που καταλήγει να ελέγχει τις γυναίκες.

Η βιομηχανία αυτή βασίζεται σε επιθυμητές ηθοποιούς. Πρέπει να είσαι επιθυμητή και αγαπητή. 

Νομίζω - και ελπίζω - ότι τελικά θα μπορούσαμε να δούμε μια αλλαγή. Μόνο η αλήθεια και η δικαιοσύνη μπορούν να μας φέρουν προς τα εμπρός».

Πολιτισμός
8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάχη για τον «Δαβιδ» του Μιχαήλ Άγγελου: Η ελευθερία της έκφρασης ενάντια στην προστασία της αξιοπρέπειας

Πολιτισμός / Ο «Δαβίδ» του Μιχαήλ Άγγελου και η ελευθερία της έκφρασης κόντρα στην προστασία των καλλιτεχνικών θησαυρών

Στη Φλωρεντία, η Galleria dell'Accademia υπερασπίζεται τον Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, ένα αριστούργημα του 1504, από απαξιωτικές και μη εξουσιοδοτημένες εμπορικές χρήσεις
NEWSROOM
Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM