O Γιάννης Βεσλεμές / Felizol μιλά για τη ζωή του

O Γιάννης Βεσλεμές / Felizol μιλά για τη ζωή του Facebook Twitter
0

O Γιάννης Βεσλεμές / Felizol μιλά για τη ζωή του Facebook Twitter
Δεν με ενδιαφέρει και πολύ να διαχωρίζω τα πράγματα σε όμορφα και άσχημα, και αυτή η δεκαετία αυτό το σηματοδοτεί με κάποιον τρόπο... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

  • Γεννήθηκα το '79 στο Χαλάνδρι, δίπλα στο σινεμά Αβάνα. Η πρώτη ταινία όπου με πήγε η μάνα μου ήταν η συνέχεια του Μάγου του Οζ, Return to Oz. Ακόμα και τώρα τη θεωρώ σπουδαία ταινία. Βίαιη και σκοτεινή. Οι σημερινές παιδικές ταινίες είναι ανώδυνες και γι' αυτό καθόλου συναρπαστικές. Τα παιδιά αντέχουν το σκοτάδι και όταν μεγαλώνουν το επεξεργάζονται και το βάζουν στην πραγματική του διάσταση. Από τα 15 ήξερα τι ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Στα 25 μου πέρασα μια φάση που έχασα τον στόχο μου και μου φάνηκε τρομακτικό. Νομίζω ότι αν μπορούσα να αλλάξω κάτι, θα άλλαζα το γεγονός ότι στα 15 μου ήμουν τόσο ώριμος και ήξερα τι ήθελα να κάνω. Τώρα είμαι 35 χρονών και ξέρω, όπως και τότε, ότι θέλω να γράφω μουσικές και να κάνω ταινίες.

 

  • Έχω αναμνήσεις από δύο ετών. Και με αφορμή την ταινία, τη δεκαετία του '80 την κουβεντιάζω συχνά. Η δική μου εκδοχή των '80s δεν έχει απόλυτη σχέση με την πραγματικότητα. Το ότι την επισκέπτομαι συχνά, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τη νοσταλγώ. Με ενδιαφέρει γιατί εκεί χάνονται ή γίνονται δυσδιάκριτα τα όρια του καλού και του κακού γούστου και πολιτικά μπαίνουν οι γκρίζες ζώνες στο παιχνίδι. Ένας νέος του σήμερα μπορεί πιθανότατα στο μέλλον να βρίσκει ενδιαφέρουσα την εποχή μας για τους ίδιους ακριβώς λόγους. Το ότι βιώνεις έντονα την εποχή της παιδικής σου ηλικίας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι την εξιδανικεύεις.

 

Δεν υπάρχει πια το guilty pleasure. Στην τέχνη δεν υπάρχει για μένα κάτι καθιερωμένο, μια σταθερά, κάτι αντικειμενικά αριστουργηματικό.Υπάρχει αυτό που μόνο εσύ αγαπάς και φιγουράρει σε μια λίστα προσωπική.

 

  • Στην εφηβεία άρχισα να πηγαίνω μόνος μου στα διάφορα σινεμά του κέντρου. Στην Ταινιοθήκη της Κανάρη και στο Άστυ της Κοραή, στο Αλφαβίλ της Μαυρομιχάλη. Έβλεπα φανατικά ευρωπαϊκό κι ελληνικό σινεμά, ρετροσπεκτίβες, αφιερώματα και ό,τι μου φαινόταν διαφορετικό από αυτό που έπαιζε η τηλεόραση. Στο σπίτι έκαιγα το βίντεο με όλα τα VHS – μου τράβαγαν την προσοχή τα εξώφυλλα, συνήθως sci-fi και ταινίες τρόμου.

