«Τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας» είναι ο υπότιτλος της καινούριας παράστασης που εμπνέεται από την ζωή της διάσημης πιανίστριας και συζύγου-μούσας του συνθέτη Ρόμπερτ Σούμαν, Κλάρα Βικ Σούμαν.

 

Το έργο ανεβαίνει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων από τις 12 Φεβρουαρίου σε σκηνοθεσία του Μιλτιάδη Φιορέντζη. Στην σκηνή, δύο ηθοποιοί (Μαρία Όλγα Αθηναίου, Μιλτιάδης Φιορέντζης ), ένας βαρύτονος (Νικόλας Καραγκιαούρης) και μια πιανίστρια (Βικτωρία Κιαζίμη) παρουσιάζουν τις πτυχές της ταραχώδους ζωής της Σούμαν.

 

Η ίδια γνώρισε τον Ρόμπερτ Σούμαν το 1828, όταν η ίδια ήταν εννέα ετών. Ο δεκαοχτάχρονος τότε συνθέτης ήταν μαθητής του Φρίντριχ Βικ, του πατέρα της Κλάρα. Κάποια χρόνια μετά, οι δύο νέοι ερωτεύονται και παρόλη τη σθεναρή αντίσταση του Βικ, παντρεύονται και αποκτούν οκτώ παιδιά.

 

Η Κλάρα Σούμαν θεωρούνταν στην Ευρώπη παιδί θαύμα, ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στο πιάνο. Εξελίχθηκε όχι μόνο στη μεγαλύτερη πιανίστρια της Γερμανίας αλλά και ολόκληρης της εποχής της. 

 

Ωστόσο, μετά την πρώτη τρυφερή περίοδο του γάμου τους, ο Σούμαν συνθέτει ακατάπαυστα, αφήνοντας την Κλάρα στην απομόνωση και τη σιωπή. Εκείνη επιθυμώντας να ξαναπαίξει μπροστά σε κοινό, αρχίζει πάλι τις περιοδείες της. Γνωρίζει τεράστια επιτυχία ερμηνεύοντας τα έργα του Σούμαν.

 

Η καταξίωση της Κλάρα προκαλεί τη ζήλεια του Σούμαν, του οποίου ο ψυχισμός αρχίζει να κλονίζεται. Παρουσιάζει ιλίγγους, τρόμο, ακουστικές παραισθήσεις, φοβίες, αϋπνίες. Παρόλο που αφιερώνεται στη σύνθεση και γράφει αριστουργήματα, η ψυχική του υγεία επιδεινώνεται διαρκώς με αποκορύφωμα τον Φεβρουάριο του 1854 όταν διατείνεται πως τα πνεύματα τού υπαγορεύουν τη μουσική και επιχειρεί  να αυτοκτονήσει πέφτοντας στον παγωμένο Ρήνο.

 

Μετά από αυτό το περιστατικό, μεταφέρεται στο ψυχιατρείο του Έντενιχ, λίγο έξω από τη Βόννη. Η Σούμαν τον στηρίζει σε όλες του τις κρίσεις, ωστόσο οι επιστήμονες της εποχής, μη μπορώντας να παρακολουθήσουν την περιπλοκότητα της περίπτωσης Σούμαν, σηκώνουν τα χέρια ψηλά.