Αλ Τσαντίρι: Μια κριτική για τις ανοησίες και το πολύτιμο γέλιο

Αλ Τσαντίρι: Μια κριτική για τις ανοησίες και το πολύτιμο γέλιο Facebook Twitter
0

Το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» επέστρεψε και η Μαριάννα Τζιαντζή "ακτινογραφεί" τη σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου, διαπιστώνοντας αυτό που έχουμε διαπιστώσει πολλοί. Ότι πλέον η εκπομπή του Λαζόπουλου δεν στηρίζεται στο ταλέντο του και στη δημιουργικότητα του αλλά στην αναπαραγωγή αστείων βίντεο και γελοίων στιγμών της τηλεόρασης. Το «καλάθι» είναι γεμάτο από τέτοιες στιγμές, άλλωστε ψωνίζουν πολλοί πλέον από αυτό. Το ζήτημα είναι να κάνεις αιχμηρή πρωτογενή σάτιρα. Κάτι που κατάφερνε πολύ καλά ο Λάκης με τους «10 μικρούς Μήτσους».Αν σήμερα, δεις στο youtube επεισόδια από τους Μήτσους, καταλαβαίνεις πότε ο Λαζόπουλος έκανε πραγματική πολιτική σάτιρα μακριά από λαϊκισμούς, και πότε στηριζόταν στη δύναμη του ταλέντου του  και όχι στις «αδυναμίες» των άλλων.

Γράφει λοιπόν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Τζιαντζή για το Αλ τσαντίρι της περασμένης Τρίτης:

«ένα μεγάλο μέρος της εκπομπής ήταν σύντομα βίντεο με αποσπάσματα από τις πιο γελοίες στιγμές της τηλεόρασης. Πολλά από αυτά είχαν ήδη παιχτεί και σχολιαστεί σε άλλες εκπομπές, όπως το άσμα «Σκεφτείτε ελληνικά» σε στίχους Γιώργου Καρατζαφέρη, που το είχε ξετινάξει, την προηγούμενη εβδομάδα, το «Ράδιο Αρβύλα» του ANT1. H δεξαμενή των αναπαραγώγιμων τηλεοπτικών στιγμιότυπων δεν είναι ανεξάντλητη, ενώ είναι τόσο πολλές οι ανοησίες που έχουν δει τα μάτια μας κι έχουν ακούσει τα αυτιά μας, που έχουμε πάψει πια να γελάμε ή να έχουμε διάθεση να τα περιγράψουμε».

Και να η πιο λαμπερή στιγμής της εκπομπής. Αυτή που θύμιζε τον παλιό Λάκη και τους «Δέκα Μικρούς Μήτσους».Εκεί που πρέπει να «στίψεις» το μυαλό σου και να «γεννήσεις» σάτιρα, και όχι να την πάρεις-πολλές φορές μάλιστα από δεύτερο και τρίτο χέρι-από το ίντερνετ και τα παρακμιακά κανάλια. Εκεί στέκεται η τηλεκριτικός της Καθημερινής:

«...οι τηλεθεατές του «Τσαντιριού» αποζημιώθηκαν με το επιθεωρησιακό σκετσάκι, στο οποίο ο Παύλος Χαϊκάλης και ο Λάκης Λαζόπουλος υποδύθηκαν δύο από τους πιο πετυχημένους χαρακτήρες των «Δέκα Μικρών Μήτσων», το ηλικιωμένο ζευγάρι....Ο διάλογος είχε γερές δόσεις «πορδολογίας», όμως αυτή η εύκολη συνταγή για πολύ και χοντρό γέλιο μάλλον αμηχανία και έλλειψη φαντασίας φανερώνει. Ωστόσο, και χωρίς αυτά τα καρυκεύματα, το σκετσάκι ήταν εξαιρετικό, ενώ ο κ. Χαϊκάλης έδειξε, για άλλη μια φορά, ότι είναι κωμικός ηθοποιός μεγάλου διαμετρήματος. Έκλεψε την παράσταση από τον οικοδεσπότη του, ο οποίος όμως είχε την ευφυΐα και τη γενναιοδωρία να τον αφήσει να του την κλέψει».

«Γιατί -αναρωτιέται η Μαριάννα Τζιαντζή-αυτό το ολιγόλεπτο θαύμα να μη συμβαίνει πιο συχνά και σε άλλες ψυχαγωγικές εκπομπές και με άλλους καλλιτέχνες, όταν μάλιστα η ζωή γύρω μας ,μας προσφέρει τόσο πλούσιο υλικό, όχι μόνο για οργή και απελπισία, αλλά για γέλιο λυτρωτικό; Η γελοιοποίηση είναι εύκολη - μάλιστα αρκετοί πολιτικοί και τηλεαστέρες μάς την προσφέρουν έτοιμη, στο πιάτο. Όμως το γέλιο είναι δυσεύρετο και πολύτιμο».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάχη για τον «Δαβιδ» του Μιχαήλ Άγγελου: Η ελευθερία της έκφρασης ενάντια στην προστασία της αξιοπρέπειας

Πολιτισμός / Ο «Δαβίδ» του Μιχαήλ Άγγελου και η ελευθερία της έκφρασης κόντρα στην προστασία των καλλιτεχνικών θησαυρών

Στη Φλωρεντία, η Galleria dell'Accademia υπερασπίζεται τον Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, ένα αριστούργημα του 1504, από απαξιωτικές και μη εξουσιοδοτημένες εμπορικές χρήσεις
NEWSROOM
Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM