Ενορίτες έκαναν πορεία και ράντισαν με αγιασμό το γλυπτό «Phylax» στο Π.Φάληρο

Ενορίτες έκαναν πορεία και ράντισαν με αγιασμό το γλυπτό «Phylax» στο Π.Φάληρο Facebook Twitter
34

Περίπου 100 ενορίτες του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης του Παλαιού Φαλήρου αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν με τον δικό τους τρόπο για το γλυπτό Phylax» το οποίο εδώ και καιρό έχει διχάσει τους πιστούς.

Αφού πήραν μεγάφωνα, εικόνες, σημαίες και λάβαρα ανά χείρας ξεκίνησαν ψάλλοντας από την εκκλησία προς το γλυπτό και όταν έφτασαν άρχισαν τις προσευχές ενώ ο ιερέας το ράντισε με αγιασμό.

Στην συνέχεια ο εφημέριος του Ι.Ν. Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης π. Πατάπιος Αργυρός επιτέθηκε στον δήμαρχο Διονύση Χατζηδάκη και τον γλύπτη Κωστή Γεωργίου.

 

Έστειλαν και επιστολή στο Δήμαρχο:

Αξιότιμε κύριε Χατζηδάκη,


Ως εφημέριος του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Παλαιού Φαλήρου, σάς γράφω αυτήν την επιστολή, σχετικά με το άγαλμα «PHYLAX» που τοποθετήθηκε στον δήμο Παλαιού Φαλήρου. Πρόκειται για ένα θέμα μείζονος σημασίας, που έχει απασχολήσει πολύ τη δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες, καθώς και το ποίμνιο του οποίου ηγούμαι.


Δεν θα αναφερθώ στην αισθητική του συγκεκριμένου έργου τέχνης, η οποία μπορεί να είναι και αμφιλεγόμενη. Θα αναφερθώ, όμως, στο πνεύμα που αποπνέει το συγκεκριμένο άγαλμα σε κάθε περαστικό που το αντικρίζει. Πρόκειται για ένα άγαλμα το οποίο θίγει το ορθόδοξο φρόνημα και προσβάλλει τη χριστιανική πίστη. Γνωρίζουμε όλοι ότι ένα άγαλμα τοποθετείται σε έναν δημόσιο χώρο προκειμένου να τιμήσει ένα πρόσωπο για την προσφορά του ή να εμπνεύσει ένα ιδεώδες στους πολίτες.

Το συγκεκριμένο άγαλμα, κύριε Δήμαρχε, ποιο πρόσωπο τιμά για την προσφορά του; Αυτό που απεικονίζει είναι ένας δαίμονας, ανεξάρτητα από το παραπλανητικό όνομα «PHYLAX» (φύλακας, δηλαδή) που ο γλύπτης του έδωσε. Είναι ένας δαίμονας, στρατιώτης του σατανά, που όχι μόνο δεν πρέπει να τιμάται αλλά πρέπει να χλευάζεται και να περιφρονείται, ως πλάσμα βλάσφημο προς τον ίδιο τον Τριαδικό Θεό. Κι από την άλλη πλευρά, ποιο ιδεώδες προσπαθεί να εμπνεύσει στους πολίτες; Τον εγωισμό ή τον φθόνο που εμφωλεύει σε κάθε όργανο του σατανά;


Αναφέρατε σε συνέντευξή σας ότι και στην αρχαιότητα οι κάτοικοι των ελληνικών πόλεων συνήθιζαν να στήνουν αγάλματα- φύλακες των πόλεών τους. Ξεχνάτε, όμως, ότι στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν γνωστός ο αληθινός Θεός. Από την έλευση του Ιησού Χριστού και μετά, ο αληθινός Θεός και οι δικοί Του στρατιώτες είναι αυτοί που πραγματικά μπορούν να προστατεύσουν μία πόλη.

