ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους

Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους Facebook Twitter
0
Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους Facebook Twitter
Tο Κάδο Παραντίσο είναι ένας χώρος για παιδιά αλλά και για εκείνους που έχει επιβιώσει το παιδί μέσα τους, φτιαγμένος εξ ολοκλήρου από φύρα...

Τι είναι το Κάδο Παραντίσο και σε ποιους απευθύνεται;

Το Κάδο Παραντίσο είναι ένας χώρος για παιδιά αλλά και για εκείνους που έχει επιβιώσει το παιδί μέσα τους, φτιαγμένος εξ ολοκλήρου από φύρα. Πρόκειται για έναν χωροχρόνο που προσεγγίζει την παιδεία με μια τελείως διαφορετική ματιά από την κατεστημένη. Η γνώση, δηλαδή, προκύπτει αβίαστα μέσα απ' το παιχνίδι και μόνο. Σε αντίθεση με τις πεπαλαιωμένες, μεσαιωνικές πρακτικές του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στον Κάδο ξεκινάμε με την εφαρμογή της θεωρίας και αφήνουμε τις ερωτήσεις να γεννηθούν μόνες τους κατά τη διαδικασία, βασιζόμενοι στην έμφυτη ανθρώπινη περιέργεια. Έτσι, καταργούμε τις παραδοσιακές εξουσιαστικές σχέσεις δασκάλου-μαθητή και ταξιδεύουμε όλοι μαζί, μικροί-ες και μεγάλοι-ες, στον μαγικό κόσμο της γνώσης. Η Γεωγραφία, η Ιστορία, η Φυσική, τα Μαθηματικά και μια μεγάλη γκάμα άλλων θεματικών ξεδιπλώνονται μέσα από διαδραστικά παιχνίδια στα έκπληκτα μάτια του επισκέπτη, κρατώντας το ενδιαφέρον του ζωντανό. Με λίγα λόγια, είναι ένα «σχολείο» από το οποίο το παιδί δεν θέλει να την κοπανήσει αλλά ανυπομονεί να ξαναγυρίσει.

Στόχος μας είναι μια παίδευση στη διαφορετικότητα έναντι της ομογενοποίησης, στην αλληλεγγύη έναντι του ατομικισμού, στην αυτονομία έναντι της ανευθυνότητας, στην ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας έναντι της παπαγαλίας και του δογματισμού.

Προσωπικά, τι σε παρακίνησε ώστε να συμμετάσχεις σε αυτό το πρότζεκτ;

Τα τελευταία 20 χρόνια δουλεύω ως skipper σε ιστιοφόρα. Έτσι, όταν γεννήθηκε η κόρη μου, πριν από 5 χρόνια, άρχισα να της φτιάχνω τα παιχνίδια της εν πλω, αξιοποιώντας ό,τι υλικό είχα διαθέσιμο. Παλιές φόρμες εργασίας μετατρέπονταν σε κούκλες, χαλασμένα εξαρτήματα μηχανής σε ζωάκια, κονσέρβες σε καλειδοσκόπια και view master κ.ο.κ. Πολλά καινοτόμα παιχνίδια, καθώς και παραμύθια δημιουργούνταν προκειμένου να γεφυρώσουν την απόσταση που μας χώριζε. Η μεταποίηση της ύλης άρχισε να μου γίνεται δεύτερη φύση... Κάπως έτσι άρχισε και η ιδέα του οριζόντιου κατασκευαστικού δικτύου της FatCut.

Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους Facebook Twitter
Πρόκειται για έναν χωροχρόνο που προσεγγίζει την παιδεία με μια τελείως διαφορετική ματιά από την κατεστημένη. Η γνώση, δηλαδή, προκύπτει αβίαστα μέσα απ' το παιχνίδι και μόνο...

Με τι κριτήριο διαλέξατε τον χώρο;

Ο χώρος θέλαμε να είναι μεγάλος και ψηλοτάβανος για να μπορεί να φιλοξενήσει τις ιδιοκατασκευές της ομάδας μας. Επιπλέον, για να μπορεί να μεταβληθεί σε εσωτερικό κήπο και να βρίσκεται σε κεντρικό σημείο μιας μητρόπολης που δεν έχει μεριμνήσει για τη διαμόρφωση αντίστοιχων υποδομών, όπου να μπορεί να διοχετεύεται η παιδική ενέργεια.

Πώς διαμορφώθηκε;

Η κατασκευή του χώρου είναι προϊόν συλλογικότητας και αυτονομίας. Ξεκινήσαμε με σχεδόν μηδενικό budget, χωρίς αυτοκίνητα ή φορτηγά, ειδήμονες, business plan, χορηγούς ή άκρες σε υπουργεία. Πλέαμε σε αχαρτογράφητες περιοχές με μοναδικό μέσο την αλληλεγγύη. Καθώς συλλέγαμε τις πρώτες ύλες από κάδους και χωματερές, αποθήκες και κελάρια, οι κατασκευές εξαρτώνταν άμεσα από το τι θα βρίσκαμε. Έτσι, η φύση του εγχειρήματος απέκλειε έναν αυστηρό προσχεδιασμό. Αντισυμβατικά και αιρετικά, λοιπόν, κάτω από υπερβολικά αντίξοες συνθήκες συνεχίζαμε την πορεία μας για την επίτευξη του ακατόρθωτου. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους στήριξαν, είτε οικονομικά, είτε υλικοτεχνικά, είτε με μια καλή κουβέντα την προσπάθειά μας.

Ποιος είναι ο στόχος σας;

Στόχος μας είναι μια παίδευση στη διαφορετικότητα έναντι της ομογενοποίησης, στην αλληλεγγύη έναντι του ατομικισμού, στην αυτονομία έναντι της ανευθυνότητας, στην ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας έναντι της παπαγαλίας και του δογματισμού. Επίσης, η παράταση της βιωσιμότητας αυτού που η καπιταλιστική κοινωνία πετά, είτε πρόκειται για ύλη, ιδέες ή ιστορία.

Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους Facebook Twitter
Eίναι ένα «σχολείο» από το οποίο το παιδί δεν θέλει να την κοπανήσει αλλά ανυπομονεί να ξαναγυρίσει...
Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους Facebook Twitter
Κάδο Παραντίσο: ένας διαφορετικός χώρος εκπαιδευτικών εργαστηρίων για μικρούς και μεγάλους Facebook Twitter
Συνεντεύξεις
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