Γιατί αποσύρεται η ταινία «Έτερος Εγώ» μετά τη δολοφονία του οδηγού ταξί

Γιατί αποσύρεται η ταινία «Έτερος Εγώ» μετά τη δολοφονία του οδηγού ταξί Facebook Twitter
O σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας. Φωτο: Studio Kominis
3

Την απόσυρση από τις αίθουσες της ταινίας «Έτερος εγώ» ανακοίνωσε ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας, λόγω των ερευνών για την πρόσφατη υπόθεση της δολοφονίας του οδηγού ταξί στην Κηφισιά. Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης, η ερώτηση που του έκανε ένας θεατής μετά από μία προβολή της ταινίας, οδήγησε σε έρευνα για πιθανή σύνδεση του συγκεκριμένου άνδρα με τον δράστη.

Η υπόθεση της ταινίας, που εξελίσσεται στην Αθήνα του 2015, αφορά τις έρευνες ενός καθηγητή εγκληματολογίας, που προσπαθεί να εξιχνιάσει πέντε φόνους οι οποίοι έχουν κοινό χαρακτηριστικό ρητά του Πυθαγόρα στους τόπους των εγκλημάτων.

Όπως αναφέρει η Αγγελική Νικολούλη στην ιστοσελίδα της, ο σκηνοθέτης της ταινίας επιβεβαίωσε στην ίδια, πως ένας θεατής σε έναν δημόσιο διάλογο μεταξύ των συντελεστών της ταινίας και του κοινού, τον ρώτησε: «Σας πέρασε ποτέ από το μυαλό όταν γράφατε το σενάριο, πως θα μπορούσε να εμπνεύσει κάποιον να κάνει κάτι αντίστοιχο στην πραγματική ζωή;».

«Του απάντησα πως όχι, κάτι τέτοιο δεν πέρασε από το μυαλό μου όταν έγραφα το σενάριο, διότι δεν κάνω ρεπορτάζ. Κάνω μυθοπλασία. Αν υπήρχε αυτή η σκέψη στους δημιουργούς, δεν θα είχαν γυριστεί τόσες και τόσες ταινίες, όπως η "Σιωπή των Αμνών", το "Seven" και άλλες. Αυτό που εξήγησα στον άνθρωπο που έθεσε την ερώτηση, είναι πως μπορεί η πραγματική ζωή με τη μυθοπλασία να μοιάζουν σε πολλά σημεία, αλλά επί της ουσίας είναι δύο παράλληλοι δρόμοι, ο οποίοι δεν συναντιούνται ποτέ» ανέφερε ο Σωτήρης Τσαφούλιας στο «Φως στο Τούνελ».

Τον περιέγραψε σαν ένα νέο μελαχρινό άνδρα, περίπου 30 ετών, που ήταν πολύ ήρεμος, ενώ του έκανε εντύπωση που δεν κόμπιαζε κατά τη διαδικασία του δημόσιου διαλόγου και έδινε την εικόνα ενός ανθρώπου μορφωμένου, σύμφωνα με το «Τούνελ». Λίγο μετά, ο θεατής αποχώρησε από την αίθουσα. Η προβολή της ταινίας και ο συγκεκριμένος διάλογος έγινε σε κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας, πριν τις δολοφονικές επιθέσεις, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.


Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του σκηνοθέτη, για την απόσυρση της ταινίας:

«Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθώ τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση του δολοφόνου του οδηγού ταξί στη Κηφισιά. Την προηγούμενή εβδομάδα θεατές που παρακολούθησαν την προβολή της ταινίας σε κινηματόγραφο στην Αθήνα στις 7/2/2017 ενημέρωσαν, πως ένας άντρας που ταιριάζει με την περιγραφή που δόθηκε στη δημοσιότητα για το φερόμενο ως δράστη, μου έκανε μια συγκεκριμένη ερώτηση στη συζήτησή που ακολούθησε με το κοινό μετά την προβολή της ταινίας.


Στα πλαίσια της έρευνας, με κάλεσαν να επιβεβαιώσω την πληροφορία που έλαβαν, και να παραδώσω ότι υλικό υπήρχε από την συγκεκριμένη εκδήλωση προκειμένου να συνδράμω στις έρευνες, αίτημα στο οποίο ανταποκρίθηκα, ευχόμενος ο άνθρωπος που έκανε την ερώτηση το βράδυ της 07ης Φεβρουαρίου να εμφανιστεί, προκειμένου να αποδειχθεί πως η σύνδεση του δράστη με την ταινία, είναι απλά μια τραγική σύμπτωση.


Υπό το φως λοιπόν των τελευταίων εξελίξεων, αποφάσισα να αποσύρω την ταινία από τους κινηματογράφους, όχι φυσικά διότι αναγνωρίζω κάποια σύνδεση της με το δράστη της Κηφισιάς, άλλωστε όπως δήλωσα η πραγματική ζωή και η μυθοπλασία είναι δυο δρόμοι παράλληλοι που δεν συναντιούνται ποτέ, αλλά προκειμένου να μην παρεξηγηθούν οι προθέσεις οι δικές μου και των συνεργατών μου στην προσπάθεια μας να συνδράμουμε στις έρευνες.


Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την αγάπη που δείξατε στο Έτερος Εγώ, λυπάμαι ειλικρινά που η δια μέσω της ταινίας επαφή μας διακόπτεται τόσο ξαφνικά και εύχομαι σε όλους σας υγεία και ότι καλύτερο σε όλους τους τομείς της ζωής σας.


Σωτήρης Τσαφούλιας»

Culture
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.