Περιφέρεια Αττικής: Παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων και αποζημίωση των πληγέντων από την ρύπανση

Περιφέρεια Αττικής: Παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων και αποζημίωση των πληγέντων από την ρύπανση Facebook Twitter
0

Η Περιφέρεια Αττικής δεν εμπλέκεται στο ελάχιστο στην υπόθεση της διαχείρισης και της αντιμετώπισης του προβλήματος που προκλήθηκε στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», όπως επίσης και οι δήμοι έστω και αν έχουν πληγεί, δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Χρήστος Καπάταης κατά την ενημέρωση που έκανε για το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο.


Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε ότι την πλήρη ευθύνη για την απορρύπανση και τη διαχείριση της υπόθεσης έχει το Λιμενικό Σώμα και ότι στις δύο συσκέψεις, που προκάλεσε η Περιφέρεια με τους εμπλεκόμενους φορείς, διαπιστώθηκε έλλειψη συντονισμού και επάρκειας στοιχείων περί των αιτιών, της ποσότητας του τονάζ κ.ά.

Σημείωσε ότι το υποθαλάσσιο τμήμα της κηλίδας δεν μπορεί να είναι μετρήσιμο και αντιμετωπίσιμο, όπως αυτό της επιφάνειας από το οποίο το ΕΛΚΕΘΕ μπορεί να αντλήσει στοιχεία για την επικινδυνότητα και την πυκνότητα του υλικού.


Επισήμανε ότι από την πρώτη στιγμή κινητοποιήθηκαν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Υγείας, Αλιείας, Περιβάλλοντος για την προστασία της δημόσιας υγείας, είτε ενημερώνοντας σχετικά τους συλλόγους των ψαράδων, ελέγχοντας τα σημεία διακίνησης και εμπορίας τους, είτε κάνοντας αυτοψίες σε ακτές και επιχειρήσεις που επλήγησαν.

Επίσης, ενημερώθηκαν οι δήμοι ώστε να απαγορεύσουν την πρόσβαση των λουομένων στις μολυσμένες ακτές. Ολοκληρώνοντας την ενημέρωση, επανέλαβε την απόλυτη θέση της Περιφέρειας επί του θέματος, η οποία ζητά την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης και την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων.


Περισσότερο κατατοπιστικός ως προς την αιτία της καθυστέρησης και την πορεία του έργου της απορρύπανσης, ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος ενημέρωσε ότι «αυτή τη στιγμή ενεργούν 12 αντιρρυπαντικά πλοία και ένα μεγάλο χωρητικότητας 4.000 τόνων, το οποίο μας απέστειλαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Του καθαρισμού επιλαμβάνονται σήμερα 5 εταιρίες, ενώ το ένα σκάφος που είχε οριστεί από τον πλοιοκτήτη και ενεργούσε την πρώτη ημέρα λειτουργούσε με αργούς ρυθμούς. Γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Περιφέρειας, η οποία πίεσε για περισσότερη ταχύτητα, όπως και τη χρήση προβολέων για νυχτερινή λειτουργία του σκάφους», όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης.

Ανέφερε ότι από τη Σαλαμίνα όπου πλησίασε η κηλίδα, ξεκίνησαν άμεσα οι ενέργειες καθαρισμού και παρουσία και της δήμαρχου, απομακρύνθηκαν τα μολυσμένα τμήματα του εδάφους. Επανέλαβε τη χθεσινή του δήλωση για «στεγανοποίηση του σκάφους και έλεγχο της διαρροής», διευκρινίζοντας ότι πολύτιμος χρόνος χάθηκε γιατί δεν υπήρχε το στίγμα του βυθισμένου σκάφους έως το πρωί που έγινε αντιληπτό το σημείο.


Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης κατήγγειλε τον υψηλό βαθμό επικινδυνότητας που εμπεριέχει για όλους το λιμάνι του Πειραιά και απέδωσε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση επειδή λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές με τροπολογία χαρακτήρισε τον Πειραιά ως βιομηχανική ζώνη.

Χαρακτήρισε αναγκαία μια πολιτική πρωτοβουλία για την ανατροπή αυτής της κατάστασης και την αποσυμφόρηση του Πειραιά, όπως και τη λήψη πολιτικής απόφασης για τη χωροθέτηση όλων αυτών των βιομηχανιών που εγκυμονούν κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

Αναφορικά με το σκάφος (98 μ. μήκους) το οποίο βρίσκεται σε βάθος 30 μέτρων, είπε ότι διενεργείται απάντληση και από τα 5 πιστοποιημένα συνεργεία της χώρας. Εξήρε τις προσπάθειες του Λιμενικού Σώματος για το έργο του «σε αυτό το μεγάλο λιμάνι, όπου μπαίνει όποιος και όποτε θέλει, χωρίς κανέναν έλεγχο», όπως είπε.

Στο σημείο αυτό, πρότεινε ως αναγκαίο τον επανασχεδιασμό ενός κανονισμού ελέγχου και λειτουργίας και εξέφρασε την απορία του για την αδυναμία των εναέριων μέσων να εντοπίσουν την πορεία της κινούμενης προς τις νότιες ακτές κηλίδας, όταν «αυτή ήταν ορατή από τους πολίτες». Τέλος, προέτρεψε να μην υπάρξει εφησυχασμός από την αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά «επαγρύπνηση γιατί το αποτέλεσμα ενός ναυαγίου δεν επηρεάζει μόνο τις ακτές».


Αναλυτικότερα για τις δράσεις της Περιφέρειας και των υπηρεσιών της μίλησε η υπεύθυνη Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, Ιωάννα Τσούπρα, η οποία βεβαίωσε ότι στην πρώτη συνάντησή τους, τη Δευτέρα το μεσημέρι, με τη δήμαρχο Σαλαμίνας, εκπροσώπους του υπουργείου και της εταιρείας, είχε τη διαβεβαίωση ότι επιλήφθηκε της υπόθεσης ως αποκλειστικά αρμόδιο το Λιμενικό Σώμα.

Ενημέρωσαν ότι καταβάλλονται προσπάθειες για τον καθαρισμό των ακτών και τη σφράγιση του πλοίου ώστε να περιοριστεί ή περεταίρω επέκταση της ρύπανσης. Στη συζήτηση που ακολούθησε, ουδείς από τους ομιλητές απέδωσε ευθύνες στην Περιφέρεια, αλλά κάποιοι έκαναν λόγο για στάση «συγκάλυψης» των ευθυνών της κυβέρνησης, όμως «όχι μόνο της παρούσας αλλά και των προηγουμένων», όπως επισήμανε ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης από τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Ευθύνες που επιτρέπουν τη διέλευση εκατοντάδων σκαφών στο λιμάνι χωρίς να πληρούν τους διεθνείς ή εθνικούς κανόνες περί αξιοπλοΐας ή επάνδρωσης. Επίσης, πρότεινε στην περιφερειακή αρχή να ασκήσει πίεση για την κάλυψη της αποζημίωσης του κόστους απορρύπανσης από τον πλοιοκτήτη και για την οικονομική ελάφρυνση και αποζημίωση των πληγέντων πολιτών.


Από την πλευρά της προσκείμενης στη ΝΔ περιφερειακής παράταξης, ο Βασίλης Κορομάντζος επέρριψε ευθύνη στην κυβέρνηση για καθυστέρηση της κινητοποίησης του μηχανισμού για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρύπανσης του Σαρωνικού. «Πρόβλημα το οποίο μετά από 25ετή προσπάθεια είχαμε επιλύσει για να επιστρέψουμε ξανά στην αρχή» όπως σημείωσε.

Με πληροφορίες ΑΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