Πέθανε ο εμβληματικός τραγουδιστής της τζαζ Τζον Χέντρικς

Πέθανε ο εμβληματικός τραγουδιστής της τζαζ Τζον Χέντρικς Facebook Twitter
0

Ένας από τους πιο εμβληματικούς τραγουδιστές και στιχουργούς της τζαζ, ο Τζον Χέντρικς, πέθανε την Πέμπτη (23/11) σε ηλικία 96 ετών στο Μανχάταν.

Την είδηση του θανάτου του επιβεβαίωσε η κόρη του, Άρια Χέντρικς. Ο Χέντρικς άρχισε να χτίζει τη φήμη του γύρω στη δεκαετία του '50 με το vocal trio Λάμπερτ, Χέντρικς & Ρος. Αυτό που έκανε να προσθέτει στίχους σε γνωστά κομμάτια της τζαζ. 

Αν και αυτό το έκανε και στις δικές του δημιουργίες, περισσότερο γνωστός έγινε με το βάζει λόγια σε μουσικές άλλων δημιουργών. Πήρε αυθεντικά κομμάτια των Count Basie Orchestra και του the Horace Silver Quintet και, χρησιμοποιώντας τους τίτλους των τραγουδιών, έφτιαχνε ολόκληρες αφηγήσεις και στόχους που είχαν μια έντονη φιλοσοφική διάθεση. Αυτό που προσπαθούσε να κάνει είναι μην χάνει την κεντρική μελωδία, αλλά ούτε και τα σόλο των μουσικών. 

 

Αν και ο Χέντρικς δεν ήταν ο «εφευρέτης» της συγκεκριμένης φόρμας, ήταν εκείνος που τελειοποίησε την ιδέα και την μετέτρεψε σε πραγματική τέχνη. Το τρίο Λάμπερτ, Χέντρικς & Ρος έγινε συνώνυμο της επιτυχίας στα τέλη της δεκαετίας του '50 και τις αρχές του '60. H μεγάλη επιτυχία του ήταν ότι δεν περιορίστηκε μόνο στον κόσμο της τζαζ, αλλά κατάφερε να ξεφύγει από αυτό. 

Ο Χέντρικς χρειάστηκε να μεταβεί στο Λονδίνο το 1968 μαζί με την οικογένειά του, αλλά τελικά επέστρεψε στις ΗΠΑ το 1973.Ξεκίνησε να γράφει μουσικοκριτικές για λογαριασμό της εφημερίδας The San Francisco Chronicle και να διδάσκει την ιστορία της τζαζ στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια και το Σονόμα. 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.