Και οι δικοί Του στρατιώτες σε καμία περίπτωση δεν είναι νυχτεριδόμορφα τέρατα, σαν αυτό που εσείς τοποθετήσατε στο Παλαιό Φάληρο. Αυτά τα τέρατα μόνο από σατανολάτρες αναγνωρίζονται, προσκυνούνται και λατρεύονται. Άλλωστε, κύριε Δήμαρχε, από πότε η ποιότητα και η έννοια ενός δημιουργήματος είναι συνάρτηση του χρονικού πλαισίου στο οποίο συνηθιζόταν να υπάρχει; Οτιδήποτε ανήκει στην αρχαιότητα είναι και αποδεκτό; Το μόνο κριτήριο ποιότητας που έχετε είναι η παλαιότητα;


Αναφέρετε, ακόμη, το βιογραφικό του καλλιτέχνη που το δημιούργησε. Και σάς ξαναρωτώ: το βιογραφικό ενός καλλιτέχνη είναι το εχέγγυο για την ποιότητα των δημιουργημάτων του; Το γεγονός ότι έχουν φιλοξενηθεί έργα του σε αξιόλογες εκθέσεις ανά τον κόσμο δεν αναιρεί το αντίχριστο μήνυμα που το έργο του «PHYLAX» φέρει. Άλλωστε, όπως κι εσείς θα έχετε παρατηρήσει, όλες οι αντιδράσεις γι΄ αυτό το έργο δεν σχετίζονται με την καλλιτεχνική του διάσταση αλλά με την πνευματική.


Δεν γνωρίζω πόσο κόστισε η δημιουργία και η τοποθέτηση αυτού του αγάλματος. Γνωρίζω, όμως, ότι το πνευματικό κόστος που αναλαμβάνετε απέναντι στον Θεό και τη συνείδηση του απλού πολίτη είναι μεγάλο. Η χώρα μας, είναι μια χώρα ελληνορθόδοξη, χριστοκεντρική.

Τέτοια δημιουργήματα σε δημόσιους χώρους προκαλούν αντιδράσεις στους πολίτες, όπως, άλλωστε, θα έχετε πληροφορηθεί από έγκριτες ιστοσελίδες του διαδικτύου και του τύπου γενικότερα. Και οι αντιδράσεις από το λόγια φτάνουν στην πράξη. Όταν, λοιπόν, οι κάτοικοι έρχονται αντιμέτωποι με τον δήμαρχο στον οποίο εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους στις εκλογές, αντιλαμβάνεστε ότι πέρα από το πνευματικό, επωμίζεστε κι ένα πολιτικό κόστος.


Κύριε Δήμαρχε, με την παρούσα επιστολή κρούω τον κώδωνα του κινδύνου για εσάς και τους συνεργάτες σας οι οποίοι συνέβαλαν σε όλο αυτό το εγχείρημα. Η τοποθέτηση του «καλλιτεχνικού» αυτού έργου σας καθιστά συμμέτοχο στη βλασφημία και συνένοχο με τον σατανά. Κατεδαφίστε το. Και τότε θα έχετε στο πλευρό σας τον Τριαδικό Θεό αλλά και κάθε πολίτη με ορθόδοξη συνείδηση και πίστη. Και, πιστέψτε με, είμαστε πολλοί.

Με εκτίμηση,
ο εφημέριος του Ι.Ν. Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Π. Φαλήρου

