124' με τον Γεώργιο Κακαβά

124' με τον Γεώργιο Κακαβά Facebook Twitter
2

124' με τον Γεώργιο Κακαβά Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO
 

 

Μιλήστε μας για τα καλοκαιρινά σχέδιά σας αναφορικά με το μουσείο.

Γιορτάζουμε τα εκατόν είκοσι πέντε χρόνια από τα επίσημα εγκαίνιά του και θα κάνουμε κάποιες εκδηλώσεις γι' αυτό. Είμαστε ευτυχείς που το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο έχει τώρα την ευκαιρία να λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο και όλες του τις αίθουσες ανοιχτές – μιλάμε για 64 αίθουσες, 9.500 τ.μ. εκθεσιακού χώρου και για προσωπικό που ανά μονή βάρδια είναι, τουλάχιστον, 80 άτομα. Καταλαβαίνετε ότι μόνο με τις προσλήψεις εποχικού προσωπικού που γίνανε μπορούμε να ανοίγουμε από τις 8 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, επτά ημέρες την εβδομάδα και να δεχόμαστε τους τακτικούς μας επισκέπτες αλλά και τους τουρίστες, οι οποίοι γράφουν στο βιβλίο επισκεπτών τις καλύτερες εντυπώσεις και τη χαρά τους που επιτέλους βρίσκουν όλες τις αίθουσες ανοιχτές! Συγχρόνως, έχουμε φροντίσει για την ασφαλή πρόσβαση στο μουσείο. Με συντονισμένες προσπάθειες και τη συνεργασία δημόσιων φορέων και οργανισμών αλλά και εθελοντών καταφέραμε να εξυγιάνουμε, στο μέτρο του δυνατού, την Τοσίτσα και τη γύρω περιοχή, ούτως ώστε οι δυνητικοί επισκέπτες του μουσείου να το επισκέπτονται με περισσότερη ασφάλεια, κυρίως το βράδυ. Θα ήθελα, με αυτή την ευκαιρία, να πω στον κόσμο ότι η πρόσβαση στο μουσείο είναι πλέον απόλυτα ασφαλής.


Οι επισκέπτες του μουσείου είναι κυρίως τουρίστες ή έρχονται και Έλληνες;

Εμείς είμαστε ένα μουσείο που δουλεύει όλο τον χρόνο και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Τα περισσότερα σχολεία της Αττικής αλλά και πολλά απ' όλη την Ελλάδα έρχονται με οργανωμένες επισκέψεις. Μην ξεχνάτε ότι είχαμε έναν πόλο έλξης, την έκθεση-σταθμό για τα μουσειακά δεδομένα της χώρας μας αλλά και της Ευρώπης, το «Ναυάγιο των Αντικυθήρων», το οποίο τελειώνει, μετά από δύο παρατάσεις, στις 29 Ιουνίου. Αποτελεί πόλο έλξης και για τα παιδιά, που μπορούν να μάθουν την αρχαία τεχνολογία που μας κάνει υπερήφανους, μια και ο πρώτος υπολογιστής της αρχαιότητας βρίσκεται ανάμεσα στα εκθέματα της έκθεσης. Πρόκειται να ανοίξει τα φτερά της και για το εξωτερικό: το φθινόπωρο του 2015 θα πάει στη Βασιλεία της Ελβετίας, στο Antikenmuseum Basel und Sammlung Ludwig. Ο υπουργός Πολιτισμού έχει αναγγείλει ότι το 2016 θα είναι ανάμεσα στις εκθέσεις που θα φιλοξενηθούν στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, με την επαναλειτουργία της. Όλο τον χρόνο έχουμε τους επισκέπτες της πόλης της Αθήνας που είναι οι ντόπιοι, οι εραστές της κλασικής τέχνης, τα σχολεία, τα ΑμΕΑ – γι' αυτό, εξάλλου, προγραμματίζουμε εκδηλώσεις ειδικά για εμποδιζόμενα άτομα. Ανάμεσα στους επισκέπτες του μουσείου είναι και οι μελετητές, οι οποίοι ζητούν φωτογραφίες και χρησιμοποιούν την πολύ καλή βιβλιοθήκη που έχουμε, η οποία ανακαινίστηκε με τη γενναιόδωρη χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση. Είναι μία από τις καλύτερες στο είδος της, για την αρχαία ελληνική τέχνη γενικά. Βέβαια, η απογείωση γίνεται την τουριστική περίοδο – πέρσι είχαμε αύξηση της επισκεψιμότητας από 31% έως και 81%, όταν διευρύναμε το ωράριο. Είναι μεγάλα ποσοστά αυτά, επειδή ξέρω πόσο δύσκολα επιβιώνουν τα μουσεία, δημόσια και ιδιωτικά, πόσο η περιρρέουσα οικονομική κατάσταση, η οποία είναι αρνητική για τη χώρα μας, δυσκολεύει τις οικογένειες να βάλουν στον προγραμματισμό τους και την επίσκεψη σε ένα μουσείο. Γι' αυτό προσπαθούμε, πέρα από τα αρχαία, να δίνουμε ένα κίνητρο, ένα κέντρισμα, ώστε όσοι έχουν επισκεφθεί το μουσείο να ξανάρθουν. Έτσι οργανώνουμε εκδηλώσεις, εκθέσεις και δρώμενα που ξεφεύγουν από το παραδοσιακό αρχαιολογικό πρόγραμμα των μουσείων. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής της εξωστρέφειας έχουμε ζητήσει να αναβαθμιστεί το πωλητήριό μας, ώστε να είμαστε πιο ελκυστικοί στο ξένο, τουλάχιστον, κοινό που θέλει να αγοράσει ένα ενθύμιο, έχουμε αναβαθμίσει το café του αιθρίου, όπου πίνεις τον καφέ σου ανάμεσα στα αρχαία γλυπτά – συγχρόνως, σε αυτόν το χώρο γίνεται σύζευξη ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα καλλιτεχνική δημιουργία. Φέρνουμε Έλληνες καλλιτέχνες που δείχνουν τη δουλειά τους στο αίθριο αλλά και στις αίθουσες του μουσείου, πάντα μετά τη σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Έχουμε καθιερώσει τα «Παραμύθια της Κυριακής», οργανώνουμε πρωινές συναυλίες και κάνουμε μεγάλες εκδηλώσεις. Πιστεύω ότι το μουσείο πρέπει να είναι ένα ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας, να λειτουργεί και να παίρνει τον παλμό της σύγχρονης πραγματικότητας, να υπάρχει το έκθεμα, αλλά ασφαλώς να υπάρχει κι η δράση, να υπάρχει το δρώμενο, προκειμένου να έλκουμε περισσότερο κόσμο. Να έχουμε ένα μουσείο, μεταφορικά μιλώντας, φωτεινό, ένα μουσείο φιλικό, το οποίο οι επισκέπτες να εντάσσουν στην καθημερινότητά τους.

124' με τον Γεώργιο Κακαβά Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO


Μέχρι τώρα βλέπετε να υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο;

Μεγάλη! Μόλις πριν από λίγες μέρες, στις 18 Μαΐου, τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, που η είσοδος ήταν ελεύθερη, μας επισκέφθηκαν 4.500 άτομα. Εδώ θέλω να πληροφορήσω το κοινό για την πρόσφατη διυπουργική απόφαση με την οποία όλοι οι άνεργοι συμπολίτες μας με ενεργή κάρτα ανεργίας μπορούν να επισκεφθούν τα δημόσια μουσεία μας δωρεάν. Συχνά έχουμε πρόβλημα και χρειάζεται να βάζουμε σειρά προτεραιότητας, γιατί οι αίθουσες χωράνε συγκεκριμένο αριθμό ατόμων. Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων για την επέτειο του θανάτου της Μαρίας Κάλλας, στη συναυλία που έγινε σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή στον εξωτερικό χώρο του μουσείου, παρευρέθηκαν 2.500 άτομα που θαύμασαν το ωραία φωτισμένο πρόπυλο, το οποίο είναι έργο του Ερνέστου Τσίλλερ, μια και το μουσείο χτίστηκε σε διαφορετικές φάσεις. Έργο του Τσίλλερ είναι και το Νομισματικό Μουσείο, το «Ιλίου Μέλαθρον», όπου είμαι διευθυντής και όπου ακολουθούμε την ίδια πολιτική εξωστρέφειας. Στον υπέροχο κήπο του και στο café του οργανώνουμε μουσικές βραδιές, παρουσιάζουμε βιβλία, προβάλλουμε ταινίες και τον διαθέτουμε για κοινωφελείς σκοπούς. Προσπαθούμε πάντα, εγώ και οι συνεργάτες μου, να κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού. Τα δημόσια μουσεία, για να επιβιώσουν, πρέπει να έχουν επισκέπτες, να είναι αρκετές ώρες ανοιχτά, να έχουν σωστή φύλαξη, ενδιαφέρον υλικό στα πωλητήριά τους και να προσφέρουν μια ανάπαυλα στα café, αλλά και μετά το πέρας της λειτουργίας τους τα προαύλιά τους να μπορούν να γίνονται πόλος έλξης των επισκεπτών.

#quote# #quote#


Θα ήθελα να μου πείτε ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτήν τη στιγμή το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Υπάρχουν ελλείψεις σε μόνιμο φυλακτικό προσωπικό. Προς το παρόν έχουν καλυφθεί με εποχικές προσλήψεις, τι θα γίνει όμως από την 1η Νοεμβρίου; Πρέπει να καταλάβουμε ότι για τον πολιτισμό χρειάζεται να γίνουν προσλήψεις είτε μόνιμων υπαλλήλων είτε αορίστου χρόνου ή, ακόμα, να καλυφθούν οι ανάγκες με μετατάξεις. Μια τονωτική ένεση για τα μουσεία ήταν οι μετατάξεις από τον ΗΣΑΠ και η εμπειρία μου μού λέει πως αυτοί οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από εμάς, αγάπησαν πραγματικά τη δουλειά τους. Δυσκολία υπάρχει και στη χορήγηση υπερωριών, για να μπορέσει να γίνει μια εκδήλωση εκτός ωραρίου. Κάτι άλλο που ζητάμε, το οποίο συζητιέται, είναι να υπάρχει ομοιόμορφη εμφάνιση του προσωπικού, ώστε να εντοπίζεται εύκολα. Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η γραφειοκρατία στην κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του μουσείου, με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση να καθυστερεί αρκετά. Επίσης, η συντήρηση ενός τόσο μεγάλου μουσείου απαιτεί την ύπαρξη τεχνικού προσωπικού, ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, το οποίο δεν διαθέτουμε. Ο καθαρισμός ενός τεράστιου χώρου δεν μπορεί να γίνεται με συμβασιούχους καθαριστές. Δεν αρκεί μόνο να έχεις σπουδαία εκθέματα και εμπνευσμένους συνεργάτες, πρέπει να υπάρχουν χρήματα από το Δημόσιο – εξάλλου, δεν διαχειριζόμαστε άμεσα τα έσοδά μας, αυτά πηγαίνουν στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων. Βασιζόμαστε πολλές φορές στις δωρεές του σωματείου των Φίλων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και σε άλλες χορηγίες για να οργανώσουμε, κυρίως, εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Καταλαβαίνετε, όμως, ότι λόγω ελλείψεων, ακόμα και σε αναλώσιμα υλικά, δεν μπορείς να τα διεκπεραιώσεις όλα αυτά! Το μουσείο είναι ένας μεγάλος μηχανισμός που χρειάζεται κρατική υποστήριξη. Δεν μπορώ να πω ότι δεν την έχουμε. Την έχουμε, αλλά όχι στον βαθμό που θα έπρεπε για να απογειωθεί το πρώτο μουσείο της χώρας.

124' με τον Γεώργιο Κακαβά Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO


Έχετε προσανατολιστεί και στην αναζήτηση χορηγιών για να αντεπεξέλθετε στις απαιτήσεις;

Είναι τόσο δύσκολη η διαδικασία προκειμένου να γίνει κάποιος χορηγός, που είναι αποτρεπτική. Πρέπει να βρεθεί ένας πιο ευέλικτος τρόπος, ώστε να μπορεί ο χορηγός να ωφελήσει το μουσείο, χωρίς να εμπλέκεται σε μια τόσο χρονοβόρα γραφειοκρατική πραγματικότητα.


