ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ο Στάθης Λιβαθινός νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου

Ο Στάθης Λιβαθινός νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΥΡΩΝΑ
4

Ο Στάθης Λιβαθινός ορίζεται ως ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Ξυδάκη. Αντικαθιστά τον Σωτήρη Χατζάκη, ο διορισμός του οποίου ανακλήθηκε με ΦΕΚ την περασμένη Τρίτη.

Υπενθυμίζεται ότι ο Στάθης Λιβαθινός υπήρξε υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και του Εργαστηρίου Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας από το 2001 έως το 2007. Υπό τη διεύθυνση του, η Πειραματική Σκηνή γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση. Οι παραστάσεις που ανέβασε εκεί μαζί με τους στενούς του συνεργάτες -τον ποιητή Στρατή Πασχάλη, τον μουσικό Θοδωρή Αμπαζή, τη σκηνογράφο Ελένη Μανωλοπούλου- και την ομάδα των ηθοποιών που συγκέντρωσε -Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Βασίλης Ανδρέου, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Ναυπλιώτου, Μαρία Σαββίδου, κ.α.- δημιούργησαν μεγάλη αίσθηση στο θεατρικό χώρο και έγιναν πόλος έλξης του κοινού.

Σκηνοθέτης και ηθοποιός, ο Στάθης Λιβαθινός αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη, σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία στο Κρατικό Ινστιτούτο Θεάτρου της Μόσχας. Μεταξύ άλλων, το 2009 σκηνοθέτησε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το έργο του Σαίξπηρ «Βασιλιάς Ληρ» και τιμήθηκε με το βραβείο Διεθνούς Ρεπερτορίου των Κριτικών Θεάτρου.

4

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

3 σχόλια
Δεν λέω πολύ καλός ο Λιβαθηνός, αλλά γιατί έπρεπε να εξαναγκάσουν το Χατζάκη σε παραίτηση; Αν δεν κάνω λάθος, τέλος του 2015 τελείωνε η θητεία του. Ας διόριζαν τότε το Λιβαθηνό. Ή μήπως δεν πιστεύουν ότι θα είναι μέχρι τότε Κυβέρνηση;
Ο Λιβαθινός είναι καλός σκηνοθέτης, γνωρίζει το Εθνικό και ας ελπίσουμε πως έχει τις διοικητικές ικανότητες που απαιτεί η θέση του. Ο τρόπος της επιλογής του όμως και αποπομπής του προκατόχου του, με παράτυπη υπουργική εντολή, παραμένει απαράδεκτος για όσους προτιμούν την ύπαρξη θεσμών από φωτισμένους Υπουργούς.
Ναι, είναι γεγονός ότι ο τρόπος αποπομπής του Χατζάκη ήταν απαράδεκτος, όπως εξίσου απαράδεκτο ήταν και το κωμικοτραγικό ξεκατίνιασμα που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες μεταξύ Χατζάκη και Ξυδάκη.Ωστόσο, δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερη επιλογή από τον Λιβαθινό για τη θέση του διευθυντή του Εθνικού. Πρόκειται όχι μόνο για σπουδαίο σκηνοθέτη, αλλά και για καταπληκτικό άνθρωπο, που σίγουρα θα κάνει ότι καλύτερο μπορεί.