π. Πατάπιος Αργυρός

Ελλάδα
34

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

11 σχόλια
Αυτό το υποτιθέμενο έργο είναι απαίσιο. Ο σκοπός της τέχνης είναι να γαληνεύει την ψυχή και όχι να την αγριεύει. Ακόμη και άγγελο να ήθελε να φτιάξει ο καλλιτέχνης ο συνδυασμός του κόκκινου και της στάσης σώματος του γλυπτού ήταν τελείως ατυχής καθώς παραπέμπη σε δαιμονική μορφή. Όποιος τώρα δεν θέλει να το παραδεκτεί έχει παρωπήδες. Όποιος θεωρεί ότι γαληνεύει η ψυχή του βλέποντας αυτήν την αηδία καλύτερα να το ψάξει το θέμα....
Μήπως ήρθε η ώρα επιτέλους να γίνει αυτός ο διαχωρισμός εκκλησίας από κράτος, ώστε ο κλήρος να ασχολείται (να έχει δικαίωμα να ασχολείται) ΜΌΝΟ με τα εκκλησιαστικά και όχι να παίρνει θέση ή να έχει άποψη για την πολιτική, την εκπαίδευση ή την τέχνη.Διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτος ΤΩΡΑ!!!
Αυτοί που κάνανε τον "εξορκισμό" είναι παλαιοημερολογίτες χωρις να ανηκουν στην Ελληνικη Ορθοδοξη εκκλησια δεν πληρώνονται από το κράτος πληρώνονται από την παλαιοημερολογητικη εκκλησία.Στην Ελλάδα ζούνε κάπου 200.000 παλαιοημερολογίτες (2% του πλυθησμού).
Οτι να ναι.. ο διαχωρισμός δεν θα άλλαζε τίποτα απο την παραπάνω διαμαρτυρία. Καλή η καραμέλα αλλά δεν κολλάει παντού. Επίσης ένα μεγάλο μέρος του σχολίου σου περί απαγορεύεσεων κλπ. αφορά καθεστώς ολοκληρωτισμού και όχι διαχωρισμού...
Το μόνο που έκανα κατά την διάρκεια του video είναι να κοιτάω τις φάτσες των ''πιστών. Από αυτό καταλαβαίνει κανείς πως όχι μόνο απαίδευτοι είναι αλλά και το πόσο πολύ επιθυμούν να κάνουν και τα παιδιά τους έτσι... Αμόρφωτα σε όλους τους τομείς χτίζοντας παροπίδες σε κάτι που λέγεται πολιτισμός και τέχνη όσο ωραίο ή άσχημο είναι ένα δημιούργημα.
Δε μας χαιρετάς ρε Πατάπιε που θα κάνεις και κριτική στην τέχνη. Η εκκλησία κατέστρεψε ότι άγαλμα μπόρεσε και τώρα θα κάνει τον κριτή σε ότι γουστάρει? Με την ίδια λογική μπορώ να μπω και εγώ στις εκκλησίες και να σοβατίσω κάθε αγιοκιτσογραφία που δεν είναι αυστηρά βυζαντινή?
Συμφωνω σ αυτο ειμαστε τυχεροι αλλα και παλι δε μας ξεπλενει. Ειναι εκατομμυρια οι μουσουλμανοι που δεν ανατιναζονται αλλα καταπατουν ελευθεριες και ανθρωπινα δικαιωματα. Κι αυτοι οι γραφικοι δεν ξερουμε πως συμπεριφερονται στη ζωη τους και στα σπιτια τους . Σιγουρα θα φτυνουν και ομοφυλοφιλους στο δρομο, θα βριζουν μεταναστες και θα καιγανε χαλαρα ο.τι θεωρουν προσβλητικο στο Συνταγμα. Με το σταυρο στο χερι παντα.
Διογενη αν μου επιτρεπεις ενα σχολιο, δε ζωστηκαν (οι συγκεκριμενοι και αλλοι που θα εκαναν αντιστοιχες πορειες) με φυσεκλικια οχι επειδη ειναι περισσοτερο ανεκτικοι και ανοιχτομυαλοι απο αυτους που ζωνονται και πεθαινουν παιρνοντας κι αλλους μαζι τους, αλλα γιατι στην Ελλαδα και αλλες χωρες με το Χριστιανισμο ως κυρια θρησκεια, συντρεχουν αλλες ψυχολογικες και διοικητικες προϋποθεσεις. Μια απο αυτες ειναι οτι δεν υπαρχει θρησκευτικος νομος οπως πχ υπαρχει η Σαρια σε πολλες μουσουλμανικες χωρες. Αναλογα με τους νομους και τα εθιμα της χωρας που ζεις θα πας οσο πιο μακρυα σε παιρνει προκειμενου να προστατευσεις την πιστη σου αν θεωρεις οτι καπου θιγεται, προσβαλλεται ή χλευαζεται. Το αντανακλαστικο δηλαδη ειναι το ιδιο. Οι συνθηκες διαφερουν - σε αυτο θα συμφωνησω μαζι σου. Προς επιρρωσιν αυτου που προσπαθω να πω, ο ιερεας που εγραψε την επιστολη στο δημαρχο, το ειπε καθαρα: 'κατεδαφιστε το και τοτε θα εχετε τον τριαδικο θεο μαζι σας'. Αυτο δηλαδη θεωρουν καποιοι φανατισμενοι πιστοι οτι ζηταει ο θεος απο αυτους: να προβουν σε πραξεις βιας για να αποδειξουν την πιστη τους! Οσο για το ποσο ιδιες ή διαφορετικες ειναι οι δυο αυτες θρησκειες μια ειλικρινης αναδρομη στην ιστορια θα δειξει κατω απο ποιες συνθηκες εδραιωθηκε ο Χριστιανισμος, τι πρακτικες χρησιμοποιησε και βεβαιως βεβαιως την πολιτικη διασταση του φαινιμενου.
