72' με τους Disco Tocopilla

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
1
72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Μέσα από την άνθιση της νέας ελληνικής ηλεκτρονικής σκηνής που τα τελευταία δύο χρόνια ξεφεύγει από τα στενά όρια του local και παρουσιάζει πραγματικά πολύ αξιόλογα πράγματα, οι κυκλοφορίες της Disco Tocopilla ξεχωρίζουν. Η Disco Tocopilla, εκτός από το πολύ ωραίο όνομα που είναι αδύνατο να προσπεράσεις, έχει τόσο ελκυστικές κυκλοφορίες, που γίνονται αμέσως ανάρπαστες. Δεν είναι μόνο το μέσο που τις κάνει τόσο περιζήτητες –κυκλοφορούν μόνο σε κασέτα, σε περιορισμένο αριθμό και όποιος προλάβει– αλλά και η ποιότητα του υλικού που ακούγεται «εξωπραγματικά» σημερινό, με τόσο αξιόλογα δείγματα, που σε κάνουν περήφανο που βγαίνουν από νέα παιδιά τα οποία ζουν και κινούνται δίπλα σου. Χαμηλόφωνα, διακριτικά, σχεδόν υπόγεια, αποτελούν μια άλλη πλευρά της Ελλάδας την οποία χαίρεσαι να ανακαλύπτεις γιατί δεν έχει καμία σχέση με την αφόρητη μιζέρια των ψευτο-celebrities που προβάλλεται στα μέσα. Η Disco Tocopilla ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια περίπου από τον Circo Inverso aka Χρήστο Μάρκου και τον Κυριάκο BrainD. «Το να τρέχω το δικό μου label είναι κάτι που υπήρχε για χρόνια στο μυαλό μου» λέει ο Χρήστος. «Το γρηγορότερο Ιnternet και πλατφόρμες όπως το bandcamp και το SoundCloud έχουν κάνει πιο εύκολο από ποτέ το να ξεκινήσεις κάτι δικό σου. Βρισκόμαστε σε μια διαρκή αναζήτηση επιρροών, οπότε γιατί όχι;». «Σκοπός μας είναι η προβολή δημιουργικού και ιδιαίτερου οπτικο-ακουστικού υλικού που εμείς αγαπάμε και να το φέρουμε σε επαφή με ένα ευρύτερο κοινό» προσθέτει ο Κυριάκος. «Με δυο λόγια, συγκεντρώνουμε τους διάφορους καλλιτέχνες με τους οποίους κρατάμε επαφή και που θαυμάζουμε, με σκοπό να τους προωθήσουμε σε μια κοινή αισθητικά γραμμή. Στην αρχή είχαμε στο μυαλό μας την προώθηση πιο πολύ bass υλικού, αλλά πλέον δεν κατευθυνόμαστε σε σχέση με κάποιο συγκεκριμένο είδος».


Ο Χρήστος εδώ και σχεδόν δύο χρόνια ζει στο Λονδίνο και ασχολείται «με τη φωτογραφία, το βίντεο, το data bending και τη σχετική θεωρία» όπως λέει, πράγματα που σχετίζονται με τις σπουδές του. Και «όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες» εργάζεται ως μοντέρ, βοηθός φωτογράφου και cameraman. Ο Κυριάκος είναι μέλος της διαδικτυακής κολεκτίβας και δισκογραφικής εταιρείας STYLSS που έχει έδρα το Πόρτλαντ. «Εκεί κυκλοφορώ τακτικά τη μουσική μου και επιλέγω κομμάτια για ένα εβδομαδιαίο podcast που τρέχουν. Πέρα από αυτό, και η δουλειά που κάνω για βιοπορισμό έχει σχέση με ήχο επίσης» λέει.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO
#quote#


«Το όνομα έχει έντονες αναφορές στον κινηματογράφο –στον οποίο έχω μεγάλη αγάπη– που υπήρχαν πάντα στη μουσική μου» εξηγεί ο Χρήστος. «Tocopilla είναι η πόλη όπου γεννήθηκε ο Χιλιανός σκηνοθέτης Alejandro Jodorowsky. Γνωστός για έναν κινηματογράφο που σοκάρει, φαντάστηκα ένα κλαμπ με τον DJ να κάνει το ίδιο με τις επιλογές του. Αυτό θέλω να χαρακτηρίζει και τις επιλογές μας ως label, να μπορούμε να εκπλήσσουμε τον κόσμο που έρχεται σε επαφή με αυτό που κάνουμε. Μέχρι στιγμής η κινητήριος δύναμη είναι αναμφίβολα η μουσική. Βέβαια, προσπαθούμε να συνεργαζόμαστε με διαφορετικούς γραφίστες ή φωτογράφους για το artwork ή όποιο άλλο συνοδευτικό της κάθε κυκλοφορίας, σε μια προσπάθεια να προωθήσουμε τις ιδέες μας και με άλλα μέσα. Το να μπορέσουμε να καταπιαστούμε και πιο έμπρακτα με τα υπόλοιπα μέσα είναι κάτι που σίγουρα μας ενδιαφέρει».