 

  • Με μια δανεική super 8 ξεκίνησα να τραβάω τα πρώτα μου πειραματικά φιλμ. Αυτό το πράγμα μού φάνηκε πολύ προσιτό και οπτικά ενδιαφέρον σε σχέση με τη βιντεο-εικόνα που κυκλοφορούσε τότε. Η μουσική ήρθε λίγο αργότερα. Πέρασα απ' όλα, κλασικό πιάνο και ωδείο, γυμνασιακές μέταλ μπάντες, ελληνόφωνα ροκ κακέκτυπα, παρωδίες Depeche Mode ντουέτα. Ενδιαφέρον έγινε όταν κάποια στιγμή αγόρασα ένα συνθεσάιζερ κι ένα MPC sampler. Τότε άρχισα να καταλαβαίνω την αρχιτεκτονική του ήχου και την άμεση χαρά της ηλεκτρονικής μουσικής.

 

  • Η μουσική σε ανταμείβει συναισθηματικά σχετικά πιο εύκολα και πιο γρήγορα και κάπως κυριάρχησε στη ζωή μου μια περίοδο, ενώ το σινεμά ήταν πάντα –τουλάχιστον στο μυαλό μου– προτεραιότητα. Γι' αυτό προσπάθησα να ξεχωρίσω τη μουσική από τον κινηματογράφο με αυτή τη φανταστική περσόνα του Felizol.

 

  • Με τον Boy γνωριστήκαμε στη σχολή κινηματογράφου. Είχαμε μια μπάντα τότε, τους Sportex, μια πρωτόγονη εκδοχή αυτού που κάνουμε σήμερα. O Βούλγαρης τον πρώτο καιρό ντρεπόταν να τραγουδήσει, έπαιζε τύμπανα και πλήκτρα. Γρήγορα, βέβαια, με εκτόπισε, γιατί προφανώς τραγουδούσε καλύτερα από μένα. Στην μπάντα προστέθηκε και ο Έκτορας (ή Dr Hector), που είναι απίθανος σκιτσογράφος και συγγραφέας, κι έτσι πάλευαν τα τρία «εγώ» μας στην πίστα. Στις αρχές του 2000 ήμασταν κάτι σαν τα σκαθάρια της οδού Θεμιστοκλέους.

 

O Γιάννης Βεσλεμές / Felizol μιλά για τη ζωή του Facebook Twitter
Είμαι μάλλον συντηρητικούλης. Μένω στην ίδια πόλη 35 χρόνια, οπότε από αυτή την άποψη ζω πιο πολύ μέσα στο κεφάλι μου... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

  • Η πρώτη ταινία που έκανα ήταν το '98 και λεγόταν Τούγκο Τούγκο. Ήταν μια ομαδική δουλειά με την οποία προσπαθήσαμε να καλύψουμε τις ελλείψεις της σχολής. Ήταν μια σπουδαστική ταινία που κάναμε στο πρώτο έτος, αλλά κινήθηκε σε διάφορα φεστιβάλ κι έτσι ήρθαν κάποια λεφτά για να μπορέσω να κάνω κι άλλες μικρού μήκους ταινίες. Το 2000 έκανα τον Φωταγωγό, το 2003 το Goal, το 2009 το ΟΣΙΚΙ.

 

  • Οι ταινίες μου, παρόλο που ήταν μικρού μήκους, δεν ήταν εύκολες. Ήταν πρότζεκτ που στο καθένα αφιέρωνα τουλάχιστον τρία χρόνια και κάποια ήταν αρκετά ακριβά ως παραγωγές. Οπότε, η μεγάλου μήκους, ως κατασκευή, πρακτικά δεν με ζόρισε τόσο. Η πραγματική δυσκολία σε μια μεγάλου μήκους ταινία είναι στην έκθεσή της στον κόσμο, στο κοινό. Εκεί παίρνεις τα μεγαλύτερα ρίσκα.
  • Αυτό το πράγμα που ήθελα από την αρχή, να παίζεται δηλαδή η ταινία μόνο μεταμεσονύκτια κάθε Σάββατο, έχει λειτουργήσει. Είναι sold out οι προβολές και θα το κρατήσουμε έτσι. Οι μεταμεσονύκτιες ήταν και μια ανάγκη να φτιαχτεί ένας εναλλακτικός τρόπος διανομής και να βρει η ταινία τον κόσμο της σιγά-σιγά, με λίγο διαφορετικό τρόπο. Να μπει ο θεατής στη διαδικασία, να το αντιμετωπίσει αυτό το πράγμα ως κάτι πιο αυστηρό, ότι θα πας να δεις την ταινία μόνο τότε, μόνο κάτω από αυτές τις συνθήκες. Μου άρεσε η εποχή των '90s που μπορούσες, και στα κανονικά σινεμά αλλά και στα multiplex, να βλέπεις ταινίες στη μία και στις δύο το πρωί. Δεν έχω προλάβει το πρώτο κύμα των μεταμεσονύκτιων προβολών στην Αθήνα, αρχές '90 όμως πρόλαβα το δεύτερο με το Αλφαβίλ ή πιο μετά, κάτι έξαλλα καλοκαίρια στη Δεξαμενή.