Άτοπη η σύγκριση. Τους μουσουλμάνους τους κράζουν δέκα-είκοσι σχολιαστές στην Lifo, και σε δύο τρια ακόμα site. Παρόλα αυτά ξεφεύγουν οποιασδήποτε κριτικής ή σάτυρας από τα ίδια τα σάιτ. Πχ ελάχιστοι αρθρογράφοι έχουν σχολιάσει τα αυτομαστιγώματα ή την εφαρμογή σαρίας, πόσο μάλλον να φτιάξουν κοροϊδευτικά memes κ.α. Αντιθέτως η επιστολή του εφημέριου θα γίνει περίγελος μαζί με τις φωτογραφίες των ενοριτών τόσο σε mainstream όσο και σε αριστερίζουσα site.
Επιπροσθέτως σε μια δημοκρατική κοινωνία ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει τις ενστάσεις του και να ασκεί την κριτική του για την τέχνη. Μεσαίωνα θα έχουμε όταν ο δήμαρχος αποφασίσει να κατεβάσει το άγαλμα επειδη δεν αρέσει στην εκκλησία.
Έχεις απόλυτο δίκιο: είναι το ίδιο να πάρει ένας γραφικός μία αγιαστούρα να διώξει το Σατανά με εκείνον που παίρνει ένα οπλοπολυβόλο και καθαρίζει αδιακρίτως όποιον βρεθεί στο δρόμο του στο όνομα του Θεού του.
@Διογένης Κυνικός απλά ζεις άλλες εποχές του χριστιανισμού. Το ότι τώρα είναι ήρεμοι δεν σημαίνει ότι πάντα ήταν. Επιπλέον, αν δίνονταν η δυνατότητα και η ελευθερία να κάνανε ότι κάνουν οι ακραίοι Ισλαμιστές, τα ίδια αποτελέσματα θα είχαμε.
@lumidy δηλ. Είναι αποκλειστικά θέμα ελευθερίας το να ανατινάζεσαι και αν στο απαγορεύει ο νόμος δεν θα το κάνεις; Τι άλλο θα διαβάσουμε...@διογένης κυνικός δυστυχώς ο φανατισμός η ημιμάθεια και η προκατάληψη δεν είναι μόνο θρησκευτικά φαινόμενα. Πολλά απο τα σχόλια στα οποία εύστοχα απαντάς το αποδεικνύουν...
@Αλιόσα όχι, δεν είναι θέμα ελευθερίας αλλά θέμα ευλογίας. Ως γνωστόν ο θεός υπεράνω νόμου. Όταν στο Ισλάμ υπάρχουν ιμάμηδες που υιοθετούν την βια και την κηρύττουν, λογικό οι πιστοί να ακολουθήσουν.Στην δική μας μεριά, ο Κλεομένης για παράδειγμα, είναι ένας ασήμαντος στον κύκλο της ελληνικής ορθοδοξίας αλλά να που έχει μερικούς ακόλουθους και βανδαλίζει. Φαντάσου αυτός να ήταν αρχιεπίσκοπος.Και αυτό είναι το θέμα. Ότι ο χριστιανισμός είναι ήρεμη (πλέον) θρησκεία και όχι εγκληματίες γιατί η ηγεσία το επιλέγει. Αν ήταν όλοι σαν τον Κλεομένη κλπ οι φανατικά πιστοί γιατί θα διαφέρανε απ' τους Τζιχαντιστές; Στο Ισλάμ οι Ιμάμηδες κηρύττουν συνεχώς πόλεμο στους απίστους και οι πιστοί ακολουθούν.Επιπλέον "φίλε" Αλιόσα, δεν έχει να κάνει με ημιμάθεια ή φανατισμό (μιλάς για φανατισμό κάτω από άρθρο που εξορκίζουν άγαλμα εν έτει 2018). Σταματήστε να βαφτίζετε οτιδήποτε ΔΕΝ συμμερίζεστε ως ημιμάθεια. Είναι διαφορετικά τα πράγματα.
Καταλαβαίνεις ότι η παράνοια έχει γίνει επικίνδυνη όταν ένα άγαλμα που φαίνεται να απεικονίζει μια αγγελική μορφή μεταφράζεται ως δαίμονας (κι ότι άλλο αυτό συνεπάγεται).
Δεν ξέρω αν όντως είναι αγγελική μορφή ή όχι. Ακόμη κι αν είναι, το κόκκινο χρώμα και η σταση σώματο παραπέμπει σε διαβολικό γλυπτό. Το να μην το παραδεχόμαστε για να το παίξουμε κουλ και πολιτισμένοι είναι άκρως υποκριτικό.