Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
<b>Στοίχημα Κυρίων.</b> Ο Jude Law και ο Giancarlo Giannini, δύο μεγάλοι ηθοποιοί διαφορετικής σχολής και γενιάς, συναντήθηκαν για πρώτη φορά στα γυρίσματα της 6λεπτης ταινίας του Johnnie Walker Blue Label, της ταινίας που μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα απέκτησε 9 εκατομμύρια views στο YouTube με τίτλο «Gentleman's Wager» («Στοίχημα Κυρίων») που γύρισε ο Jake Scott.
0


 

Οι δύο κύριοι φαίνονται να απολαμβάνουν το ποτό τους σε ένα υπέροχο γιoτ, κατασκευασμένο το 1928, αλλά από τον Jude Law δεν ξεκολλά η ιδέα πως το σκάφος αυτό πρέπει οπωσδήποτε να γίνει δικό του. Γνωρίζοντας πως μερικά αντικείμενα, σπάνια, πολύτιμα και μοναδικά, δεν έχουν τιμή, προσκαλεί τον Giancarlo Giannini σε μια βραδιά-έκπληξη, ταυτόχρονα προκαλώντας τον να αλλάξει γνώμη και να του το παραχωρήσει, αν όντως του αρέσει ό,τι θα δει. Ο Giannini αποδέχεται, περισσότερο από περιέργεια, έχοντας πάντα το πλεονέκτημα εκείνου που διαθέτει ένα περιζήτητο κι αξιοζήλευτο απόκτημα. Ο Jude Law βρίσκει ένα παλιό κλαμπ και ξεκινά εντατικές πρόβες για να πείσει τον φίλο του. Το αποτέλεσμα είναι ακαταμάχητο: ο Jude Law σκηνοθετεί ένα ατμοσφαιρικό πρόγραμμα, χορεύοντας στο ρυθμό μιας τζαζ ορχήστρας. Ο κύβος ερρίφθη, το στοίχημα κερδήθηκε και το γιοτ άλλαξε χέρια. Οι δυο τους ξανασυναντιούνται στο ίδιο μέρος και αυτήν τη φορά είναι η σειρά του Giannini να σκεφτεί έναν τρόπο για να αποκτήσει εκ νέου το σκάφος που μέχρι πρότινος του ανήκε. Επιλέγει να διηγηθεί μια ιστορία και το στοίχημα σφραγίζει ο ήχος των κρυστάλλινων ποτηριών του Johnnie Walker Blue Label. Θα είναι, άραγε, τόσο συναρπαστική όσο ο μεθυστικός χορός του φίλου του;


Ο Giancarlo Giannini, υποψήφιος για Όσκαρ και αγαπημένος ηθοποιός της Lina Wertmüller και των σπουδαίων Ιταλών σκηνοθετών της δεκαετίας του '70, πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη των ιστοριών και στη χρησιμότητα των ηθοποιών στην επικοινωνία τους με το ενήλικο κοινό. Το πρωινό της συνάντησής μας στην προκυμαία του ξενοδοχείου Cipriani στην Giudecca της Βενετίας, ο σταρ που γνωρίσαμε από τον Μίμη τον Σιδερά και τον Πασκουαλίνο και τις 7 Καλλονές ήταν ευδιάθετος και ομιλητικότατος, διανθίζοντας με τέλειο κωμικό timing τις απόψεις του για την τέχνη που υπηρετεί επί 50 χρόνια, παραθέτοντας τις διαπιστώσεις του Φεντερίκο Φελίνι, όταν γύριζαν τον Καζανόβα: «"Giancarlino", μου έλεγε, "το σινεμά έχει πεθάνει προ πολλού!". Είχε δίκιο. Η ψηφιακή τεχνολογία άλλαξε τα πάντα».

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
Ο Giancarlo Giannini πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη των ιστοριών και στη χρησιμότητα των ηθοποιών στην επικοινωνία τους με το ενήλικο κοινό...


