Το γνωρίζατε ότι τώρα που μιλάμε γίνονται τέσσερις απεργίες πείνας στη χώρα;

Το γνωρίζατε ότι τώρα που μιλάμε γίνονται τέσσερις απεργίες πείνας στη χώρα; Facebook Twitter
Στην Ελλάδα δεν είχαμε μέχρι τώρα νεκρό απεργό πείνας. Θα διατηρήσουμε την «παράδοση», έστω με τα χείλια σφιγμένα; Εικονογράφηση: Carlos Latuff
15

Το ανθρώπινο σώμα μπορεί να είναι από ναός, όπως το θέλουν θρησκευόμενοι αλλά και ηδονοθήρες, πεδίο μάχης, όπως το εκτιμούν οι έμφυλες-queer σπουδές, μέχρι και «τελευταίο οδόφραγμα», όπως το ανακηρύσσουν άνθρωποι διωκόμενοι προκειμένου να υπερασπίσουν προσωπική αξιοπρέπεια και στοιχειώδη δικαιώματα. «Οι αιτήσεις που έκανα έχουν καταλήξει στα αζήτητα, γεγονός που με κάνει να διεκδικήσω αυτό το αίτημα (της εκπαιδευτικής άδειας) με οδόφραγμα το σώμα μου» ανέφερε στην εισαγωγή της τελευταίας επιστολής του ο Νίκος Ρωμανός. Ο 21χρονος κατηγορούμενος ως μέλος των Πυρήνων της Φωτιάς (ο ίδιος το αρνείται) βρίσκεται κλινήρης στο Τζάνειο ύστερα από απεργία πείνας που ξεκίνησε στις 10/11. Στην «ύστατη άμυνα» είχε ήδη καταφύγει (από 29/10) ο καταδικασθείς ως μέλος της 17 Νοέμβρη, Ηρακλής Κωστάρης. Κοινό τους αίτημα, να τους επιτραπεί να συνεχίσουν τις σπουδές τους, δικαίωμα που η πολιτεία διά του ειδικού εφέτη ανακριτή Ευτύχη Νικολόπουλου έχει αυθαίρετα και εκδικητικά καταστρατηγήσει.

Κάποιοι μιλούν για «ωμό εκβιασμό», προτρέποντας κυνικά να αφήνουμε τους απεργούς πείνας να λιμοκτονήσουν ή να τους σιτίζουμε βίαια. Εύχομαι να μη βρεθούν ποτέ στη θέση να μην έχουν παρά ένα σώμα να αντιτάξουν στους πολύ ωμότερους εκβιασμούς κάποιας εξουσίας, κόντρα στο ίδιο το ένστικτο της επιβίωσης.


Ο Νίκος Ρωμανός στρατεύτηκε στον ένοπλο αγώνα λίγο καιρό αφότου είδε να δολοφονείται μπροστά στα μάτια του ο αδελφικός του φίλος Αλέξης Γρηγορόπουλος από τον αστυνομικό Επαμεινώνδα Κορκονέα στα Εξάρχεια στις 6/12/08. Συνελήφθη ύστερα από τη διπλή ληστεία (Ταμιευτήριο-Αγροτική) στον Βελβενδό Κοζάνης τον Φεβρουάριο του '12. Τα στραπατσαρισμένα από το ξύλο πρόσωπα του ίδιου και των τριών συντρόφων του φιγουράριζαν την επομένη σε πολλά ΜΜΕ. Κρατά εξαρχής μια ανυποχώρητη, επιθετική στάση, πλην έντιμη κι απόλυτα συνεπή με την ιδεολογία του. Δεν αποκήρυξε τίποτα, ούτε μίλησε για «σκευωρία», αντίθετα με άλλους ομοϊδεάτες του, έστειλε δε «προκαταβολικά στα τσακίδια» κάθε «αυτόκλητο» συμπαραστάτη. Τον Σεπτέμβριο πέρασε στα ΤΕΙ Αθήνας και από τότε ζητά τις προβλεπόμενες από τον νόμο 24ωρες εκπαιδευτικές άδειες. Πιστεύει ότι του τις αρνούνται εκδικητικά, ιδίως αφότου «σνόμπαρε» τον Κάρολο Παπούλια και τη «φιέστα» του για τους κρατούμενους που πέρασαν σε ΑΕΙ. Να σημειωθεί ότι, πέρα από τις ληστείες, δεν βαρύνεται με καμιά εγκληματική ενέργεια – μέχρι τον όμηρό τους σεβάστηκαν οι «τέσσερις».


