Πέντε μουσικές παραστάσεις

Πέντε μουσικές παραστάσεις Facebook Twitter
Η Γαλάνη, επίσης, δεν προσεταιρίζεται αυτό το «νέο» με απώτερο σκοπό το προσωπικό της όφελος... Φωτό: Μαρία Αθανασοπούλου
0

Δήμητρα Γαλάνη

Η Δήμητρα Γαλάνη, εκτός του ότι είναι για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες στο ελληνικό τραγούδι, έχει άλλο ένα, πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό: δεν επαναπαύεται στις δάφνες της αλλά ψάχνει πάντα το «νέο» στη μουσική, στον ήχο και στο τραγούδι, διευρύνοντας πρωτίστως η ίδια τους μουσικούς της ορίζοντες. Η Γαλάνη, επίσης, δεν προσεταιρίζεται αυτό το «νέο» με απώτερο σκοπό το προσωπικό της όφελος. Διόλου τυχαίο, έτσι, που μας έχει συστήσει πολλούς άξιους συναδέλφους της τα τελευταία χρόνια, οι οποίοι σήμερα παίζουν τον δικό τους βασικό ρόλο στη σκηνή του έντεχνου τραγουδιού. Αυτήν τη φορά, στις εμφανίσεις της στη Μικρή Επίδαυρο με τίτλο Chronos, η Γαλάνη θέτει τη φωνή της ως το πέμπτο όργανο του κουαρτέτου που τη συνοδεύει και που αποτελείται από κορυφαίους μουσικούς της τζαζ και μιας πιο λόγιας μουσικής παράδοσης. Όσο για το ρεπερτόριο, τι να πρωτοχωρέσει σε δύο μόνο συναυλίες της Γαλάνη; Από την «Ξανθούλα» του Μάντζαρου και το «Ακρογιαλιές - Δειλινά» του Τσιτσάνη μέχρι την «Αθανασία» του Χατζιδάκι και τα καινούργια τραγούδια της με τον Παρασκευά Καρασούλο, ο Chronos της Δήμητρας Γαλάνη εκθέτει μπροστά στο κοινό τα ιερά και τα όσια της ελληνικής μουσικής κληρονομιάς.

17-18 Ιουλίου
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
21:00

Πέντε μουσικές παραστάσεις Facebook Twitter
Ο Μικρούτσικος συχνά αναφέρει στις συνεντεύξεις του πως ο πολιτισμός θα 'ναι το πιο ισχυρό χνάρι του ανθρώπου στον πλανήτη για τους ερευνητές του μέλλοντος!

Θάνος Μικρούτσικος

Η μνήμη, όταν επιστρέφει, εκδικείται»: αυτός είναι ο τίτλος των προγραμματισμένων συναυλιών του Θάνου Μικρούτσικου στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Ο δημιουργός κάνει σαφές πως ένας ολόκληρος λαός μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει μόνο μέσω της πολιτικής και πολιτιστικής μνήμης του. Χώρια που ο Μικρούτσικος συχνά αναφέρει στις συνεντεύξεις του πως ο πολιτισμός θα 'ναι το πιο ισχυρό χνάρι του ανθρώπου στον πλανήτη για τους ερευνητές του μέλλοντος! Γι' αυτό ίσως τώρα επέλεξε ως ερμηνευτές των τραγουδιών του δύο στενούς συνεργάτες του από τη δεκαετία του 1970: τους επικούς και λυρικούς Αφροδίτη Μάνου και Κώστα Θωμαΐδη, ιδανικούς στα κομμάτια που σφράγισαν τέσσερις δεκαετίες ελληνικού τραγουδιού, από τον «Ντικ» του Γιάννη Ρίτσου και το «Ερωτικό (Με μια πιρόγα)» του Άλκη Αλκαίου μέχρι την «Πιο όμορφη θάλασσα» του Ναζίμ Χικμέτ και τη «Ρόζα», πάλι του Αλκαίου. Και δίπλα στα δικά του τραγούδια συμπεριέλαβε και κάποια του δασκάλου του Μίκη Θεοδωράκη, από την περίοδο των μεγάλων αγώνων, σε ποίηση Μανόλη Αναγνωστάκη, Μάνου Ελευθερίου κ.ά. Ο Μικρούτσικος δήλωσε πως επιθυμεί να παραδώσει τα τραγούδια στις νεότερες γενιές, που μάλλον τα έχουν ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Το σίγουρο είναι πως, ανεξαρτήτως του «ιερού σκοπού» των συγκεκριμένων συναυλιών του, για το καλαίσθητο αποτέλεσμα θα δουλέψουν ακόμα οι σταθεροί μουσικοί του, ο Θύμιος Παπαδόπουλος στα πνευστά και ο Θοδωρής Οικονόμου στο πιάνο.