Ο Jude Law, χαλαρός και χαμογελαστός, παραδέχτηκε πως του αρέσουν οι προκλήσεις που τον ξεβολεύουν. Φοβόταν τα ύψη, αλλά έμαθε να ελέγχει τον φόβο και πλέον απολαμβάνει τις αναρριχήσεις. «Όταν γίνεσαι 40 ετών, η αίσθηση του χρόνου μετατοπίζεται» λέει. «Δεν μου συνέβαινε αυτό όταν ήμουν νεότερος. Το μειονέκτημα του να αναλύεις τον χρόνο που περνάει είναι πως θεωρείς ότι στα νιάτα σου ξόδεψες τον καιρό σου αναίτια». Παρομοιάζει το επιχείρημά του με τον σαιξπηρικό κανόνα που θέλει έναν ολοκληρωμένο ηθοποιό να ερμηνεύει τους σημαντικούς ρόλους που έγραψε ο Άγγλος δραματουργός ανάλογα με την ηλικία του: «Όπως μου έλεγε ένας συνάδελφός μου, κάποιας ηλικίας βέβαια, "έχω παίξει τον Λαέρτη, τον Άμλετ, τον Πολλώνιο και τον Λιρ. Μόνο ο Γιόρικ μου έμεινε". Το κρανίο του νεκρού στον Άμλετ δηλαδή» συμπληρώνει γελώντας.
Στον Law, ο οποίος μόλις είχε επιστρέψει από διακοπές στη Γαλλία, αρέσει πολύ να επισκέπτεται γκαλερί τέχνης, να βλέπει ταινίες και θεατρικά, να κάνει γυμναστική, να πηγαίνει σε εστιατόρια με καλό φαγητό και, κυρίως, να ξυπνάει τα παιδιά του για να τα πάει στο σχολικό, αλλά να ξεκλέβει κι ένα έξτρα ημίωρο πρωινού ύπνου, λίγο πριν ξεκινήσει τις δουλειές του: «Μέσα από τα παιδιά μου μαθαίνω ποιος πραγματικά είμαι. Αυτά τα εξαιρετικά πλάσματα αποκαλύπτουν τον εσωτερικό μου κόσμο με τη δύναμη και τη ζωντάνια τους» ομολογεί.


Την ικανότητα των καλών ηθοποιών εμπιστεύεται σχεδόν τυφλά ο Jake Scott, αφήνοντας να παίξουν στις ταινίες του όπως νομίζουν εκείνοι. Χαρακτήρισε τον Law γοητευτικό, με χάρη παλαιάς κοπής, έναν έντονο, αλλά άμεσο ηθοποιό, και τον Giancarlo παιγνιώδη και άτακτο. «Οι δυο τους ταίριαξαν σαν αδελφές ψυχές, αν και δεν γνωρίζονταν πριν από το γύρισμα».


Ο Jake έδειξε το Gentleman's Wager στον πατέρα του, τον θρυλικό σκηνοθέτη του Alien, του Blade Runner και του Μονομάχου, sir Ridley Scott (που, συν τοις άλλοις, έχει τεράστια πείρα στη διαφήμιση), κι εκείνος ξετρελάθηκε, λέγοντάς του πως είναι ό,τι καλύτερο έχει γυρίσει! Στην ερώτηση αν είχε δίλημμα για το πώς θα τοποθετούσε το Johnnie Walker Blue Label, έτσι ώστε να μη διαταραχθεί η καλλιτεχνική και αφηγηματική ισορροπία της ταινίας, που σημειωτέον γυρίστηκε στα UK Virgin Islands, σε ένα σκάφος-αντίκα, σπάνιο σαν το blend του Johnnie Walker Blue Label, ο Scott είπε πως υπάρχουν, ούτως ή άλλως, παντού στοιχεία που παραπέμπουν στο γαλανό χρώμα του προϊόντος και κανείς δεν είχε πρόθεση να το βλέπει συνεχώς στα πλάνα. «Θεωρώ τα διαφημιστικά μου ταινίες μικρού μήκους, προτιμώ να διηγούμαι καθαρές ιστορίες και, αν γίνεται, να κάνω τους θεατές να γελάνε».

