Σέρι and the boy

Σέρι and the boy Facebook Twitter
38

Σέρι and the boy Facebook Twitter
Έχει τον αέρα εκείνου που γαμάει όλη την ώρα, αιγαιοπελαγίτικα μποφόρ που μαστιγώνουν. Τα ρούχα του Αστυπάλαια σικ: μπλούζα που θυμίζει κουρελού, παντελόνι χακί, μηχανή, μουσική, όλα. Ο ένας τοίχος βιβλιοθήκη, ο άλλος όλος καθρέφτης. Όλο το σπίτι ένας χώρος... Εικονογράφηση: Νόνη Νέζη/ LIFO

Φτάνουμε στο αυθαίρετο ρετιρέ του Θησείου. Όταν δηλώνει ότι είναι δικό του, ξέρω ότι από κάτω μένει η μάνα του κι όλο του σόι – ότι οι σπανακόπιτες και τ' άπλυτα πηγαινοέρχονται στον πέμπτο. Ζει σε ένα από τα συγκλονιστικά ρετιρέ-πάνω-από-το-ρετιρέ, που μόνο Αθηναίοι που έχουν τα μέσα στην οικογενειακή πολυκατοικία διαθέτουν. Το έχει χτίσει μόνος του, όλο ξύλο και γούστο.


Έχει τον αέρα εκείνου που γαμάει όλη την ώρα, αιγαιοπελαγίτικα μποφόρ που μαστιγώνουν. Τα ρούχα του Αστυπάλαια σικ: μπλούζα που θυμίζει κουρελού, παντελόνι χακί, μηχανή, μουσική, όλα. Ο ένας τοίχος βιβλιοθήκη, ο άλλος όλος καθρέφτης. Όλο το σπίτι ένας χώρος.


***


Γνωριστήκαμε σε μπαρ. Δεν μιλήσαμε πολύ. Με κάλεσε σε ένα πάρτι σπίτι του – δεν πήγα. Τον πέτυχα σε άλλο. Τη λεμονάδα μου αντικατέστησε μπίρα κι άλλη μπίρα και ήπιαμε κι άλλη μια μπίρα. Αποδείχτηκε ότι είχε ήδη πάει με τη φίλη μου που τον είχε βρει «εξαιρετικό, τι μικρή αυτή η πόλη!». Μια ώρα αργότερα στράφηκε σε μένα.


– Πάμε πουθενά να καθίσουμε, με τη μηχανή, να τα πούμε;


– Άμα προτίθεσαι να με πας μετά σπίτι μου.


– Φυσικά και προτίθεμαι.


– Αλλά νυστάζω. Τελικά, πήγαινέ με κατευθείαν σπίτι μου.


– Είσαι σίγουρη;


– Σίγουρη.


– Είναι ωραίο το σπίτι σου;


– Καλό είναι. Αλλά δεν σε καλώ, γιατί θέλω να κοιμηθώ. Κι άμα έρθεις σπίτι μου, πώς θα σε διώξω μετά;


– Σωστά, γελάει. Πάμε στο δικό μου.


– Όχι, ρε συ, πού να τρέχουμε. Πήγαινέ με σπίτι να τελειώνουμε.


– Πρέπει να έρθεις να δεις τον σκύλο μου. Και τη θέα. Α, έχω φοβερή θέα.


– Κι αν δεν μ' αρέσει, ντύνομαι και φεύγω; ρωτάω.


– Τι είναι αυτά που λες; Έχεις βρόμικο μυαλό.


– Ενώ εσύ τι έχεις στο μυαλό; λέω.


– Να σου δείξω τον σκύλο.


Τον σκύλο μέσα του, δηλαδή. Διότι καθώς ατενίζουμε την ελαφρά εθνικιστική θέα μου χαϊδεύει τα μαλλιά. Και το μπράτσο.


Μου σερβίρει την ατάκα που φαντάζομαι ότι σερβίρει σε όλες για μια πολυκατοικία απέναντι, που του κόβει τη μισή θέα: «Δεν έχω βρει ακόμα έναν τρόπο να ρίξω αυτό το κτίριο απέναντι».


Δοκίμασε δυναμίτη. Ή πέτα πάνω της ένα αεροπλάνο την 25η Μαρτίου. Πολύ πατριωτικό, είναι και η γιορτή μου, θα το πάρω προσωπικά, σαν δώρο.


