Δημήτρης Παπαιωάννου:Μ΄αρέσει πολύ να γίνεται το πάρτι, αλλά σπανίως πάω.

Δημήτρης Παπαιωάννου:Μ΄αρέσει πολύ να γίνεται το πάρτι, αλλά σπανίως πάω. Facebook Twitter
0

Το νέο επίμονο θέμα συζήτησης στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Αθήνας είναι η παράσταση με τα ποιήματα του Καβάφη που μελοποίησε η Λένα Πλάτωνος και σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Παπαιωάννου, στο Παλλάς.

Η πρώτη (θετική) αντίδραση ήταν του Πάνου Μιχαήλ εδώ.

Ακολούθησαν και άλλες, όχι τόσο ενθουσιώδεις.

Αιχμή του θεάματος ήταν η δοκιμή του Παπαιωάννου στον κινηματογράφο με τα καλλιτεχνικά κλιπ που λειτουργούσαν ως φόντο.

(το τρέιλερ της παράστασης)

------------

Σε μια συνέντευξη που έδωσε ο Δημήτρης Παπαιωάννου  στο περιοδικό Screw μίλησε σχετικά με την παράσταση.

Τις ερωτήσεις κάνουν ο Γιώργος Τσιτιρίδης και ο Τέλλος Φίλης.

Για σένα τι ήταν ο Καβάφης

Ο Καβάφης ήταν ένας ποιητής καταφύγιο στην ομοφυλοφιλία μου ,στην εφηβεία μου, δηλαδή ήταν ανακούφιση να ξέρω ότι διδάσκομαι στο σχολείο, όπως τον διδάσκομαι, έναν ποιητή που ήξερα ότι ήταν ομοφυλόφιλος. Moυ έδινε κουράγιο. Στα ενήλικα μου χρόνια είναι ένας από τους καλλιτέχνες που μαζί με άλλους με βοηθούν να καταλαβαίνω καλυτέρα την ζωή κάθε τόσο που επισκέπτομαι την τέχνη τους. Τώρα στην συγκεκριμένη δουλειά είναι μια επιλογή της Λένας Πλάτωνος ο Καβάφης. Είναι ένα έργο που γράφηκε πριν εγώ μπω μέσα στην εξίσωση. Έρχομαι εκ τον υστέρων και με μεγάλη μου χαρά μου δίνεται η ευκαιρία να ασχοληθώ με την μουσική αυτή και με την ίδια την ποίηση του ποιητή.

Kι εδώ κάνεις κάτι καινούργιο

Kάνω πρώτη φορά βίντεο. Δημιουργώ μέσα από ένα άλλο μέσον, που το είχα αγάπη πολλά χρόνια και δεν το έπιανα, γιατί δεν γνώριζα την τεχνική του . Μ' αρέσει να γνωρίζω την τεχνική της Τέχνης με την οποία ασχολούμαι και τώρα την μαθαίνω .Mέρος αυτής της εκμάθησης, είναι και η εργασία μου πάνω στο Καβάφη, στο Κ.Κ που παρουσιάζουμε με την Λένα Πλάτωνος .

Πιστεύεις ότι ο Καβάφης αφορά έναν νέο 20 ετών που ζει στην «μη γνώση» και στο κόσμο με τις ταχύτητες του ιντερνέτ ?

Και η δική μας γενιά δεν ήταν πολύ καλύτερη. Ο Καβάφης φυσικά αφορά τους νέους ανθρώπους, όσους έχουν υπαρξιακή ανησυχία .Aυτό έχει να κάνει με την ευαισθησία του ατόμου και όχι με την ηλικία. Είναι πολύ μοντέρνος ποιητής για κάποιο μυστηριώδη λόγο τα ελληνικά του και σήμερα σε κερδίζουν.

Ποσό δύσκολο είναι το τίμημα για έναν top καλλιτέχνη που έχει δηλώσει απερίφραστα από την αρχή την ομοφυλοφιλία του να διεκδικεί θέση σ αυτό που λέγεται ελληνική show biz;

Για έναν top/vers καλλιτέχνης θέλεις να πεις(γέλια). Εγώ το έσκασα από το σπίτι μου 18 χρoνών, για να μην χρειαστεί ποτέ να κρυφτώ. Είμαι από τους τυχερούς γιατί ο τομέας μου είναι η τέχνη και όπως όλοι γνωρίζουμε στην τέχνη υπάρχουν άνθρωποι ανοιχτοί σ αυτό , όπως και σε άλλα θέματα. Αυτό που είναι δύσκολο, δηλαδή δεν μου αρέσει-το ήξερα ότι μπορεί να γίνει-είναι να χαρακτηριστώ ως gay καλλιτέχνης. Ξέρω ότι για πολλούς το γεγονός ότι είμαι ανοιχτός με την ομοφυλοφιλία μου τους ωθεί να κατηγοριοποιούν την δουλειά μου μ αυτό τον τρόπο. Δεν το ήθελα αυτό άλλα δεν ήθελα και να παίζω κρυφτούλι ειδικά μετά την δημοσιότητα που έσκασε πάνω μου μετά τις τελετές . Δεν είναι δύσκολο. Δεν με κολακεύει να ερμηνεύομαι μέσα από οποιοδήποτε στενό φίλτρο. Δεν το αξίζει, νομίζω η δουλειά μου άλλα τι να κάνουμε και αυτό είναι ένα από τα πράγματα της ζωής. Η παράστασή «2» ήταν το πρώτο θύμα αυτής της ανάγνωσης.

Είναι σημαντικό τα δημόσια πρόσωπα που έχουν επιρροή να δηλώνουν τις σεξουαλικές του προτιμήσεις ;

Πιστεύω ότι στο στάδιο που βρισκόμαστε, ναι έχει σημασία για τους εξής λόγους. Γιατί μπορεί να κατανοήσουμε ότι μπορεί τα δώρα που έχει ο κόσμος από εφευρέσεις, φάρμακα ,καλλιτεχνήματα ,σχεδιασμούς πραγμάτων, να ξέρει και την ποσόστωση που έρχεται από τις γυναίκες τους αλλόφυλους τους ομοφυλόφιλους. Διευκολύνει στο να ανοίξουμε το χώρο της αποδοχής που όλοι έχουμε μέσα μας και να πάψουμε να δυσκολεύουμε ανθρώπους να μεγαλώνουν αρμονικά μ αυτό που είναι και μ αυτό που θέλουν να είναι . Γ αυτό πιστεύω ότι πολιτικά είναι σημαντικό. Όταν φτάσουμε σε ένα καλύτερο στάδιο της κοινωνίας μας δεν θα έχει νόημα.

Τι έχεις να πεις για αυτούς που πιστεύουν ότι αν είσαι gay σήμερα είσαι ουραγός του πολιτισμού σε αντίθεση με 20 χρόνια πριν που ήταν συνώνυμο της πρωτοπορίας; Με φρικάρει αυτό το αβασάνιστο της επιλογής κάποιες φορές...

Το gay δεν είναι ιδιότητα, προτέρημα η παράσημο. Το gay είναι απλός η ερωτική σου επιλογή .Δεν σημαίνει κάτι αξιόλογο για τον άνθρωπο. Είναι δυνατόν να μπορεί να είναι μετρό αξιολόγησης το τι κάνεις στο κρεβάτι σου . Εμείς δεν αγωνιζόμαστε να αναγνωριστεί το gay ως προτέρημα άλλα για να μπορεί να κάνει ο καθένας ότι θέλει από την στιγμή που δεν ενοχλεί τον άλλον και εκεί τελειώνει η πρόταση.

Δεν σε έχουμε δει ποτέ σε Pride στην Αθήνα, ούτε να αναλαμβάνεις κάποιο ρόλο σ αυτό.

Σε κανένα pride δεν έχει τύχει να πάω. Νομίζω ότι είναι χρήσιμα ,και τα πάρτι θα έχουν την πλάκα τους. Άλλα δεν είμαι πολύ καλός στις γιορτές έχω ένα μελαγχολικό στίγμα. Ούτε τα σνομπάρω ούτε τίποτα. Γενικά δεν βγαίνω. Όπως δεν βγαίνω, έτσι δεν πάω.  Μ΄αρέσει πολύ να γίνεται το πάρτι, αλλά σπανίως πάω.

Ετοιμάζεις κάτι για την άνοιξη?

Ετοιμάζω το «Μέσα» είναι ένα πείραμα που χρόνια θέλω να κάνω, από το 2005 και δεν είχα βρει τον τρόπο.Tώρα έχουμε βάλει μπροστά την πραγματοποίηση του. Είναι ένα σκηνικό πείραμα. Θα είναι στο Παλλάς. Θα είναι η έξης κατάσταση: θα ανοίγει τις πόρτες κάποια ώρα τo θέατρο και εσείς θα μπορείτε να μπαίνετε και να βγαίνετε όποτε θέλετε. Εμείς θα παρουσιάζουμε το έργο κι εσείς θα βλέπετε όσο επιθυμείτε.

Για περισσότερα:  http://screwmag.gr/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.