Η Αρρώστια της Νιότης

Η Αρρώστια της Νιότης Facebook Twitter
0

1928 Γερμανία. Βρισκόμαστε στο μεσοδιάστημα ανάμεσα στην πανωλεθρία του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου και στην αναμονή του Δεύτερου. Το πολίτευμα της Γερμανίας -η λεγόμενη δημοκρατία της Βαϊμάρης- βρίσκεται μπροστά σε μεγάλα αδιέξοδα. Η μεταπολεμική ταπείνωση έχει πάρει διαστάσεις εθνικής ήττας, η έλλειψη εμπιστοσύνης σε πολιτική και πολιτικούς, η αβεβαιότητα για το μέλλον, η πείνα και η εξαθλίωση, ένα μέλλον μακροπρόθεσμα θαμπό χωρίς "σωτήριες λύσεις", δημιουργούν σιγά - σιγά ένα νοσηρό, κοινωνικό τέλμα που αρχίζει να τροφοδοτεί τον εφιάλτη του Εθνικοσοσιαλισμού.

Η Αρρώστια της Νιότης του Μπρούκνερ πρωτοπαρουσιάζεται στο Βερολίνο το 1928. Όλοι οι χαρακτήρες του έργου ανήκουν στους αντιήρωες. Μεταξύ είκοσι και εικοσιπέντε ετών, ηλικίες που η προσωπικότητα παίρνει την τελική της μορφή, μεγαλωμένοι μέσα στο θάνατο του Α ́ Πόλεμου, περιτριγυρισμένοι απ' τα οικονομικά κραχ της Δυτικής κοινωνίας, με ερωτικές εμπειρίες και σεξουαλικές παλινδρομήσεις αναποφάσιστες στο να οριοθετήσουν θέσεις και επιλογές, με απορίες και διλλήματα για την απόφαση μιας σταδιοδρομίας, οι χαρακτήρες του έργου δέχονται αδιαμαρτύρητα τη σαθρή εποχή τους, ηδονίζονται με την κοινωνική παρακμή και την έλλειψη οραμάτων, δεν επαναστατούν, βολεύουν και βολεύονται με τις ενοχές τους μην περιμένοντας ένα καλό σημάδι, ένα ελπιδοφόρο φως, παράλυτοι κι οι ίδιοι από μια βαθειά κόπωση και αδιαφορία για τα προβλήματα γύρω τους, χωμένοι σε μια πλήρη ιδεολογική και ηθική σύγχυση.

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT