Οι New York Times ξεσκεπάζουν την αυτοκρατορία της ψεύτικης φήμης - Ιδού το εργοστάσιο των followers

Οι New York Times ξεσκεπάζουν την αυτοκρατορία της ψεύτικης φήμης - Ιδού το εργοστάσιο των followers Facebook Twitter
3

Ο σταρ του American Idol, Clay Aiken, συγκέντρωσε περισσότερα από 5.000 retweets σε μια καταγγελία που έκανε το 2015 σχετικά με τη Volvo.

Κάποιοι αναρωτήθηκαν αν όντως τόσο πολλοί άνθρωποι συμπαραστάθηκαν στον Clay και έδειξαν ενδιαφέρον για το πώς ο σταρ των ριάλιτι είχε επιφυλάξεις για να πάρει το καινούργιο του αυτοκίνητο.

Όχι, είναι η απάντηση. Για την ακρίβεια πλήρωσε για να συγκεντρώσει ενδιαφέρον- και δεν είναι ο μόνος.

Το Σάββατο, οι New York Times δημοσίευσαν μια πολυσέλιδη έκθεση σχετικά με τις δραστηριότητες αγοράς και πώλησης ψεύτικων οπαδών και bots στα social media.

Η έκθεση επικεντρώνεται σε μια αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Devumi, η οποία σύμφωνα με τους Times έχει κερδίσει εκατομμύρια δολάρια αγοράζοντας και πουλώντας λογαριασμούς στο Twitter.

Τα όσα αποκαλύφθηκαν έχουν ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης Eric Schneiderman, ο οποίος δήλωσε ότι ξεκινά έρευνα.

Η Devumi εδρεύει στο Μανχάταν αλλά τελεί υπό την ηγεσία ενός 27χρονου από το West Palm Beach. Διαθέτει τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια αυτοματοποιημένους λογαριασμούς, τους οποίους πωλεί ξανά και ξανά και παρέχει στους πελάτες της πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες Twitter. Μερικοί από τους λογαριασμούς είναι αντίγραφα πραγματικών λογαριασμών. Άλλοι είναι απλά παραπλανητικοί.

Οι υπηρεσίες της Devumi είναι αρκετά δημοφιλείς. Οι ΝYT Times δημοσιεύουν έναν κατάλογο ονομάτων που αγόρασαν από την Devumi. Η λίστα είναι μακρά και περιλαμβάνει αθλητές, καλλιτέχνες, πολιτικούς και υποτιθέμενους influencers. O ηθοποιός John Leguizamo, ο αθλητής Ray Lewis, ο παρυσιαστής Akbar Gbaja-Biamila και μερικά μοντέλα κατονομάζονται ως πελάτες με χιλιάδες αγορασμένους λογαριασμούς.

Δεν είναι μυστικό ότι το Twitter, το Facebook, το Google και άλλες πλατφόρμες είναι επιρρεπείς σε ψεύτικους λογαριασμούς. Το Facebook έχει υπολογίσει ότι διαθέτει έως και 60 εκατομμύρια αυτοματοποιημένους λογαριασμούς και μία μελέτη διαπίστωσε ότι έως και 15% των λογαριασμών Twitter είναι bots.

Ενώ το Twitter και άλλες πλατφόρμες απαγορεύουν την αγορά followers, η Devumi και δεκάδες άλλοι ιστότοποι τους πωλούν ανοιχτά.

Ο Γενικός Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης Eric Schneiderman, ο οποίος θα ξεκινήσει την έρευνα, ανέφερε πως «το Διαδίκτυο πρέπει να είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργαλεία για τη δημοκρατία - αλλά όλο και περισσότερο μετατρέπεται σε μια αδιαφανή, ανοικτή παιδική χαρά».

Μια από τις αποκαλύψεις των ΝΥ Times που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση είναι το πόσο εύκολο είναι να δουλέψει η Devumi η οποία αγοράζει ψεύτικους λογαριασμούς από μια ποικιλία κατασκευαστών bot σε ολόκληρο τον κόσμο.  Εκεί συνθέτουν ψεύτικους λογαριασμούς, αρκετοί εκ των οποίων είναι αντίγραφα πραγματικών λογαριασμών που έχουν αλλάξει ή έχουν απενεργοποιηθεί.

Στη συνέχεια, τους εμπορεύεται σε πιθανούς πελάτες που επιθυμούν να αυξήσουν τη δημοφιλία τους πληρώνοντας ελάχιστα καθώς οι τιμές ξεκινούν από ένα σεντ ανά λογαριασμό.

Οι πρώτοι λογαριασμοί που προσφέρουν είναι λογαριασμοί υψηλής ποιότητας, αλλά μετά, γίνεται φανερό με ελάχιστη προσοχή ότι είναι ψεύτικοι. Τα bots υψηλής ποιότητας παραδίδονται συνήθως στους πελάτες πρώτα, ανέφερε η έκθεση της Times, ενώ ακολουθούν εκατομμύρια φθηνότερης, χαμηλής ποιότητας bots.

«Όταν κανείς βλέπει πολλούς followers και μεγάλη δραστηριότητα στα retweets υποθέτει ότι αυτό το πρόσωπο είναι σημαντικό, ή αυτό το tweet ήταν καλό», δήλωσε στους Times ένας αναλυτής ο οποίος λέει πως έτσι δίνεται μεγάλη δύναμη στους πελάτες της εταιρίας που τους προμηθεύει με ψεύτικους λογαριασμούς.

Σύμφωνα ωστόσο με το ρεπορτάζ φαίνεται ότι το ίδιο το Twitter μπορεί να έχει ένα είδος "κινήτρου" για να επιτρέψει την διασπορά και τον πολλαπλασιασμό των bots, διότι μπορεί να το κάνουν να φαίνεται πιο ισχυρό και επιδραστικό από ό, τι πραγματικά είναι.

Ο ιδρυτής του Devumi, German Calas, δήλωσε στους Times ότι η εταιρεία του δεν πωλεί ψεύτικους οπαδούς και δεν έχει γνώση περί κλεμμένων λογαριασμών. 

Mε πληροφορίες από New York Times/ Vox.com

Τech & Science
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

20 χρόνια μετά την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», υπάρχει πλέον η τεχνολογία διαγραφής αναμνήσεων;

Tech & Science / 20 χρόνια μετά την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», υπάρχει πλέον η τεχνολογία διαγραφής αναμνήσεων;

Σίγουρα είμαστε πολύ πιο κοντά στο να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την επιστήμη για να αλλάξουμε τις αναμνήσεις μας, από ό,τι ήμασταν πριν από μια εικοσαετία.
NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Επιτέλους, κάποιος άρχισε να ασχολείται διερευνητικά. Με δεδομένο ότι είναι τόσο πολύ προσοδοφόρος η βιομηχανία αυτή, είναι σίγουρο πως αυτή είναι μόνο μία από τις εκατοντάδες εταιρείες, αν όχι η ελάχιστη κορυφή του παγόβουνου. Για να μη μιλήσουμε για τις ίδιες τις εταιρείες των κοινωνικών δικτύων που ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να μην ξέρουν το πρόβλημα.Στα δικά μας, θα ήταν ενδιαφέρον να έψαχνε κανείς στο YouTube τα views των video clips σχετικά νέων τραγουδιών και μερικές φορές και νέων τραγουδιστών, που εκτοξεύονται αμέσως μετά το ανέβασμα σε δεκάδες εκατομμύρια (!).Φυσικά έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία να ξηλωθεί ο στρατός των μισθοτρόλλ των κομμάτων, αλλά με αυτό το ζήτημα δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.Το φαινόμενο μας αγγίζει ακόμα και αν δεν έχουμε λογαριασμό στο Twitter (ή στο Facebook κλπ), γιατί οι άλλοι κλάδοι της οικονομίας, αλλά και της δημοσιογραφίας και της πολιτικής στρεβλώνονται και παρασύρονται από τη νοθεία των αριθμών.Τα μόνα σχετικώς ανάλογα φαινόμενα που μπορώ να θυμηθώ από το άμεσο παρελθόν είναι η χειραγώγηση (ή και ξεδιάντροπη πλαστογράφηση) των αριθμών πωλήσεων βιβλίων και δίσκων μουσικής και η νοθεία των μετρήσεων τηλεθέασης. Πολύ σοβαρά φαινόμενα και αυτά, αλλά τώρα νομίζω ότι ο κίνδυνος έχει ανέβει λέβελ.
Τώρα το μάθαν αυτοί ή ξέμειναν από θέματα; Υπάρχουν freelancer websites που μπορείς ν' αγοράσεις followers, retweets, views, friends, likes κλπ με το kilo...εννοώ με τη χιλιάδα και σε εξευτελιστικές τιμές. Αυτά υπάρχουν από τότε που υπάρχει το ιντερνέτ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.