Υπολογίζω το ύψος της πολυκατοικίας. Αν πηδήξω, ας πούμε, θα συντριβώ μια και καλή ή θα έχουμε άλλα;


– Συγχαρητήρια, λέω, έχεις τη σπάνια αθηναϊκή θέα. Ιδανική τοποθεσία για αυτοκτονία.


– Το σκέφτεσαι; ρωτάει κάπως ανήσυχος. Τι ζώδιο είσαι; ρωτάει, για την περίπτωση που δεν κάνω πλάκα. Αυτό του λείπει βραδιάτικα, ένας αυτοκτονικός Καρκίνος που θα πηδήξει αστόχαστα απ' το ρετιρέ του.


– Φτάσαμε στα ζώδια, είναι σοβαρό, λέω.
– Καρκίνος, μαντεύει.


– Πώς σου ήρθε!


– Εξαιτίας του συναισθηματικού.


– Ποιου συναισθηματικού;


– Υδροχόος, Δίδυμος; ρωτάει τώρα. Είσαι Δίδυμος, λέει. Μάλιστα. Γι' αυτό έχεις πλάκα. Κι εγώ Υδροχόος.


– Αφού είσαι Υδροχόος! γελάμε πάλι.


– Θες ναρκωτικά; ρωτάει καθώς ψαχουλεύει την κουζίνα.


– Τι έχεις;


– Μαύρο. Κόκα.


– Όχι.


– Υπάρχει, δηλαδή, κάτι άλλο που θα 'θελες;


– Μπα. Άμα υπάρχει κάνα λικέρ, κανένα σέρι, βάλε.


Κεντράρω στην αντανάκλαση των σωμάτων μας στον γιγάντιο καθρέφτη. Φοβερές καμπυλωτές επιφάνειες, στιλπνά δέρματα, σαν ασπρόμαυρο σύμπλεγμα σεξουαλικής εγκυκλοπαίδειας.


Προσπαθώ να γουστάρω, να απολαύσω, να συντονιστώ, αλλά κάτι λείπει.


Είμαστε μποέμ, πολύ οk θεωρητικά με ένα ξερό γαμήσι. Έχουμε μπράτσα, κώλους. Χιούμορ, βυζιά. Στύση – όλα μυώδη. Κόκα, κάνναβη. Τι λείπει;


***


Βρίσκεται από πάνω μου με μια απότομη κίνηση, έτοιμος να διεισδύσει. Ο σκύλος μού γλείφει το χέρι αυτήν τη φορά, το φεγγάρι πιάτο. Ο σκύλος σαλιάρης, ή ίσως όλοι οι σκύλοι είναι σαλιάρηδες, δεν ξέρω από σκύλους – και κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, πετάγεται πάνω και λέει αυστηρά, «Κάτσε, κάτσε κάτω Μπόι, Μπόι, άσ' το». Αυτό συμβαίνει περίπου κάθε τρία λεπτά και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν κλείνει απλά τον σκύλο έξω. Γιατί δεν κλείνει την μπαλκονόπορτα, ώστε να μη χρειάζεται κάθε τόσο να παρατάει ό,τι κάνει (εμένα) και να πετάγεται ν' απομακρύνει τον σκύλο.


Κάποια στιγμή εξαφανίζεται και, καθώς περιμένω μέσα στο σκοτάδι χαζεύοντας την πάντα υπέροχη θέα, μου γλείφει φανατικά το πόδι – λίγο ποδολάγνος, σκέφτομαι. Αλλά έρχεται δίπλα μου και μ' αγκαλιάζει καθώς το πόδι παραμένει γλειφόμενο: το έγλειφε ο σκύλος! Το πόδι τραβιέται απότομα. Διχάζομαι. Λέω «Αν δε διώξουμε τον σκύλο, να τον εντάξουμε, να κάνει τίποτα εποικοδομητικό, όπως έχει το πράγμα. Να ξέρω, τουλάχιστον, ποιος είναι αυτός που με γλείφει». Ξεραίνεται στα γέλια, λέει, «Σίγουρα δεν είσαι Δίδυμος; Αλλά μπορούμε να το κάνουμε και στ' αλήθεια, ε; Δεν το 'χω δοκιμάσει».


