Το Εθνικό Θέατρο απαντά για την υπόθεση με τους ανασφάλιστους και το πρόστιμο του ΙΚΑ

Το Εθνικό Θέατρο απαντά για την υπόθεση με τους ανασφάλιστους και το πρόστιμο του ΙΚΑ Facebook Twitter
/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας
0

Η σημερινή ανακοίνωση από το Εθνικό Θέατρο σχετικά με την υπόθεση προστίμου από το ΙΚΑ ύψους 100.000 ευρώ για ανασφάλιστους εργάτες έρχεται μετά από δύο ανακοινώσεις που έγιναν από το Σωματείο Εργαζομένων.

Στις 14 Οκτωβρίου, η πρώτη ανακοίνωση ζητούσε ενημέρωση για την πολιτική του Οργανισμού στο θέμα των αναθέσεων έργων σε εργολάβους με αφορμή το συμβάν για τον αιφνίδιο έλεγχο από το ΙΚΑ.

Η πλήρης ανακοίνωση: 

Προς: Καλλιτεχνικό Διευθυντή.

Κοιν. : Πρόεδρο και μέλη του Δ.Σ.

Αναπληρωτή Καλλιτεχνικό Διευθυντή.

Ενημέρωση για την πολιτική του Οργανισμού στο θέμα των αναθέσεων έργων σε εργολάβους.

Μετά το περιστατικό με το εργατικό ατύχημα (τροχαίο) πέρυσι το καλοκαίρι, πάρθηκε η απόφαση ότι δεν θα απασχοληθούν ξανά ανασφάλιστοι εργαζόμενοι στο Εθνικό Θέατρο. Είκοσι μέρες αργότερα βρεθήκαν εννέα εργαζόμενοι να εργάζονται στο ΡΕΞ και πάλι ανασφάλιστοι (Οκτώβριος του 2015). Στην έντονη διαμαρτυρία μας τότε, μας δηλώσατε άγνοια, αλλά από την αντίδρασή σας έγινε κατανοητό ότι όχι απλώς εθελοτυφλείτε αλλά η πρακτική αυτή είχε και την πλήρη αποδοχή σας. Κατά τη διάρκεια του περσινού χειμώνα σταδιακά παρεκκλίνατε από την αρχική σας απόφαση. Φέτος το καλοκαίρι διαμαρτυρηθήκαμε και πάλι σε έντονο ύφος και ενώ είχαμε ήδη την αίσθηση ότι γινόμαστε γραφικοί, φέρατε μια πρόταση (Τρίτη 13/9) που έλυνε επιτέλους το πρόβλημα της ανασφάλιστης εργασίας. Στις 23/9 μετά από ερώτημα για την εφαρμογή της απόφασης επανήλθε η πρόταση ανάθεσης σε εργολάβο με 5 ευρώ την ώρα ανά εργαζόμενο. Το Σάββατο 24/9 αιφνιδιαστικά εμφανίζονται στα εργαστήρια του Ρουφ έξι, εργάτες που δήλωναν ότι εργάζονται σε εργολάβο για το Εθνικό Θέατρο. Μετά από λίγο εμφανίστηκε περιπολικό της αστυνομίας και συνέλαβε τους τέσσερις από τους έξι ως μη έχοντας άδεια παραμονής και εργασίας (όπως μας είπαν οι ίδιοι).

Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε:

Με ποιες διαδικασίες επιλέχτηκε ο εργολάβος.

Τα υπόλοιπα στοιχεία του εργολάβου και της σύμβασης που έχουν συναφθεί με το Εθνικό Θέατρο (η υποχρέωση προκύπτει από ανάλογη διάταξη της Συλλογικής Σύμβασης που αφορά τις αναθέσεις σε εργολάβους).

Για το Δ.Σ. του ΣΕΕΘ

Ο Πρόεδρος H Γεν. Γραμματέας

Σπετσιέρης Γεράσιμος Χλουβεράκη Ευδοκία

Aκολούθησε και μια δεύτερη ανακοίνωση στις 15 Οκτωβρίου με την οποία εκφράζονταν η συμπαράσταση στην Υπεύθυνη Διοικητικών Υπηρεσιών Παναγιώτα Μπάκα:

"Η συνεχιζόμενη προσπάθεια της Διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου για παράκαμψη των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, της εργατικής νομοθεσίας, η μη εφαρμογή των υποδείξεων της Επιθεώρησης Εργασίας, η περαιτέρω εργολαβοποίηση των εργασιών, οι άτυπες μορφές εργασίας όπως είναι η ανασφάλιστη, μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους όπως κατ' επανάληψη έχουμε δηλώσει.

Το Σωματείο μας καταδικάζει κάθε απόπειρα της Διοίκησης για διαμοιρασμό της ευθύνης για την αδήλωτη-ανασφάλιστη εργασία και το πρόστιμο που έχει επιβληθεί στον Οργανισμό από το ΙΚΑ. Πιστεύουμε ότι η εξώθηση της υπεύθυνης Διοικητικών Υπηρεσιών σε παραίτηση περιπλέκει, δημιουργεί υπόνοιες και αποπροσανατολίζει παρά βοηθάει την επίλυση του προβλήματος.