24-25 Ιουλίου
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
21:00

 

Πέντε μουσικές παραστάσεις Facebook Twitter
Είναι ίσως η μοναδική τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια του ελληνικού έντεχνου τραγουδιού που τόσο η «Πόλις», κατά το καβαφικό ποίημα, όσο και οι πόλεις έχουν διαπεράσει το έργο της... Φωτό: Μαριέλ Πετρούδη


Νένα Βενετσάνου
Είναι ίσως η μοναδική τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια του ελληνικού έντεχνου τραγουδιού που τόσο η «Πόλις», κατά το καβαφικό ποίημα, όσο και οι πόλεις έχουν διαπεράσει το έργο της. Από τις «Πόλεις του Νότου» στη «Νέα Γη» και από τις «Πόλεις του καλοκαιριού» στο «Καφέ Γκρέκο», η Νένα Βενετσάνου ασχολείται με τους ανέστιους, τη φυγή, το ταξίδι και τις συναντήσεις τους σε τοπία, άλλοτε υπαρκτά και άλλοτε φαντασιακά. Αναμενόμενος, επομένως, ο τίτλος της συναυλίας της στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών: «1.000+1 Πόλεις», «όμορφες» και «μαγικές» σαν αυτές του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι που η Βενετσάνου κατά κόρον έχει τραγουδήσει στα 35 χρόνια της πορείας της. Αυτήν τη φορά τα βίντεο και οι εικόνες που επιμελήθηκε ο Άγγελος Αγγελής θα συνομιλήσουν με τον ποιητικό λόγο του Καβάφη, του Ρίτσου, του Καλβίνο, του Ελιάρ και του Χάινε. Κορυφαία στη θυμέλη του Μικρού Θεάτρου της Αρχαίας Επιδαύρου η Νένα Βενετσάνου, περιστοιχισμένη από τους μουσικούς της, «ευφυώς ισορροπώντας μεταξύ λυρικού και λαϊκού», όπως θα σχολίαζε ο μέντοράς της, Μάνος Χατζιδάκις. Και το ταξίδι θ' αρχίσει με τραγούδια συνθετών που ευτύχησαν να συνεργαστούν μαζί της, καθώς και με συνθέσεις δικές της, δεμένες με την πολιτική και πολιτιστική ιστορία του τόπου αυτού.

10-11 Ιουλίου
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
21:00

Πέντε μουσικές παραστάσεις Facebook Twitter
O Άνταμ Κοέν είναι Καναδός μουσικός, τραγουδιστής και συνθέτης που ζει στο Λος Άντζελες και φτιάχνει μουσική μόνος του ή με τους Low Millions, την καλιφορνέζικη μπάντα στην οποία συμμετέχει... Φωτο: Arno Declair