Τα ονόματα που κυκλοφορείτε πώς τα επιλέγετε;

Το μόνο μου κριτήριο είναι να μου αρέσει αυτό που ακούω. Δεν μπορώ να πω πως έχουμε κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση» λέει ο Χρήστος. «Τα περισσότερα ονόματα, αν όχι όλα, τα γνωρίσαμε μέσω SoundCloud/ bandcamp. Ακόμα και εμείς οι δύο γνωριστήκαμε μέσω Ιnternet» λέει ο Κυριάκος. «Πρώτα απ' όλα, πρέπει να μας αρέσει ο καλλιτέχνης που θα κυκλοφορήσουμε και να βρίσκουμε κάτι ιδιαίτερο στον ήχο του. Δεν μας ενδιαφέρει να είναι catchy, ούτε να συμβαδίζει απαραίτητα με τα διάφορα trends της εποχής. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η έκφρασή του να είναι ειλικρινής και όσο γίνεται μοναδική. Κάπως έτσι λειτουργούμε.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Γιατί κασέτα;

Χρήστος: Γιατί είναι πολύ απλό να το κάνεις μόνος σου, χωρίς να χρειάζεται να απευθυνθείς σε τρίτους. Γιατί είναι ένα μέσο με το οποίο προσωπικά ταυτίζομαι και λόγω ηλικίας. Βέβαια, παρόλο που κάθε κυκλοφορία μέχρι στιγμής συνοδεύεται και από κασέτες σε περιορισμένο αριθμό, δεν έχω στο μυαλό μου την προσπάθειά μας ως ένα αποκλειστικά cassette label.
Κυριάκος: Θεωρώ πως το να βγαίνει το release μόνο ως digital είναι λίγο ψυχρό. Η κασέτα, εκτός από πολύ φθηνό και βολικό μέσο, έχει και μια συναισθηματική και νοσταλγική αξία. Μας αρέσει να κρατάμε το υλικό μας σε μορφή κασέτας και γενικά έχω παρατηρήσει πως υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων στον ιντερνετικό χώρο που έχει επιστρέψει σε αυτό το μέσο. Ελπίζω μελλοντικά να κόψουμε και βινύλια.


Ποια είναι η πιο μεγάλη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα;
Το κόστος και οι περιορισμένες δυνατότητες διανομής του προϊόντος είναι σίγουρα κάτι που μας απασχολεί. Η όποια απήχηση στον Τύπο θα μπορούσε επίσης να είναι καλύτερη.


Πώς γίνεται να συντονίζεστε από απόσταση; Με διαρκή επικοινωνία. Ευτυχώς, έχουμε κοινά γούστα, τα πάμε πολύ καλά σε φιλικό επίπεδο και, όσο να 'ναι, δημιουργείται ένα οικείο κλίμα που διευκολύνει την κατάσταση.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO


Πώς μπορείς να προωθήσεις τη μουσική σου στο παγκόσμιο κοινό; Είναι πιο εύκολο αυτό σήμερα;

Κυριάκος: Δεν το θεωρώ δύσκολο. Η μουσική σου μπορεί πολύ εύκολα να ακουστεί σε όλο τον κόσμο. Δημιουργούνται διαρκώς δίκτυα μεταξύ μουσικών, beat makers κ.λπ. Πλέον, αν η δουλειά σου φέρει ποιοτικά σημάδια, είναι πολύ εύκολο να διαδοθεί, αρκεί να πέσει στα κατάλληλα χέρια. Επίσης, υπάρχει και πολύς κόσμος πρόθυμος να διαδώσει καινούργια ονόματα. Βέβαια, δεν ξέρω αν κάνει καλό να ερχόμαστε πολύ γρήγορα και μαζικά σε επαφή με καινούργιους ήχους, γιατί καμιά φορά νιώθω πως έρχεται γρήγορα ο κορεσμός, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Χρήστος: Δεν έχουμε κάποια συγκεκριμένη στρατηγική. Υπάρχουμε στο Ιnternet χρησιμοποιώντας πλατφόρμες που μας επιτρέπουν να έχουμε ανοιχτό διάλογο με όσους ενδιαφέρονται.