Ο 49χρονος Ηρακλής Κωστάρης, που συνελήφθη το 2002 και καταδικάστηκε σε ισόβια ως «εκτελεστής» της 17Ν (ο ίδιος αρνήθηκε κάθε συμμετοχή), ξεκίνησε απεργία πείνας σαν σταμάτησε «βιαίως και χωρίς αιτία» η πολύχρονη προσπάθειά του για ομαλή κοινωνική επανένταξη, καθώς καταγγέλλει. Οι εκπαιδευτικές άδειες που δικαιούνταν για να παρακολουθεί μαθήματα στα ΤΕΙ Πειραιά «κόπηκαν» μετά την απόδραση του Χριστόδουλου Ξηρού, παρότι ο ίδιος είναι, σύμφωνα με όλες τις μαρτυρίες, «υπόδειγμα κρατουμένου». Από την Παρασκευή νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό.


Απεργία πείνας πραγματοποιούν, εξάλλου, αυτές τις μέρες πολλές δεκάδες Σύροι πρόσφυγες πολέμου στο Σύνταγμα (ξεκίνησε τη Δευτέρα), ζητώντας άσυλο, στέγη και περίθαλψη, καθώς τα δικαιούνται σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΟΗΕ –μήπως να θυμηθούμε ότι χιλιάδες Έλληνες της Ανατολίας είχαν καταφύγει στη Συρία το '23–, ενώ χθες βράδυ ανέστειλαν τη δική τους (από τις 16/11), ύστερα από αστυνομικές διαβεβαιώσεις, οι περισσότεροι μετανάστες απεργοί πείνας της Αμυγδαλέζας (από τις 16/11), που διαμαρτύρονταν για τη μακροχρόνια κράτηση, τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης και τους θανάτους λόγω ανεπαρκούς ιατρικής φροντίδας. Μοναδικό «έγκλημα» όλων αυτών η αναγκαστική αναζήτηση καλύτερης τύχης...

Η έσχατη αυτή μορφή πάλης δεν εγγυάται, βέβαια, πάντα την επιτυχία. Οι εμβληματικοί Χόλγκερ Μάινς (RAF) και Μπόμπι Σαντς (IRA) εν τέλει έχασαν το δίκιο και τη ζωή τους. Στη χουντοκρατούμενη Ελλάδα, ο έγκλειστος Αλέκος Παναγούλης είχε προβεί σε 25 απεργίες πείνας. Μεταπολιτευτικά, το «ύστατο όπλο» χρησιμοποιήθηκε συχνά –σε βαθμό κατάχρησης– από κρατούμενους του αντιεξουσιαστικού, κυρίως, χώρου (Σκανδάλης, Κυρίτσηδες, Νίκος Μαζιώτης –ως αντιρρησίας συνείδησης–, Γιάννης Μπαλής, Χριστόφορος Μαρίνος, Κώστας Σακκάς κ.ά.), «ιδιαίτερους» ποινικούς (Χρήστος Ρούσσος) αλλά και από απελπισμένους μετανάστες, όπως οι «300 της Υπατίας». Υπήρξαν πράγματι και περιπτώσεις κάπως «δήθεν», δεν αμαυρώνουν όμως τις αυθεντικές.