***


Ο τύπος είναι άλλο επίπεδο, άλλη πίστα. Προφανώς το κάνει κάθε μέρα: κάθε μέρα φέρνει μία εδώ και της δείχνει τη θέα, αφού της πει την ατάκα για την πολυκατοικία και της έχει γλείψει ο σκύλος πόδια-χέρια. Τις ψωνίζει στο Τσιν Τσιν ή στο Μπουζ – όχι απ' όπου ψωνίζουν όλοι, δηλαδή από το Σέβεν Τζόκερς. Γιατί μόνο εκεί πηγαίνει. Τα κορίτσια παρασύρονται καθώς ακούγεται το «Μπακ του Μπλακ». Είναι μικρή η ζωή, σκέφτονται. Είναι παρασυρμένα από πριν, εδώ που τα λέμε. Από το Αστυπάλαια σικ: ωραίος, έξυπνος και μηχανάρα, πράγματα που εμένα δεν με καυλώνουν, ή τουλάχιστον δεν με καυλώνουν σήμερα. Καμιά φορά δύο κορίτσια μαζί. Με τη μισή παράνομη θέα, την κάπως κιτς από αυτήν τη γωνία: λίγη Ακρόπολη, λίγη αμηχανία και πολύ παλινδρομική κίνηση. Σκέτο, απλό πισωκολλητό στον καθρέφτη – και για μπόνους ό,τι η άλλη –ή ο σκύλος– συναινέσει. Μετά γυρνάει την γκόμενα σπίτι της –ή τη βάζει σε ένα ταξί– κι επιστρέφει στον σκύλο.


***


Μερικά βράδια γυρνάει μόνος του, κάνει μηχανικές κινήσεις για να ταΐσει, να ποτίσει, ν' αγκαλιάσει, να μιλήσει στον σκύλο. Για να ατενίσει τη θέα, που πια δεν τον εντυπωσιάζει. Να απευθύνει ένα μπινελίκι στην πολυκατοικία που κρύβει την άλλη μισή. Να κάνει κάναν μπάφο. Να πιει ένα ποτήρι νερό για ενυδάτωση – προσέχει τον εαυτό του. Να φορέσει κρέμα νυκτός – φαίνεται είκοσι εννιά, αλλά κοντεύει σαράντα. Δεν κάνει σχέσεις. Δεν νομίζω. Αν μια μέρα ο σκύλος. Αν πάθει κάτι. Δεν ξέρω. Ίσως πηδήξει από τον παράνομο, τον τυπικά ανύπαρκτο έκτο. Οι γονείς του θα δηλώσουν, φαντάζομαι, ότι πήδηξε από τον πέμπτο. Αφού ο έκτος δεν υπάρχει.


Καθώς κείτομαι κάτω από τον ξένο άνθρωπο, σκέφτομαι ότι κάτι δεν πάει καλά με μένα. Ή, ίσως. Ίσως χρειάζεσαι και λίγη σύνδεση με τον άλλον πριν αρχίσεις να χοροπηδάς πάνω στον πούτσο του.

