Τι αλλάζει από αύριο σε Μετρό και ΗΣΑΠ - Τι θα γίνει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις κάρτες

Τι αλλάζει από αύριο σε Μετρό και ΗΣΑΠ - Τι θα γίνει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις κάρτες Facebook Twitter
2

Σήμερα είναι η τελευταία ημέρα κατά την οποία οι παλιές μηνιαίες κάρτες του Οκτωβρίου θα βρίσκονται σε ισχύ. Είναι επίσης η τελευταία ημέρα που τα παλιά ακυρωτικά μηχανήματα θα βρίσκονται σε λειτουργία.

Από την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, τα παλιά εισιτήρια και κάρτες καταργούνται (με εξαίρεση τις κάρτες μεγάλης διάρκειας που δεν έχουν αντικατασταθεί.)

Υπάρχει ζήτημα με όσους έχουν καταθέσει φάκελο και περιμένουν να τους σταλεί η προσωποποιημένη κάρτα ταχυδρομικά. Η διαδικασία έχει καθυστερήσει και ο ΟΑΣΑ, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν δίνει κάποια επίσημη παράταση, ούτε όμως και επίσημη ενημέρωση.

Ωστόσο, έπειτα από επικοινωνία με τα εκδοτήρια δύο σταθμών του Μετρό, ενημερωθήκαμε ότι όσοι δεν έχουν παραλάβει ακόμη τις προσωποποιημένες κάρτες, θα πρέπει από αύριο να αγοράζουν ηλεκτρικό εισιτήριο μέχρι να τους αποσταλεί η κάρτα.

Αυτό φυσικά αυξάνει την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού αλλά και την οικονομική επιβάρυνση όσων έχουν ζητήσει προσωποποιημένη κάρτα.


Τα εκδοτήρια εισιτηρίων του Μετρό θα δέχονται φακέλους με δικαιολογητικά για την ταχυδρομική διαδικασία έως τις 30 Νοεμβρίου. Οι προσωποποιημένες Ath.ena Card μπορούν να εκδίδονται στα εκδοτήρια 7 μέρες τη βδομάδα, 365 μέρες το χρόνο.

Τι κάνουμε τα παλιά εισιτήρια 


Όσοι επιβάτες έχουν στην κατοχή τους εισιτήρια παλαιού τύπου, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν από την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου. Ο ΟΑΣΑ ξεκινά διαδικασία αντικατάστασής τους με προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου: όσοι έχουν έως 10 εισιτήρια, από τις 16 Νοεμβρίου στο σταθμό Ομόνοια και στα γραφεία της ΟΣΥ στου Ρέντη και όσοι έχουν πάνω από 10 εισιτήρια από τις 20 Νοεμβρίου στα γραφεία του ΟΑΣΑ.


Από τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου ξεκινάει το σταδιακό κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς του Μετρό και ΗΣΑΠ (πλην μίας πύλης ανά σταθμό). Κλείνουν επίσης οι πύλες στο σταθμό του Αεροδρομίου. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ θα υπάρχει προσωπικό σε κάθε σταθμό προκειμένου να εξυπηρετεί τους επιβάτες. Το κλείσιμο των πυλών αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τις 20 Δεκεμβρίου.


Οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης (άνεργοι, ΑΜΕΑ, ένστολοι κ.λπ.) συνεχίζουν να μετακινούνται όπως και σήμερα μέχρι να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών και για αυτούς. Σε κάθε σταθμό θα υπάρχει μία ανοικτή πύλη από όπου θα μπορούν να διέρχονται αφού επιδείξουν το κατάλληλο δικαιολογητικό. 

Από τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου μπαίνει σε ισχύ η νέα εκπτωτική πολιτική για όσους αγοράζουν πακέτα εισιτηρίων των 5 και των 10+1 διαδρομών. Επίσης κυκλοφορεί και το νέο εισιτήριο των 2 διαδρομών. Τα συγκεκριμένα προϊόντα κομίστρου μπορούν να «φορτιστούν» τόσο σε προσωποποιημένες ή ανώνυμες Ath.ena Card όσο και σε πολλαπλά εισιτήρια Ath.ena Ticket.


Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδίδει και τις δικές τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες του Προαστιακού οι οποίες σύμφωνα με την εταιρεία ισχύουν για μετακινήσεις σε όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ.

Τι διαφορά έχει η ATH.ENA CARD με το ATH.ENA TICKET;

Ενώ το ATH.ENA TICKET είναι ένα ανώνυμο επαναφορτιζόμενο εισιτήριο, η ATH.ENA CARD έχει τη δυνατότητα να εκδοθεί προσωποποιημένη, ανήκοντας αποκλειστικά στον κάτοχό της, το όνομα και η φωτογραφία του οποίου εμφανίζονται πάνω στην κάρτα. Η ATH.ENA CARD επίσης μπορεί να φορτιστεί με περισσότερα προϊόντα κομίστρου από το ATH.ENA TICKET: από ένα ενιαίο εισιτήριο μέχρι απεριόριστες μετακινήσεις έως και 365 ημέρες. Τέλος, σε περίπτωση απώλειας είναι δυνατή η αντικατάσταση της ATH.ENA CARD έτσι ώστε να μη χάνεται το υπόλοιπο που είναι αποθηκευμένο σε αυτή, ενώ το ATH.ENA TICKET δεν παρέχει αυτή τη δυνατότητα.

