Το θέατρο Βαφείο παρουσιάζει το έργο του Mick Gordon - «Be.Bea»

Το θέατρο Βαφείο παρουσιάζει το έργο του Mick Gordon - «Be.Bea» Facebook Twitter
0

 

Το θέατρο Βαφείο παρουσιάζει το έργο του Mick Gordon - «Be.Bea» Facebook Twitter

 

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, το θέατρο Βαφείο ανεβάζει την «Be.Bea» του Mick Gordon. Πρόκειται για μία παράσταση για την ίδια τη ζωή, όπου η αινιγματική πρωταγωνίστρια ζει δύο διαφορετικές πραγματικότητες.

 

Το έργο είναι σε σκηνοθεσία της Φαίης Τζανετοπούλου και παίζουν οι ηθοποιοί Πέπη Οικονομοπούλου,  Ναταλία Στυλιανού και Φώτης Σπύρου.

        

 

Υπόθεση

H Μπέατρις Τζέιμς είναι ένα ζωντανό, αινιγματικό, χαρισματικό κορίτσι. Έχει δύο πλευρές. Ζει δύο ζωές. Η μία είναι η «αντικειμενική» ζωή που βλέπουν οι άνθρωποι γύρω της και κυρίως η μητέρα της. Είναι η ζωή που φαίνεται πως ζούμε και για την οποία κρινόμαστε.

 

Η άλλη είναι η εσωτερική ζωή της Μπέατρις, στο επίπεδο της φαντασίας, της καρδιάς και της σκέψης. Η δεύτερη ζωή είναι ανατρεπτική, απολαυστική και πλήρως αντισυμβατική.

 

Όπως η ηρωίδα Μπέατρις, έτσι ακριβώς και το έργο του Ιρλανδού Mick Gordon στο σύνολό του, έχει δύο πόλους. Έναν απόλυτα κωμικό, εξωστρεφές, σπιρτόζικο πόλο με πρωταγωνιστές την Μπέατρις και τον όχι-γκέι-Ρέι. Κι έναν πόλο περισσότερο ρεαλιστικό και συναισθηματικό, με πρωταγωνίστρια τη μητέρα της Μπέατρις, την αυστηρή κα. Τζέιμς, στο οποίο πρέπει να απαντηθούν ερωτήματα και να παρθούν αποφάσεις.

 

Μέχρι που θα έφτανες για κάποιον που αγαπάς;

Τρεις ήρωες με διαφορετική εκκίνηση, με διαδρομή περίπλοκη και αντιθετική. Πού θα καταλήξουν; Πόσο θα επηρεάσει -και σε τι- ο ένας τον άλλον;

 

Αυτό είναι το βασικό ερώτημα, η αφετηρία και η αφορμή γι’ αυτό το υπέροχο έργο που μιλάει για τη ζωή και τη ζωντάνια. Για την ευθύνη και τη συμπόνια. Για τη ζωή μας όπως είναι και τη ζωή μας όπως την ονειρευόμαστε.

 

Το θέατρο Βαφείο παρουσιάζει το έργο του Mick Gordon - «Be.Bea» Facebook Twitter

 

 

Σημείωμα σκηνοθέτη :

«Ένα έργο για τη ζωή!

Η Μπι ένα κορίτσι ζωντανό, αφοπλιστικό, ευφυές, μερικές φορές και επιθετικό, θέτει όρια στη ζωή ,είναι ένα κορίτσι που μιλάει απευθείας από τον Εαυτό της.

 Ζητάει κάτι από τη μητέρα της, που κανένας γονιός δεν θα ήθελε να είχε ζητήσει το παιδί του.

-          Μαμά υπάρχουν πράγματα  πολύ χειρότερα από το θάνατο. 

-          Καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν στο θεό. Εγώ δεν πιστεύω.

-          Στο μόνο πράγμα που πιστεύω είναι η απελευθέρωση μαμά.

 

Ο χρόνος στο δωμάτιο της Μπι , έχει σταματήσει, πριν οχτώ χρόνια,

-          Οχτώ χαμένα χρόνια Μπι-Μπι

Όχι, δεν είναι δικιά της η ζωή αυτή, ονειρεύεται κάποια άλλη, που ποτέ δεν θα ζήσει, που ποτέ δεν θα έχει.

 

Τι θα κάνατε εσείς για αυτούς που αγαπάτε;

 

Ο Ρέι και η μητέρα της,  αναγκάζονται να επανεκτιμήσουν τα όρια της δικής τους συμπόνιας, τα όρια της δικής τους κατανόησης.

Να ξεπεράσουν ηθικά και νομικά  προβλήματα.

 

-          Ήταν μια γηραιά κυρία η μηλιά

 

Η μητέρα της Μπι, η Κάθριν, αρνείται τη πραγματικότητα, αρνείται να κατανοήσει  την ρεαλιστική ζωή της κόρης της, έχει κρατήσει μια εικόνα και μια στιγμή, τότε που χρόνια πριν, την κατέβασε ψηλά από την μηλιά, τότε τα κατάφερε.

 

Ζούμε με τη ψευδαίσθηση ότι πίσω από κάθε πρόσωπο είναι ένα και το αυτό.

Στην πραγματικότητα ο εαυτός μας είναι μια ιστορία που μας λέει το μυαλό μας.

 

-          Ό,τι επιθυμεί δεν θα το ζήσει,

-          Γιατί οι άνθρωποι επιμένουν σε αυτή τη ζωή;

Ο Ρέι περιγράφει ένα τεστ που κάνουν στους αυτιστικούς.

-          Όλοι λίγο πολύ είμαστε νοητικά τυφλοί.

Ο νους μερικές φορές, είναι τυφλός..

O Ρέι καταφέρνει να επικοινωνήσει μαζί της, την κάνει ευτυχισμένη.

Δυο νέοι, που σε διαφορετικές συνθήκες, θα μπορούσανε να ερωτευθούν, να αγαπηθούν.

Ο Ρέι της κάνει ένα δώρο, παίζει για αυτήν το ‘’Λεωφορείο ο πόθος’’ ονειρεύονται και οι δυο την επαφή, που η Μπι δεν θα ζήσει..

-          Εγώ πάντοτε στηρίχτηκα στη καλοσύνη των ξένων..

Ο Ρέι φεύγει από το σπίτι, αποχαιρετά τη Μπι και τη μητέρα της,

Φεύγεις; ρωτάει η Μπη τον Ρέι

Σωματικά, μόνο σωματικά, έτσι δεν είναι  Μπι;

 

Η be.bee , θέτει ένα ερώτημα:

 

Πώς είναι δυνατόν για μας να κατανοήσουμε το πόνο ενός άλλου ατόμου;

Μπορεί ο θάνατος να διδάξει τους ανθρώπους πώς να ζούνε;

Μάλλον ναι.

 

Η ζωή έχει το προβάδισμα και ο θάνατος έχει ένα πολύ ισχυρό υποστηρικτικό χαρακτήρα.»

 

Φαίη Tζανετοπούλου

 

 

Συντελεστές:

Παίζουν: Πέπη Οικονομοπούλου- Κυρία Τζέιμς, Ναταλία Στυλιανού-Μπη, Φώτης Σπύρου-Ρέι

Σκηνικά: Σοφία Ζούμπερη

Κοστούμια: Ηλιοστάλαχτη Βαβούλη

Φωτισμοί:Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Μουσική: Γιάννης Ψειμάδας

Διασκευή: Αγγελίτα Τσούγκου, Νάνσυ Μητσάλη

Σκηνοθεσία:Φαίη Τζανετοπούλου

 

 

Ιnfo παραστάσεων:

Θέατρο Βαφείο: Αγ.Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115, Βοτανικός.

Στάση μετρό Κεραμεικός

Ημέρες παραστάσεων: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη  

Ώρα έναρξης: 21.15

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων: Στα ταμεία του θεάτρου| Τηλ. 210 3425637

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.