Κάποιοι μιλούν για «ωμό εκβιασμό», προτρέποντας κυνικά να αφήνουμε τους απεργούς πείνας να λιμοκτονήσουν ή να τους σιτίζουμε βίαια. Εύχομαι να μη βρεθούν ποτέ στη θέση να μην έχουν παρά ένα σώμα να αντιτάξουν στους πολύ ωμότερους εκβιασμούς κάποιας εξουσίας, κόντρα στο ίδιο το ένστικτο της επιβίωσης. Βεβαίως, «μια κανονική απεργία πείνας δεν είναι δήλωση μόδας, ούτε εκδρομή... Ήδη από την πρώτη βδομάδα υποφέρεις, λιμοκτονείς, ονειρεύεσαι μπιφτέκια! Χρειάζεται να διαθέτεις υπευθυνότητα, κουράγια, δύναμη ψυχής και πρόθυμους συμπαραστάτες» λέει σχετικά η παλαίμαχος δικαιωματική δικηγόρος Κατερίνα Ιατροπούλου. Η δημοκρατία στηρίζει την ηθική ανωτερότητά της στο ότι εφαρμόζει ακόμα και στους αντιπάλους της ισονομία και ισοπολιτεία. «Δεν εκδικείται, χαμογελάει και πείθει», καθώς δήλωνε τις προάλλες στην «Εφ.Συν.» ο Στάθης Παναγούλης. Στην Ελλάδα δεν είχαμε μέχρι τώρα νεκρό απεργό πείνας. Θα διατηρήσουμε την «παράδοση», έστω με τα χείλια σφιγμένα;

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Casus Belli / Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Casus Belli / Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Τσίπρας έχει επίσης βέβαια κάνει μεγάλες γκάφες, όμως ο Κυριάκος που πλασάρεται ως πιο σπουδαγμένος, πιο εκλεπτυσμένος και πιο σοβαρός τερματίζει το «γκαφόμετρο»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Casus Belli / Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Το να εξοπλίζεις ένα καθεστώς όπως το (θεωρητικά σύμμαχο) σαουδαραβικό, που εμπλέκεται σε εγκλήματα πολέμου στην Υεμένη, είναι κραυγαλέα ανήθικο, έστω κι αν αποδειχθεί καθ΄όλα νόμιμο
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Στήλες / Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Η «κλεμμένη» σημαία, το φασιστικό χτύπημα, η προπαγάνδα του ψέματος και μια πρωθυπουργική πρωτοβουλία που θα ήταν θαυμάσια αν είχε την ανάλογη συνέχεια και συνέπεια
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ
Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Στήλες / Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Μερικές ενδεχομένως ανόσιες σκέψεις πάνω στην ερωτική επιθυμία -από την αθωότερη ως την απεχθέστερη εκδοχή της- καθώς και τις κοινωνικές νόρμες με αφορμή το πρόσφατο «Χόλιγουντγκεϊτ»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Παρακάμπτουμε την κλασσική εσωτερική αντίφαση του αναρχό/ελευθεριάζοντος χώρου (ανακριτής που απαγορεύει σε φυλακισμένο να παρακολουθεί τα μαθήματα του είναι κακός ουυυυύ / πέντε μπαχαλάκηδες που απαγορεύουν σε όλους τους μη φυλακισμένους φοιτητές να παρακολουθούν τα δικά τους μαθήματα είναι προοδευτικό) H ουσία όμως παραμένει ότι το έργο το έχουμε ξαναδεί: τρομοκράτης συλλαμβάνεται, δηλώνει αμετανόητος, μισεί το "σύστημα", έπειτα τα βρίσκει σκούρα στην φυλακή (όποιος έχει μπει έστω και για λίγο καταλαβαίνει το γιατί) και χρησιμοποιεί κάθε χαραμάδα του σωφρονιστικού συστήματος για να την κάνει απο’κει μέσα και να συνεχίσει να... κάνει απλώς ληστείες και να απαγάγει ομήρους (που όμως πάντα θα τους "σέβεται" χαχαχα).Και ξέρει καλά οτι στην προσπάθειά του αυτή μπορει να χρησμιμοποιήσει την αλληλεγγλυη διάφορων δικηγόρων, δημοσιογράφων ενίοτε και πολίτικων που λόγω δικών τους ενοχών/αποθυμένων αρέσκονται να παίζουν το ποιος-τον-έχει-μεγαλύτερο-τον-ουμανισμό-τουαυτά.....
Αυτό ακριβώς. Η Δημοκρατία "χαμογελάει και πείθει". Κι αν πια ούτε χαμογελάει, ούτε δείχνει, παρά μόνο δείχνει τα δόντια της, μήπως δεν είναι πια και τόσο δημοκρατία;...
Εντάξει κ.αρθρογράφε αφού σεβάστηκε ο Ρωμανός τον όμηρο κανένα πρόβλημα ας του χορηγηθεί 24ρη άδεια και γιατί όχι και επίδομα σεβασμού σε όμηρο απαγωγής. Είναι απόλυτα λογικά αυτά που γράφετε, καμία άλλη εγκληματική ενέργεια πλήν της ληστείας με καλάσνικόβ (χαζομάρες δηλαδή, τίποτα) ενώ το γεγονός ότι εκτοξεύει απειλές αριστερά και δεξιά δεν σημαίνει κάτι. Είναι απόλυτα λογικό να υποκύπτει το κράτος, στα αιτήματα ενός απεργού πείνας, δηλαδή του ύστατου εκβιαστή. Γιατί όχι άλλωστε, απλά αναρωτιέμαι αν θα δείξετε την ίδια ευαίσθησία αν οι απεργοί είναι μέλη της Χ.Α....
Οι εμβληματικοί Χόλγκερ Μάινς (RAF) και Μπόμπι Σαντς (IRA);;Εννοειτε εμβληματικοι τρομοκρατες εγκληματιες, που εχουν σκοτωσει κοσμο, ετσι; Αυτοι ειναι τα προτυπα σας;;Οσο για τις εκπαιδευτικες αδειες, ο νομος ειναι ξεκαθαρος. Τις δικαιούσαι εφ όοον έχεις εκτίσει το 20% της ποινής σου (δηλαδή 3 χρόνια και 4 μήνες), εφόσον δεν εκκρεμούν εις βάρος σου δίκες για κακουργήματα (που εκκρεμούν) και εφ όσον δεν φαίνεσαι επικίνδυνος να τελέσεις νέα εγκλήματα κατά τη διάρκεια της άδειας (έχει απειλήσει κοσμο και κοσμακι οτι θα ματώσει..).Οσον αφορα τους Συριους, ειναι πραγματι κριμα για τους ανθρωπους, αλλα δεν υπαρχει στο διεθνες δικαιο τιποτα το οποιο να προβλεπει οτι αν εχεις μπει παρανομα σε μια χωρα και δεν σου πανε αυτα που σου δινουν, τοτε εχεις το δικαιωμα να εκβιαζεις. Απο που και ως που; Και τοτε ποιος εμποδιζει την μιση Αφρικη να ζητησει ακριβως το ιδιο και τι θα γινει τοτε; Ειναι τραγελαφικη η ανεδαφικοτητα των επιχειρηματων των γνωστων καλοθελητων.Και κατι ακομα κυριε Αντωνοπουλε. Το οτι ενα νεο παιδι γινεται τρομοκρατης και ειναι διατεθειμενος να σκοτωσει και αθωους, ειναι για σας κατι απολυτα φυσιολογικο γιατι ειδε ενα αλλο εγκλημα να γινεται και θελει τωρα την εκδικηση του; Τι παιδιαστικη νοοτροπια ειναι αυτη που προαγετε με τα γραφομενα σας;!
Το διεθνές δίκαιο επίσης υποχρεώνει να αναγνωρίζεις τους πρόσφυγες και να τους προστατεύεις.Δεν νομίζω να λέει κάπου πως για να είσαι πρόσφυγας,πρέπει να έχεις πάρει βίζα(lol)από πριν να καταλήξεις σε μια χώρα.Προφανώς κάτι ξέρουν που εσύ μάλλον το αγνοείς:Ότι όταν αναγκάζεσαι να φύγεις πρόσφυγας συντρέχουν συνθήκες οι οποίες δεν σου επιτρέπουν το να καθίσεις να ακολουθήσεις τις διαδικασίες.Όπως σε συμφέρει;Πάλι;Πάλι και πάντα όμως;Και μετά πρέπει και να σε πάρουν και στα σοβαρά;
Το θεμα του ποιος ειναι πραγματικος προσφυγας, και ποιος ειναι οικονομικος μεταναστης ειναι τεραστιο και μαλλον οχι στη αρμοδιοτητα σου να το κρινεις.Και βεβαιως και προστατευονται οι πραγματικοι προσφυγες. Ομως πουθενα δεν λεει οτι πρεπει να παρεχεις πενταστερη διαμονη και 5 γευματα την ημερα. Ο,τι μπορει κανει η χρεωκοπημενη Ελλαδα και ειδικα οι κατοικοι των νησιων και οι λιμενικοι που καθε μερα παλευουν με τα κυματα και σωζουν ψυχες, αλλα και παλι υπαρχουν καποιοι και καλα ανθρωπιστες που τους λετε αυτους τους ανθρωπους ρατσιστες!!Και μαθε να συζητας σε παρακαλω σε φυσιολογικο τονο, ολοι με τα νευρα τσιτα μπαινετε εδω μεσα;
Επειδή είσαι αστοιχείωτος και μιλάς με θεωρίες που έχεις στο κεφάλι σου,σύμφωνα με την Διεθνή Αμνηστία:Πρόσφυγας είναι αυτός που δεν είχε άλλη επιλογή παρά να φύγει από την πατρίδα του. Ο όρος πρόσφυγας αναφέρεται σε άτομο το οποίο βρίσκεται εκτός της χώρας καταγωγής του και έχει «δικαιολογημένο φόβο δίωξης εξαιτίας της φυλής, της θρησκείας, της εθνικότητας, της συμμετοχής του σε συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα ή των πολιτικών του πεποιθήσεων» (ορισμός της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων) και γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί ή δεν επιθυμεί να επιστρέψει στη χώρα του.Ποιος είναι πρόσφυγας;Σύμφωνα με τη Συνθήκη του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες, που έχει υπογραφεί από 147 χώρες, πρόσφυγας είναι κάποιος που:βρίσκεται εκτός της χώρας καταγωγής τουκινδυνεύει πραγματικά να υποστεί παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του στη χώρα του εξαιτίας της ταυτότητάς του ή των πεποιθήσεών του.Δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιστρέψει επειδή η κυβέρνησή του δεν μπορεί ή δεν θέλει να τον προστατέψει.Εξαιτίας της δίωξης που μπορεί να αντιμετωπίσει, ένας πρόσφυγας δικαιούται να προστατευθεί από μια εξαναγκαστική επιστροφή στη χώρα καταγωγής του (αρχή της μη επαναπροώθησης). Εκτός από τα δικαιώματα που έχουν όλοι οι άνθρωποι, ο πρόσφυγας δικαιούται αυτήν την προστασία, όπως επίσης και προστασία από δίωξη για παράνομη είσοδο, έγγραφα ταυτότητας και ταξιδιωτικά έγγραφα και πρόσβαση σε μια μακροπρόθεσμη λύση.Αυτή μπορεί να είναι η ενσωμάτωση στη χώρα που του παρέχει άσυλο, η επανεγκατάσταση σε μια άλλη χώρα ή ο εθελούσιος επαναπατρισμός στη χώρα καταγωγής του, εφόσον αυτή γίνεται με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.Όμως, οι πρόσφυγες, ενώ αντιμετωπίζονται ως ξεχωριστή κατηγορία από τους μετανάστες, συχνά ταξιδεύουν μαζί, χρησιμοποιούν τους ίδιους μεταναστευτικούς δρόμους ή πέφτουν θύματα των ίδιων κυκλωμάτων εμπορίας ανθρώπων και πολλές φορές αντιμετωπίζουν τις ίδιες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις χώρες μετάβασης ή στις χώρες προορισμού.
Τι ειπες τωρα, καταλαβες;Η μαλλον για να στο κανω πιο απλα. Που διαφωνισες σε αυτο που σου ειπα, με την παραθεση των ορισμων της Διεθνης Αμνηστιας και του ΟΗΕ;Και για να στο πιο ακομα πιο απλα. Υπαρχει διαφορα του πραγματικου προσφυγα και του οικονομικου μεταναστη, που δεν κινδυνευει σε τιποτα, απλα θελει να βγαλει 100 αντι για 30. Τι δεν καταλαβαινεις; Και ολοι αυτοι νομιζουν οτι θα τα βγαλουν αυτα στην Ευρωποι γιατι οι απανταχου δουλεμποροι τους ταιζουν το παραμυθι οτι η Ευρωπη ειναι η Γη της Επαγγελιας, οπου πεφτουν λεφτα απο τα δεντρα και δεν πρεπει να δουλεψεις γιαυτο.Το οποιο βεβαια για πολλους λαθρομεταναστες ισχυει, ειδικα αν πανε και εκμεταλλευτουν τα γενναιοδωρα κρατη του Βορρα. Μεχρι να καταρρευσουν και αυτα υπο το βαρος του αυξανομενου κρατους προνοιας.Δεν βγαινουν τα νουμερα, πως το λενε. Δεν μπορει η Ευρωπη να λυσει ολα τα προβληματα του κοσμου και να παρει 1 δισεκατομμυριο μεταναστες.Απορω που ζητηταμε τα αυτονοητα δηλαδη με τους χουβαρνταδες με τα λεφτα αλλων.Και σου ειπα και πριν, προσπαθησε να συνομιλησεις πολιτισμενα και χωρις χαρακτηρισμους, δεν θα στο ξαναπω.
Ειλικρινά,πόσους διαφορετικούς ορισμούς θες να σου παραθέσω ότι πρόσφυγας είναι κάποιος που φεύγει από την χώρα του για λόγους που έχουν να κάνουν με πολλά περισσότερα από το να βρει δουλειά αλλού και επειδή στην χώρα του δεν έπαιρνε 100 χιλιάρικα τον χρόνο;
Captain Harlock, δεν διαφωνείτε στον ορισμό του τι είναι πρόσφυγας. Διαφωνείτε στο ποιοί εμπίπτουν στον ορισμό (και ποιός το κρίνει). Ο Vardaris σου λέει ότι το αν οι Σύριοι μετανάστες είναι πρόσφυγες ή οικονομικοί μετανάστες θα το κρίνει το κράτος εισόδου.
Τρομοκρατης ηταν ο Bobby Sands? Γιατι, επειδη ηθελε να απελευθερωσει την πατριδα του η επειδη ηθελε να του αναγνωριστει το δικαιωμα πολιτικου κρατουμενου και οχι κοινου εγκληματια? Μηπως ηταν τρομοκρατες και οι δικοι μας κλεφτες και αρματωλοι η οταν μιλας για τον Κολοκοτρωνη και τον Ανδρουτσο αλλαζειτο πραγμα;
Ναι Harlock, η χρεοκοπημένη Ελλάδα θα τους φροντίσει όλους. Θα τους ετοιμάσει δωμάτια, θα τους δώσει δουλειές, θα τους δώσει κατώτατο εγγυημένο εισόδημα, θα τους φτιάξει ναούς και θα τους δώσει και γη. Τι άλλο θες? Και γιατί έρχονται όλοι εδώ και δεν μένουν Τουρκία. Για τα καλύτερα λεφτά? Για το "όνειρο" που τους πουλάνε?Λες συνέχεια διάφορα αλλά λύση δεν έχεις ποτέ. Λες ναι με άγνωστο το αύριο. Να πάει παρακάτω η Ελλάδα απ ότι είναι και να καταστραφούν όλοι για να σωθούν κάποιοι. Νίωσε επιτέλους
Θες να ψάξω να βρω το τι κάνει η Τουρκία με τους πρόσφυγες της;Γιατί μάλλον γι αυτό δεν μένουν εκεί.Τώρα αν θες να είσαι στην ίδια μοίρα με το κράτος του Σουλτάνου Ερντογάν..."Έξω οι ξένοι!!1!111!"Ηθικός αυτουργός ξέρεις τι σημαίνει Γιάννη;Α και μπερδεγουέη...Τα Δουβλίνα δεν θυμάμαι να τα υπέγραψε η Συρία.
Ωραία. Τι να κάνουμε? Η Ελλάδα είναι το φίλτρο της Ευρώπης. Τα υπέγραψαν, (δεν μπορούσαν να κάνουν κι αλλιώς) αλλά όλα έχουν κι όρια. Δεν μπορούμε να τους δεχθούμε. Δεν μπορούμε να τους παρέχουμε τίποτα. Εκτός αν θες να μαζευτούμε άλλα 10 εκατομμύρια, να μη ξέρουμε ποιος έρχεται, να κάνουμε άλλη μια Αθήνα μόνο για τους μετανάστες, να μην έχει κανείς δουλειά, λόγω της εξαθλίωσης να αρχίσει η εγκληματικότητα να ανεβαίνει με διψήφια και να κλέβουν όλοι όχι για το χρήμα αλλά γιατί πεινάνε.Γιατί δεν πάνε στο Καζακστάν που έχει και ανάπτυξη? Γιατί δεν πάνε προς Ινδία, Ρουμανία, Βουλγαρία κτλ. Μη μου πεις είναι μακρυά γιατί δεν είναι λίγοι εδώ από το Μπαγκλαντές που είναι και μετά την Ινδία. Τι την πέρασες την Ελλάδα? Ναι, να δεχθούμε αλλά ως ένα όριο. Σε λίγα χρόνια όπως πάμε θα χαθούμε τελείως. Δεν θα βλέπεις Έλληνα. Εσύ νομίζεις ότι η Ελλάδα είναι Αμερική. Ελάτε να καθόμαστε όλοι μαζί. Θα σας φροντίσει το κράτος όλους