O Christo ακυρώνει φιλόδοξο καλλιτεχνικό project στο Αρκάνσας σε ένδειξη διαμαρτυρίας προς τον Τραμπ

O Christo ακυρώνει φιλόδοξο καλλιτεχνικό project στο Αρκάνσας σε ένδειξη διαμαρτυρίας προς τον Τραμπ Facebook Twitter
Christo, Over The River, Project For The Arkansas River, State of Colorado, 2007, κολάζ σε δύο τμήματα. Photo: Wolfgang Volz, © Christo 2007
1

Σε προχωρημένη ηλικία πια ο φημισμένος για τις πλωτές εγκαταστάσεις του Christo ακυρώνει το φιλόδοξο project "Over the River", το οποίο θα κάλυπτε 42 μίλια του ποταμού Αρκάνσας με ασημένιο ύφασμα για περίπου 14 μέρες. Το project θα λάμβανε χώρα στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας του Βούλγαρου καλλιτέχνη για την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως Προέδρου των ΗΠΑ και ταυτόχρονα θα αποτελούσε και κάλεσμα προς άλλους καλλιτέχνες να υψώσουν το καλλιτεχνικό τους ανάστημα κόντρα στις αποφάσεις των τελευταίων ημερών. 

"Προέρχομαι από μία κομμουνιστική χώρα. Χρησιμοποιώ τα δικά μου λεφτά και τον δικό μου προσωπικό κόπο και τα δικά μου σχέδια, ακριβώς επειδή θέλω να είμαι απολύτως ανεξάρτητος. Και τώρα, εδώ, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι πρακτικά ο ιδιοκτήτης αυτής εδώ της γης. Δεν μπορώ να υλοποιήσω το project σε γη που ανήκει σε άλλον", δήλωσε στους New York Times, o Christo, ο οποίος ας σημειωθεί ότι απέκτησε την αμερικανική υπηκοότητα το 1973. 

O Christo ακυρώνει φιλόδοξο καλλιτεχνικό project στο Αρκάνσας σε ένδειξη διαμαρτυρίας προς τον Τραμπ Facebook Twitter
Κρίστο και Ζαν-Κλοντ στα εγκαίνια του έργου τους The Gates, στο Σέντραλ Παρκ, το 2005. Εδώ μαζί με τον τότε δήμαρχο, Μάικλ Μπλούμπεργκ

Μέχρι πριν αποφασίσει να ακυρώσει το "Over the River", πάνω στο οποίο εργαζόταν μαζί με την επίσης γνωστή καλλιτέχνη και σύζυγο του Jeanne Claude to 1992, ο Yavashev είχε δαπανήσει γύρω στα 15 εκ. δολάρια, αντιμετωπίζοντας δεκάδες γραφειοκρατικά προβλήματα και νομικού τύπου δυσκολίες. Βέβαια, αυτά ακριβώς ήταν μέρος της καλλιτεχνικής του ρουτίνας και ποτέ άλλοτε δεν τον πτόησαν, παρά τις καθυστερήσεις ετών. Ό,τι δεν κατάφεραν αυτοί οι δύο παράγοντες τα προηγούμενα χρόνια, φαίνεται ότι το κατάφερε τώρα η εκλογή του Τραμπ σε συνάρτηση με το ότι ο Christo είναι πια 81 ετών και δεν έχει την πίστωση χρόνου να περιμένει εγκρίσεις και νομικές διευθετήσεις για την υλοποίηση των έργων του. 

"Κυνηγώντας το συγκεκριμένο έργο και υπομένοντας νομικές διαφωνίες με την Πολιτεία του Κολοράντο για περισσότερο από 20 χρόνια, δεν επιθυμώ πια να περιμένω να ολοκληρωθεί. Αποφάσισα να αφιερώσω όλη μου την ενέργεια, τον χρόνο και τους οικονομικούς πόρους στην αποπεράτωση του Μααταμπά, του έργου πάνω στο οποίο εργάζομαι στο Άμπου Ντάμπι, έργο που σχεδιάσαμε εγώ και η Ζαν Κλωντ για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πριν από περίπου 40 χρόνια", ανέφερε επιπροσθέτως και σε σχετική του δήλωση ο καλλιτέχνης. 

O Christo ακυρώνει φιλόδοξο καλλιτεχνικό project στο Αρκάνσας σε ένδειξη διαμαρτυρίας προς τον Τραμπ Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης στο στούντιο του με ένα προσχέδιο του Mastaba (από το 2012), Photo: Wolfgang Volz, © Christo

Το Μασταμπά υπήρξε ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα του ζευγαριού, προορισμένο για την έρημο του, περίπου 100 μίλια δυτικά της πόλης. Μαζί το σχεδίασαν το 1977, ένα τεράστιο τραπέζιο ύψους 492 ποδών, αποτελούμενο από περίπου 400.000 βαρέλια, που ως σύνθεση θα θύμιζαν πυραμίδα και θα αποτελούσαν ένα από τα λιγοστά έργα μόνιμου χαρακτήρα του ζευγαριού. 

"Υπήρξα τυχερός που είχα την ευκαιρία να δουλέψω με μερικούς εξαιρετικά αφοσιωμένους κατοίκους του Κολοράντο, καθώς και με στελέχη της Πολιτείας που υπήρξαν μέρος του project. Είμαι ευγνώμων σε όλους όσοι υπήρξαν κομμάτι αυτής της διαδρομής", καταλήγει η ευγενική ανακοίνωση του Christo. 

Με στοιχεία από ArtNewspaper

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Μήπως κάτι δεν έχει γίνει σωστά στο κείμενο; Διαβάζοντάς το, δεν προκύπτει από κάπου ότι ακυρώνει το project λόγω Τραμπ, αλλά λόγω συνεχόμενης γραφειοκρατίας.Αν ισχύει το πρώτο, θα έλεγα ότι είναι άκυρο να διαμαρτύρεσαι για τον Τραμπ και να πηγαίνεις στα ΕΑΕ.Παρεμπιπτόντως μου άρεσαν πάρα πολύ τα πλωτά μονοπάτια που έφτιαξε στη Βενετία.http://christojeanneclaude.net/mobile/projects?p=the-floating-piers