Διάφορα
38

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Τελικά εγώ δεν κατάλαβα αν γούσταρε ή δε γούσταρε. Μάλλον ούτε κ εκείνη. Μάλλον το έχει κάνει και πολλές φορές το όλο σκηνικό και δεν της λέει και κάτι. Την επόμενη φορά, πάρε και τη φίλη σου μαζί για να υπάρχει μεγαλύτερη οικειότητα. Ίσως έτσι έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για όλους...για εμάς, αλλά κυρίως για σένα.
Προφανώς δεν είναι αληθινό ρε παιδιά, διήγημα είναι. Εγώ το ανακάλυψα στην τωρινή του μετενσάρκωση (Αυγ. 2014), απ'ό,τι βλέπω έχει ανέβει παλιότερα. Από τη στιγμή που κάθησα να το διαβάσω, κάτι αξιόλογο θα έχει. ΄Αρα ένας πόντος για την Εύη Λαμπροπούλου από μένα.
Μεγαλώνουμε και ξεχνάμε πως είναι να χτυπάει η καρδία...Εγώ πάντως θα του ζητούσα χρήματα, και πραγματικά δε μπορώ να το καταλάβω, γιατί να μη πληρώνεσαι αφου το κάνεις χωρίς συναίσθημα, μόνο και μόνα για να πεις μια ιστορία ή για να μη κλείσεις εξάμηνο αγαμίας. Λυπηρες απελπισμένες κοπέλες, που δε θέλουν να παραδεχτούν ότι δε μπορούν να αγαπήσουν τον εαυτό τους, και περιμένουν να τις ανακαλύψει ο κάθε σικάτος της κάθε κάτω Αστυπάλαιας..ημαρτον πια.
Μου θυμίζει απίστευτα το "πηδιέμαι γιατί βαριέμαι" στα αναρχοαυτόνομα χρόνια των 80'ς και πιθανόν ( δεν το πρόλαβα) το πηδιέμαι μπας και περάσει η ώρα των 60΄ς… Τελικά η ιστορία επαναλαμβάνεται με άλλα λόγια :)
"Ίσως χρειάζεσαι και λίγη σύνδεση με τον άλλον πριν αρχίσεις να χοροπηδάς πάνω στον πούτσο του." Τα είπες όλα. Επιπλέον, το όλο κείμενο αποπνέει μια εξαιρετική πανκ αίσθηση.
Ορίστε και μια κριτική από την Ελευθεροτυπία. http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=16.10.2005,id=49108848,54902000,71041648,77032432,84930928 Αλλά πέρα από τις κριτικές: Η γραφή της Λαμπροπούλου είναι μοναδική.
Εμένα πάλι γιατί μου φάνηκε αφόρητα κλισέ το "Αστυπάλαια σικ"; Και τραγικά ντεμοντέ, 10 χρόνια τουλάχιστον - και βάλε.Αφού την ηρωίδα - για να το δούμε λογοτεχνικά - τη χαλάει το one night stand γιατί το κάνει; Φιλοσοφική ερώτηση και προς όλες τις γυναίκες που επιλέγουν αντίστοιχα και στη συνέχεια θρηνούν που δεν εξελίχθηκε σε μεγάλο έρωτα.
Εφόσον πήγατε για ένα πήδημα δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πήρατε την κόκα που σας προσφέρθηκε... Αλήθεια, ποιες ήταν οι πραγματικές σας προθέσεις, γιατί το πήδημα σίγουρα δεν ήτανε...
Έχουν πλάκα τα σχόλια με τις ηθικολογίες επί προσωπικού :) Η Εύη Λαμπροπούλου είναι συγγραφέας (και πολύ καλή κατά τη γνώμη!)http://www.biblionet.gr/author/37977/%CE%9B%CE%B1%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85,_%CE%95%CF%8D%CE%B7
Προφανώς, δεν ενδιαφέρει κανέναν η συγγραφική ιδιότητά της αλλά τα όσα μας αραδιάζει εδώ και μας μπουκώνει ώστε "ντόρος να γίνεται"Αφού το θέτεις έτσι όμως:http://www.tanea.gr/news/culture/books/article/4535934/?iid=2
"Δοκίμασε δυναμίτη. Ή πέτα πάνω της ένα αεροπλάνο την 25η Μαρτίου. Πολύ πατριωτικό, είναι και η γιορτή μου, θα το πάρω προσωπικά, σαν δώρο. Υπολογίζω το ύψος της πολυκατοικίας. Αν πηδήξω, ας πούμε, θα συντριβώ μια και καλή ή θα έχουμε άλλα; – Συγχαρητήρια, λέω, έχεις τη σπάνια αθηναϊκή θέα. Ιδανική τοποθεσία για αυτοκτονία. – Το σκέφτεσαι; ρωτάει κάπως ανήσυχος. Τι ζώδιο είσαι; ρωτάει, για την περίπτωση που δεν κάνω πλάκα. Αυτό του λείπει βραδιάτικα, ένας αυτοκτονικός Καρκίνος που θα πηδήξει αστόχαστα απ' το ρετιρέ του.αυτό μωρό μου και οτι είμαι Υδροχόος με Δίδυμο με κάνει να θέλω να σου κάνω παιδιά, έστω κι αν είμαι αδελφή.
οχι, Θεά δεν εισαι. Απλα κατεγραψες μια εμπειρια σου. Και μαλιστα εμπειρια που κατ' ουσια δεν ηθελες να εχεις. Πηγες, έτσι. Για τον πούτσο. Τον δικο του. Διοτι εσυ, λογω ορμονικων αναστολων, δεν ησουνα "ορεξατη". Αν ησουν σε αλλη μερα, αλλιως θα τα εγραφες. Διοτι ΚΑΙ ορεξη θα ειχες, ΚΑΙ θα ευχαριστιοσουνα ενα καλο σεξ. Αλλα ησουν down συναισθηματικα, εγκεφαλικα που σε επηρεασαν ΚΑΙ σωματικα. Για one night stand πηγαινες. Ας το γλενταγες. Αλλα, ΔΕΝ ειχες ορεξη ΕΣΥ. Ο αλλος ηθελε. It takes 2 to tango. Οταν θα εχεις τις δικες σου καβλες, μια χαρα θα περασεις, ψωνιζοντας στο μαγαζι που ησουν. Γνωμη μου. (ειμαι θηλυκου γενους, μην νομισεις κατι αλλο)
Νομίζεις ότι είσαι κουλ, διαφορετική, προκλητική, ότι αποδομείς, ότι απομυθοποιείς, ότι κάνεις δεύτερες αναγνώσεις, ότι δεν γοητεύεσαι απο τη θέα, ότι η θέα σημαίνει άπλυτα και ντροπιαστικές σπανακόπιτες, ότι δεν είσαι σαν τις άλλες, ότι σοκάρεις, ότι είσαι πνευματώδης, αλλά να σου πω κάτι; τελικά αυτό ειναι το μόνο φτηνό και δεν κρύβεται. Φιλενάδα δεν είμαστε πια είκοσι και τα δικά μας αθηναϊκά one night stand ειναι χίλιες φορές πιο αληθινά.
λαμπρά κυρία λαμπροπούλου. αλήθεια τι σας έκανε ο εν λόγω κύριος - αστυπάλαια σικ όπως αναφέρετε δις (προφανώς το βρήκατε επιτυχημένο ως όρο) για να προκαλέσει τόσο την μήνι σας? επειδή -αν και σαραντάρης-προτιμά το σεξ χωρίς δεσμεύσεις? μήπως θα πρεπε να είναι ήδη παντρεμένος με κουτσούβελα για να σταματήσει να νιώθει αυτό το κενό κυρία λαμπροπούλου μου και να μην πηδήξει νομοτελειακά από τον 5ο/6ο? Μήπως γιατι δεν έπεσε ανάσκελα ξερός από τον συνδυασμό σας γοητείας-χιούμορ-ευαισθησίας κυρία λαμπροπούλου μου? μήπως γιατί ο αθεόφοβος κάνει-ανατριχιάζω που θα το πω!-ναρκωτικά αντί να την βρίσκει όπως εσείς με γκαζόζα κυρία λαμπροπούλου μου? το κείμενο σας θα ήταν χαριτωμένα επαρχιώτικα μικροαστικό αν δεν ειχε αυτην την ανυπόφορη εσανς προχω μεγαλοιδεατισμου (Γκαζια, ελευθεριακο και καλα σεξ και ειρωνία αρναότογλου)-αυτό ειναι το πρόβλημά του-οχι ότι περιμένεις τον πρίγκηπα καιτοι πολύ μακριά απο χιονάτη.
Μάλλον τίποτα σημαντικό δεν έκανε ο κύριος, που λέτε. Δεν είναι καν το ζητούμενο στο άρθρο να φανεί κάτι τέτοιο. Ο ζήλος που εκφράζεται, πλέκεται γύρω από το εγχείρημα του πως ένα "χαριτωμένα επαρχιώτικα μικροαστικό" μπούρου - μπούρου στάθμης τηλεφωνήματος με την κολλητή, θα μπορούσε να ενισχύσει τον μεγαλοϊδεατισμό και την έπαρση της Λ. στα ad hominenm συμπεράσματά της. Κατά τ΄άλλα στριγγλίζει για διαφήμιση όσο- όσο.Κάποιοι προασπίζονται τους τρομοκράτες της κακιάς ώρας γυιους τους, άλλες μας λέν' πως το έκαναν. Για να δούμε, αν θ' ανέβει η κλίμακα πωλήσεων(?)
Δυστυχώς, φτήνια με περιτύλιγμα φαντεζί τοπωνυμίων, στεκιών, ξεπεραμένης - με πεποίθηση προχώ ατάκας προκειμένου να περιγραφεί η μάλλον μονότονη, μονοκύτταρη επαφή.Τελικά η κρίση δεν εξαντλεί μόνο τα κρατικά αποθέματα και τα πορτοφόλια αλλά και τις ιδέες και εμπνεύσεις μας.Ακολουθεί το ξεπούλημα..