Εδώ και καιρό έχουμε επισημάνει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελεί επιλογή η απασχόληση με την μορφή της αδήλωτης εργασίας.

Θα θέλαμε επίσης να υπενθυμίσουμε ότι έχουν υπάρξει από πλευρά μας καταγγελίες, υπομνήματα, προσφυγές στην Επιθεώρηση Εργασίας, ενώ από την πλευρά της διοίκησης έχουν υπάρξει υποσχέσεις χωρίς να έχουν τηρηθεί."

Σήμερα, 20 Οκτωβρίου, το Εθνικό Θέατρο απάντησε με μια ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται πως το Εθνικό Θέατρο δεν έχει καμία ευθύνη εφόσον δεν έχει παραβιάσει καμία διάταξη εργατικής νομοθεσίας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση από το Εθνικό:

Tο προσωπικό του Εθνικού Θεάτρου – εργαζόμενοι αορίστου και ορισμένου χρόνου – διαθέτει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις στο βαθμό που απαιτείται (τόσο άδεια απασχόλησης όσο και άδεια παραμονής). Ως εκ τούτου, ουδείς εργαζόμενος στο Εθνικό Θέατρο απασχολείται χωρίς να διαθέτει, στο βαθμό που απαιτείται τα νόμιμα δικαιολογητικά, τόσο για άδεια απασχόλησης όσο και για άδεια παραμονής στη χώρα.

Συνεπώς, σχετικά με τα αναγραφόμενα περί σύλληψης «εργατών του Εθνικού Θεάτρου» στα εργαστήρια του ΡΟΥΦ, το Εθνικό Θέατρο δεν έχει καμία ευθύνη εφόσον δεν έχει παραβιάσει καμία διάταξη εργατικής νομοθεσίας.

Επί της ουσίας το επιβληθέν από το ΙΚΑ πρόστιμο στο Εθνικό Θέατρο (ΠΕΕ), δεν αφορά σε ανασφάλιστη εργασία, αλλά σε δήθεν παράλειψη υποχρέωσης του Εθνικού θεάτρου να υποβάλει στο ΙΚΑ Κατάσταση Προσωπικού του και να τηρήσει αυτήν, υποχρέωση που δεν είχε στη συγκεκριμένη περίπτωση το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Οι αναγραφόμενοι στην εν λόγω Πράξη Επιβολής Εισφορών (ΠΕΕ) δεν τελούσαν σε κανενός είδους εξάρτηση από το Εθνικό Θέατρο, ώστε να συνιστούν από το νόμο προσωπικό, για το οποίο απαιτείται η γνωστοποίησή του στο ΙΚΑ -όπως νομίμως θα υποστηριχθεί στα αρμόδια δικαστήρια, αλλά όπως έχει ήδη γνωστοποιηθεί και στη διοίκηση του ΙΚΑ-.

Και τούτο διότι, ως αυτοαπασχολούμενοι είχε ο καθένας χωριστά συμφωνήσει με το Εθνικό Θέατρο το ύψος της αμοιβής του (με ή και χωρίς ΦΠΑ ανάλογα με το φορολογικό παραστατικό του καθενός) και το είδος του έργου που αναλάμβανε. Έτσι, όπως προκύπτει από τα πραγματικά περιστατικά, μετά το τέλος της παράστασης του Εθνικού Θεάτρου της 24/9/2016 και την έναρξη της αποχώρησης του προσωπικού του Εθνικού Θεάτρου από τον χώρο του Ωδείου του Ηρώδου Αττικού, οι κατά τα παραπάνω ανέλαβαν το έργο της απομάκρυνσης των σκηνικών της παράστασης από το χώρο του Ωδείου του Ηρώδου Αττικού.

Το Εθνικό Θέατρο όχι μόνο κατέβαλε νομίμως τη συμφωνηθείσα αμοιβή τους, αλλά και στο βαθμό, που για την καταβληθείσα αμοιβή συνέτρεχε νόμιμη υποχρέωση απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών τους μέσω ΙΚΑ, αυτή τηρήθηκε καθ' ολοκληρίαν.

Συνεπώς δεν συντρέχει εισφοροδιαφυγή στο Εθνικό Θέατρο. Θα θέλαμε απλά να επισημάνουμε ότι το Εθνικό Θέατρο είναι από τα ελάχιστα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που αποδίδουν στο ακέραιο τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι το Εθνικό Θέατρο κατέβαλε το έτος 2015 και το έτος 2016 (μέχρι σήμερα) για ασφαλιστικές εισφορές το ποσό των 2.363.944,81 ευρώ.

Υπενθυμίζουμε ότι καμία πρόσληψη δεν λαμβάνει χώρα στο Εθνικό Θέατρο, χωρίς την τήρηση των νομίμων διαδικασιών (απόφαση πρόσληψης αρμοδίου οργάνου, ανάρτηση στη διαύγεια, κατάρτιση σύμβασης, αναγγελία πρόσληψης, πληρωμή αποδοχών μόνο μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (ΕΑΠ), κλπ.)

«Δεν συντρέχει εισφοροδιαφυγή στο Εθνικό Θέατρο» αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η πρώτη κρατική σκηνή, σχετικά με το πρόστιμο των 100.000 ευρώ που επιβλήθηκε στον οργανισμό από το ΙΚΑ, για ανασφάλιστη εργασία, ενώ απαντώντας σε δημοσιεύματα «περί σύλληψης εργατών του Εθνικού Θεάτρου» χωρίς άδεια παραμονής στη χώρα, στα εργαστήρια του ΡΟΥΦ (στις 24/9) από περιπολικό της αστυνομίας, τονίζει ότι «το Εθνικό Θέατρο δεν έχει καμία ευθύνη εφόσον δεν έχει παραβιάσει καμία διάταξη εργατικής νομοθεσίας».

«Tο προσωπικό του Εθνικού Θεάτρου - εργαζόμενοι αορίστου και ορισμένου χρόνου - διαθέτει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις στο βαθμό που απαιτείται (τόσο άδεια απασχόλησης όσο και άδεια παραμονής). Ως εκ τούτου, ουδείς εργαζόμενος στο Εθνικό Θέατρο απασχολείται χωρίς να διαθέτει, στο βαθμό που απαιτείται, τα νόμιμα δικαιολογητικά, τόσο για άδεια απασχόλησης όσο και για άδεια παραμονής στη χώρα» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Σε ό,τι αφορά το πρόστιμο των 100.00 ευρώ που επιβλήθηκε στον οργανισμό από το ΙΚΑ, επειδή παραβίασε την ισχύουσα εργατική νομοθεσία (άρθρο 16 του νόμου 2874 του 2000), απασχολώντας εννέα ανασφάλιστους εργάτες στο ξήλωμα του σκηνικού της «Λυσιστράτης» στο Ηρώδειο (στις 24 Σεπτεμβρίου), η πρώτη κρατική σκηνή υποστηρίζει ότι «επί της ουσίας το επιβληθέν από το ΙΚΑ πρόστιμο στο Εθνικό Θέατρο (ΠΕΕ), δεν αφορά σε ανασφάλιστη εργασία, αλλά σε δήθεν παράλειψη υποχρέωσης του Εθνικού Θεάτρου να υποβάλει στο ΙΚΑ Κατάσταση Προσωπικού του και να τηρήσει αυτήν, υποχρέωση που δεν είχε στη συγκεκριμένη περίπτωση το Εθνικό Θέατρο».

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, οι αναγραφόμενοι στην εν λόγω Πράξη Επιβολής Εισφορών (ΠΕΕ) «δεν τελούσαν σε κανενός είδους εξάρτηση από το Εθνικό Θέατρο, ώστε να συνιστούν από το νόμο προσωπικό, για το οποίο απαιτείται η γνωστοποίησή του στο ΙΚΑ -όπως νομίμως θα υποστηριχθεί στα αρμόδια δικαστήρια, αλλά όπως έχει ήδη γνωστοποιηθεί και στη διοίκηση του ΙΚΑ. Και τούτο διότι, ως αυτοαπασχολούμενοι είχε ο καθένας χωριστά συμφωνήσει με το Εθνικό Θέατρο το ύψος της αμοιβής του (με ή και χωρίς ΦΠΑ ανάλογα με το φορολογικό παραστατικό του καθενός) και το είδος του έργου που αναλάμβανε».

Έτσι, όπως προκύπτει από τα πραγματικά περιστατικά, συνεχίζει η ανακοίνωση, μετά το τέλος της παράστασης του Εθνικού Θεάτρου της 24/9/2016 και την έναρξη της αποχώρησης του προσωπικού του Εθνικού Θεάτρου από τον χώρο του Ωδείου του Ηρώδου Αττικού, οι κατά τα παραπάνω ανέλαβαν το έργο της απομάκρυνσης των σκηνικών της παράστασης από το χώρο του Ωδείου του Ηρώδου Αττικού. «Το Εθνικό Θέατρο όχι μόνο κατέβαλε νομίμως τη συμφωνηθείσα αμοιβή τους, αλλά και στο βαθμό, που για την καταβληθείσα αμοιβή συνέτρεχε νόμιμη υποχρέωση απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών τους μέσω ΙΚΑ, αυτή τηρήθηκε καθ' ολοκληρίαν».

Ακόμη, η ανακοίνωση τονίζει ότι «το Εθνικό Θέατρο είναι από τα ελάχιστα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που αποδίδουν στο ακέραιο τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι το Εθνικό Θέατρο κατέβαλε το έτος 2015 και το έτος 2016 (μέχρι σήμερα) για ασφαλιστικές εισφορές το ποσό των 2.363.944,81 ευρώ» και καταλήγει πως «καμία πρόσληψη δεν λαμβάνει χώρα στο Εθνικό Θέατρο, χωρίς την τήρηση των νομίμων διαδικασιών (απόφαση πρόσληψης αρμοδίου οργάνου, ανάρτηση στη Διαύγεια, κατάρτιση σύμβασης, αναγγελία πρόσληψης, πληρωμή αποδοχών μόνο μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (ΕΑΠ), κλπ.)».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.