 

  • Έχω προλάβει, επίσης, το παράνομο κύκλωμα της βιντεοκασέτας, που ήταν ο μόνος τρόπος, πέρα από το σινεμά, για να έρθεις σε επαφή με το ζόρικο, άγνωστο, πραγματικά undergrοund σινεμά. Πολύ μεγάλη σημασία για μένα είχε και έχει η συνθήκη της αίθουσας. Σε ένα αφιέρωμα πας και βλέπεις 3 και 4 ταινίες. Ακόμα και αν δεν είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος σε όλο αυτό –θα κοιμηθείς λίγο στη μία ή θα μασουλάς κάτι στην άλλη–, δεν έχει και πολλή σημασία. Από μόνο του είναι ένα γεγονός, το «σινεμά ρεπερτορίου». Με ενοχλεί που απαξιώνεται η αίθουσα κι εξισώνεται με το σπίτι. Δεν με πειράζει να κατεβάζει κάποιος ταινίες – και όταν το Ίντερνετ πια σκληρύνει, θα τη θυμόμαστε αυτή την εποχή. Η αίθουσα, όμως, πάει να χαθεί και κάπως πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να επιστρέψουμε σε αυτήν.

Κάθε εβδομάδα ζητάω από το κορίτσι μου να με πάει βόλτα στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, αλλά δεν με πάει ποτέ. Όταν βολτάρω δίπλα στα αρχαία, φαντάζομαι ιστορίες αρχαιοελληνικής επιστημονικής φαντασίας.

  • Η Νορβηγία είναι μια φυσική συνέχεια των μικρών μήκους που έκανα αλλά και των δίσκων που βγάζω ως Felizol. Αυτά τα δύο έγιναν φέτος ένα. Ήθελα με τον χαρακτήρα του Ζανό (Βαγγέλης Μουρίκης) να περιγράψω έναν άνθρωπο που ξοδεύεται στη νύχτα ψάχνοντας την αγάπη, τη συντροφικότητα, την παιδικότητα. Προσπάθησα να βάλω μέσα όλες μου τις εμπειρίες από την ενασχόλησή μου με τη νύχτα και τα πλάσματά της, αλλά και τις ψυχωμένες μουσικές, τη στάχτη απ' τις καμένες ταινίες. Τα τοποθέτησα όλα αυτά στο «δωμάτιο» της Νορβηγίας. Διαδραματίζεται στα '80s γιατί νιώθω ότι κάπως αυτή η εποχή συντονίζεται με το τώρα. Δεν με ενδιαφέρει και πολύ να διαχωρίζω τα πράγματα σε όμορφα και άσχημα, και αυτή η δεκαετία αυτό το σηματοδοτεί με κάποιον τρόπο. Αυτό το βρίσκω τρομερά ενδιαφέρον, δεν έχει να κάνει πολύ με το camp ή τον χαβαλέ. Δεν υπάρχει πια το guilty pleasure. Στην τέχνη δεν υπάρχει για μένα κάτι καθιερωμένο, μια σταθερά, κάτι αντικειμενικά αριστουργηματικό. Υπάρχει αυτό που μόνο εσύ αγαπάς και φιγουράρει σε μια λίστα προσωπική.
  • Βρικόλακες είναι αυτοί που καίγονται τη νύχτα και ζουν λες και δεν υπάρχει αύριο. Είναι οι τελευταίοι ρομαντικοί. Αυτός είναι ο ήρωάς μου και τον αγαπώ, παρόλο που φαντάζει παράσιτο. Κουβαλάει όλα τα κουσούρια του Νεοέλληνα κατά μία έννοια, αλλά έχει δικό του σύστημα αξιών. Είναι ένας καραγκιόζης-σαμουράι χαμένος μέσα σε ένα πάρτι που δεν τελειώνει ποτέ.
  • Αυτό που έχω παρατηρήσει πολλές φορές είναι ότι πλέον οι κακές κριτικές σχολιάζουν τις καλές κριτικές ή το hype και όχι τις ίδιες τις ταινίες. Μου λείπουν οι άνθρωποι που καιγόντουσαν από την αγάπη τους για το θεωρητικό κείμενο. Οι κριτικοί που αφιέρωναν χρόνια μελετώντας το έργο ενός σκηνοθέτη ή ένα ισχυρό κινηματογραφικό ρεύμα. Αυτοί που συνομιλούσαν με τους ανθρώπους του σινεμά και δεν κρυβόντουσαν πίσω από τη μίζερη μικρή οθόνη του υπολογιστή.
O Γιάννης Βεσλεμές / Felizol μιλά για τη ζωή του Facebook Twitter
Δεν μου αρέσει που μεγαλώνω, αλλά παρατηρώ ότι ασπρίζουν τα μαλλιά μου και αρχίζει και έχει την πλάκα του. Δεν μου πάει που γερνάω, αλλά σίγουρα θα μου πάνε τα λευκά μαλλιά... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
  • Είμαι μάλλον συντηρητικούλης. Μένω στην ίδια πόλη 35 χρόνια, οπότε από αυτή την άποψη ζω πιο πολύ μέσα στο κεφάλι μου. Τα κινηματογραφικά γυρίσματα, οι ηχογραφήσεις μου, οι συναυλίες είναι ό,τι πιο κοντινό σε αυτό που θεωρώ περιπέτεια. Αυτό που μου ταράζει ακόμα τη φυσιολογική κατά τα άλλα ζωή μου είναι η τέχνη των άλλων. Ο Ρόμπερτ Άλτμαν, για παράδειγμα. Αυτός ο άνθρωπος ήταν τόσο παραγωγικός –έκανε πάνω από 40 ταινίες– και αδιάφορος απέναντι στα σενάρια που έπαιρνε στα χέρια του. Τα πέταγε κι επιχειρούσε στο γύρισμα να φτιάξει κάτι που θα ήταν τελείως καινούργιο. Συγκρούστηκε με όλα τα συστήματα, τους παραγωγούς και τους ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Άφησε κάτι το οποίο είναι αδιανόητα προσωπικό και επηρέασε όλο το σύγχρονο σινεμά χωρίς να το πάρουμε καν χαμπάρι. Θαυμάζω επίσης τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Είναι περισσότερο γνωστός για το δεύτερο κομμάτι του έργου του, που είναι η μουσική για τα σαλόνια, αλλά ξεχνάει ο κόσμος ότι τα άλμπουμ της δεκαετίας του '70 και των αρχών του '80 είναι μονόλιθοι πειραματισμού και προσήλωσης σε έναν ήχο που τον διαμόρφωσε ουσιαστικά ο ίδιος. Έφερε μια «ελληνικότητα» στον ηλεκτρονικό ήχο που μέχρι τότε κανείς δεν είχε δοκιμάσει, να παντρέψει δηλαδή μουσικά ιδιώματα βυζαντινά με έναν τεχνολογικό και φουτουριστικό τρόπο.