Ποια θα ήταν η ιδανική συνέχεια γι' αυτό που κάνετε;

Χρήστος: Πιο τακτικές κυκλοφορίες είναι κάτι που θα μου άρεσε, όπως και το να δουλέψουμε επάνω σε κάποιο μουσικό βίντεο. Κατά τα άλλα, δεν έχουμε συγκεκριμένα σχέδια ούτε και προγραμματίζουμε για το πολύ μακρινό μέλλον.
Κυριάκος: Νομίζω ότι η καλύτερη συνέχεια είναι να εξακολουθήσουμε να βρίσκουμε και να προβάλλουμε κρυμμένους θησαυρούς της διαδικτυακής μουσικής σκηνής και να μεγαλώσουμε το δίκτυο που έχουμε φτιάξει με καλλιτέχνες απ' όλο τον κόσμο. Επίσης, θα ήθελα κάποια στιγμή να οργανωθεί ένα showcase Disco Tocopilla σε κάποιον χώρο, που θα προβάλλει το οπτικο-ακουστικό υλικό.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Αν θέλεις να ακούσεις πραγματικά φρέσκους ελληνικούς ήχους, τσέκαρε τη συλλογή τους «Holy Athens»: http://discotocopilla.bandcamp.com/album/holy-athens
Η έκτη κατά σειρά κυκλοφορία τους είναι το split EP των Black Light District και VLAΔ που θα βγει στις 25 Ιουνίου. Όλο το υλικό τους μπορείς να το ακούσεις στο http://discotocopilla.bandcamp.com/music,
http://discotocopilla.tumblr.com/tagged/releases

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

30 χρόνια μετά τον θάνατό του Κερτ Κόμπειν, δημοσιεύονται για πρώτη φορά ανέκδοτες οικογενειακές φωτογραφίες του

Μουσική / 30 χρόνια μετά: Ο Κερτ, η Κόρτνεϊ και η κόρη τους σε ανέκδοτες οικογενειακές φωτογραφίες

Πριν από τριάντα χρόνια ξεκίνησε η μεταθανάτια ζωή του αυτόχειρα ροκ σταρ, κατά την οποία η φήμη, η επιρροή και το νόημα των τραγουδιών του αποκτούν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.
THE LIFO TEAM
Μαουρίτσιο Πολίνι (1942-2024): Οι μεγάλες ηχογραφήσεις ενός θρυλικού πιανίστα της εποχής μας

Απώλειες / Μαουρίτσιο Πολίνι (1942-2024): Οι μεγάλες ηχογραφήσεις ενός θρυλικού πιανίστα της εποχής μας

Ο Ιταλός πιανίστας που καθόρισε τον μοντερνισμό, με σειρά ηχογραφήσεων έργων των Μπετόβεν και Σοπέν που σήμερα θεωρούνται κλασικές, πέθανε στα 82 του χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μυστήριο 100 –Τα Ιερά Τραγούδια: Μια μουσική παράσταση για την Εαρινή Ισημερία

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Μυστήριο 100 – Τα Ιερά Τραγούδια: Μια μουσική παράσταση για την Εαρινή Ισημερία

Το «Μυστήριο 100 – Τα Ιερά Τραγούδια» εστιάζει στα παραδοσιακά δρώμενα και τις τελετουργίες στην ελληνική μουσική και χορευτική παράδοση. Την επιστημονική και καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Λάμπρος Λιάβας, καθηγητής Εθνομουσικολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
THE LIFO TEAM
Μια βραδιά με τα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου

Μουσική / Τα τραγούδια της Σωτηρίας συγκινούν ένα νέο κοινό

Μικρές ιστορίες που κυλάνε σαν νερό, μια φωνή που πατάει στη Μπέλλου χωρίς να τη μιμείται, κόσμος που δακρύζει ή κρατάει τον ρυθμό με το πόδι του. Ένας θρύλος είναι ζωντανός μπροστά μας χάρη στη Χριστίνα Μαξούρη, στη σκηνή του ΠΛΥΦΑ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cutthroat

Μουσική / Το νοσταλγικό ραπ των Θεσσαλονικιών Cutthroat

Μια κολεκτίβα νέων καλλιτεχνών που πιστεύει πως η προώθηση της μουσικής ήταν πιο αποτελεσματική μέσω του Myspace και όταν τα CD μοιράζονταν χέρι με χέρι μόλις κυκλοφόρησε το «Perfect Blue», ένα ραπ άλμπουμ εμπνευσμένο από τα καρτούν και τα παιχνίδια των '90s και των '00s.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
CHECK 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records

Μουσική / 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records

Μια κουβέντα με τον Salem Rashid Skourlis, τον ιδρυτή της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας ακραίου και ambient ηλεκτρονικού ήχου, έναν Έλληνα που ζει μεταξύ Τόκιο και Μπανγκόκ και διαπρέπει στο εξωτερικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια