Απ' ό,τι δείχνουν τα τελευταία νούμερα των μετρήσεων και των προβλέψεων του αμερικανικού εμπορικού τοπίου των κοινωνικών δικτύων, τα γεροντοπαλίκαρα του Facebook σκοτώνουν το vibe της κοινωνικής δικτύωσης της νεολαίας, η οποία πλέον, όλο και περισσότερο συχνάζει στο Snapchat.

 

Μετά τα πρόσφατα νέα της μείωσης χρόνου χρήσης που έφερε το νέο news feed του Facebook, το έγκυρο eMarketer σε ένα πρόσφατη έρευνα και άρθρο κάνει μια σημαντική παρατήρηση (και πρόβλεψη) σχετικά τα τελευταία προβλήματα του κοινωνικού δικτύου: η μεγαλύτερη ανοιχτή πληγή του αυτή τη στιγμή είναι που συνεχώς χάνει νεανικό κοινό και μάλιστα με ακόμη ταχύτερο ρυθμό απ' ό,τι αναμενόταν.

 

Διαβάζω, λοιπόν, ότι ενώ το Facebook πιθανόν περίμενε ότι μπορούσε να βασιστεί στο Instagram (για να διατηρήσει το νεότερο κοινό του), το Snapchat σήμερα μοιάζει να απορροφά και να απομακρύνει όλο και περισσότερους νέους.

 

Αν το καλόσκεφτεί κανείς, δεν είναι καθόλου περίεργο. Ποιος νέος θέλει να συχνάζει εκεί που βρίσκονται οι γονείς του, οι συγγενείς του ή ακόμη και οι παπούδες του; Ναι, εντάξει, το Facebook συνεχίζει να προσθέτει συνολικά έξτρα χρήστες κάθε μήνα, αλλά αυτά τα νούμερα αφορούν μεγάλες ηλικιακές ομάδες. Αυτές, ειδικότερα οι μεγαλύτερες, που το ανακαλύπτουν και εθίζονται σε αυτό, ευθύνονται κυρίως για τη συνολική αύξηση των χρηστών και όχι οι teenagers!

 

Σωστά, λοιπόν, το eMarketer μπορεί να προβλέπει, ότι αριθμός των συνολικών χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ αναμένεται να αγγίξει τα 169,5 εκατομμύρια φέτος (δηλαδή μια μείωση 2% από το 2017). Εν τω μεταξύ, το ποσοστό των χρηστών του Facebook που έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα θα συνεχίσει να μειώνεται κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.

 

Το 2018, ο αριθμός των Αμερικανών χρηστών Facebook ηλικίας 11 ετών και νεότεροι θα μειωθεί κατά 9,3%. Επιπλέον, ο αριθμός των χρηστών ηλικίας 12 έως 17 και 18 έως 24 ετών θα μειωθεί κατά 5,6% και 5,8%, αντίστοιχα. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το eMarketer προέβλεψε μείωση του αριθμού των χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες.

 

Ας σταθούμε εδώ, για μισό λεπτό, όμως. Το eMarketer υπολογίζει όλους τους χρήστες της μαμάς εταιρείας Facebook Inc. δηλαδή και τους χρήστες του Instagram . Διότι, επισήμως, το Facebook απαιτεί από τους χρήστες να είναι 13 ετών και άνω.

 

 

Οπότε, η Facebook Inc. θα χάσει πάνω από 2 εκατομμύρια χρήστες κάτω των 24 ετών, όμως όλοι αυτοί οι χρήστες αυτοί δεν θα μεταναστεύουν στο Instagram. Θα προτιμήσουν μια άλλη πλατφόρμα, πιο γρήγορη, πιο διασκεδαστική και πιο απροσδόκητη από το πρωτόγονο, περιοριστικό και βαρετό λευκό - μπλε feed του Facebook. Ο μεγάλος παίκτης στην νεανική αρένα είναι το Snapchat, το οποίο όχι μόνο θα προσθέσει πάνω από 2 εκατομμύρια χρήστες (μέχρι 24 ετών) αλλά θα συνεχίσει να έχει κα τους περισσότερους χρήστες ηλικίας 12 έως 24 ετών σε σύγκριση με το Instagram.

 

Τουλάχιστον μέχρι οι γονείς να καταλάβουν πώς να χρησιμοποιούν το Snapchat και να το καταστρέψουν και αυτό.