Άνταμ Κοέν

Μουσική κληρονομιά ανεκτίμητης αξίας, προσωπική γραφή, ευαισθησία, ανατρεπτική ματιά και μια ξεχωριστή πορεία στη σύγχρονη τραγουδοποιία. O Άνταμ Κοέν είναι Καναδός μουσικός, τραγουδιστής και συνθέτης που ζει στο Λος Άντζελες και φτιάχνει μουσική μόνος του ή με τους Low Millions, την καλιφορνέζικη μπάντα στην οποία συμμετέχει. Είναι γιος του Λέοναρντ Κοέν και της Suzanne Elrod (της περίφημης Suzanne του γνωστού τραγουδιού) και εκπρόσωπος της οικογένειας όσον αφορά το καλλιτεχνικό έργο του πατέρα του σε ολόκληρο τον κόσμο. Μέρος της παιδικής του ηλικίας το πέρασε στην Ύδρα και παρόλο που έζησε σε πολλά μέρη του κόσμου, θεωρεί την Ελλάδα πατρίδα του. Έχει κυκλοφορήσει τέσσερα προσωπικά άλμπουμ, με πιο πρόσφατο το «We go home» που βγήκε τον Σεπτέμβριο του 2014, στα οποία με έμπνευση δημιουργεί το δικό του σύμπαν αληθινών τραγουδιών και ουσιαστικής επικοινωνίας. Το ίδιο λυρικό κλίμα, με εντάσεις συναισθηματικές και αλήθεια, δημιουργεί και στις συναυλίες του. Με το «We go home» επιστρέφει και στην αγαπημένη Ύδρα των παιδικών του –και όχι μόνο– χρόνων. Ιδανική η στιγμή της εμφάνισής του στο Φεστιβάλ, για μια νύχτα γεμάτη Κοέν. Συμπράττει η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων.

29 Ιουνίου
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
21:00

Πέντε μουσικές παραστάσεις Facebook Twitter
Το μουσικό έργο και η περφόρμανς «Expanded Piano» λειτουργεί ως ένας ηχητικός μεγεθυντικός φακός που βάζει τον ακροατή σε ένα ηχητικό ταξίδι μέσα στο ίδιο το πιάνο...

Σταύρος Γασπαράτος 

Με περισσότερες από 90 παραγωγές στο ενεργητικό του, ο Σταύρος Γασπαράτος αναγνωρίζεται ως ένας από τους πλέον δραστήριους και δημοφιλείς Έλληνες συνθέτες ηλεκτρο-ακουστικής μουσικής. Το «Expanded Piano» υπήρξε ανάθεση του EMPAC (Experimental Media and Performing Arts Center / Κέντρο Πειραματισμού για τα ΜME και τις Εκφραστικές Τέχνες - Troy, N.Y.). Δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη το φθινόπωρο του 2014 και ανασχεδιάζεται για το Φεστιβάλ Αθηνών. «Φανταστείτε πως είστε μέσα σε ένα πιάνο με ουρά. Φανταστείτε ότι το πιάνο έχει πάρει τις διαστάσεις μιας αίθουσας συναυλιών. Αυτή η εγκατάσταση-μουσικό έργο είναι εμπνευσμένη από την ιδέα του "Prepared Piano", ενός μηχανικά αλλοιωμένου πιάνου, που έγινε διάσημη από τις συνθέσεις του John Cage και άλλων σύγχρονων πειραματιστών, με βίδες, ελάσματα και διάφορα αντικείμενα να τοποθετούνται στις χορδές του πιάνου, αλλοιώνοντας τον ήχο του». Αυτή ακριβώς η ιδέα μετασχηματίζεται από τον Σταύρο Γασπαράτο, παίρνοντας πρωτότυπη ηλεκτρονική μορφή. Ένα ακουστικό πιάνο καλωδιώνεται με διαφόρων τύπων μικρόφωνα που τοποθετούνται στο σώμα, τις χορδές και τον μηχανισμό του οργάνου. Το σήμα από καθένα από αυτά τα μικρόφωνα επεξεργάζεται ζωντανά ένας υπολογιστής και στη συνέχεια μοιράζεται σε μια surround εγκατάσταση είκοσι τεσσάρων καναλιών που τοποθετεί το κοινό «μέσα» στο πιάνο. Το μουσικό έργο και η περφόρμανς «Expanded Piano» λειτουργεί ως ένας ηχητικός μεγεθυντικός φακός που βάζει τον ακροατή σε ένα ηχητικό ταξίδι μέσα στο ίδιο το πιάνο.

10-11 Ιουνίου
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας»
21:00

Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.


Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.


Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