Στους επισκέπτες του μουσείου ποιο «μυστικό» θα αποκαλύπτατε, ποιο έκθεμα ή αίθουσα που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά; Καθεμία αίθουσα έχει κι έναν ξεχωριστό θησαυρό που μπορεί να ανακαλύψει ο καθένας. Από τα πιο διάσημα αγάλματα είναι ο Δίας ή Ποσειδώνας του Αρτεμισίου, το καταπληκτικό αυτό χάλκινο άγαλμα. Επίσης, ο «Τζόκεϊ» του Αρτεμισίου και ο Έφηβος των Αντικυθήρων, αυτό το θαυμάσιο γλυπτό που δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το κάλλος και την ταυτότητά του. Δημοφιλές έκθεμα είναι και η λεγόμενη Χρυσή Μάσκα του Αγαμέμνονα. Εξαιρετικός είναι ο τρόπος έκθεσης της Αιγυπτιακής Συλλογής – θεωρώ ότι είναι ένα από τα ατού του μουσείου. Ο αιγυπτιακός είναι ένας πολιτισμός παράλληλος με τον ελληνικό, με τον οποίο όμως δεν είμαστε εξοικειωμένοι. Θα ήθελα, ακόμα, να σταθώ στις λευκές ληκύθους από την Ερέτρια και στις τοιχογραφίες της Θήρας, που είναι μια έκθεση-κόσμημα. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι και οι θησαυροί που δεν έχουμε δει ακόμα και βρίσκονται στις αποθήκες, τα κρυμμένα διαμάντια που δεν χωράνε στα 9.500 τ.μ. του μουσείου κι εύχομαι κάποια στιγμή να δοθεί η ευκαιρία, έστω με περιοδικές εκθέσεις, να τα δούμε και να τα θαυμάσουμε! Ένα κρυμμένο διαμάντι που πήγε σε έκθεση στη Φιλιππούπολη και τη Σόφια είναι το Χρυσό Δαχτυλίδι του Θησέα, το οποίο βρέθηκε στην Ακρόπολη. Τώρα προσπαθούμε να βρούμε τον τρόπο να το προβάλλουμε, έστω για λίγους μήνες, στο μουσείο, για να το γνωρίσει το κοινό.


Έχετε ετοιμάσει την επόμενη περιοδική έκθεση, αυτήν που θα διαδεχθεί το «Ναυάγιο των Αντικυθήρων»;

Προσανατολιζόμαστε στη δημιουργία μιας έκθεσης με προϊστορικές αρχαιότητες, γιατί μέχρι σήμερα έχουμε επικεντρώσει το ενδιαφέρον μας στις κλασικές, ελληνιστικές και ρωμαϊκές. Έχουμε θέσει πολύ ψηλά τον πήχη μετά την καταπληκτική έκθεση των «Αντικυθήρων», η οποία χαρακτηρίστηκε η πιο επιτυχημένη της δεκαετίας διεθνώς. Επίσης, θα φιλοξενήσουμε την κοινή έκθεση της Ελλάδας με την Ιταλία, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας, που αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στη Ρώμη και θα έρθει στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για μια επιλογή αριστουργημάτων από την Ιταλία και την Ελλάδα και θα είναι η αμέσως επόμενη περιοδική μας έκθεση.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
"... στις 18 Μαΐου, τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, που η είσοδος ήταν ελεύθερη, μας επισκέφθηκαν 4.500 άτομα" Για ενα μουσείο με τις συλλογές που εχει το ΕΑΜ ειναι πολυ λίγοι επισκέπτες.. Αν σκεφτεί κανεις πως την ίδια ημέρα το Μ. Ακροπολης είχε 14.000 επισκέπτες. Χρειάζεται ανανέωση το ΕΑΜ πρεπει να γίνει πιο ελκηστικο και πιο φιλικό στον κοσμο...να ανταποκρίνεται στον επισκέπτη του σημερα οχι του χθες. Επισης πρεπει η περιοχή και ο κήπος που έχουν αφεθεί στην τύχη τους με τα γνωστα προβλήματα....να ξαναγίνουν πόλος έλξης για τον κοσμο...
Έπαινος μεγάλος αξίζει στους ιθύνοντες. Το Μουσείο όλο και ζωντανεύει. Χρόνιος επισκέπτης, δεν το χορταίνω ποτέ. Στη δεύτερή μου επίσκεψη στην έκθεση "των Αντικυθήρων" με εντυπωσίασε το πως οι λίγοι υπάλληλοι διακριτικά διευκόλυναν ΑμΕΑ στις κατάμεστες αίθουσες.Μήπως μετά την διεθνή της περιοδεία η έκθεση πρέπει να εγκατασταθεί μόνιμα στο ΕΑΜ ;