Σε εξέλιξη οι ανασκαφικές εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης- Σύσταση ομάδας εργασίας για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων

Σε εξέλιξη οι ανασκαφικές εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης- Σύσταση ομάδας εργασίας για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου.
2

Ανακοίνωση για τις συνεχιζόμενες ανασκαφικές εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και για τη συγκρότηση ομάδας εργασίας σχετικά με την ανάδειξη των αρχαιοτήτων του, δημοσίευσε το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Σύμφωνα με το ΥΠΠΟΑ, «προτεραιότητα και ιδιαίτερη βαρύτητα στο έργο που εκτελείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, δίνει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, έχοντας ως στόχο την προστασία και ανάδειξη των αρχαιοτήτων όπως έχει συμβεί με όλα τα οδικά έργα μέχρι σήμερα, σε άμεση συνάρτηση με την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας».

Επίσης, ενημερώνει ότι «οι ανασκαφικές εργασίες στα ανοιχτά σκάμματα του μετρό συνεχίζονται, μετά από τις πρόσφατες συνεννοήσεις μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Πολιτισμού-Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ) και Υποδομών-Μεταφορών-Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ), και την απόφαση για στενότερη παρακολούθηση της υλοποίησης του συνόλου των εργασιών».

Όσον δε αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων από τις ανασκαφές του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, το ΥΠΠΟΑ συγκρότησε Ομάδα Εργασίας, ενώ η Γενική Γραμματέας Μαρία Ανδρεαδάκη Βλαζάκη θα εποπτεύει τις εργασίες σε εβδομαδιαία βάση.


«Οι σωστικές ανασκαφές του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη συγκαταλέγονται στις σπουδαιότερες ανασκαφές της χώρας και φέρνουν στο φως πλούσια και σημαντικά στοιχεία της διαχρονικότητας της βυζαντινής συμβασιλεύουσας. Η διεπιστημονική ομάδα θα σχεδιάσει την έκθεση και ανάδειξη των κινητών ευρημάτων των ανασκαφών, αλλά και των πολλών αποσπασμένων μνημείων. Στόχος είναι η οργανική ένταξη των αρχαιοτήτων που συμπληρώνουν την ιστορική φυσιογνωμία του κέντρου της πόλης στην καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Παράλληλα, τονίζει ότι:

*Οι σταθμοί του μετρό θα αποτελέσουν υπόγεια κελύφη έκθεσης των ιστορικών τεκμηρίων του τόπου, τα οποία θα έρχονται σε άμεσο διάλογο με τις αρχαιότητες που θα αναδειχθούν στη θέση τους - όπως είναι η αρχαία πολεοδομική ενότητα στο σταθμό Βενιζέλου και οι αρχαιότητες στο σταθμό Αγ. Σοφίας -, προσθέτοντας ιστορικό-πολιτιστικό περιεχόμενο στο σύγχρονο τεχνικό έργο. Ένα έργο που ήδη έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ειδικών, λόγω των ιδιαίτερων τεχνικών λύσεων που επιλέχθηκαν για την προστασία και ανάδειξη των αρχαιοτήτων.

*Σε ελεύθερους δημόσιους χώρους της πόλης θα αναπτυχθούν αρχαία μνημεία κοντά στο σημείο όπου αποκαλύφθηκαν, τα οποία μαζί με τα υπόλοιπα ιστάμενα μνημεία της περιοχής θα διαμορφώσουν μια μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο αισθητική και λειτουργική ενότητα, η οποία θα αποδώσει μια νέα ταυτότητα στον δημόσιο αστικό χώρο της σύγχρονης πόλης και θα μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε ένα ανοικτό μουσείο».

Την ομάδα εργασίας που απαρτίζεται από στελέχη της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΠΟΑ και τους υπεύθυνους αρχαιολόγους της εφορείας Θεσσαλονίκης, πλαισιώνουν στελέχη του δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό, ώστε να εξευρεθούν οι κατάλληλες λύσεις που, όπως επισημαίνεται, θα υπηρετήσουν το κοινό όραμα μέσα από τον απαραίτητο γόνιμο διάλογο. «Η ομάδα εργασίας θα συνεχίσει να εργάζεται στο άριστο κλίμα συνεργασίας μεταξύ των τριών εμπλεκομένων (ΥΠΠΟΑ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ-ΥΠΟΜΕΔΙ , ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ) - κλίμα που προσφέρει προοπτική για μια συνολική ανάπλαση σημαντικών περιοχών της Θεσσαλονίκης με ιστορικές αναφορές», καταλήγει το ΥΠΠΟΑ στην ανακοίνωσή του.

Την Ομάδα Εργασίας απαρτίζουν οι:

- Έλενα Κουντούρη, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, αναπληρούμενη από την Ευανθία Γιατρουδάκη, αρχαιολόγο της Διεύθυνσης.

- Ιωάννης Κανονίδης, Αν. προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.

- Σουζάνα Χούλια - Καπελώνη, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Μουσείων και Αν. Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων, αναπληρούμενη από την Νικολέτα Σαραγά, Προϊσταμένη του Τμήματος Εκθέσεων και Μουσειολογικής Έρευνας της Διεύθυνσης Μουσείων.

- Δημοσθένης Σβολόπουλος, προϊστάμενος της διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων, αναπληρούμενος από την Ελένη Τουμπακάρη, προϊσταμένη του Τμήματος Μελετών Αρχαίων Μνημείων της ίδιας διεύθυνσης .

- Θεμιστοκλής Βλαχούλης, προϊστάμενος της διεύθυνσης Αναστήλωσης Βυζαντινών & Μεταβυζαντινών Μνημείων, αναπληρούμενος από τον Νικόλαο Βρανίκα, αρχιτέκτονα μηχανικό της Διεύθυνσης Μελετών & Εκτέλεσης Έργων Μουσείων & Πολιτιστικών Κτηρίων.

- Μαρία Μερτζάνη, προϊσταμένη της διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων, αναπληρούμενη από την Μαρία Κυρανούδη, προϊσταμένη του τμήματος Συντήρησης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.

- Στυλιανή Βασιλειάδου, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης

- Ελένη Λαμπροθανάση, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης

- Σουλτάνα Πρωτοψάλτη, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης

- Σταυρούλα Τζεβρένη, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης

- Κρινώ Κωνσταντινίδου, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.

- Βασίλης Κονιόρδος, αρχιτέκτονας μηχανικός, κοινοτικός σύμβουλος, ως εκπρόσωπος του δήμου Θεσσαλονίκης, αναπληρούμενος από τον Ανδρέα Σπηλιόπουλο, προϊστάμενο του τμήματος Συντήρησης Δημοτικών Κτηρίων και Κοινόχρηστων Χώρων του δήμου Θεσσαλονίκης.

- Γεώργιος Κωνσταντινίδης, δειευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης ως εκπρόσωπος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αναπληρούμενος από τον Γεράσιμο Δώσσα, υποδιευθυντή Υποστήριξης Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Culture
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.