 

To πάρτι του Vanity Fair και η συνεργασία του Rankin με το Johnnie Walker Gold Label Reserve

 

Κορυφαίες διασημότητες απ' όλο τον κόσμο συγκεντρώθηκαν στο πάρτι του «Vanity Fair», στο πλαίσιο του 71ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Στην εκδήλωση ο παγκοσμίου φήμης φωτογράφος Rankin και το Johnnie Walker Gold Label Reserve ένωσαν τις δυνάμεις τους στην αναζήτηση για μια γενιά από ανερχόμενα αστέρια.

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
Aπό αριστερά προς τα δεξιά οι Rising Stars απ' όλη την Ευρώπη: Blanca Suarez, Μάνος Γαβράς, Eleonora Carisi, Paola Stella, Rankin, Gwendoline Christie, Bejna Bruijning, Marie Nasemann.

Το Johnnie Walker Gold Label Reserve, το σκωτσέζικο ουίσκι που είναι συνώνυμο της γιορτής, σε συνεργασία με τον Rankin δημιούργησαν ένα πρωτότυπο photobooth με στόχο να ανακαλύψουν τους αυριανούς Rising Stars ανάμεσα στο κοινό όλης της Ευρώπης, ανάμεσα σ' εσένα κι εμένα. Ο νικητής, που θα επιλεγεί από τον Rankin, θα έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί τις δικές του στιγμές γιορτής, καθώς θα πρωταγωνιστήσει στην online καμπάνια του Johnnie Walker Gold Label Reserve για το 2015. Τα αποκαλυπτήρια του photobooth έγιναν από τον ίδιο τον Rankin στο πάρτι του «Vanity Fair» και σηματοδότησαν την έναρξη της πορείας του σε μια σειρά εκδηλώσεων σε όλη την Ευρώπη που θα διαρκέσει έξι μήνες και, φυσικά, θα κάνει στάση και στην Ελλάδα.
Rising Stars απ' όλη την Ευρώπη φωτογραφήθηκαν στο photobooth του Johnnie Walker Gold Label Reserve, μαζί τους και ο δικός μας Μάνος Γαβράς, που έδωσε το «παρών» στο ξενοδοχείο Westin Europa and Regina, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στη γιορτή που πλαισιώθηκε από μία μοναδική έκθεση της δουλειάς του Rankin και σηματοδότησε την έναρξη της αναζήτησης του Johnnie Walker για τον νέο ανερχόμενο σταρ στην Ευρώπη. Ο Μάνος Γαβράς δήλωσε: «Είναι κάποιες στιγμές που η ευκαιρία είναι μπροστά σου και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να την αρπάξεις! Μια τέτοια ευκαιρία δίνει το Johnnie Walker Gold Label Reserve, σε συνεργασία με τον παγκοσμίου φήμης φωτογράφο Rankin, με το photobooth που θα κάνει τον γύρο της Ευρώπης, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό και στον καλύτερο να κερδίσει».

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
To photo booth του Johnnie Walker Gold Label Reserve που θα είναι σύντομα στην Ελλάδα


Ο Rankin διευκρίνισε σε δηλώσεις του στη LifO τον σκοπό του πολυτελούς, χρυσαφένιου photobooth: «Έχω φωτογραφίσει πολλές διασημότητες στην πορεία τους προς την καταξίωση, έτσι, όταν πληροφορήθηκα αυτή την ενέργεια που απευθύνεται στο κοινό, αποφάσισα να συνεισφέρω, βάζοντας τη σφραγίδα μου. Αναζητούμε κάποιον με πνεύμα και πάθος, μια προσωπικότητα με ποιότητα όμοια μ' εκείνην που διέγνωσα στους σταρ που απαθανάτισα στην άνοδό τους. Σχεδιάσαμε ένα luxury photobooth, όπου επίδοξοι "ανερχόμενοι αστέρες" έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν τη δική τους φωτογραφία και να την ανεβάσουν στο Ιnstagram, χρησιμοποιώντας το hashtag #GoldCelebration, με σκοπό να αποκτήσουν την ευκαιρία να φωτογραφηθούν από εμένα. Μπορείτε να βρείτε το πλησιέστερο σ' εσάς photobooth στο www.johnniewalker.com»

Μέρες και νύχτες στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM