Ο Ντέιβιντ Μπάουι έμαθε πως ο καρκίνος τον νίκησε μόλις λίγο καιρό πριν πεθάνει

Ο Ντέιβιντ Μπάουι έμαθε πως ο καρκίνος τον νίκησε μόλις λίγο καιρό πριν πεθάνει Facebook Twitter
1
Ο Ντέιβιντ Μπάουι έμαθε πως ο καρκίνος τον νίκησε μόλις λίγο καιρό πριν πεθάνει Facebook Twitter
O David Bowie και η Iman στο DKMS Gala στη Νέα Υόρκη το 2011 (Walker/Getty Images for DKMS)

O Ντέιβιντ Μπάουι David Bowie έμαθε πως ο καρκίνος τον είχε νικήσεις μόλις τρεις μήνες πριν πεθάνει, σύμφωνα με ένα ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί με αφορμή την επέτειο του θανάτου του από το BBC2.

To ντοκιμαντέρ «David Bowie: The Last Five Years» θα προβληθεί το βράδυ του Σαββάτου και μεταξύ άλλων αποκαλύπτει ότι ο μουσικός ανακάλυψε πως οι θεραπείες του σταματούν ενώ πραγματοποιούσε τα γυρίσματα του τελευταίου του βίντεο για το τραγούδι Lazarus.

O Mπάουι πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 2016, λίγες ημέρες αφότου έκλεισε τα 69 και αφότου είχε κυκλοφορήσει το 25ο στούντιο άλμπουμ της καριέρας ενώ είχε κρατήσει μυστική τη μάχη που έδινε με τον καρκίνο.

Ο Johan Renck που σκηνοθέτησε το βίντεο επιμένει να διαψεύδει και να δηλώνει πως είναι λάθος ο κόσμος να πιστεύει πως οι Mπάουι υπαινίχθηκε ότι ήταν στο νεκροκρέβατό του μέσα από το στόρι του βίντεο. Ισχυρίζεται πως το κόνσεπτ είχε αποφασιστεί μια εβδομάδα πριν μάθει τα νέα.

«Είχε να κάνει με την βιβλική πτυχή του θέματος ... Δεν είχε τίποτα να κάνει με το γεγονός πως ήταν άρρωστος», λέει ο σκηνοθέτης. Ωστόσο, ακόμη και όταν ο Μπάουι έμαθε τα δυσάρεστα νέα για την εξέλιξη της ασθένειάς του δεν έχασε την ελπίδα του αναφέρει ο Ivo Van Hove, σκηνοθέτης του μιούζικαλ «Lazarus» ο οποίος ισχυρίζεται πως μερικές εβδομάδες πριν το τέλος, ο καλλιτέχνης έκανε σχέδια για νέες δουλειές.

Το νέο ντοκιμαντέρ είναι έργο του Francis Whately και αποτελεί μέρος ενός μεγάλου αφιερώματος στον Μπάουι που έχει προγραμματίσει το ΒΒC αυτό το μήνα. Το ντοκιμαντέρ εξετάζει σε βάθος τη δημιουργία του άλμπουμ «The Next Day»  το 2013, την περίοδο δημιουργίας του «Blackstar» το οποίο κυκλοφόρησε ημέρες πριν πεθάνει, και το πρώτο στάδιο παραγωγής του μιούζικαλ «Lazarus».

«Η περίοδος αυτή δεν είχε διερευνηθεί από κανέναν γι 'αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον», λέει ο Whately στην εφημερίδα Guardian. «Κατά κάποιο τρόπο φαίνεται πως ο Μπάουι εργάστηκε σκληρότερα από κάθε άλλη φορά κατά την περίοδο αυτή, κάτι που είχε να συμβεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν είχε ξεκινήσει την παραγωγή των Ziggy Stardust, Hunky Dory και Aladdin Sane», προσθέτει.

Ο σκηνοθέτης τονίζει πως ο Μπάουι ήταν γεμάτος ενέργεια κατά την τελευταία περίοδο της ζωής του και λέει πως «Πιστεύω ότι όλοι θα ήθελαν να πω ότι ήταν ήταν αδύναμος όταν ερχόταν στο στούντιο για να ηχογραφήσει το Blackstar και πως έδειχνε τρομερά άρρωστος, αλλά δεν νομίζω ότι ήταν. Υπήρχαν μουσικοί στην μπάντα που δεν το γνωρίζουν καν. Όλοι πλέον γνωρίζουμε ότι ήταν άρρωστος, γνωρίζουμε ήταν υποβαλλόταν σε θεραπεία, αλλά αυτό δεν φαίνεται να επηρέασε καθόλου τη δουλειά του».

Το ντοκιμαντέρ διερευνά επίσης την όλο και πιο άβολη σχέση του Μπάουι με τη φήμη, την οποία είχε ενστερνιστεί στην αρχή της καριέρας του ως ένα μέσο για να αποκτήσει δημιουργική ελευθερία, αλλά στα επόμενα χρόνια άρχισε να απεχθάνονται. Μετά από μια καρδιακή προσβολή το 2003, ο ίδιος αποτραβήχτηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από τη δημοσιότητα. Ο Whately λέει πως ήθελε να μετακομίσει πίσω στο Λονδίνο, αλλά πως τελικά επέλεξε να παραμείνει  στη Νέα Υόρκη για τη σχετική ανωνυμία που του χάριζε η πόλη.

«Ακόμα δεν γνωρίζω αν άρχισε να κάνει το Blackstar πριν ή αφότου έμαθε πως ήταν άρρωστος. Οι άνθρωποι θέλουν τόσο απελπισμένα να πιστεύουν πως ήταν το  δώρο του αποχωρισμού του από τον κόσμο, καθώς γνώριζε πως πεθαίνει, αλλά νομίζω ότι είναι απλοϊκό να πιστεύουμε κάτι τέτοιο. Είναι πιο ασαφές απ' όσο πιστεύουμε. Δεν νομίζω ότι ήξερε ότι επρόκειτο να πεθάνει», αναφέρει ο Whately.

Με πληροφορίες από Guardian/ BBC

Πολιτισμός
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια