Πέθανε ο γάλλος φωτορεπόρτερ Μαρκ Ριμπού

Πέθανε ο γάλλος φωτορεπόρτερ Μαρκ Ριμπού Facebook Twitter
0

Ο μεγάλος γάλλος φωτορεπόρτερ Μαρκ Ριμπού, δημιουργός φωτογραφιών που έμειναν στην Ιστορία όπως "το κορίτσι με το λουλούδι" μπροστά σε αμερικανικούς στρατιώτες στη διάρκεια πορείας εναντίον το πολέμου στο Βιετνάμ, απεβίωσε χθες Τρίτη σε ηλικία 93 ετών έπειτα από μακρά ασθένεια, ανακοίνωσε σήμερα η οικογένειά του.


Μαιτρ του ασπρόμαυρου, σπουδαίος ρεπόρτερ μιας επικαιρότητας την οποία αντιμετώπιζε με ευαισθησία, ο Μαρκ Ριμπού εξηγούσε πως φωτογραφίζει "όπως ένας μουσικός σιγοτραγουδάει".


Γεννημένος στις 24 Ιουνίου 1923 κοντά στη Λιόν (νοτιοανατολική Γαλλία) σε μια αστική οικογένεια, ο Μαρκ Ριμπού ήταν ο πέμπτος από επτά παιδιά, ανάμεσα στα οποία ήταν και ο Αντουάν Ριμπού, ο ιδρυτής της γιγάντιας γαλλικής αγροδιατροφικής εταιρείας Danone, ο οποίος απεβίωσε το 2002. 

Πέθανε ο γάλλος φωτορεπόρτερ Μαρκ Ριμπού Facebook Twitter
Δημιουργός φωτογραφιών που έμειναν στην Ιστορία όπως "το κορίτσι με το λουλούδι" μπροστά σε αμερικανικούς στρατιώτες στη διάρκεια πορείας εναντίον το πολέμου στο Βιετνάμ.

Ο νεαρός Μαρκ άρχισε τη φωτογραφία σε ηλικία 14 ετών με μια Vest Pocket Kodak που του δώρισε ο πατέρας του. Το 1944 μπαίνει στις τάξεις της αντίστασης στο Βερκόρ. Μετά τον πόλεμο, ακολούθησε σπουδές μηχανικού και μετά εργάσθηκε σε εργοστάσιο πριν αφιερωθεί πλήρως στη φωτογραφία. Το 1953 στο Παρίσι, εντάσσεται στο δυναμικό του πρακτορείου Magnum έπειτα από πρόσκληση των ιδρυτών του, των Ανρί Καρτιέ-Μπρεσόν και Ρομπέρ Καπά, ενώ δημοσιεύεται στο Life η διάσημη φωτογραφία του "Ζωγράφου του Πύργου του Άιφελ", ενός εργάτη που ισορροπεί πάνω στην περίφημη παρισινή μεταλλική κατασκευή. "Γεννημένος γεωμέτρης, με μια πυξίδα στο μάτι", έλεγε γι' αυτόν ο μέντοράς του Καρτιέ-Μπρεσόν.

 

Σύντομα ο Ριμπού ξεκινάει ένα ταξίδι στον κόσμο. Θα πάει στην Ινδία, στην κομμουνιστική Κίνα -το 1957 ήταν ένας από τους πρώτους Ευρωπαίους που τη διέσχισαν-, μετά στην Ιαπωνία, όπου βρίσκει το θέμα του πρώτου βιβλίου του, "Γυναίκες της Ιαπωνίας".


Το 1960, έπειτα από τρεις μήνες στην ΕΣΣΔ, καλύπτει την ανεξαρτησία της Αλγερίας και χωρών της υποσαχάριας Αφρικής. Ανάμεσα στο 1968 και το 1969 κάνει ρεπορτάζ στο Νότιο, καθώς και στο Βόρειο Βιετνάμ, όπου είναι ένας από τους ελάχιστους φωτογράφους που κατάφεραν να μπουν. Τη δεκαετία 1980-1990 επιστρέφει τακτικά στην Ασία, ιδιαίτερα στην Κίνα, τις αλλαγές της οποίας θα φωτογραφίζει επί 40 χρόνια.


Πρόεδρος του Magnum από το 1974 έως το 1976, εγκαταλείπει το πρακτορείο το 1979 επειδή "δεν του αρέσει ο ανταγωνισμός για τη δόξα" που αναπτύσσεται εκεί, όπως ο ίδιος εξομολογείται.


Έπειτα από πάνω από μισό αιώνα σταδιοδρομίας, με μια φωτογραφική μηχανή πάντα στην τσέπη, συνέχιζε ακουραστα να φωτογραφίζει τον κόσμο, πάντα με το φωτογραφικό φιλμ -"δοκίμασα την ψηφιακή, ένα απόγευμα, μια φορά", έλεγε. Στα 85 του, είχε πάει να φωτογραφίσει την άφιξη του Μπαράκ Ομπάμα στον Λευκό Οίκο.


Οι φωτογραφίες του Μαρκ Ριμπού δημοσιεύθηκαν σε πολυάριθμα περιοδικά όπως τα Life, Geo, National Geographic, Paris-Match ή Stern. Κέρδισε πολλά βραβεία και έγραψε γύρω στα 15 βιβλία. Φωτογραφίες του εκτίθενται πολύ συχνά σε γκαλερί και μουσεία, στη Γαλλία, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.