  • Επιστρέφω συνεχώς στα βιβλία της Μαργαρίτας Καραπάνου. Για μένα είναι η σημαντικότερη και πιο τολμηρή Ελληνίδα συγγραφέας. Μίλησε για τα τραύματα της παιδικής ηλικίας και του έρωτα με τον πιο τρυφερό και ταυτόχρονα σκληρό τρόπο. Με τον Βούλγαρη γράψαμε γι' αυτήν ένα θλιμμένο αργό ζεμπέκικο techno και του δώσαμε το όνομά της.
  • Δεν μου αρέσει που μεγαλώνω, αλλά παρατηρώ ότι ασπρίζουν τα μαλλιά μου και αρχίζει και έχει την πλάκα του. Δεν μου πάει που γερνάω, αλλά σίγουρα θα μου πάνε τα λευκά μαλλιά. Πιστεύω ότι όλα στο σύμπαν είναι τυχαία, τίποτα δεν είναι προκαθορισμένο. Δεν υπάρχει κάτι πέρα απ' τον θάνατο. Προσεύχομαι γι' αυτό.
  • Τι μου αρέσει να κάνω, πέρα απ' τη μουσική και το σινεμά; Επισκέπτομαι τους φίλους μου, μαγειρεύω, καίγομαι στο Ίντερνετ, κάνω βόλτες με τα πόδια στην Αθήνα. Δεν έχω δίπλωμα οδήγησης, περπατάω αρκετά. Κάθε εβδομάδα ζητάω από το κορίτσι μου να με πάει βόλτα στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, αλλά δεν με πάει ποτέ. Όταν βολτάρω δίπλα στα αρχαία, φαντάζομαι ιστορίες αρχαιοελληνικής επιστημονικής φαντασίας. Έχεις διαβάσει Λουκιανό; Ε, κάπως έτσι. Μου αρέσει πια η Αθήνα, κάποτε τη μισούσα. Υπήρχε μια περίοδος που έβγαινα τα βράδια μόνο όταν έπαιζα ο ίδιος μουσική. Έγινε λίγο τρομακτικό αυτό, γιατί συνδύασα όλα τα μαγαζιά με τη δουλειά και δεν είναι εύκολο να διασκεδάζω τώρα σε αυτά. Τώρα προτιμώ να διασκεδάζω στα ταξίδια, έξω από την Αθήνα ή στο εξωτερικό.
O Γιάννης Βεσλεμές / Felizol μιλά για τη ζωή του Facebook Twitter
Μιλάω λίγο σε αυτούς που δεν ξέρω από συστολή, ενώ με τους φίλους μου δεν χωράω πουθενά. Καταλαμβάνω τον χώρο μου, που λέμε... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
  • Μιλάω λίγο σε αυτούς που δεν ξέρω από συστολή, ενώ με τους φίλους μου δεν χωράω πουθενά. Καταλαμβάνω τον χώρο μου, που λέμε. Έχω πολλούς φίλους και τους αγαπώ διαφορετικά. Στην πραγματικότητα, δεν με ενδιαφέρει να ξέρει κάποιος, πέρα από τους φίλους μου, και πολλά πράγματα για μένα. Προτιμώ να καίγεται κάποιος για τους δίσκους και τις ταινίες μου. Εγώ, πάντως, αυτούς που θαυμάζω δεν θα 'θελα να τους συναντήσω ποτέ. Τι να λέμε, «πόσο γαμάτο είναι, Vangelis, το "Βeaubourg" ή πότε με το καλό ετοιμάζετε, κύριε Πολάνσκι, την επόμενη ταινία σας»;
  • Στη Νορβηγία ο Ζανό λέει: «Το μόνο που χρειαζόμουν ήταν ένα ζεστό κορίτσι». Όλα γύρω απ' τον έρωτα και την αγάπη περιστρέφονται. Εγώ δεν ψάχνω να τη βρω, σαν τον Ζανό. Δεν λέω ότι είμαι χορτασμένος, κανείς δεν είναι. Αλλά είμαι κοντά στον έρωτα, πλέω σαν υπερτροφικό βρέφος στην αγάπη και τρέμω κάθε μέρα για την απώλεια.

Info

Felizol w/ live band + Αγόρι Γιώργος

«Από την Πάρνηθα στη Νορβηγία...»

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου, 22:00, six d.o.g.s.

Είσοδος Ελεύθερη

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