To Facebook συνεχίζει τις προσπάθειές του να λύσει το πρόβλημα του υπερβολικά «άχρηστου» και μη προσωπικού περιεχομένου στο News Feed.

 

Ενώ όλοι φαίνεται να χτυπούν το γιγαντιαίο κοινωνικό δίκτυο από όλες τις πλευρές, εκείνο συσσωρεύει τις δυνάμεις του και έρχεται με νέες λειτουργίες, που το ίδιο πιστεύει ότι θα κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των χρηστών του. Κάπως έτσι, το status update του Facebook θα αλλάξει σύντομα και αποκτήσει σύντομα μια νέα λειτουργία η οποία θα ονομάζεται «Λίστες» (Lists) και ξεκινάει να εφαρμόζεται σταδιακά από σήμερα.

 

Πρόκειται για την πρώτη σημαντική ενημέρωση στον τομέα των αναρτήσεων από την κυκλοφορία του έγχρωμου φόντου λίγο πριν από ένα χρόνο, μια λειτουργία που θα ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζουν περισσότερες προσωπικές πληροφορίες. Το νέο χαρακτηριστικό γνώρισμα, όπως ακούγεται, θα επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν λίστες με οτιδήποτε επιλέγουν –οι καλύτερες ειδήσεις της ημέρας, τα καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών, αγαπημένοι προορισμοί ή εστιατόρια μιας πόλης.

 

 

 

Οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους λίστες σε έγχρωμο φόντο, να τις διακοσμούν με emoji, αλλά θα μπορούν επίσης να αντιγράφουν λίστες άλλων και να μοιράζονται τις απόψεις τους σχετικά με αυτές.

 

Το νέο χαρακτηριστικό αυτό δεν είναι ακόμη ευρέως διαθέσιμο, καθώς η παγκόσμια ανάπτυξή του ξεκινάει αργά από σήμερα.

 

Η προσθήκη θα εμφανίζεται ως ένα μέρος του πλαισίου «What's in your mind?» στην κατάσταση ενημέρωσης, ως μια άλλη επιλογή παράλληλα ανάμεσα στις γνωστές όπως οι Feeling/Activity και Photo/Video.

 

Ο στόχος του Facebook με λειτουργίες όπως αυτή είναι να ωθήσει τους χρήστες σε προσωπικές ενημερώσεις – όπως οι ιστορίες ανοίγουν κάθε μέρα ένα παράθυρο σε ό,τι βλέπουν και φωτογραφίζουν. Ειδικότερα, οι παλαιότεροι χρήστες του κοινωνικού δικτύου θα θυμούνται ότι τέτοιου είδους εργαλεία ήταν βασικά για την λειτουργία του, πριν ακόμη γεμίσει με βίντεο, διαφημίσεις και links από ένα σωρό άχρηστα μιμίδια.

 

 

 

Τα πρόσφατα νέα της αλλαγής κατεύθυνσης του αλγόριθμου προς ένα πιο οικογενειακό περιβάλλον, μακριά από διαφημίσεις και ψεύτικα νέα, μπορεί να ακούγονται ιδανικά για κάποιους, αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα με αυτή την στρατηγική είναι ότι η ζημιά στο δίκτυο έχει ήδη γίνει. Οι χρήστες του πλέον δημοσιεύουν όλο και λιγότερο προσωπικό περιεχόμενο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.

 

Μια αναφορά από τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2016 ανέφερε ότι οι προσωπικές ενημερώσεις είχαν μειωθεί κατά 15% στη διάρκεια του έτους και είχαν μειωθεί κατά 21% από τα μέσα του 2014 έως τα μέσα του 2015.

 

Επιπλέον, η νεότερη βάση χρηστών του Facebook είναι επίσης μειωμένη. Σύμφωνα με μια έκθεση από το eMarketer  αυτή την εβδομάδα, το Facebook έχασε περίπου 2,8 εκατομμύρια ΗΠΑ χρήστες κάτω των 25 το 2017 και θα χάσει περίπου 2,1 εκατομμύρια περισσότερα φέτος.

 

Με τις ελπίδες να αντιστραφεί αυτή η τάση, το Facebook αναπτύσσει χαρακτηριστικά που απευθύνονται στο νεανικό κοινό. Για παράδειγμα, αγόρασε την viral εφραμογή «tbh» τον Οκτώβριο του 2017 και μετά από λίγο έθεσε σε λειτουργία ένα Q&A στο News Feed, ίδιο με αυτό του tbh. Και εάν όλα αυτά, δεν μπερδεύουν τους χρήστες, σίγουρα δεν είναι και ελκυστικά στο νέους που θέλει να τραβήξει πίσω. Τώρα, εάν οι νέα λειτουργία του Lists κάνει το θαύμα της (δύσκολο να επουλωθούν γρήγορα οι πληγές του παρελθόντος) και καταφέρει να προσελκύσει τους νέους με τα πολύχρωμα μενού της, αυτό θα φανεί αρχικά από το πόσο γρήγορα θα τρέξει η νέα ενημέρωση της λειτουργίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Αναμένουμε.