Φωτο...Θόδωρος Καρανίκας
Φωτο...Θόδωρος Καρανίκας

Ο Πρόδρομος Νικηφορίδης, ένας εκ των αρχιτεκτόνων που σχεδίασαν την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μία από τις συχνές βόλτες του στη νέα παραλία παρατήρησε την περασμένη εβδομάδα την 3η προσπάθεια βανδαλισμού του γλυπτού «Φεγγάρι στην Ακτή».

 

Το έργο του Παύλου Βασιλειάδη, «Είμαστε υποψιασμένοι με το φεγγάρι γιατί έχει ξαναγίνει στόχος των εθνικιστών, οι οποίοι βρίσκουν ομοιότητες με την ημισέληνο της τουρκικής σημαίας» εξηγεί ο κ Νικηφορίδης. «Την πρώτη φορά κάποιος πριόνιζε για μέρες τη μεταλλική κοιλοδοκό, ενώ τη δεύτερη φορά προσπάθησαν να το ανοίξουν. Τώρα ωστόσο το γλυπτό έχει υποστεί μεγαλύτερες και πιο εμφανείς καταστροφές».

 

Φωτο...Πρόδρομος Νικηφορίδης
Φωτο...Πρόδρομος Νικηφορίδης

Η φωτογραφία που έχει αναρτήσει στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο κ Νικηφορίδης, απεικονίζει το γλυπτό να έχει γείρει επικίνδυνα προς τη θάλασσα «Πιθανότατα το πίεζαν πολλά άτομα ώστε να καταστραφεί η βάση και να πέσει στη θάλασσα» τονίζει ο Αρχιτέκτονας, ενώ στην ερώτηση αν ήταν κάποιοι που ενδεχομένως ήθελαν να πουλήσουν το μέταλλο, ο κ Νικηφορίδης ήταν κάθετος. «Δεν ήταν για το μέταλλο. Όπως και στην καταστροφή του γλυπτού του Ζογγολόπουλου, ένας μεταλλικός τροχός κείτονταν για μέρες στο έδαφος, δεν τον πήρε κανείς. Θεωρώ ότι ήταν μια ενορχηστρωμένη και στοχευμένη προσπάθεια να καταστρέψουν το γλυπτό».

 

Φωτο...Πρόδρομος Νικηφορίδης
Φωτο...Πρόδρομος Νικηφορίδης

Αυτό που χρειάζεται είναι καλύτερη φύλαξη και τιμωρία, σύμφωνα με τον Αρχιτέκτονα. Ο βανδαλισμός συνέπεσε με την αλλαγή της φύλαξης από ιδιωτική εταιρεία, που ωστόσο δεν δύναται να ελέγχει όλη την παραλία όπως θα έπρεπε. «Πρέπει να δοθούν οι σωστές οδηγίες και να αυξηθούν οι φύλακες» συμπληρώνει ο κ Νικηφορίδης «Δύο άτομα δεν επαρκούν για τη φύλαξη της νέας παραλίας. Όσο για το καθεστώς ατιμωρησίας, αυτό συμβάλλει ιδιαίτερα στον πολλαπλασιασμό αυτών των περιπτώσεων. Οι βανδαλισμοί δεν γίνονται για κλοπές, γίνονται μόνο για την καταστροφή» καταλήγει.

 

Η εγκατάσταση «Φεγγάρι στην ακτή» είναι έργο από ανοξείδωτο μέταλλο επιζωγραφισμένο με χρώμιο, ύψους 3,80 μ.

Φωτο...Πρόδρομος Νικηφορίδης
Φωτο...Πρόδρομος Νικηφορίδης