Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων

Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων Facebook Twitter
0
Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων Facebook Twitter
Κυκλικές κινήσεις χεριών, παράλληλοι βηματισμοί, εναλλαγές ρυθμών και μουσικών ήχων που τα δύο κορμιά παράγουν...

Ο Ισπανός Ίσραελ Γκαλβάν, ο σημαντικός ανανεωτής του φλαμέγκο και σημαντική καλλιτεχνική φυσιογνωμία που τολμάει να εισάγει στην τέχνη του και στις παραστάσεις του θέματα υπαρξιακά και ιστορικά, που ταράζουν και ενοχλούν. Αυτό συνέβη με την παράσταση που είδαμε πέρσι στη Στέγη Lo Real/Le Réel/The Real, όπου αναψηλαφούσε μέσα από τον χορό τις διώξεις των Ρομά από τους ναζί, μια παράμετρος του Ολοκαυτώματος που συνήθως δεν θίγεται. Η παράσταση εκείνη αποθεώθηκε κι επιβραβεύτηκε από το διεθνές κοινό, δημιουργώντας παράλληλα πλήθος αντιδράσεων.

Κώδικες έκφρασης σωμάτων που χάνονται στα βάθη των αιώνων, παραδόσεις από εντελώς διαφορετικά μέρη του κόσμου, ενέργειες που συναντιούνται μέσα σε έναν οικουμενικό και πανανθρώπινο πολιτισμό.


Ο Βρετανός Άκραμ Καν, γνωστός στο ελληνικό κοινό από τις παραστάσεις που έχει παρουσιάσει στην Αθήνα με παρτενέρ του την Σιλβί Γκιλέμ, είναι άλλη μια χαρισματική περίπτωση ερμηνευτή και χορογράφου, ένας σημαντικός ανανεωτής αξιοσημείωτου μεγέθους, ως ερμηνευτής αλλά και ως χορογράφος. Παρέλαβε τον παραδοσιακό ινδικό χορό κατάκ, που χορεύει από παιδί χάρη στην καταγωγή του από το Μπαγκλαντές, και του έδωσε άλλη πνοή, μπολιάζοντάς τον με στοιχεία του μοντέρνου ευρωπαϊκού χορού και τανάπαλιν.

Akram Khan & Israel Galvan στη Στεγη Γραμματων & Τεχνων Facebook Twitter
Αυτοί οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες, και σούπερ σταρ, συναντιούνται επί σκηνής στη διεθνή συμπαραγωγή Torobaka (ταύρος-αγελάδα) της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών και ενώνουν τα πολύ προσωπικά τους στυλ σε έναν διάλογο...


Αυτοί οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες, και σούπερ σταρ, συναντιούνται επί σκηνής στη διεθνή συμπαραγωγή Torobaka (ταύρος-αγελάδα) της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών και ενώνουν τα πολύ προσωπικά τους στυλ σε έναν διάλογο, σχολιασμό και αντιπαράθεση των δύο χορών, αλληλοσυμπληρώνοντας αλλά και κρατώντας ο καθένας την ανεξαρτησία των κινήσεών του, φτάνοντας σε ένα κρεσέντο με την ένωσή τους. Κυκλικές κινήσεις χεριών, παράλληλοι βηματισμοί, εναλλαγές ρυθμών και μουσικών ήχων που τα δύο κορμιά παράγουν. Κώδικες έκφρασης σωμάτων που χάνονται στα βάθη των αιώνων, παραδόσεις από εντελώς διαφορετικά μέρη του κόσμου, ενέργειες που συναντιούνται μέσα σε έναν οικουμενικό και πανανθρώπινο πολιτισμό. Μια εκρηκτική παράσταση ελευθερίας, εξαγνισμού και ακραίου ταμπεραμέντου, με ζωντανή μουσική να συνοδεύει τους δύο ανυπέρβλητους σολίστες.

Akram Khan & Israel Galvan, Torobaka. 10-15 Μαρτίου, 20.30. Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Κεντρική Σκηνή. www.sgt.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT