Το Facebook αναστέλλει την εταιρεία πολιτικών αναλύσεων που βοήθησε τον Τραμπ να εκλεγεί

Το Facebook αναστέλλει την εταιρεία πολιτικών αναλύσεων που βοήθησε τον Τραμπ να εκλεγεί Facebook Twitter
0

Το Facebook, χθες Παρασκευή, ανέστειλε την Strategic Communication Laboratories, μητρική εταιρεία της Cambridge Analytica, την εταιρεία αναλύσεων πολιτικών δεδομένων που χρησιμοποίησε στην προεκλογική του εκστρατεία ο Ντόναλντ Τραμπ πριν κερδίσει τις προεδρικές εκλογές του 2016.

Το Facebook δήλωσε αργά την Παρασκευή ότι έχει αναστείλει τον λογαριασμό της Strategic Communication Laboratories (SCL), μαζί με τη θυγατρική της εταιρεία πολιτικών αναλύσεων δεδομένων Cambridge Analytica, για παραβίαση των πολιτικών του δικτύου σχετικά με τη συλλογή και τη διατήρηση δεδομένων.

Οι εταιρείες, οι οποίες διενήργησαν όλες τις εργασίες συλλογής δεδομένων για την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ το 2016, αναγνωρίζονται ευρέως ότι βοήθησαν τον Τραμπ να στοχεύσει αποτελεσματικότερα τους ψηφοφόρους στο Facebook από την αντίπαλό του, τη Χίλαρι Κλίντον. Ενώ η ακριβής φύση του ρόλου των δύο εταιρειών παραμένει κάπως μυστηριώδης, η αποκάλυψη του Facebook υποδηλώνει ότι η Cambridge Analytica κακώς απέκτησε τα δεδομένα χρηστών, τα οποία της έδωσαν και ένα αθέμιτο πλεονέκτημα στην επίτευξη ψηφοφόρων.

Η αναστολή εκδόθηκε επειδή η Cambridge Analytica έλαβε δεδομένα του Facebook από εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες κατά τέτοιο τρόπο που παραβίασε τις οδηγίες του Facebook, ανέφερε η εταιρεία σε χθεσινή ανάρτηση στο blog της.

Το Facebook, βέβαια, δήλωσε ότι δεν μπορεί να καθορίσει εάν και πώς τα εν λόγω δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν σε συνδυασμό με την προεκλογική καμπάνια, αλλά και η Cambridge Analytica δεν απάντησε αμέσως στο αίτημα για σχολιασμό.

Τι λέει η ιστορία

Το 2015, μια εφαρμογή που ονομάζεται "thisisyourdigitallife" χρησιμοποίησε το API σύνδεσης στο Facebook (το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν το προφίλ τους Facebook σε εφαρμογές τρίτων), για να δημιουργούν νέο λογαριασμό, και με αυτόν τον τρόπο συλλέχθηκαν δεδομένα από 270.000 άτομα. Αυτό είναι κάτι επιτρέπουν οι κανόνες και οι οδηγίες του Facebook.

Η εφαρμογή, η οποία σχεδιάστηκε από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ Dr. Aleksandr Kogan, μοιράστηκε τα δεδομένα με την Cambridge Analytica. Αυτό, όμως, είναι αντίθετο με τους κανόνες και τις οδηγίες του Facebook.

Το Facebook ανακάλυψε αυτό το μικρό παράθυρο και ζήτησε να διαγραφούν τόσο τα στοιχεία τόσο από την εφαρμογή του Kogan όσο και από την Cambridge Analytica. Και οι δύο υποσχέθηκαν ότι τα δεδομένα είχαν διαγραφεί, αλλά τώρα το Facebook λέει ότι «πριν από αρκετές ημέρες, λάβαμε αναφορές ότι, αντίθετα από τις πιστοποιήσεις που μας δόθηκαν, ότι δεν διαγράφηκαν όλα τα δεδομένα».

 

Γιατί αυτό είναι σημαντικό

Η Cambridge Analytica, την οποία η The Washington Post περιγράφει ως «ειδικευμένη στη χρήση ηλεκτρονικών δεδομένων για τη δημιουργία προφίλ προσωπικοτήτων ψηφοφόρων», χρησιμοποιήθηκε από την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ. Ο ρόλος της επιχείρησης εξετάστηκε από το ειδικό δικηγόρο Robert Mueller, ο οποίος ερευνά και τη ρωσική παρέμβαση στις εκλογές του 2016. Τον Δεκέμβριο, ο Mueller ζήτησε να του περάσει η Cambridge Analytica μια σειρά από εσωτερικά έγγραφα.

Τι σημαίνει όλο αυτό για το Facebook

Όπως λέει το ίδιο, προσπαθεί να ερευνήσει εξονυχιστικά τι πραγματικά συνέβη. «Πριν από μερικές ημέρες, λάβαμε αναφορές ότι, σε αντίθεση με τις πιστοποιήσεις που μας δόθηκαν, δεν διαγράφηκαν όλα τα δεδομένα», γράφει η εταιρεία στο blog. «Κινούμαστε επιθετικά για να προσδιορίσουμε την ακρίβεια αυτών των ισχυρισμών. Εάν είναι αλήθεια, αυτή είναι μια άλλη απαράδεκτη παραβίαση της εμπιστοσύνης και των δεσμεύσεων που ανέλαβαν».

 

Ανεξάρτητα από αυτό, βάζει το Facebook σε μια ακόμη δύσκολη θέση καθώς η εταιρεία συνεχίζει να προσπαθεί να καταλάβει τι ρόλο έπαιξε για να βοηθήσει τον Τραμπ να εκλεγεί. Έχουμε ήδη μάθει ότι οι ρωσικές πηγές χρησιμοποίησαν το Facebook για να εξαπλωθεί η παραπληροφόρηση σε εκατομμύρια χρήστες, αγοράζοντας διαφημίσεις που αποσκοπούσαν στη δημιουργία διαχωρισμών μεταξύ των Αμερικανών ψηφοφόρων. Τώρα μαθαίνουμε ότι τα δεδομένα Facebook (που συλλέχθηκαν εύκολα και σύμφωνα με τις πολιτικές της εταιρείας), ίσως χρησιμοποιήθηκαν εν αγνοία του δικτύου για να βοηθήσουν τη διαφημιστική προεκλογική καμπάνια του Τραμπ.

Αυτό που ακόμα δεν ξέρουμε είναι εάν όντως αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν στην προεκλογική εκστρατεία, και εάν ναι, τότε τι συνέπειες είχαν. Γιατί, ενώ 270.000 άνθρωποι ακούγονται πολλοί στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος της βάσης χρηστών του Facebook και ένα πάρα πολύ μικρό τμήμα του δυνητικού εκλογικού σώματος των ΗΠΑ.

Δεν είναι επίσης σαφές εάν η Cambridge Analytica εξακολουθεί να συνεργάζεται με το Λευκό Οίκο του Τραμπ ή έαν θα βοηθήσει στην εκστρατεία επανεκλογής του. Ή τι θα μπορούσε να κάνει η Cambridge Analytica για να επιστρέψει στο Facebook, ή τι θα έπρεπε να κάνει επιτέλους το Facebook για να σταματήσει όλες αυτές τις φασαρίες και τα προβλήματα γύρω από το όνομά του.

 

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