Αν δεν θέλετε να βγάλετε προσωποποιημένη ATH.ENA CARD

Η ανώνυμη ATH.ENA CARD:

Δεν μπορεί να φορτιστεί και να επαναφορτιστεί με προϊόντα κομίστρου μεγάλης διάρκειας (30 ημερών και πάνω). Μπορεί να φορτιστεί με τα προϊόντα κομίστρου που φορτίζεται και ένα ATH.ENA TICKET, καθώς και με χρηματική αξία έως 50 ευρώ. Κατά την έκδοση απαιτείται η φόρτιση με πακέτο ενιαίων εισιτηρίων 5 ή 10 (+1 δώρο) διαδρομών. Δεν μπορεί να φορτιστεί με προϊόντα κομίστρου μειωμένης αξίας. Δεν μπορεί να αντικατασταθεί σε περίπτωση απώλειας.

Τι διαδρομές μπορούμε να κάνουμε ανάλογα το εισιτήριο

Τα προϊόντα κομίστρου χωρίς μετακινήσεις προς/από το Αεροδρόμιο ισχύουν για μετακινήσεις με: Λεωφορεία (πλην γραμμών Αεροδρομίου και γραμμής Χ80), Τρόλεϊ, Μετρό (εκτός διαδρομών προς και από το Αεροδρόμιο), ΗΣΑΠ, Τραμ και Προαστιακό (μόνο στο αστικό τμήμα, δηλαδή εκτός Αεροδρομίου, σταθμών δυτικά της Μαγούλας και βόρεια του ΣΚΑ).


Τα προϊόντα κομίστρου με μετακινήσεις προς/από το Αεροδρόμιο μπορούν να χρησιμοποιούνται για μετακινήσεις με όλα τα Μαζικής Μεταφοράς (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ, αστικό τμήμα Προαστιακού), συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων με λεωφορεία EXPRESS, Μετρό και Προαστιακό προς και από το Αεροδρόμιο. Δεν ισχύουν για μετακινήσεις με τη γραμμή Χ80.


Το εισιτήριο 30 ημερών ισχύει μέχρι τα μεσάνυχτα της 30ής ημέρας από την πρώτη του επικύρωση. Για παράδειγμα, ένα εισιτήριο 30 ημερών μπορεί να αγοραστεί στις 13 Οκτωβρίου. Αν η πρώτη του επικύρωση γίνει στις 16 Οκτωβρίου και ώρα 9:12 π.μ. θα ισχύει ως τις 15 Νοεμβρίου και ώρα 23:59:59.


Το εισιτήριο των 180 και των 365 ημερών μπορεί να αγοραστεί μόνο στο σταθμό Ομόνοια και τα γραφεία του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15 Αθήνα, 1ος όροφος, μεταξύ 8:00 – 14:15, από Δευτέρα ως Παρασκευή. τηλ. 210-8200921)


Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, είναι επίσης δυνατή η φόρτιση των προσωποποιημένων καρτών με χρηματική αξία έως 50 ευρώ.

Το κάθε προϊόν κομίστρου ισχύει από τη στιγμή που θα γίνει η πρώτη επικύρωση. Για παράδειγμα, μία κάρτα 30 ημερών μπορεί να αγοραστεί στις 12 Οκτωβρίου και να χρησιμοποιηθεί από τις 14 Οκτωβρίου (πρώτη επικύρωση) ως τις 13 Νοεμβρίου.

Πώς επικυρώνουμε το εισιτήριο 

Σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ και Τραμ: Τα νέα επικυρωτικά μηχανήματα έχουν μπλε χρώμα. Πλησιάζεις την κάρτα ή το εισιτήριο στην περιοχή κάτω από την οθόνη και βλέπεις αν η επικύρωση έχει γίνει επιτυχώς. Όποιο τύπο κομίστρου και αν έχεις, ο ΟΑΣΑ λέει πως απαιτείται επικύρωση κάθε φορά που μπαίνεις σε όχημα (όχι όταν βγαίνεις).

Σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Προαστιακό: Η επικύρωση του εισιτηρίου γίνεται στις μπάρες που έχουν τοποθετηθεί εκεί όπου βρίσκοταν τα παλιά επικυρωτικά μηχανήματα. Χρησιμοποιείς την οθόνη που βρίσκεται στα δεξιά σου όπως μπαίνεις στην μπάρα. Πλησιάζεις το εισιτήριο ή κάρτα και βλέπεις αν η επικύρωση έχει γίνει επιτυχώς. Ο ΟΑΣΑ λέει πως απαιτείται επικύρωση κάθε φορά που περνάς από μπάρα, μπαίνοντας και βγαίνοντας από το σταθμό.

Τι γίνεται αν χάσω την κάρτα μου

 

Αν έχετε ηλεκτρονικό εισιτήριο ή απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα και την χάσετε τότε δυστυχώς χάνετε και όσα εισιτήρια έχετε περάσει μέσα. Και αυτό γιατί στα δύο αυτά προϊόντα δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου τους.

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να την δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, και να ζητήσετε την αντικατάστασή της. Το κόστος αντικατάστασης ανέρχεται στα 2 ευρώ.

Ελλάδα
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
Να κάνω ένα σχόλιο: Τα εισιτήρια 180 και 360 ημερών μπορούν να φορτιστουν σε προσωποποιημένες κάρτες από τα αυτόματα μηχανήματα. Δεν χρειάζεται να πάει ο επιβάτης στα κεντρικά του ΟΑΣΑ.
Θα βγει κάποιος να πει επίσημα τι θα γίνει με τους ανέργους που δεν πληρώνουν εισιτήρια; Τί κάρτα θα βγάλουν; Ή θα έχουν έναν υπεύθυνο όλο το 24ωρο να ανοίγει τις μπάρες σε όσους δείχνουν το χαρτί;